Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce i klocki


684 odpowiedzi w tym temacie

#241 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 16 październik 2012 - 07:59

Różnica wynosi 9g.

#242 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 16 październik 2012 - 08:57

Jeszcze dodam, że piszę o tym ze względu na fakt iż wynik jest naprawdę interesujący :) (oczywiście dla kogoś komu sprawia radochę walka z każdym zbędnym gramem)
Po południu rozwiązanie zagadki.

#243 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 16 październik 2012 - 16:57

Oj słabo coś tuningujecie wasze rowery ;)
Pinarello przeszło wam koło nosa.

Szukając nowych klocków hamulcowych doszedłem do wniosku, że można by przy okazji zrzucić kilka gram, więc padło na Red. Patrząc na zdjęcie, zysk wagi wydaje się oczywisty, a jak jest na prawdę?
Tak:
Dołączona grafikaDołączona grafika

Różnica wynosi ZERO!
Krótko mówiąc - oszukali mnie! Banda decydentów...

#244 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 październik 2012 - 18:29

Dobra masz ta wage :?: :-D
Na jakiej zasadzie powycinane szuflady waza tak samo jak te pelne?
Inny material?
Wymary sa takie same? 8-)

#245 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 16 październik 2012 - 20:30

Heh waga dobra, pomiar był wykonywany wielokrotnie. Pewnie gdyby nie zdjęcia to trudno było by kogoś przekonać do braku różnicy.
Może inżynierom SRAMa chodziło tylko o lepsze chłodzenie a nie wage?

Na jakiej zasadzie powycinane szuflady waza tak samo jak te pelne?

Hmm, materiał ten sam (aluminium), wymiary identyczne. Według mnie, z tego co zauważyłem, to w tych Forc-ach przednia ścianka mimo że pełna, to jest bardzo cienka. Natomiast każdy otwór w Red-ach jest wzmocniony grubszą warstwą metalu, więc odcinki między otworami są dużo grubsze niż blaszka w Force, i w sumie wychodzi wagowo na to samo.
Jednym słowem - jajca.

#246 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 październik 2012 - 20:35

Juz myslalem, ze je gdzies tam dremelem potraktowales.
Ale to co piszesz ma sens. Dobry chwyt, kazdy nabierze sie na patent z otworami. przynajmniej zadzialalo to w moim przypadku :-(

#247 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 16 październik 2012 - 21:38

No to teraz sprzedaj te Red'owskie szufladki, a z tymi Force'owymi pobaw się dremelem i bedziesz miał tańsze (zakładam, że Red'owskie są droższe), ale lżejsze niż te droższe :mrgreen:

#248 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 16 październik 2012 - 21:56

Hamulce tiagra, a 105. Duża różnica w hamowaniu? Oprócz ceny i wagi oczywiście...

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#249 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 17 październik 2012 - 18:02

No to teraz sprzedaj te Red'owskie szufladki, a z tymi Force'owymi pobaw się dremelem i bedziesz miał tańsze (zakładam, że Red'owskie są droższe), ale lżejsze niż te droższe :mrgreen:

:lol: dobrze kombinujesz, trzeba będzie się rozejrzeć za dremelem ;-)
Tytułem końca wątku hamulców SRAMa, jeszcze takie porównanie:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Na zdjęciach brakuje klocków hamulcowych i śruby trzymającej linkę, i to właśnie te elementy głównie decydują o różnicy wagowej całości. Sam korpus/ramiona hamulców nie różnią się praktycznie niczym.
Na korzyść REDa oprócz tytanowych śrub, przemawia jeszcze: łożyskowane osie obrotu (nie wiem na czym to polega bo nie rozbierałem tego) oraz taką tulejką kontrującą element do którego przykręca się linke hamulca, która jest z amelinium a w Force plastikowa. Ma to o tyle znaczenie, że przy bardzo mocnym dokręceniu śruby plastik może się wyłamać, na tym zdj widać o co chodzi: link

Czy warto za te elementy dopłacać to już każdy musi sobie odpowiedzieć sam. Ja w moich Force-ach wymieniłem śrubki na alu i ważą teraz mniej niż REDy:
Dołączona grafika
RED waży 136gr.
To tyle.

#250 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 październik 2012 - 19:07

Tom'ek, nie wiem czy rozbierales, hample Sram red na tym spowalniaczu, linki masz w srodku taka malutka sprezynke plus bardzo malo lozysko kulkowe.

Szczerze mowiac troche, mnie to zaskoczylo bo jezeli zgubi sie jakis element, ciezko pozniej dostac takie wynazalki :-P

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#251 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 17 październik 2012 - 19:33

Rozbierałem :) W Force wygląda to identycznie, ale łożyskiem bym tego nie nazwał, taka bardziej zapadka składająca się z mikro sprężynki, mikro kulki i wyżłobień na które trafia ta kuleczka gdy ruszamy wajchą luzującą linkę.
Lepiej tego nie rozkręcać :-P

#252 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 17 październik 2012 - 19:37

A wracając do mojego pytania, duża różnica tiagra, a 105?

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#253 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 październik 2012 - 21:24

Czy warto za te elementy dopłacać to już każdy musi sobie odpowiedzieć sam.

Oczywiście, że nie warto. Ja podobnie nie dopłącałem za ha,ulce Force'a, tylko kupiłem tańsze Rival'a, a różnica wagowa była znikoma w porównaniu do ceny.

A wracając do mojego pytania, duża różnica tiagra, a 105?

Nie. Nieduża ;-)

#254 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 listopad 2012 - 12:50

Mam teraz w rowerze hamulce Campagnolo Xenon, warto je zmieniać na np. Sram Apex lub coś innego do ok. 250zł, czy lepiej zainwestować w dobre klocki? Jeśli zmieniać, to na co?

#255 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 11 listopad 2012 - 20:32

Czy do hamulców ultegry 6600 będą pasowały okładziny Swissstop? Chodzi mi o żółte, do obręczy karbonowych, ale z tego co znalazłem to klocki są do hamulców Campagnolo. Może ktoś z Was ich używa w hamulcach Shimano?

#256 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 listopad 2012 - 20:38

Pewnie ze beda pasowaly musisz, tylko szukac klockow pod hamulce SH np tutaj http://www.formicki-...at=18&&id_kat=2

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#257 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 11 listopad 2012 - 22:13

Wielki dzięki krzysztof1985 :)

#258 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopad 2012 - 08:03

co do klocków to polecam Aigatory, czarne na sucho, czerwone na mokro, trzykolorowe Accenty, Baradine , ładniej hamują i nie rżną obręczy ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#259 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 16 listopad 2012 - 10:37

Tak ostatnio zastanawiałem się po co są w szufladkach od hamulców takie dwie śrubki, które są najniżej hamulca. Ciężko to opisać, dlatego w tym PDF są to śrubki oznaczone numerem 13

Jaki jest ich cel?

#260 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 listopad 2012 - 12:35

To nie będzie jakiś wskaźnik kiedy należy zmienić okładziny na nowe?



Dodaj odpowiedź