Pierwsza Kolarska Majówka w Ozorkowie
Started By
wiki
, 30 wrz 2011 12:04
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 wrzesień 2011 - 12:04
Z kopyta ruszyły pierwsze przygotowania do wyścigu w Ozorkowie. Jest zgoda władz miasta i wstępna zgoda Policji.
Charakter wyścigu: wyścig uliczny/kryterium.
Prawo startu: zawodnicy masters z licencją i amatorzy bez licencji.
Dobra wiadomość jest taka, że wyścig został zgłoszony do kalendarza Masters i już na 100% zostanie w nim umieszczony czyli będzie punktowany (kategoria pierwsza lub druga).
Teraz mam prośbę do WAS. Postawcie się na chwilę w mojej sytuacji. Jesteście organizatorami i pomysłodawcami tej kolarskiej imprezy.
Przygotowałem 4 opcje tras. Dwie z nich w drodze selekcji odrzuciłem na chwilę obecną.
Przedstawię dwie opcję i proszę WAS o zdanie która trasa będzie lepsza. Obie opiszę bardzo dokładnie....
Trasa nr 1
http://www.bikemap.net/route/1262185
Długość rundy 5,7km. Nie jest to więc runda "typowa" pod kryterium. Do obstawienia 22 skrzyżowania (w tym dwa ronda) czyli minimum 25 mundurowych (w paru miejscach wypada postawić dwie osoby). Do tego około 10 mniejszych dróg podporządkowanych, w większości są to wyjazdy z osiedlowych parkingów. Może być kłopot mimo, że mam pod nosem Wojsko Polskie w Leźnicy Wielkiej, skąd jestem w stanie załatwić "ludzi". Oczywiście w mieście jest jeszcze Straż Miejska i Straż Pożarna.
Ogrom pracy przy obstawianiu !!!
Runda fajna, techniczna, sporo zakrętów, wszędzie w zasadzie szeroko. Asfalt: 30% idealny, 30% bardzo dobry, 20% dobry, 20% średni (podchodzący momentami pod kiepski). W przypadku tej rundy nie grożą w mieście korki, mnóstwo opcji objazdów, nie ma mowy o jakimś paraliżu drogowym w mieście.
Trasa nr 2
http://www.bikemap.net/route/1263768
Długość rundy 1,2km. Typowa runda pod kryteria. Szybko i widowiskowo. Asfalt: 70% idealny, 30% bardzo dobry. W zasadzie czterech mundurowych do obstawienia i to wszystko. Runda bardzo bezpieczna !!!! dla ścigających. Żadnych bloków, osiedlowych parkingów po trasie. Brak paraliżu na drogach, 50% trasy może być wyłączona z ruchu całkowicie na cały dzień. Na trasie: jedno rondo, małe, niedawno wybudowane, z idealnym asfaltem. Dwa zakręty, bardzo szerokie i z bardzo dobrą nawierzchnią. Bezpiecznie, żadnych dziur.
Start i meta w przypadku obydwu rund w tym samym miejscu. Na finisz szeroko, asfalt jak na autostradach (chyba nawet lepszy), lekko pod górę. Biuro zawodów pod nosem, parkingi dla aut też. W zasadzie wszystko (parkingi, biuro, meta, start, kibelki...itp, itd) w jednym miejscu.
Teraz kilka szczegółów. Główny wyścig jest na kreskę (punkty masters do challenge-u). Oprócz tego w każdej kategorii klasyfikacja aktywnych (punkty na poszczególnych rundach). W sumie dwa razy będzie można stanąć na pudle . W przypadku rundy krótkiej start każdej kategorii osobno (chyba za wyjątkiem M60, M70 i KOPEN - te trzy pojadą razem w jednym wyścigu, zależy od frekwencji). W przypadku rundy długiej to dwie kategorie na trasie w odpowiednim odstępie czasowym czyli: M30, po 4 minutach start AM20. Te dwie kategorię kończą i start M40 i po 4 minutach M50 itd.
Do końca października ruszy strona www. Termin wyścigu to 3 maj....
Wszystkie sugestie mile widziane. Na wszelkie pytania tez odpowiem w miarę możliwości...
Jeszcze jedna istotna kwestia !!! W przypadku rundy nr 1 prawdopodobieństwo dublowania jest bardzo malutkie, nawet jeżeli takowe będą to nie widzę problemu aby zdublowany zawodnik kontynuował jazdę. Natomiast przy rundzie nr 2 duble będą (jestem pewny na 99%) i zdublowani będą zmuszeni opuścić trasę. Tutaj widzę minus tej rundy....
