Obniżenie kierownicy.
#1
Napisano 20 październik 2011 - 20:57
Uploaded with ImageShack.us
#3
Napisano 20 październik 2011 - 21:12
#5
Napisano 20 październik 2011 - 21:22
Tak, obcinanie rury sterowej jest "powszechne" ;-) Kupując nowy widelec rury są odpowiednio długie, aby można je było wsadzić do główek ramy różnej długości. Niepotrzebny nadmiar po prostu się odcina i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Ta "dziura do wkręcenia śruby" to tzw. gwiazdka (jeśli rura sterowa jest aluminiowa; w przypadku karbonowej stosuje się tzw. ekspander, ale nie o tym teraz). Kupując nowy widelec w jego rurze sterowej nie ma gwiazdki i trzeba ją nabić - jest do tego nawet specjalny przyrząd. Nie jest "fabrycznie" nabita, bo to zależy od tego, jaką długość rury sterowej ktoś potrzebuje, a gwiazdka musi być umieszczona w rurze na odpowiedniej głębokości. W Twoim przypadku, jeśli jesteś na 100% zdecydowany na skrócenie rury (a musisz być na 100%, bo potem jej nie przykleisz z powrotem ;-)), to zanieś to do serwisu - tam sobie powinni bez problemu poradzić. Gwiazdkę wbiją głębiej i nadmiar rury odetną. Pamiętaj jednak o części, o której wspomniał woody - tej "podkładce", która zakrywa stery.A można w ogóle obciąć tą rurę, bo w środku jest dziura do wkręcania śruby, to by trzeba było to wyjąć czy jakoś niżej ją wsunąć i obciąć rurę, jest to możliwe?
#7
Napisano 20 październik 2011 - 21:36
#9
Napisano 20 październik 2011 - 21:58
#10
Napisano 20 październik 2011 - 22:04
#11
Napisano 20 październik 2011 - 22:13
#12
Napisano 20 październik 2011 - 22:22
#13
Napisano 20 październik 2011 - 22:53
mam takiej samej wielkości, ale wolabym wymienic na krotszą, jesli pozycja mi bedzie pasowala. http://www.bike-cent...pod-mostek-25mm
Zawsze możesz przyspawać kierownicę do widelca poniżej główki ramy. Widziałem kiedyś taki patent w radzieckiej torówce, miała bull horny zamontowane w taki właśnie sposób. Wtedy będziesz miał ekstremalnie nisko.
#14
Napisano 20 październik 2011 - 23:17
#16
Napisano 21 październik 2011 - 10:11
#17
Napisano 21 październik 2011 - 12:28
http://imageshack.us...zdjcie116v.jpg/
Co do podkładki to przydałaby się takiej wielkości jaką mają zawodowcy
http://cdn.mos.biker...rufo-670-75.jpg
#19
Napisano 21 październik 2011 - 13:32
http://www.bike4race...-czarna-polysk/
#20
Napisano 21 październik 2011 - 15:09
Zatem rama 59 i wzrost 184, czyli ciut za duża, ale nie ma tragedii i jak na moje oko to docięcie do fabrycznej podkładki powinno zdać egzamin, niemniej jednak ja bym nie ryzykował i zostawił sobie 20mm zapasu i pośmigał na dwa sposoby. Nie ma sensu dawać niżej, bo zarypiesz sobie plery i szyję ;-) Poza tym do tej zadługawej ramy masz zadługawy mostek, 110-100mm powinien Ci zapasować. Obniżenie kiery być może sprawiłoby pokrycie paisty i kiery, ale byłoby to kosztem Twojej pozycji i okazać by się mogło, że byłaby ona bardzo męcząca dla Ciebie. Więc lepiej będzie jak kupisz krótszy mostek, a kiere dotniesz jak Ci pisałem i inni.