Hamulce i klocki
#243
Posted 16 October 2012 - 16:57
Pinarello przeszło wam koło nosa.
Szukając nowych klocków hamulcowych doszedłem do wniosku, że można by przy okazji zrzucić kilka gram, więc padło na Red. Patrząc na zdjęcie, zysk wagi wydaje się oczywisty, a jak jest na prawdę?
Tak:
Różnica wynosi ZERO!
Krótko mówiąc - oszukali mnie! Banda decydentów...
#244
Posted 16 October 2012 - 18:29
Na jakiej zasadzie powycinane szuflady waza tak samo jak te pelne?
Inny material?
Wymary sa takie same? 8-)
#245
Posted 16 October 2012 - 20:30
Może inżynierom SRAMa chodziło tylko o lepsze chłodzenie a nie wage?
Hmm, materiał ten sam (aluminium), wymiary identyczne. Według mnie, z tego co zauważyłem, to w tych Forc-ach przednia ścianka mimo że pełna, to jest bardzo cienka. Natomiast każdy otwór w Red-ach jest wzmocniony grubszą warstwą metalu, więc odcinki między otworami są dużo grubsze niż blaszka w Force, i w sumie wychodzi wagowo na to samo.Na jakiej zasadzie powycinane szuflady waza tak samo jak te pelne?
Jednym słowem - jajca.
#246
Posted 16 October 2012 - 20:35
Ale to co piszesz ma sens. Dobry chwyt, kazdy nabierze sie na patent z otworami. przynajmniej zadzialalo to w moim przypadku :-(
#249
Posted 17 October 2012 - 18:02
dobrze kombinujesz, trzeba będzie się rozejrzeć za dremelem ;-)No to teraz sprzedaj te Red'owskie szufladki, a z tymi Force'owymi pobaw się dremelem i bedziesz miał tańsze (zakładam, że Red'owskie są droższe), ale lżejsze niż te droższe :mrgreen:
Tytułem końca wątku hamulców SRAMa, jeszcze takie porównanie:
Na zdjęciach brakuje klocków hamulcowych i śruby trzymającej linkę, i to właśnie te elementy głównie decydują o różnicy wagowej całości. Sam korpus/ramiona hamulców nie różnią się praktycznie niczym.
Na korzyść REDa oprócz tytanowych śrub, przemawia jeszcze: łożyskowane osie obrotu (nie wiem na czym to polega bo nie rozbierałem tego) oraz taką tulejką kontrującą element do którego przykręca się linke hamulca, która jest z amelinium a w Force plastikowa. Ma to o tyle znaczenie, że przy bardzo mocnym dokręceniu śruby plastik może się wyłamać, na tym zdj widać o co chodzi: link
Czy warto za te elementy dopłacać to już każdy musi sobie odpowiedzieć sam. Ja w moich Force-ach wymieniłem śrubki na alu i ważą teraz mniej niż REDy:
RED waży 136gr.
To tyle.
#250
Posted 17 October 2012 - 19:07
Szczerze mowiac troche, mnie to zaskoczylo bo jezeli zgubi sie jakis element, ciezko pozniej dostac takie wynazalki :-P
#253
Posted 17 October 2012 - 21:24
Oczywiście, że nie warto. Ja podobnie nie dopłącałem za ha,ulce Force'a, tylko kupiłem tańsze Rival'a, a różnica wagowa była znikoma w porównaniu do ceny.Czy warto za te elementy dopłacać to już każdy musi sobie odpowiedzieć sam.
Nie. Nieduża ;-)A wracając do mojego pytania, duża różnica tiagra, a 105?
#254
Posted 06 November 2012 - 12:50
#256
Posted 11 November 2012 - 20:38
#258
Posted 12 November 2012 - 08:03
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo