Skocz do zawartości


odchudzanie szosy Author A7704 - cel <6,8 kg


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2011 - 10:23

Witam!

Chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o pomóc w odchudzeniu szosy. Celem jest zejście do bariery UCI – satysfakcjonująca mnie waga to 6,8kg. Nie podaję budżetu – odchudzanie szosy traktuję jako proces. Wiem, że nie będzie łatwo :)
Chciałbym uniknąć kilkukrotnej wymiany części – każda zmieniona ma zostać w rowerze, gdy osiągnie on ~6,8kg

Najważniejsze dla mnie cechy, w kolejności:
1) Niezawodność
2) Wygoda
3) Trwałość
4) Waga/cena

Założenia:
Jest to rower TRENINGOWY, jednak planuję kilka startów na szosie jako uzupełnienie ścigania się w MTB. W sezonie robię 8-10 tys km, rower będzie używany w różnych warunkach pogodowych, ale tylko od marca do października - w zimie jest podpięty do trenażera. Ważę 66-68kg, mam 183cm wzrostu. Staram się unikać dziurawych dróg, ale różnie to bywa, czasem jest to nieuniknione, czasem się ich nie ominie, dlatego sprzęt musi być w miarę wytrzymały.
Jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym, ale również po płaskim.
Nie zależy mi na markach, na napisie/logo – chciałbym odchudzić go jak najtaniej, ale pamiętając o niezawodności i trwałości. Mogę kupować części za granicą.

Bardzo proszę o wszelkie porady, informacje, propozycję kupna części, opinie.
Z góry bardzo dziękuję!

Galeria części na wadze:
https://picasaweb.go...SzosaAuthor79kg

Bar Plugs: Fizik – 6g
Bottle Cage: 2x Zefal – 37g+ 38g
Brake (Front): Campagnolo Veloce – 183g
Brake (Rear): Campagnolo Chorus – 160g
Brake Levers: Campagnolo Record QS 10s – 350g
Cables: Jagwire – 176g
Cassette: Campagnolo (Centaur?) 12-25T 10s – 268g (w/lockring 19g)
Chain: Campagnolo C10 – 108 links – 266g
Crankset: Campagnolo Centaur Carbon
-Crank Arms: Campagnolo Centaur Carbon 175mm – 441g + mounting bolts 35g
-Bottom Bracket: Campagnolo – 312g
-Outer Ring: Campagnolo 53T 10s Ultra Drive – 86g
-Inner Ring: Campagnolo 39T 10s – 36g
-Crank Bolts: Campagnolo steel 5pcs – 30g
Derlr (Front): Campagnolo Chorus 10s – 31,8 – 94g
Derlr (Rear): Campagnolo Chorus Carbon 10s – 205g (w/ pulleys 20g)
Fork: Ritchey WCS Carbon Road 22cm steerer tube – 398g (w/ steel base plate)
Frame: Author A7704 (COLUMBUS Airplane dural/karbon Aero) – 56cm TopTube – 1490g (w/headset cups)
Handlebar: Ritchey WCS Classic 31,8 x 420mm – 250g
Handlebar Tape: Fizik Microtex – 69g
Headset: Accent Professional Series Cartridge – 52g (w/o base plate, cups)
Pedals: Look Keo Sprint – 260g
Seat: Selle Italia SLR Gel Flow – 219g / Selle Italia SLR TT 135g white – 152g
Seatpost: Easton EC70 seatback 27,2 – 174g (estimated; 350mm – 209g )
Seatpost clamp: Campagnolo 31,8 – 22g
Shifters: included in Brake Levers
Skewers: J&L Titatnium Red – 30g
Spacers: noname 4x5mm – 13g
Starnut: noname expander – 45g (included TopCap)
Stem: Boplight Race 110mm x 31,8 – 130g
Tire (Front): Tufo S3Lite <215g Tubular
Tire (Rear): Tufo S3 Special – 251g + Glue 18g
Top Cap: integrated w/ Starnut
Wheel Front: 653g (913g w/ Tubular Tire, Glue)
-Hub: Novatec(82g)
-Rim: Matrix ISO-2(387g)
-Spokes: DT Revo 292mm x 32./2 krzyże
Nipples: mosiężne Sapim Polyax

