Modernizacja
#1
Napisano 03 maj 2008 - 20:59
Mam troszkę wolnych fundzuszy i chciałbym je zainwestować w ulepszenie mojej Meri - 901 Road Lite z 2007 roku. Zastanawiam się jednak od czego zacząć. Czy wymienić napęd - 16 biegowa Sora, czy też zainwestować w nowe koła (te ważą 2 kg jedno) czy może mnienić jeszcze coś innego.
Mam nadzieje, że doradzicie i pomożecie mi podjąć decyzję!
#3
Napisano 03 maj 2008 - 21:24
Na nich w tej chwili będziesz miał największy zysk i to nie tylko jeśli chodzi o masę.
Później warto pomyśleć o nowym napędzie. Tutaj będzie najwięcej myślenia, kombinowania etc. A wszystko oczywiście zależy od funduszy ;-)
Jaki budżet na chwilę obecną kolega posiada?
#5
Napisano 03 maj 2008 - 21:48
proponuje zlozyc cos samemu np:
obrecze: dtswiss rr 1.1, mavic cxp 23, mavic open pro albo alexrims da22
szprychy: sapim laser ewentualnie jak masz duzo wolnej kasy to samim x-ray:)
piasty: jesli nie wazysz zbyt duzo to novatec lub rotaz speedaxis, jesli wazysz >80 to proponuje dura ace albo macki
nyple: dt swiss alu pro lock
kola na 32 szprychy bo tu jest najwiecej dostepnych modeli obreczy i piast w naszym kochanym kraju:P
zaplot na 3 krzyze w dobrym serwisie i beda ci sluzyc bardzo dlugo (jesli bedziesz o nie odpowiednio dbal oczywiscie:)
co do osprzetu to proponowalbym albo tiagre ta nowa albo jesli chcesz wyzej to ultegre sl (wiem ze jest jeszcze 105 ale w miare uplywu czasu czlowiek chce czegos wiecej i uwierz mi zaczniesz sie rozgladac za ultegra:) sam to przezylem... mialem kupowac 105 a ostatecznie wyszla ultegra... no chyba ze chcesz przejsc na campagnolo calkowicie (wtedy modernizacje osprzetu i kol musialbys przeprowadzic jednoczesnie lub tymczasowo wymienic bebenek w tylnej piascie:P
dura ace/recorda nie polecam z tego wzgledu ze to bylaby profanacja do tej klasy ramy ktora masz:/
[ Dodano: 2008-05-03, 22:57 ]
sprawa komaptybilnosci campy i shimano wyglada marnie a w zasadzie nie wyglada wogole:)
jesli chodzi o lapy i przerzutki to jest cos takiego jak shiftmate ktory bodajze zmienia skok linki dla przerzutki tylnej ale ja nigdy tego nie mialem osobiscie i nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce...
osobiscie nie polecalbym mieszac campy z shimano tylko wybrac ktoras z tych firm i kupic cala grupe (nowa tiagre mozesz miec za 700-800zl)
jedyne co sobie mozesz mieszac w grupie bez pozniejszych problemow z kompatybilnoscia to hamulce:) naped polecalbym kupic tej samej grupy campy lub shimano wtedy bedziesz mial gwarancje ze wszystko bedzie ci chodzic jak nalezy:)
#6
Napisano 04 maj 2008 - 16:51
Siema!!1
Mam troszkę wolnych fundzuszy i chciałbym je zainwestować w ulepszenie mojej Meri - 901 Road Lite z 2007 roku. Zastanawiam się jednak od czego zacząć. Czy wymienić napęd - 16 biegowa Sora, czy też zainwestować w nowe koła (te ważą 2 kg jedno) czy może mnienić jeszcze coś innego.
Mam nadzieje, że doradzicie i pomożecie mi podjąć decyzję!
Jeżeli nie wiesz co chcesz poprawić, to prawdopodobnie nic poprawiać nie chcesz.
Np - czy podczas twojej normalnej jazdy brakuje Ci przełożeń? Zakresu przełożeń? Może na odwrót - masz kasetę/korbę za szeroką i niektórych przełożeń nie potrafisz rozkręcić lub masz przełożenia tak niskie, że z nich nie korzystasz?
Wagi roweru nie odczujesz inaczej niż patrząc na licznik. Różnica kilograma, czy dwóch jest nieodczuwalna inaczej.
Anegdotycznie - dociążenie mojego roweru 25 kilogramami sakw zdjęło mi średnią na 90 km z ~28 do ~24 w terenie dość pagórkowatym.
