Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obniżenie kierownicy.


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 20:57

Zauważyłem, że zawodocy mają w rowerach nisko kierownicę, praktycznie przy samej rurze. Chcialem sobie obniżyć lecz nie jest to takie łatwe, ponieważ jest rura od widełek, która jest doś wysoka i co teraz mam zrobić z tą rurą? Wygląda to tak jak na zdjęciu. Proszę o pomoc.

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#2 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 20 październik 2011 - 21:07

dajesz te podkładki co były na góre i jak będzie ci się dobrze jeździło to możesz obciąć troche rurę

a i brakuje podkładki pod tej takie "zwężającej"

u2250y2014v3.gif


#3 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 21:12

A można w ogóle obciąć tą rurę, bo w środku jest dziura do wkręcania śruby, to by trzeba było to wyjąć czy jakoś niżej ją wsunąć i obciąć rurę, jest to możliwe? W rowerowym by mi taki zabieg zrobili? Nie chcę zbytnio dawać na tą rurę podkładek bo 5cm wystającej rury jest wkurzjące. Pozycja z niższą kierą od razu wydaję mi się być dużo lepszą.

#4 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 20 październik 2011 - 21:13

Ale jak obetniesz to nie ma powrotu. Może się okazać, że ta pozycja ci nie pasuję to wtedy z powrotem dasz podkładki pod mostek.

u2250y2014v3.gif


#5 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2011 - 21:22

A można w ogóle obciąć tą rurę, bo w środku jest dziura do wkręcania śruby, to by trzeba było to wyjąć czy jakoś niżej ją wsunąć i obciąć rurę, jest to możliwe?

Tak, obcinanie rury sterowej jest "powszechne" ;-) Kupując nowy widelec rury są odpowiednio długie, aby można je było wsadzić do główek ramy różnej długości. Niepotrzebny nadmiar po prostu się odcina i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Ta "dziura do wkręcenia śruby" to tzw. gwiazdka (jeśli rura sterowa jest aluminiowa; w przypadku karbonowej stosuje się tzw. ekspander, ale nie o tym teraz). Kupując nowy widelec w jego rurze sterowej nie ma gwiazdki i trzeba ją nabić - jest do tego nawet specjalny przyrząd. Nie jest "fabrycznie" nabita, bo to zależy od tego, jaką długość rury sterowej ktoś potrzebuje, a gwiazdka musi być umieszczona w rurze na odpowiedniej głębokości. W Twoim przypadku, jeśli jesteś na 100% zdecydowany na skrócenie rury (a musisz być na 100%, bo potem jej nie przykleisz z powrotem ;-)), to zanieś to do serwisu - tam sobie powinni bez problemu poradzić. Gwiazdkę wbiją głębiej i nadmiar rury odetną. Pamiętaj jednak o części, o której wspomniał woody - tej "podkładce", która zakrywa stery.

fs-userbar-blog-white.png


#6 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 październik 2011 - 21:24

w środku jest dziura do wkręcania śruby


To tzw. gwiazdka. Dostaniesz ją w każdym rowerowym za grosze więc się nią w ogóle nie przejmuj jeśli zdecydujesz się jednak przyciąć sterówkę. Po przycięciu wbijasz w rurę nową gwiazdkę.

#7 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 21:36

Dzięki ziomeczki. Jestem w 100% zdecydowany i nie będę żałował, bo naprawdę mi się wygodnie siedzi i bardziej aerodynamiczniej. Patrzyłem na bikeradar to zawodowcy mają wysokoć od piasty do kierownicy średnio 550mm a ja mam aż 640, po odcięciu rury byłoby 590. Wolę rurę skrucić i mieć prawidłową pozycję bo teraz mam za wysoko kiere i mostek musiałbym kupić krótszy bo kierownica nie przesłania mi piasty. I teraz tak. Podkładka, która zakrywa stery jest zbyt duża bo ma aż prawie 3cm, czy można byłoby kupić mniejszą padkładkę?

#8 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 20 październik 2011 - 21:52

To, że Ci się siedzi wygodnie to nic nie znaczy. Ma Ci się wygodnie jechać. Obetnij zostawiając pewien zapas, daj podkładki na górę i przejedź sobie ze 100 km (na raz) to zobaczysz czy Ci taka pozycja odpowiada.

#9 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 październik 2011 - 21:58

outoftimeman, dobrze mówi. Ja bym nawet przejechał minimum ze trzy treningi tak w okolicach 80-100 km, żeby zobaczyć czy plecy przyjmą taką modyfikację bo szkoda potem wymieniać cały widelec ze względu na zbyt pochopnie podjętą decyzję. A zawodowcami to się raczej nie sugeruj, to delikatnie mówiąc inny świat ;-)

#10 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 22:04

No dobra sprawdzę jak się będzie jeździło, a w razie co da się kupić podkladkę na stery taką około 0,5cm?