Wheel Rear: 885g (1154g w/Tubular Tire, glue)
-Hub: Novatec (282g)
-Rim: Matrix ISO-2 (390g)
-Spokes: NDS: DT Revolution 296mm x 16szt./3 krzyże / DS: DT Competition 294mm x 16szt./3 krzyże
-Nipples: mosiężne Sapim Polyax

Overall: 7936 (7869g w SLR TT)

#2 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 17 wrzesień 2011 - 10:37

Nie widzę sensu zrzucania masy do 6,8 kg, skoro jest to rower treningowy. Części na których jest złożony są lekkie i zmiana na lżejsze będzie kosztować kupę kasy, ale jeżeli koniecznie chcesz go odchudzić, to parę gram można urwać z kasety (ale po co Record w treningówce? :-) ) , kabli (Aligator), kierownicy (przejście na karbon), pedałów (Xpedo), RAMY ;-) oraz kół. Dużo nie ważysz, możesz sobie złożyć koła na te parę wyścigów na karbonowych obręczach, piastach z bikehubstore i szprychach CN 424.
Na Twoim miejscu zrobiłbym tabelkę w excelu z rzeczami do wymienienia, ich wagą i ceną, i wybrał te, które mają najkorzystniejszy przelicznik grama do złotówki.
Możesz też rozejrzeć się za siodełkiem karbonowym. Ja zaryzykowałem, ale opłacało się, bo pupa je zaakceptowała, a waży zaledwie 66 gram. ;-)

#3 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2011 - 10:52

Miguel, no cóż, ja widzę sens w odchudzaniu - nie ma to jak ściganie się ze znajomymi na treningach, ustawki szosowe, no i te pojedyncze wyścigi. Z resztą większa frajda z jazdy na tak lekkim rowerze. Może w przyszłości pójdę w stronę szosy zamiast MTB...

Odnośnie kasety - nie ma jakiejś tańszej alternatywy, cena Recorda pewnie zabija :)
Kierownica - jaka, co wybrać, czy popularne teraz karbony ze wschodu to dobry pomysł?
Odnośnie pedałków - o jaki dokładnie model chodzi, jak z trwałością, ile kosztują?

Rama to wiem - zdziwiło mnie, że jest aż tak ciężka. Nie wiem czy lepiej szukać jakiejś używki renomowanej firmy, czy tajwańskiego karbonu.

Co do kół- czy takie koła nadają się na treningi, czy race only? Chodzi głównie o obręcze.

Siodełko - mówisz o wyrobie Smuda? Zastanawiam się nad nim, ale do roweru MTB. Nie wiem czy na takiej desce da się długo wytrzymać.

#4 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 17 wrzesień 2011 - 11:26

Siodełko - tak, Smud. W maju porządnie je przetestowałem, ponad 2k km i 7-godzinny wypad w góry, kanapa to to nie jest, ale daje radę.
Pedały RECENZJA. Chyba na ebayu można je kupić po lepszej cenie.
Co do kół obręczy, to popytaj na light-bike, ktoś tam składał na nich koła i wyszły bardzo fajnie, chyba nawet dwie osoby taki komplet sobie sprawiły.
Kaseta, no cóż, Campa się ceni. ;-)
Ramę też możesz pokręcić u Chinoli, ale najlepiej zasięgnąć opinii osób, które takie ramy użytkują, tu jest o tym temat
Kierownica. CRC ma fajnie wyprzedaże co pewien czas, zeszłą zimą kupiłem karbonową Pro Vibe za 3XX zł. Chińskie no-name odradzam, chyba że jesteś odważny.

#5 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 17 wrzesień 2011 - 11:54

Tak przejrzałem listę części i nasunęła mi się jedna propozycja - body fitting - chyba że już zrobiłeś . Rower masz raczej równo złożony .

#6 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 17 wrzesień 2011 - 13:02

Wątpię że zejdziesz poniżej 6,8, no chociaż jak się uprzesz i wydasz drugie tyle co już wydałeś na rower, to może i zejdziesz.