Charakter wyścigu: wyścig uliczny/kryterium.
Prawo startu: zawodnicy masters z licencją i amatorzy bez licencji.
Dobra wiadomość jest taka, że wyścig został zgłoszony do kalendarza Masters i już na 100% zostanie w nim umieszczony czyli będzie punktowany (kategoria pierwsza lub druga).
Teraz mam prośbę do WAS. Postawcie się na chwilę w mojej sytuacji. Jesteście organizatorami i pomysłodawcami tej kolarskiej imprezy.
Przygotowałem 4 opcje tras. Dwie z nich w drodze selekcji odrzuciłem na chwilę obecną.
Przedstawię dwie opcję i proszę WAS o zdanie która trasa będzie lepsza. Obie opiszę bardzo dokładnie....
Trasa nr 1
http://www.bikemap.net/route/1262185
Długość rundy 5,7km. Nie jest to więc runda "typowa" pod kryterium. Do obstawienia 22 skrzyżowania (w tym dwa ronda) czyli minimum 25 mundurowych (w paru miejscach wypada postawić dwie osoby). Do tego około 10 mniejszych dróg podporządkowanych, w większości są to wyjazdy z osiedlowych parkingów. Może być kłopot mimo, że mam pod nosem Wojsko Polskie w Leźnicy Wielkiej, skąd jestem w stanie załatwić "ludzi". Oczywiście w mieście jest jeszcze Straż Miejska i Straż Pożarna.
Ogrom pracy przy obstawianiu !!!
Runda fajna, techniczna, sporo zakrętów, wszędzie w zasadzie szeroko. Asfalt: 30% idealny, 30% bardzo dobry, 20% dobry, 20% średni (podchodzący momentami pod kiepski). W przypadku tej rundy nie grożą w mieście korki, mnóstwo opcji objazdów, nie ma mowy o jakimś paraliżu drogowym w mieście.
Trasa nr 2
http://www.bikemap.net/route/1263768
Długość rundy 1,2km. Typowa runda pod kryteria. Szybko i widowiskowo. Asfalt: 70% idealny, 30% bardzo dobry. W zasadzie czterech mundurowych do obstawienia i to wszystko. Runda bardzo bezpieczna !!!! dla ścigających. Żadnych bloków, osiedlowych parkingów po trasie. Brak paraliżu na drogach, 50% trasy może być wyłączona z ruchu całkowicie na cały dzień. Na trasie: jedno rondo, małe, niedawno wybudowane, z idealnym asfaltem. Dwa zakręty, bardzo szerokie i z bardzo dobrą nawierzchnią. Bezpiecznie, żadnych dziur.
Start i meta w przypadku obydwu rund w tym samym miejscu. Na finisz szeroko, asfalt jak na autostradach (chyba nawet lepszy), lekko pod górę. Biuro zawodów pod nosem, parkingi dla aut też. W zasadzie wszystko (parkingi, biuro, meta, start, kibelki...itp, itd) w jednym miejscu.
Teraz kilka szczegółów. Główny wyścig jest na kreskę (punkty masters do challenge-u). Oprócz tego w każdej kategorii klasyfikacja aktywnych (punkty na poszczególnych rundach). W sumie dwa razy będzie można stanąć na pudle . W przypadku rundy krótkiej start każdej kategorii osobno (chyba za wyjątkiem M60, M70 i KOPEN - te trzy pojadą razem w jednym wyścigu, zależy od frekwencji). W przypadku rundy długiej to dwie kategorie na trasie w odpowiednim odstępie czasowym czyli: M30, po 4 minutach start AM20. Te dwie kategorię kończą i start M40 i po 4 minutach M50 itd.
Do końca października ruszy strona www. Termin wyścigu to 3 maj....
Wszystkie sugestie mile widziane. Na wszelkie pytania tez odpowiem w miarę możliwości...
Jeszcze jedna istotna kwestia !!! W przypadku rundy nr 1 prawdopodobieństwo dublowania jest bardzo malutkie, nawet jeżeli takowe będą to nie widzę problemu aby zdublowany zawodnik kontynuował jazdę. Natomiast przy rundzie nr 2 duble będą (jestem pewny na 99%) i zdublowani będą zmuszeni opuścić trasę. Tutaj widzę minus tej rundy....
#3
Napisano 30 wrzesień 2011 - 14:53
Po ile rund na każdej pętli planujesz?
