Chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o pomóc w odchudzeniu szosy. Celem jest zejście do bariery UCI – satysfakcjonująca mnie waga to 6,8kg. Nie podaję budżetu – odchudzanie szosy traktuję jako proces. Wiem, że nie będzie łatwo
Chciałbym uniknąć kilkukrotnej wymiany części – każda zmieniona ma zostać w rowerze, gdy osiągnie on ~6,8kg
Najważniejsze dla mnie cechy, w kolejności:
1) Niezawodność
2) Wygoda
3) Trwałość
4) Waga/cena
Założenia:
Jest to rower TRENINGOWY, jednak planuję kilka startów na szosie jako uzupełnienie ścigania się w MTB. W sezonie robię 8-10 tys km, rower będzie używany w różnych warunkach pogodowych, ale tylko od marca do października - w zimie jest podpięty do trenażera. Ważę 66-68kg, mam 183cm wzrostu. Staram się unikać dziurawych dróg, ale różnie to bywa, czasem jest to nieuniknione, czasem się ich nie ominie, dlatego sprzęt musi być w miarę wytrzymały.
Jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym, ale również po płaskim.
Nie zależy mi na markach, na napisie/logo – chciałbym odchudzić go jak najtaniej, ale pamiętając o niezawodności i trwałości. Mogę kupować części za granicą.
Bardzo proszę o wszelkie porady, informacje, propozycję kupna części, opinie.
Z góry bardzo dziękuję!
Galeria części na wadze:
https://picasaweb.go...SzosaAuthor79kg
Bar Plugs: Fizik – 6g
Bottle Cage: 2x Zefal – 37g+ 38g
Brake (Front): Campagnolo Veloce – 183g
Brake (Rear): Campagnolo Chorus – 160g
Brake Levers: Campagnolo Record QS 10s – 350g
Cables: Jagwire – 176g
Cassette: Campagnolo (Centaur?) 12-25T 10s – 268g (w/lockring 19g)
Chain: Campagnolo C10 – 108 links – 266g
Crankset: Campagnolo Centaur Carbon
-Crank Arms: Campagnolo Centaur Carbon 175mm – 441g + mounting bolts 35g
-Bottom Bracket: Campagnolo – 312g
-Outer Ring: Campagnolo 53T 10s Ultra Drive – 86g
-Inner Ring: Campagnolo 39T 10s – 36g
-Crank Bolts: Campagnolo steel 5pcs – 30g
Derlr (Front): Campagnolo Chorus 10s – 31,8 – 94g
Derlr (Rear): Campagnolo Chorus Carbon 10s – 205g (w/ pulleys 20g)
Fork: Ritchey WCS Carbon Road 22cm steerer tube – 398g (w/ steel base plate)
Frame: Author A7704 (COLUMBUS Airplane dural/karbon Aero) – 56cm TopTube – 1490g (w/headset cups)
Handlebar: Ritchey WCS Classic 31,8 x 420mm – 250g
Handlebar Tape: Fizik Microtex – 69g
Headset: Accent Professional Series Cartridge – 52g (w/o base plate, cups)
Pedals: Look Keo Sprint – 260g
Seat: Selle Italia SLR Gel Flow – 219g / Selle Italia SLR TT 135g white – 152g
Seatpost: Easton EC70 seatback 27,2 – 174g (estimated; 350mm – 209g )
Seatpost clamp: Campagnolo 31,8 – 22g
Shifters: included in Brake Levers
Skewers: J&L Titatnium Red – 30g
Spacers: noname 4x5mm – 13g
Starnut: noname expander – 45g (included TopCap)
Stem: Boplight Race 110mm x 31,8 – 130g
Tire (Front): Tufo S3Lite <215g Tubular
Tire (Rear): Tufo S3 Special – 251g + Glue 18g
Top Cap: integrated w/ Starnut
Wheel Front: 653g (913g w/ Tubular Tire, Glue)
-Hub: Novatec(82g)
-Rim: Matrix ISO-2(387g)
-Spokes: DT Revo 292mm x 32./2 krzyże
Nipples: mosiężne Sapim Polyax
Wheel Rear: 885g (1154g w/Tubular Tire, glue)
-Hub: Novatec (282g)
-Rim: Matrix ISO-2 (390g)
-Spokes: NDS: DT Revolution 296mm x 16szt./3 krzyże / DS: DT Competition 294mm x 16szt./3 krzyże
-Nipples: mosiężne Sapim Polyax
Overall: 7936 (7869g w SLR TT)