A na czym najlepiej? Na pewno wpierw sztyca i siodełko. Kup kcnc ti lite i już zejdziesz 60g + jakieś siodło carbonowe to drugie tyle albo lepiej. Potem hamulce jakieś lekkie w stylu kcnc itp. Pedały?? Tu dużo nie ugrasz, za tysiaka masz look blade, to kolejne 60g zgubisz, ale jakim kosztem! Koła i tak masz lekkie, no ale tu też dużo możesz ugrać, kupić jakieś wylajtowane karbony to kilka stówek można zgubić. Na kierze tez trochę zgubisz karbonowej, ale nie tak dużo (50?). Osprzętu bym nie zmieniał i tak masz recorda z tyłu już. No chyba że jakąś tytanową kasetę dasz i lekkie łańcuch, ale to też duży koszt.

A tak generalnie to najlepiej zacząć od podstawy czyli ramy + koła, bo tu najwięcej można zejść z wagi i też najbardziej się to opłaca (bo odczujesz różnicę na lepszej ramie/kołach). Koszty wiadomo spore. Kup sobie może jakąś chińską ramę carbonową i takowe koła, koszt pi razy drzwi cztery koła, to może prawie kilo zejdziesz. Potem resztę będziesz sobie systematycznie wymieniał, poczynając od sztycy i siodła oraz hamulcy bo tu najtaniej można dużo zgubić.

A tak generalnie to i tak masz lekkie komponenty, można lżej, ale nie dużo, za to wielkim kosztem. Także według mnie najlepiej zacząć od ramy i kół, bo bez tego nie ma szans abyś 1,5kg zgubił!

#7 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 wrzesień 2011 - 10:47

Moim zdaniem rower jest na tak wyrównanym poziomie, że nie ma sensu wymieniać poszczególnych części.
Zaryzykował bym na twoim miejscu i kupi superlekkie koła od chińczyka:
http://xbike.en.alib...gsotherproduct1
na tych obręczach składa koła o wadze 930g. Koszt ok. 2500zł.
Zbijasz ok. 600g. Kupujesz NORMALNĄ ramę o wadze ok. 1000g i masz te 6,8 nie ruszając reszty.
Ale ja sprzedał bym rower ten co masz. Na starych kołach oczywiście.
Kupił bym to:
http://ww2.bikekatal...six.Hi-Mod.Red/
Teraz są dobre ceny na te rowery polecam Twomark.
Sprzedał oryginalne koła z niego, założył chińskie i masz
5950g + pedały, koszyki na bidony i co tam nie niego jeszcze wrzucisz.
Tak czy siak 6,4 na pewno nie przekroczysz, a sztywność i właściwości jezdne tej ramy biją na głowę Authora.

#8 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2011 - 14:06

Siodełko - tak, Smud. W maju porządnie je przetestowałem, ponad 2k km i 7-godzinny wypad w góry, kanapa to to nie jest, ale daje radę.


Wobec tego chyba zakupię siodełko Smuda - jeżeli nie nada sie do szosy, zostanie do MTB, tam myślę że na pewno się sprawdzi.

Pedały RECENZJA. Chyba na ebayu można je kupić po lepszej cenie.


Nawet na Ebayu te pedały kosztują z wysyłką ponad 500zł, jeszcze droższe są ważące 176g Exustary. Zysk wagowy jest niewielki w stosunku do ceny, tę część będę zmieniał jak już to na samym końcu

Co do kół obręczy, to popytaj na light-bike, ktoś tam składał na nich koła i wyszły bardzo fajnie, chyba nawet dwie osoby taki komplet sobie sprawiły.


Zainteresowałem się tym tematem i faktycznie stosunkowo łatwo i niedrogo można stworzyć koła ważącę ok 1200g na stożku 50mm. Tylko mam pytanie - czy takie koła nadają się do zastosowań typowo treningowych? W innym przypadku nie ma to zupełnie sensu.

Kaseta, no cóż, Campa się ceni. ;-)


No niestety, dlatego kaseta zostanie jaka jest, do czasu jej zużycia, a to znając Campę szybko nie nastąpi :)

Ramę też możesz pokręcić u Chinoli, ale najlepiej zasięgnąć opinii osób, które takie ramy użytkują,.