#11 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2011 - 22:13

A szukałeś? :-> Podpowiedź - "podkładka pod mostek". Podkładka to jedno, ale wcześniej pisałem o części, która zakrywa łożyska. Dekielek, pierścień czy jak to tam nazwać... Zabezpiecza stery przed dostawaniem się do nich różnego rodzaju brudu. Powinieneś mieć to wcześniej zamontowane (może masz, a ja po prostu na zdjęciu nie widzę, bo trochę tam ciemno i niewyraźnie).

fs-userbar-blog-white.png


#12 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 22:22

mam takiej samej wielkości, ale wolabym wymienic na krotszą, jesli pozycja mi bedzie pasowala. http://www.bike-cent...pod-mostek-25mm

#13 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 20 październik 2011 - 22:53

mam takiej samej wielkości, ale wolabym wymienic na krotszą, jesli pozycja mi bedzie pasowala. http://www.bike-cent...pod-mostek-25mm


Zawsze możesz przyspawać kierownicę do widelca poniżej główki ramy. Widziałem kiedyś taki patent w radzieckiej torówce, miała bull horny zamontowane w taki właśnie sposób. Wtedy będziesz miał ekstremalnie nisko.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

#14 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 październik 2011 - 23:17

Haha bez przesady, to już hardcore. Dzięki wszystkim za pomoc. A wy jaką macie długość od piasty do szczytu kierownicy przy mostku?

#15 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 20 październik 2011 - 23:26

A nie sądzisz, że to zależy od wzrostu i wielkości ramy?
  • Ciachoorsky lubi to

#16 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 21 październik 2011 - 10:11

Z tego co widze to rama to 2danger, czyli istnieje duże prawdopodobieństwo, że tam rama jest kobylasta stąd problem z wysokością kiery. Napisz ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy posiadasz, a być może okaże się, że ucięcie widelca niewiele da. Z tego co wiem to do tej ramki dają stery FSA, które posiadają podkładkę sterową, która ma wysokość 25-35mm (nie pamiętam dokładnie) zatem jeśli nałożysz tą podkładkę to do ścięcia nie zostaje Ci zbyt wiele. A, znalezienie niższej podkładki graniczy z cudem - ebayem to za wielkiego manewru raczej nie masz.

#17 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 21 październik 2011 - 12:28

Tak, rama to 2 danger. Mój wzrost to 184cm a rama 59cm + mostek 12cm. Tak stery dają FSA, a podładka sterowa ma 25mm. Pierwszy rusunek pokazuje jak chciałbym mieć, drugi pokazuje, jakby było z tą dużo podkładką, a trzeci pokazuje jak było na samym początku. Różnica najniżej, a najwyżej wynosi 5cm.

http://imageshack.us...zdjcie116v.jpg/

Co do podkładki to przydałaby się takiej wielkości jaką mają zawodowcy
http://cdn.mos.biker...rufo-670-75.jpg

#18 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 21 październik 2011 - 13:21

ja tą podkładkę przełożyłam sobie z innych sterów bo była niższa i pasuje :-)

#19 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 21 październik 2011 - 13:32

No bo pewnie tu chodzi o rozmiar rury sterowej. znalazłem taką. Tylko jeszcze przejdę się do sklepów i popytam
http://www.bike4race...-czarna-polysk/

#20 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 21 październik 2011 - 15:09

Jak ja potrzebowałem tego dziadostwa to nigdzie nie mogłem znaleźć 8-)

Zatem rama 59 i wzrost 184, czyli ciut za duża, ale nie ma tragedii i jak na moje oko to docięcie do fabrycznej podkładki powinno zdać egzamin, niemniej jednak ja bym nie ryzykował i zostawił sobie 20mm zapasu i pośmigał na dwa sposoby. Nie ma sensu dawać niżej, bo zarypiesz sobie plery i szyję ;-) Poza tym do tej zadługawej ramy masz zadługawy mostek, 110-100mm powinien Ci zapasować. Obniżenie kiery być może sprawiłoby pokrycie paisty i kiery, ale byłoby to kosztem Twojej pozycji i okazać by się mogło, że byłaby ona bardzo męcząca dla Ciebie. Więc lepiej będzie jak kupisz krótszy mostek, a kiere dotniesz jak Ci pisałem i inni.



Dodaj odpowiedź