W przypadku rundy 5,7km:
M60, M70, KOPEN - 6 rund
M50, M40 - 8 rund
AM20 i M30 - 10 rund
W przypadku rundy 1,2km:
M70, M60, KOPEN - 20 rund
M50 - 25 rund
M40 - 30 rund
M30 - 35 rund
AM20 - 30 rund
Doszła jeszcze opcja trzeciej rundy - 2km
http://www.bikemap.n...&zoom=16&type=0
Jest to runda 1,2km plus odcinek 800m na agrafce.
M70, M60, KOPEN - 12 rund
M50 - 15 rund
M40 - 18 rund
M30 - 20 rund
AM20 - 18 rund
Wszystko mam wyliczone tak aby dekoracja odbyła się gdzieś w okolicach 16-17.
#4 Gosc_czonk86_*
Napisano 30 wrzesień 2011 - 16:54
Na początek bym brał krótką wersję i robił to na kryterium uliczne. Łatwiej zabezpieczyć. Jedyne co mogłoby mnie skłonić do większej pracy przy dłuższej pętli, to fakt że na większej była by odczuwalnie większa frekwencja i że nie byłoby problemów z dublami.
#5
Napisano 30 wrzesień 2011 - 17:22
[*:84c50ea6e4]Z "dublami" mogą być kłopoty z ustalaniem wyników.
Jak duble zaczną wpadać na metę przed tymi co zrealizowali regulamin.[*:84c50ea6e4]Lepiej nie naśladować tras elity. Tylko zrobić pod średnio zaawansowanych.
A najlepsi i tak opitolą słabych, dając obraz sportowych możliwości.[*:84c50ea6e4]Trasa dobra to trasa po prostej figurze, za to prosta w zabezpieczeniu. http://pl.wikipedia....yterium_uliczne
To jest wspaniałe widowisko. Dla żon, matek i dzieci.
Jak duble zaczną wpadać na metę przed tymi co zrealizowali regulamin.[*:84c50ea6e4]Lepiej nie naśladować tras elity. Tylko zrobić pod średnio zaawansowanych.
A najlepsi i tak opitolą słabych, dając obraz sportowych możliwości.[*:84c50ea6e4]Trasa dobra to trasa po prostej figurze, za to prosta w zabezpieczeniu. http://pl.wikipedia....yterium_uliczne
To jest wspaniałe widowisko. Dla żon, matek i dzieci.
#6
Napisano 30 wrzesień 2011 - 19:24
Pytam bo nie wiem - czy chipy nie załatwiają problemu dubli (wyniki)? Bo z trasy to ciężko będzie ich ściągnąć - krótka - i pozostaje pytanie o pracę sędziów...
Na trasie tak krótkiej - przy różnym poziomie - faktycznie duble będą - zresztą myślę że na pierwszej też się mogą przytrafić jak się grupa postara
Optymalnie to trasa nr. 1 rano jako kwalifikacje do trasy nr. 2 popołudniu - dobra, poniosło mnie...
Na trasie tak krótkiej - przy różnym poziomie - faktycznie duble będą - zresztą myślę że na pierwszej też się mogą przytrafić jak się grupa postara
Optymalnie to trasa nr. 1 rano jako kwalifikacje do trasy nr. 2 popołudniu - dobra, poniosło mnie...
#7
Napisano 30 wrzesień 2011 - 22:02
MiSzA pewnie chipy dadzą radę ale może być młynek w trakcie wyścigu.
W grę wchodzą raczej tylko dwie trasy: runda 1,2km i 2km. Są to rundy, które na 100% zaakceptuje Policja. Będzie szybko :-P
Co do chipów to rozmawiałem już z firmą, która najbardziej mi odpowiada. Znam koszty, decyzja zapadnie "później". Nie jest to mała kwota i muszę się poważnie zastanowić nad tym jeszcze.
Duble: czy to będzie runda 1,2 czy 2km to schodzą z trasy. Sędzia o to musi zadbać. Dodatkowo puszczę na trasę auto z dwiema osobami, które sędziemu "pomogą".
Oczywiście zdublowani zawodnicy będą sklasyfikowani.
Jedyne moje obawy dotyczą pracy sędziów. Mam na myśli, że oprócz tego, że "główne" ściganie będzie na kreskę to chcę także klasyfikację aktywnych czyli pewne rundy punktowane.