Zacząłem właśnie czytać temat o chińskich ramach i jestem wręcz zszokowany - same pozytywy, pochwały, widzę że to bedzie kolejny punkt moich zmian. Na razie widzę to tak:
1) Koła
2) Rama
3) Dalsze akcesoria - hamulce, kierownica, owijka, pancerze, ew. pedały

Kierownica. CRC ma fajnie wyprzedaże co pewien czas, zeszłą zimą kupiłem karbonową Pro Vibe za 3XX zł. Chińskie no-name odradzam, chyba że jesteś odważny.


Dzięki za informację, będę tam zaglądał.

Tak przejrzałem listę części i nasunęła mi się jedna propozycja - body fitting - chyba że już zrobiłeś . Rower masz raczej równo złożony .


Nie korzystałem jeszcze z tego typu usług. Zastanawiam się jednak nad ich sensem - długo wypracowywałem własną pozycję, biorąc pod uwagę kalkulatory, aktualnie czuję się dobrze na rowerze, nie występuje jakikolwiek dyskomfort, ból kolan czy pleców, więc jedyne względy to efektywność...

Bartosz
Oczywiście, że będzie to wymagać zmiany wielu części - głównie ramy, jednak sporo z nich i tak się będzie zużywać i wymagać wymiany, chce aby ten temat był wskazówką, jak sprzęt ma się rozwijać, nie zamierzam zejść do 6,8 kg w ciągu najbliższego miesiąca...

Sztyca KCNC odpada, potrzebuję offsetu, poza tym nie chcę rezygnować z carbonu, siodełko carbonowe wchodzi w grę, ale nie wiem czy na nim wytrzymam. W tym wypadku komfort jest na pierwszym miejscu.

Hamulce KCNC odpadają również - za duży koszt, poza tym wątpliwe opinie. Za to rozważam wymianę na nieco lżejsze Tektro. Pedały jeśli już to na pewno nie Look - a połowę tańsze Xpedo.

Z tyłu mam Chorusa, ale to niewiele zmienia w kwestii wagi. Lekki łańcuch i tytanową kasetę w rowerze treningowym potraktuje jako żart. Nie zamierzam składać szosówki 5 kg.

Spokojnie, do zejścia tylko 1 kg, z 1,5 byłoby już bardzo ciężko :)

dajcie mi góry,
Koła do treningów 930g to już dla mnie przesada, wystarczą mi nieco tańsze 1100-1200g stożki.
Nie wątpię, że Cannon bije na głowę sztywnością i właściwościami jezdnymi, jednak z powodów finansowych nie mogę sobie na niego pozwolić, opcja zakupu całego roweru nie wchodzi w grę.

Na razie wyszło mi coś takiego - proszę o korekty i propozycje.

Dołączona grafika

#9 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 wrzesień 2011 - 14:33

http://www.schmolke-...n_uk/index.php#

Polecam! mają na prawdę ekstremalnie lekkie elementy ale niestety tez ceny kosmiczne :-/
ale coś za coś !

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#10 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2011 - 14:37

piotrfala, bardzo proszę o konkretne propozycje, a nie takie nic nie wnoszące posty.
Firmę tę znają chyba wszyscy, którzy odchudzają rowery. Jednak u mnie chodzi o jak najtańsze odchudzenie szosówki o 1kg, a nie zbudowanie projektu 4500g, wtedy nie byłoby innego wyjścia niż montaż komponentów AX, Extralite, Schmolke itp.

#11 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 22 wrzesień 2011 - 15:56

Napisałeś, że "sprzęt musi być w miarę wytrzymały."
Miara ta oznacza nic innego jak grubość portfela, ewentualnie głębokośc Twojego konta. Kupując coś "tanio" na pewno nie będzie na tyle lekkie i wytrzymałe, niestety coś za coś i zastanawiam się tylko jaki jest sens pakowania hmmm kolejnych tysięcy złotych by mieć 6.8 kg. Kolejna sprawa - robisz 8-10 tyś km rocznie, a to oznacza, że sprzęt musi być solidny, bo inaczej będziesz co jakiś czas wydawał kasę na wymianę ich. Co gorsze - patrzę na listę i nie wiem (nie widzę pomysłu) gdzie można urwać 1200g :shock: zatem czeka Cię chyba cięzka praca ;-)

