Przełajowe dyletana dylematy
#1
Gosc_Michał Chrzanowski_*
Napisano 29 sierpień 2011 - 20:10
Miło widzieć tak Szacowne Grono.
Po pięciu lata rozłąki z rowerem postanowiłem złożyć szosę, po chwili namysłu zmieniłem zdanie i mój koncept poszedł w stronę roweru przełajowego. Chcę mieć coś uniwesalnego, tak by móc wyskoczyć w teren, jak i pośmigać na szosie. Dodatkowo z racji mojej wagi chce założyć opony 32-35, więc wg mnie typowa szosa odpada.
Jako, że cała moja przygoda z coklozą dotyczy mtb mam kilka pytań związanych stricte z szosowym osprzętem.
Przed chwilą kupiłem na alledrogo starszą ramę Alana, rower w założeniu ma lekko trącać myszką, nietracąc oczywiście walorów użytkowych.
Jestem wielbicielem Shimanowskiej grupy XTR od M900 do M952, poźniejszy xtr stracił szalenie wg mnie. Budując rower, chciałbym oprzeć go o tak trwałe i doskonałe komponenty jak wspomniana grupa terenowa.
Tu pojawia się pierwsze pytanie.
Czy zastosowanie manetek na końce kierownicy to wygodne rozwiązanie, czy lepszym są klamkomanetki. Mnie osobiście szalenie podoba się pierwsze rozwiązanie, ale wygoda przedewszystkim.
Czy są któreś szczegolnie udane, bądź nie udane klamkomanetki do napędu 2x9?
Środek suportowy. Posiadam korbę XTR i jej chcę użyć. W ramie jest gwint włoski, więc muszę kupić nowy środek, do wyboru mam Dura Ace BB-7700 i 105 BB-5500.
Czy warto przepłacać za DA? Chodzi mi o uszczelnienie środka, jak i jego trwałość.
Przerzutka tył. Proszę o pomoc w wyborze, poniżej są interesujące mnie modele.
RD-7700
RD-6600
RD-6401
Od przerzutki oczekuję trwałości, precyzji, braku tendencji do lapania luzów.
Widelec. Największą wadą kupionej przeze mnie ramy jest 1" główka sterowa.
Czy widelce trekkingowe różnią się geometrią od przełajowych?
Jeżeli tak, to gdzie dostanę widelec przełajowy na 1"?
#2
Napisano 02 wrzesień 2011 - 22:57
Czy zastosowanie manetek na końce kierownicy to wygodne rozwiązanie, czy lepszym są klamkomanetki. Mnie osobiście szalenie podoba się pierwsze rozwiązanie, ale wygoda przedewszystkim.
Bardzo ciężko jest dostać manetki na końce kierownicy, klamkomanetki są bardzo wygodne, ale też i dużo droższe od manetek na ramę i na kierownicę.
Czy są któreś szczegolnie udane, bądź nie udane klamkomanetki do napędu 2x9?
Chcesz kupić nowe czy używane? Jeśli chodzi o grupy to pomijając sorę wszystkie w górę są ok. Ja mam u siebie w przełajówce/zimówce tiagrę i sprawuje się bardzo dobrze mimo użytkowania w trudnych warunkach.
Przerzutka tył. Proszę o pomoc w wyborze, poniżej są interesujące mnie modele.
RD-7700
RD-6600
RD-6401
Od przerzutki oczekuję trwałości, precyzji, braku tendencji do lapania luzów.
Ciekawe zestawienie, przerzutki z różnych epok. Shimano 600 było na 9? Miałem sh600 i to była 8. Zamierasz iść w retro? Ja bym Ci proponował nową tiagrę
Piszesz o swoich obawach związanych z wagą i szosowymi oponami. Kiedy wraałem do roweru i zacznałem jeździć na szosie ważyłem ponad 100 kg. Trzeba tylko trochę mocniej napompować dęteczkę niż nakazuje instrukcja i jest ok.
A co do przydatności przełajki w terenie to nie licz na to, że będzie podobnie jak w MTB. To jednak rower szosowy przystosowany do jazdy po błocie i trawie, a nie po trudnym terenie. W takim trzeba go wziąć na plecy
Aha i poszukaj tematów o przełajówkach. Są chyba 2 dośc obszerne poświęcone budowie przelajówek.
#3
Gosc_Michał Chrzanowski_*
Napisano 03 wrzesień 2011 - 06:57
Czy są któreś szczegolnie udane, bądź nie udane klamkomanetki do napędu 2x9?
Chcesz kupić nowe czy używane? Jeśli chodzi o grupy to pomijając sorę wszystkie w górę są ok. Ja mam u siebie w przełajówce/zimówce tiagrę i sprawuje się bardzo dobrze mimo użytkowania w trudnych warunkach.
Klamkomanetki właśnie kupiłem. Trafiła się nowa Ultegra 2x9 w cenie Tiagry.... Mam nadzieję, że będzie równie wytrzymała
Przerzutka tył. Proszę o pomoc w wyborze, poniżej są interesujące mnie modele.
RD-7700
RD-6600
RD-6401
Od przerzutki oczekuję trwałości, precyzji, braku tendencji do lapania luzów.
Ciekawe zestawienie, przerzutki z różnych epok. Shimano 600 było na 9? Miałem sh600 i to była 8. Zamierasz iść w retro? Ja bym Ci proponował nową tiagrę![]()
Z mojego doświadczenia wynika, że przerzutc jest wszystko jedno ile biegów obsluguje, ważne jedynie by obsługiwała całą szerokość bębenka... Wg mnie RD-6401 jest po prostu śliczna
Piszesz o swoich obawach związanych z wagą i szosowymi oponami. Kiedy wraałem do roweru i zacznałem jeździć na szosie ważyłem ponad 100 kg. Trzeba tylko trochę mocniej napompować dęteczkę niż nakazuje instrukcja i jest ok.
A co do przydatności przełajki w terenie to nie licz na to, że będzie podobnie jak w MTB. To jednak rower szosowy przystosowany do jazdy po błocie i trawie, a nie po trudnym terenie. W takim trzeba go wziąć na plecy
Aha i poszukaj tematów o przełajówkach. Są chyba 2 dośc obszerne poświęcone budowie przelajówek.
To mnie pocieszyłeś odnośnie wagi
Od przełajówki nie oczekuje identycznego zachowania jak MTB w terenie, chciałbym by jeździło się tym podobnie jak trekkingiem....


