Pytanie do zawodowców
#1
Napisano 25 maj 2008 - 09:49
#4
Napisano 25 maj 2008 - 10:42
rowerY 3kg ...
Mam wrażenie że Elo78 nie chodzi o specjalne konstrukcje, ciekawostki, rowery zbudowane przez pasjonatów, gdzie głównym załozeniem jest osiągnięcie właśnie przez Ciebie podana wagą 3kg ... gdzie pewnie 90% części jest wykonane jednostkowo, dla tylko TEGO projektu rowera ...
No i mimo wszystko bedzie to konstrukcja niezwykle delikatna ... ;-) Nie wyobrazam sobie np przeskakiwania nim jakis dziur w asfalcie ... ;-) (co często np mi sie zdaża)
#5 Gosc_tozik_*
Napisano 25 maj 2008 - 11:27
Oczywiście można kombinować, tuningować, robić pewne elementy samodzielnie ale to już wyższa szkoła jazdy. Ale jak mówię - rozsądnie dobierając części można spokojnie osiągnąć sub 8kg bez wydawania majątku.
#6
Napisano 25 maj 2008 - 14:32
Powiedzmy, że można nazwać jednoślad o wadze 3 kg rowerem.Podaj jaki to rower to można obliczyć. Są rowery szosowe co ważą 3 kg.
A i w ogóle to ciekawy tytuł.. "pytanie do zawodowców" :-D
Gdyby nie my amatorzy to chyba za wielu odpowiedzi byś nie otrzymał ;-)
Lajtowanie jak najbardziej tak... ale z głową.
#9
Napisano 25 maj 2008 - 15:26
tak to jest rower, z nazwy.http://www.light-bikes.de/website/new/2008/02/27/3195-gramm-neuer-alter-leichtbaurekord
A to nie jest rower?
jest ekstremalnie lekki, ale nie chcial bym na nim jezdzic z obawy o delikatnosc komponentow. ten gosc uzyskal tak niska mase kosztem wytrzymalosci.
#12
Napisano 25 maj 2008 - 17:13
a naprawde lekkich i tanich czesci po prostu nie ma. tuning zbijajacy wage, nalezy do najbardziej kosztownych. bylo cos o tym w tym roku w bike board, lub magazynie rowerowym. pozdr
Aż tak źle chyba nie jest. Może ceny katalogowe lekkich komponentów/części nie są aż tak niskie, ale dzięki allegro czy innym aukcjom typu ebay etc. można dorwać te lekkie graty w lepszej cenie.
Np ja gdybym nie miał części w cenach hurtowych to w życiu bym nie jeździł na tym sprzęcie co obecnie posiadam. Mógłbym tylko pomarzyć o kółkach neutrona, o korbie chorusa, o sztycy dedy, czy nawet o którejkolwiek i wcale nie tak lekkiej częśći campy.
#13
Napisano 25 maj 2008 - 17:24
jestem w podobnej sytuacji. kiedys pracowalem w rowerowym, po odejsciu z firmy dalej pozostaje w dobrej komitywie z moim bylym szefem. dzieki temu mam czesci po kosztach.Np ja gdybym nie miał części w cenach hurtowych to w życiu bym nie jeździł na tym sprzęcie co obecnie posiadam.
ja rowniez polecam ebay(szczegolnie amerykanski i brytyjski), nie allegro. czasami okazje sa niewiarygodne :-)
#14
Napisano 25 maj 2008 - 18:06
a naprawde lekkich i tanich czesci po prostu nie ma. tuning zbijajacy wage, nalezy do najbardziej kosztownych. bylo cos o tym w tym roku w bike board, lub magazynie rowerowym. pozdr
E, bez przesady. Aktualnie siedzę w temacie mostków - za 100 zł można mieć mostek 110 g albo lżej, tylko trzeba SZUKAÆ. Gdzieś na forum light-bike.com był projekt roweru 6.8 kg za mniej niż 3000 zł. Tyle ze spora część klamotów używana. Ale udało się gościowi
#17
Napisano 25 maj 2008 - 18:44
mostek który wagowo może konkurować z 4axisem, smicą i boplightem, jeśli dobrze kojarzę Accent to polska produkcja. Cena zadawalająca. Oczywiście jeśli ktoś chce to może w tej samej cenie kupić mostek który waży np. 200 g. I nie przesadzaj z tym "naszym" zdaniem, bo mamy tutaj różne poglądy na różne sprawy a ja się do twoich słów absolutnie nie przychylam, szczególnie że traktujesz Fifiego jako kogoś kto nie może mieć pojęcia o lekkich klamotach bo ma 14 lat.
#18
Napisano 25 maj 2008 - 18:56
akurat nie ciebie mialem na mysli piszac "naszym zdaniem", przepraszam za niescislosc.
czy ja gdzies napisalem, ze fifi nic nie wie bo ma 14 lat? nie zgadzam sie z fifim co do jego twierdzen, ze 3-kilowy rower mozna uzytkowac (tak jak normalny rower) bez ryzyka o utrate zdrowia. jak wiadomo doswiadczenie i zdrowy rozsadek zdobywa sie wraz z wiekiem i dlatego przytoczylem argument wiekowy.
amen
#20
Napisano 25 maj 2008 - 19:03