Nie spodziewam się klasyfikacji punktowej na bieżąco w trakcie trwania wyścigu, najważniejsze jest aby sprawnie to poszło po zakończeniu wszystkich startów.
Mam nadzieję, że w ŁZKol-u mają sprzęt jak się należy. Zanim podejmę decyzję odnośnie chipów to porozmawiam z kim trzeba i dowiem się jak Oni sobie to wyobrażają. Ostatecznie mogę zrezygnować z punktowanych okrążeń i skupić się na ściganiu na kreskę ale nie chcę tego robić !!!! To mają być dodatkowe nagrody i puchary dla WAS !!! Ma być ciekawiej, ma być walka, kibicom tez się emocje jakieś należą. Punkty uatrakcyjnią cały wyścig !!!
W grę wchodzą raczej tylko dwie trasy: runda 1,2km i 2km. Są to rundy, które na 100% zaakceptuje Policja. Będzie szybko :-P
Co do chipów to rozmawiałem już z firmą, która najbardziej mi odpowiada. Znam koszty, decyzja zapadnie "później". Nie jest to mała kwota i muszę się poważnie zastanowić nad tym jeszcze.
Duble: czy to będzie runda 1,2 czy 2km to schodzą z trasy. Sędzia o to musi zadbać. Dodatkowo puszczę na trasę auto z dwiema osobami, które sędziemu "pomogą".
Oczywiście zdublowani zawodnicy będą sklasyfikowani.
Jedyne moje obawy dotyczą pracy sędziów. Mam na myśli, że oprócz tego, że "główne" ściganie będzie na kreskę to chcę także klasyfikację aktywnych czyli pewne rundy punktowane.
Nie spodziewam się klasyfikacji punktowej na bieżąco w trakcie trwania wyścigu, najważniejsze jest aby sprawnie to poszło po zakończeniu wszystkich startów.
Mam nadzieję, że w ŁZKol-u mają sprzęt jak się należy. Zanim podejmę decyzję odnośnie chipów to porozmawiam z kim trzeba i dowiem się jak Oni sobie to wyobrażają. Ostatecznie mogę zrezygnować z punktowanych okrążeń i skupić się na ściganiu na kreskę ale nie chcę tego robić !!!! To mają być dodatkowe nagrody i puchary dla WAS !!! Ma być ciekawiej, ma być walka, kibicom tez się emocje jakieś należą. Punkty uatrakcyjnią cały wyścig !!!
#8
Napisano 30 wrzesień 2011 - 22:30
Walcz, walcz WIKI ;-) :-P
Ty tu rządzisz, Ty ustalasz zasady, Ty decydujesz, Ty zbierasz baty i Ty spijasz śmietankę ;-)
Co do tych sędziów, najlepiej by było albo pogadać z nimi osobiście i/lub poczekać do sezonu obadać jak im to idzie w praniu. Ja za "swoich" ze Śląska jestem w 100% PEWNY! Ale też ich nie znałem, dostali kredyt zaufania i go w pełni wykorzystali... Czego nie mogę powiedzieć o PEWNEJ firmie z chipami...DATA kiedy zdecydowałem się na ich usługi niech będzie przeklęta, ten SPORT bez chipów jest chyba piękniejszy :mrgreen:
Powodzenia
Pozdrower ó?o
Ty tu rządzisz, Ty ustalasz zasady, Ty decydujesz, Ty zbierasz baty i Ty spijasz śmietankę ;-)
Co do tych sędziów, najlepiej by było albo pogadać z nimi osobiście i/lub poczekać do sezonu obadać jak im to idzie w praniu. Ja za "swoich" ze Śląska jestem w 100% PEWNY! Ale też ich nie znałem, dostali kredyt zaufania i go w pełni wykorzystali... Czego nie mogę powiedzieć o PEWNEJ firmie z chipami...DATA kiedy zdecydowałem się na ich usługi niech będzie przeklęta, ten SPORT bez chipów jest chyba piękniejszy :mrgreen:
Powodzenia
Pozdrower ó?o
#9
Napisano 03 październik 2011 - 14:07
Bardzo fajna trasa! i super że będzie kolejny wyścig w okolicach Łodzi!
Wg mnie chipy (których jestem wielkim zwolennikiem) nie załatwią Ci sprawy dubli na kryterium, bo wymagałoby to dużo analizowania i grzebania w wynikach. Sprawna ekipa sędziowska na motorze jadąc za ostatnim z pewnością powinna sobie poradzić. Po prostu mają listę startujących na desce i flamastrem odznaczają numery, tych których nachodzi grupa lub ucieczka.
