problem z sterami
Started By
wojtekpilawa
, 11 wrz 2011 20:26
13 odpowiedzi w tym temacie
#5
Napisano 11 wrzesień 2011 - 22:07
tak jak kolega szpiler pisał - widelec do wymiany.
Ewentualnie jest możliwość wymiany samej rury sterowej, tzn wycięcia z innego widelca rury i przyspawania (spawanie gazowe - cienkościenność rurek!), jednak waga takiego widelca znacząco wzrośnie (w rurkę trzeba będzie włożyć wzmocnienie w postaci rurki o odrobine mniejszej średnicy) co może spowodować, że mostek już nie będzie tak głeboko wchodzić no i należy się liczyć z tym, że lakier zejdzie (temperatura spawania) i trzeba będzie na nowo lakierować. Czasem warsztaty przyjmują praktykantów i udaje się dogadać aby nie płacić za robocizne, inaczej koszt ok 50 zł + zdobycie rurki sterowej ze sprawnym gwintem. Jeżeli to bardzo klasowy widelec to można taką operacje rozważyć
Pozdrawiam
Ewentualnie jest możliwość wymiany samej rury sterowej, tzn wycięcia z innego widelca rury i przyspawania (spawanie gazowe - cienkościenność rurek!), jednak waga takiego widelca znacząco wzrośnie (w rurkę trzeba będzie włożyć wzmocnienie w postaci rurki o odrobine mniejszej średnicy) co może spowodować, że mostek już nie będzie tak głeboko wchodzić no i należy się liczyć z tym, że lakier zejdzie (temperatura spawania) i trzeba będzie na nowo lakierować. Czasem warsztaty przyjmują praktykantów i udaje się dogadać aby nie płacić za robocizne, inaczej koszt ok 50 zł + zdobycie rurki sterowej ze sprawnym gwintem. Jeżeli to bardzo klasowy widelec to można taką operacje rozważyć
Pozdrawiam
#7
Napisano 12 wrzesień 2011 - 08:34
Jeśli dobrze rozumiem to gwint powyżej masz w dobrym stanie? Jeśli tak to dajesz podkładkę pod tą nakrętkę sterów i albo kombinujesz z inną nakrętką, która być może złapie kawałek gwintu powyżej o ile jest taka możliwość. Są różne nakrętki i może taką podpasujesz. Ja nieraz musiałem dawać podkładki bo nakrętka była za "płytka" i miałem ciągle luzy na sterach.
#8
Napisano 12 wrzesień 2011 - 11:04
Niekoniecznie widelec czy jego rura sterowa jest do wyrzucenia. Swego czasu miałem ten sam kłopot w Jaguarze - sama końcówka rury sterowej w nowym widelcu ma uszkodzony gwint i kontra puszczała na gwincie nawet przy niewielkim dokręceniu. Wstawiłem kontrę ze sterów Rometu do rowerów popularnych tj. stożek z trzema nacięciami i trzyma nieźle, jedynie brak ząbka na wieszaku pancerza hamulca robiący za podkładkę trochę luzuje stery.