#7
Napisano 04 maj 2008 - 18:03
jesli jezdzisz po plaski to proponowalbym 52/39 i 12/23 (rozwaz takze cos takiego 50/39 i 11/23 (21) tez sie super sprawdzi na plaskim => sam takiego ukladu uzywam i sprawdza sie doskonale!)
jesli smigasz w gorach to 50/34 i 12/25
pozdro
#8 Gosc_Qba_*
Napisano 04 maj 2008 - 18:07
Jeżeli chodzi o napęd to nie wiem czy mając taki budżet jest to opłacalna inwestycja. Tuningując go do Tiagry powinieneś się wyrobić z kasą ale IMHO to troszki bez sensu, lepiej dozbierać więcej i wymienić na przynajmniej 105. Pełna grupa na centrumrowerowe.pl kosztuje 1479zł, kupując na części jedynie elementy napędu może się zmieścisz w kasie, nie wiem tylko jak w tym przypadku wyglądała by sprawa klamkomanetek. 105 robi 9 rzędowe napędy, nie wiem czy ósemkowe klamoty sory by się wyrabiały.
Jeżeli chodzi o napęd to jak wygląda sprawa współpracy komponentów shimano i campy??
W tym przypadku jedyna sprawnie działająca mieszanka to do napędu Sh wsadzić łańcuch Campy. Niestety jak napisałeś posiadasz napęd 8 rzędowy i niebardzo znając się na Campie nie polecę Ci konkretnego modelu. Instalacja łańcucha Campy może i nie bardzo odchudziła by Twój rower bo zaoszczędzisz najwyżej parę gram natomiast z pewnością odczujesz różnicę po przejechaniu kilku kkm i stwierdzeniu, że łańcuch wcale nie wymaga wymiany :mrgreen: .
Pozdro!
#11
Napisano 06 maj 2008 - 09:23
Znam osobe która jeżdzie na łapach recorda i przerzutce dura ace , bez zadnych szpejow zmieniajacych skok linki i nie ma problemu!! Wiec nie jest tak źle z kompatybilnością
Osobiscie narazie sprawdzilem kasety - nie da sie zalozyc shimanowskiej do koła campy:) co nie znaczy ze nie mozna miec napedu shimano a przerzutek campy:D
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#12
Napisano 29 lipiec 2008 - 22:02
Skoro to temat o modernizacji to mam pytanie.
A mianowicie chodzi mi o to czy w starym rowerze (Peugeot rama) będą pasować jakieś nowsze hamulce? Czy wystarczy wymienić klocki bo te stare dość słabo "hamulcują". Są tam hamulce marki CLB Omega RS i Klamki CLB Omega.
Pozdrawiam Killvalius
#18
Napisano 30 lipiec 2008 - 20:48
Pozdrawiam Killvalius
[ Dodano: 2009-04-17, 21:07 ]
Witam wszystkich.
Chciałbym ponowić moje pytanie dotyczące wymiany hamulców w moim rowerze, bo te, które teraz mam są, jakby to delikatnie powiedzieć, do bani.
Ostatnio oglądałem hamulce firmy SNG (mnie to nic nie mówi) za 70zł kpl. I jeśli miałbym je kupić, lub w ogóle jakiekolwiek inne, to w jaki sposób sprawdzić, czy będą pasowały, do mojego juz podeszłego w latach roweru :?:
Pozdrawiam Killvalius
#19
Napisano 04 styczeń 2013 - 08:31
Mam prośbę chciałbym „unowocześnić rower”, co chłopaki zmienilibyście w nim
(na wadze mi nie zależy bardziej, by był bardziej ekonomiczny (sztywny) i wygodny, niezawodny)
Mój osprzęt to
ROWER SZOSOWY ORBEA ONIX
Rama: carbon monokok, rozmiar 60
Widelec: Zeus Ziccs AC, carbonowy
Przerzutka tył: Shimano 105-5500 krótki wózek
Przerzutka przód Shimano Dura-Ace-7500 mocowanie na rame
Klamkomanetki: Shimano 105-5500 przełożenia 2/9
Kaseta: Shimano Ultegra 12x25
Łańcuch: Shimano Ultegra
Sztyca: Bontrager Carbon
Siodło: Fizik
Koła: obręcze Mavic cpx 33, piasta Ultegra 6500, opony Continental GP4000
Pedały: Dura ace 7800
Kierownica: aluminiowa szer 44, mam w aluminiowo-carbonowa tzn. w miejscu mocowania carbon nałożony na aluminium by zniwelować przenoszenie pewien rodzaj drgań
Mostek: Bontrager aluminowy 60mm czasami daje 90mm
Korba: Ultegra 6500 53/42 dł.175
Suport: Ultegra 6500 octalinc
Buty: Shimano carbon roz 42, waże około 75kg
#20
Napisano 04 styczeń 2013 - 09:02