Niestety, nie jestem pewien czy łódzcy sędziowie sobie poradzą. Co więcej, jesli będzie ta ekipa co w Głownie, to raczej na pewno sobie nie poradzą i tylko wprowadzą większy zamęt i bałagan.
Nie rezygnuj z połączenia formuły "na kreskę" z "punktową", bo połączenie ich stanowi duże uatrakcyjnienie wyścigu dla kibiców (i samych startujących).
Na tyle znam Ozorków, że wiem którędy ta trasa będzie prowadzić i wiem, że wcale to nie będzie łatwy wyścig!
Jeszcze raz gratuluję pomysłu i inicjatywy.
Wg mnie chipy (których jestem wielkim zwolennikiem) nie załatwią Ci sprawy dubli na kryterium, bo wymagałoby to dużo analizowania i grzebania w wynikach. Sprawna ekipa sędziowska na motorze jadąc za ostatnim z pewnością powinna sobie poradzić. Po prostu mają listę startujących na desce i flamastrem odznaczają numery, tych których nachodzi grupa lub ucieczka.
Niestety, nie jestem pewien czy łódzcy sędziowie sobie poradzą. Co więcej, jesli będzie ta ekipa co w Głownie, to raczej na pewno sobie nie poradzą i tylko wprowadzą większy zamęt i bałagan.
Nie rezygnuj z połączenia formuły "na kreskę" z "punktową", bo połączenie ich stanowi duże uatrakcyjnienie wyścigu dla kibiców (i samych startujących).
Na tyle znam Ozorków, że wiem którędy ta trasa będzie prowadzić i wiem, że wcale to nie będzie łatwy wyścig!
Jeszcze raz gratuluję pomysłu i inicjatywy.
#10
Napisano 03 październik 2011 - 14:39
Ja też uważam, że sport bez chipów jest piękniejszy.
Na zawodach "elity" jedzie "śmieciarka", z sędzią i wyklucza duble.
Amatorzy powinni mieć prawo zabawy do ostatniego okrążenia zwycięzcy.
Skromniejsza trasa, ale prosto wytyczona i zabezpieczona.
Limit czasu na okrążenia (gong) plus ostatnia runda.
Mistrzowie zrobią i tak wynik jak na "prawdziwej gonce".
Sędzia może jechać ostatni i odhaczać duble :roll:
Trasa po regularnej figurze ulic.
Na zawodach "elity" jedzie "śmieciarka", z sędzią i wyklucza duble.
Amatorzy powinni mieć prawo zabawy do ostatniego okrążenia zwycięzcy.
Skromniejsza trasa, ale prosto wytyczona i zabezpieczona.
Limit czasu na okrążenia (gong) plus ostatnia runda.
Mistrzowie zrobią i tak wynik jak na "prawdziwej gonce".
Sędzia może jechać ostatni i odhaczać duble :roll:
Trasa po regularnej figurze ulic.
#11
Napisano 03 październik 2011 - 14:50
Tutaj jest ostateczna wersja trasy. Runda 1200m, rowerem wyjdzie pewnie ciut więcej. Tą wersję przedstawię Policji. Ponieważ to będzie pierwsza impreza kolarska po kilkunastoletniej przerwie to stwierdziłem, że jest to wersja najbezpieczniejsza.
Co do chipów: jest to wydatek ale jak już pisał witoldo mogą sobie łódzcy sędziowie nie poradzić. Zobaczymy, będę rozmawiał z sędziami, zasięgnę także rady w Łódzkim Społem z kim najlepiej się współpracuje (mam nadziej, że są tacy).
Bardzo chcę zostawić generalkę na kreskę plus punkty na aktywnego. Przy takiej krótkiej rundzie będzie co liczyć. Jedno co zmienię: punktowane co piąte/czwarte okrążenie tylko, żadnych małych punktów między "tłustymi" finiszami.
Co do chipów: jest to wydatek ale jak już pisał witoldo mogą sobie łódzcy sędziowie nie poradzić. Zobaczymy, będę rozmawiał z sędziami, zasięgnę także rady w Łódzkim Społem z kim najlepiej się współpracuje (mam nadziej, że są tacy).
Bardzo chcę zostawić generalkę na kreskę plus punkty na aktywnego. Przy takiej krótkiej rundzie będzie co liczyć. Jedno co zmienię: punktowane co piąte/czwarte okrążenie tylko, żadnych małych punktów między "tłustymi" finiszami.