Ale, żeby Ci pomóc to jak proponuję zrobić tak: kuknij na rower Pro Touru i wymień swoje części na to na co Cię stać :-D

#12 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 wrzesień 2011 - 16:29

Wiesz, jeśli to ma być rower do treningów to ja bym się bał ładować tam karbonową kierę, szczególnie z chin/tajwanu. Wolę mieć wszystkie zęby na miejscu; poza tym wiesz chyba, że musiałbyś ją wymieniać co rok/dwa dla zachowania pełnego bezpieczeństwa?

#13 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 wrzesień 2011 - 17:57

poza tym wiesz chyba, że musiałbyś ją wymieniać co rok/dwa dla zachowania pełnego bezpieczeństwa?


oj chyba nie.... mam 20 letnią ramę węglową gianta ważę 80 kg i jeszcze nic sie nie stało nawet nie ma żadnych mikro pęknięć. Tą są troche mity często poparte szczególnymi przypadkami wypadków z włóknem węglowym i na pewno nie mającymi nic wspólnego ze zmęczeniem materiału.

roswell to miał być lekki żarcik , wybacz :-P

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#14 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2011 - 18:10

Deadi, nie mam dużego doświadczenia w sprzęcie szosowym, za to spore w sprzęcie MTB, aktualnie mój wyścigowy HT waży 7900g (limit UCI to 8500g), więc można go uznać za odpowiednik szosówki powiedzmy 6,2 kg.
Na jego przykładzie, po wielu przejechanych wyścigach mogę powiedzieć, że nie zawsze cena idzie w parze z wytrzymałością. Mogę podać wiele przykładów, ale to w końcu forum szosowe. Znajomi mają masowe problemy z rowerami Specialized za kupę kasy, że o tym co wyrabia Giant, jakby nie było ProTourowa marka nie wspomnę.

Z drugiej strony, są części tanie, a sprawdzające się i to właśnie w związku z nimi powstał ten temat.

W odpowiedzi do Miguela wyjaśniłem już dlaczego chcę odchudzić rower.

Piszesz, że nie widzisz gdzie można odchudzić rower o 1,2 kg - spójrz 2 posty wyżej, podałem tam moją propozycję w tabelce z Excela.

Wzorowanie się na sprzęcie z ProTouru to moim zdaniem zupełny bezsens. Chciałeś chyba napisać, żebym wymienił części na te najwyższej klasy - fakt, to zawsze jest gwarancja najniższej masy. Problemem są jedynie koszty... Napisałeś długiego posta, w którym nie zawarłeś choćby jednej części, którą radziłbyś zmienić...

Prosiłbym o pisanie dokładnych rad, przytaczanie konkretnych części, a nie filozoficzne gdybanie na temat sensu odchudzania roweru.

wiktor24
Po przemyśleniu sprawy i Waszych postach pojawi się karbonowa kierownica jakiejś liczącej się marki - Syntace, Easton, Ritchey, Pro. Oczywiście zmiana co pewien okres czasu to standard, niezależnie czy to alu czy carbon.

#15 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 wrzesień 2011 - 19:52

jak będziesz zamawiał siodło od Smuda spytaj się też o sztycę, no i jeszcze zacisk sztycy, topcap, może są to błahostki ale na takich też zbijasz masę, wymiana srubek w przerzutkach na alu, wymiana kółeczek na lżejsze http://www.ebay.com/...=item2c5efdcbb5

#16 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2011 - 22:14

ziele477, z tego co rozmawiałem ze Smudem na początku sezonu wynikało, że nie robi sztyc z offsetem, a taka raczej będzie u mnie konieczna. Poza tym nie ma sensu zakup sztycy czy zacisku gdy nie ma się ramy i co za tym idzie nie wiadomo jaka będzie jej średnica :)

Jeżeli chodzi o topcapa to odpada, bo u mnie jest on zintegrowany z całym expanderem.

Odnośnie kółeczek które podałeś (za ponad 160zł!!!) to są one 4g lżejsze od moich - ich wymiana ma znaczenie tylko estetyczne...



Dodaj odpowiedź