Kaseta campagnolo veloce
Started By
gentile
, 27 paź 2011 14:37
12 odpowiedzi w tym temacie
#4
Napisano 28 październik 2011 - 14:05
Skoro chcesz kupić lepsze koła to zważ na fakt, że dobre koła czesto mają bębenki tylnej piasty wykonane z aluminium w celu redukcji masy, a na takie bębenki zakłada sie kasety znajdujące się już na pająku, a nie takie, które mają luźne (pojedyncze - niepołączone) zębatki jak np. Veloce. Niezachowanie tej zasady może doprowadzić to zniszczenia bebenka.
Skoro chcesz zakładać kasetę Veloce/Centaur to musisz mieć stalowy bęben piasty tylnej, bo takiemu nic się nie stanie.
Skoro chcesz zakładać kasetę Veloce/Centaur to musisz mieć stalowy bęben piasty tylnej, bo takiemu nic się nie stanie.
#8
Napisano 29 październik 2011 - 13:02
krzysztof1985, aa dupa, że tak powiem
Widzisz lockring dokręca się generalnie z siłą 40-45Nm jeśli mówimy o aluminiowym i to raczej na niewiele się zdaje, bo, że tak powiem mam jeden bębenek, który jest praktycznie cały "obrócony" dzięki werżniętej zębatce z jakiejś kasety.
Punkt oparcia dla pojedynczej zębatki na bębenku jest bardzo niewielki i tutaj mocne dokręcenie na niewiele się zda, bo łańcuch ciągnie z większą siłą niż trzyma lockring.
Są patenty ze wsadzaniem kawałka blaszki stalowej między koronkę kasety a bębenek itp.. ale czy to działa? ;-)
Poza tym są bębenki i bębenki.. niektóre aluminiowe z superlekkich piast mają zmniejszoną ilość wcięć trzymających kasetę, przez co siła z jaką napiera kaseta na bęben jest jeszcze większa.. vide Soul Kozak.
Więc radzę uważać :-P
Widzisz lockring dokręca się generalnie z siłą 40-45Nm jeśli mówimy o aluminiowym i to raczej na niewiele się zdaje, bo, że tak powiem mam jeden bębenek, który jest praktycznie cały "obrócony" dzięki werżniętej zębatce z jakiejś kasety.
Punkt oparcia dla pojedynczej zębatki na bębenku jest bardzo niewielki i tutaj mocne dokręcenie na niewiele się zda, bo łańcuch ciągnie z większą siłą niż trzyma lockring.
Są patenty ze wsadzaniem kawałka blaszki stalowej między koronkę kasety a bębenek itp.. ale czy to działa? ;-)
Poza tym są bębenki i bębenki.. niektóre aluminiowe z superlekkich piast mają zmniejszoną ilość wcięć trzymających kasetę, przez co siła z jaką napiera kaseta na bęben jest jeszcze większa.. vide Soul Kozak.
Więc radzę uważać :-P
#9
Napisano 29 październik 2011 - 13:35
Dzięki za wskazówki. ktoś ma koncepcje jaki tu jest bębenek?:
http://allegro.pl/no...1881106164.html
I czy przypasuje tu kaseta 9, nominalnie jest 10
http://allegro.pl/no...1881106164.html
I czy przypasuje tu kaseta 9, nominalnie jest 10
#10
Napisano 29 październik 2011 - 14:51
Podepnę się...
Na górki ma kasetę Veloce (tania była). Oczywiście każda zębatka jest "luzem" (tak samo w kasecie na płaskie Centaur, tutaj dwie od szprych są zwarte, reszta osobno).
Koła jakie mam to te.
Tutaj o samym bębenku prosto ze strony producenta.
Teraz nie wiem (już zgłupiałem) czy mam bębenek stalowy czy alu (nie chce mi się zdejmować kasety na chwilę obecną).
Czy stal ma inny kolor i alu też inny ?
Na górki ma kasetę Veloce (tania była). Oczywiście każda zębatka jest "luzem" (tak samo w kasecie na płaskie Centaur, tutaj dwie od szprych są zwarte, reszta osobno).
Koła jakie mam to te.
Tutaj o samym bębenku prosto ze strony producenta.
Teraz nie wiem (już zgłupiałem) czy mam bębenek stalowy czy alu (nie chce mi się zdejmować kasety na chwilę obecną).
Czy stal ma inny kolor i alu też inny ?
#11
Napisano 29 październik 2011 - 14:53
Wg strony:
http://www.wiggle.co...r-wheelset-2010
bębenek jest aluminiowy. Niedawno kupiłem rower z piastą z aluminiowym bębenkiem, Odkręciłem kasetę, bębenek prawie nie tknięty, jednak w razie czego podpiłowałem minimalnie zębatki kasety i wstawiłem przy każdym miejscu styku kasety z bębenkiem zszywacze. Na razie nie odkręcałem jeszcze kasety, choć przejechała już trochę km w tym 2x zawody.
Piasta to Rolf Propel=DT Hugi 240, kaseta XTR CS-M900
@edit: Wydaje mi się, że Mavic nie produkuje aluminiowych bębenków. Tutaj prawdopodobnie Twój bębenek:
http://www.competiti...-6309.30.1.html
@edit2: Mavic nie stosuje aluminiowych bębenków w rowerach szosowych, wszystkie posiadają stalowy. W kołach do rowerów górskich (Crossmax i Crossline) zastosowane są bębenki aluminiowe.
http://www.wiggle.co...r-wheelset-2010
bębenek jest aluminiowy. Niedawno kupiłem rower z piastą z aluminiowym bębenkiem, Odkręciłem kasetę, bębenek prawie nie tknięty, jednak w razie czego podpiłowałem minimalnie zębatki kasety i wstawiłem przy każdym miejscu styku kasety z bębenkiem zszywacze. Na razie nie odkręcałem jeszcze kasety, choć przejechała już trochę km w tym 2x zawody.
Piasta to Rolf Propel=DT Hugi 240, kaseta XTR CS-M900
@edit: Wydaje mi się, że Mavic nie produkuje aluminiowych bębenków. Tutaj prawdopodobnie Twój bębenek:
http://www.competiti...-6309.30.1.html
@edit2: Mavic nie stosuje aluminiowych bębenków w rowerach szosowych, wszystkie posiadają stalowy. W kołach do rowerów górskich (Crossmax i Crossline) zastosowane są bębenki aluminiowe.
#12
Napisano 29 październik 2011 - 15:01
borasad mam dokładnie taki sam. Wszyscy wiedzą, że te koła to "ciężar" jest niestety...z aluminiowym bębenkiem waga byłaby mniejsza.
#13
Napisano 29 październik 2011 - 18:15
gentile, kaseta będzie pasować. 8,9,10,11 w Campie działa na tym samym bębenku.
Tu materiały do przemyśleń:
http://www.eastoncyc...rmance/ea70-694
http://www.eastoncyc...-Body-Chart.pdf
:roll:
Tu materiały do przemyśleń:
http://www.eastoncyc...rmance/ea70-694
http://www.eastoncyc...-Body-Chart.pdf
:roll: