Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie do zawodowców


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Elo78

Elo78
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 maj 2008 - 09:49

Witam ostatnio się zastanawiałem ile mozna zaoszczędzić na wadze budując wypaśny rower. Np zamiast zwykłego siodła wybiera się o 50 g lżejsze , kierownice założmy o 60 itp. Ile w skali całego roweru mozna zaoszczędzić? Wychodzi chociaż 500 g? Z góry dziękuje za odpowiedź , pozdrawiam.

#2 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 25 maj 2008 - 09:55

Podaj jaki to rower to można obliczyć. Są rowery szosowe co ważą 3 kg.

#3 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 maj 2008 - 10:39

Ile w skali całego roweru mozna zaoszczędzic


podstwawowy, najtanszy rower szosowy moze wazyc okolo 11kg. dobrej klasy rower, zbudowany na lzejszych komponentach wazy w granicach 7.5kg.

#4 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 25 maj 2008 - 10:42

@Fifi
rowerY 3kg ...
Mam wrażenie że Elo78 nie chodzi o specjalne konstrukcje, ciekawostki, rowery zbudowane przez pasjonatów, gdzie głównym załozeniem jest osiągnięcie właśnie przez Ciebie podana wagą 3kg ... gdzie pewnie 90% części jest wykonane jednostkowo, dla tylko TEGO projektu rowera ...
No i mimo wszystko bedzie to konstrukcja niezwykle delikatna ... ;-) Nie wyobrazam sobie np przeskakiwania nim jakis dziur w asfalcie ... ;-) (co często np mi sie zdaża)

#5 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 maj 2008 - 11:27

Jeśli przyjmiemy że przeciętna kolarka ze sklepu waży ok 10kg z (z pedałami), to składając rower pod kątem wagi ale w rozsądnym budżecie można zejść ok 2-3kg. Moim zdaniem, a troszkę bawię się w L-B w ramach mojego skromnego budżetu, żeby zejść poniżej 7kg i nie działo się to bardzo kosztem trwałości / sztywności / wytrzymałości - trzeba dysponować naprawdę sporym budżetem. Moja obserwacja, niestety, jest taka, że części lekki i niedrogie zarazem są zazwyczaj mało trwałe - bardzo trudno tutaj o dobry kompromis w ciekawej cenie.
Oczywiście można kombinować, tuningować, robić pewne elementy samodzielnie ale to już wyższa szkoła jazdy. Ale jak mówię - rozsądnie dobierając części można spokojnie osiągnąć sub 8kg bez wydawania majątku.

#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 maj 2008 - 14:32

Podaj jaki to rower to można obliczyć. Są rowery szosowe co ważą 3 kg.

Powiedzmy, że można nazwać jednoślad o wadze 3 kg rowerem.

A i w ogóle to ciekawy tytuł.. "pytanie do zawodowców" :-D
Gdyby nie my amatorzy to chyba za wielu odpowiedzi byś nie otrzymał ;-)

Lajtowanie jak najbardziej tak... ale z głową.

#7 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 25 maj 2008 - 14:42

http://www.light-bik...leichtbaurekord
A to nie jest rower?

#8 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 maj 2008 - 15:03

Mój były TCR ważył prawie dokładnie 7 kg. Praiw bo raz ponieżej 7 kg raz powyżej parę gram. Całkowity koszt to 4500 zł. Był sztywniejszy od Orbei 9240 zł. Ot tyle.

#9 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 maj 2008 - 15:26

http://www.light-bikes.de/website/new/2008/02/27/3195-gramm-neuer-alter-leichtbaurekord
A to nie jest rower?

tak to jest rower, z nazwy.
jest ekstremalnie lekki, ale nie chcial bym na nim jezdzic z obawy o delikatnosc komponentow. ten gosc uzyskal tak niska mase kosztem wytrzymalosci.

#10 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 maj 2008 - 16:12

http://www.light-bikes.de/website/new/2008/02/27/3195-gramm-neuer-alter-leichtbaurekord
A to nie jest rower?

Nie, to nie jest rower, to jest zabawka tak samo jak każdy inny projekt tego typu.

#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 25 maj 2008 - 16:56

a naprawde lekkich i tanich czesci po prostu nie ma. tuning zbijajacy wage, nalezy do najbardziej kosztownych. bylo cos o tym w tym roku w bike board, lub magazynie rowerowym. pozdr

#12 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 maj 2008 - 17:13

a naprawde lekkich i tanich czesci po prostu nie ma. tuning zbijajacy wage, nalezy do najbardziej kosztownych. bylo cos o tym w tym roku w bike board, lub magazynie rowerowym. pozdr


Aż tak źle chyba nie jest. Może ceny katalogowe lekkich komponentów/części nie są aż tak niskie, ale dzięki allegro czy innym aukcjom typu ebay etc. można dorwać te lekkie graty w lepszej cenie.
Np ja gdybym nie miał części w cenach hurtowych to w życiu bym nie jeździł na tym sprzęcie co obecnie posiadam. Mógłbym tylko pomarzyć o kółkach neutrona, o korbie chorusa, o sztycy dedy, czy nawet o którejkolwiek i wcale nie tak lekkiej częśći campy.

#13 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 maj 2008 - 17:24

Np ja gdybym nie miał części w cenach hurtowych to w życiu bym nie jeździł na tym sprzęcie co obecnie posiadam.

jestem w podobnej sytuacji. kiedys pracowalem w rowerowym, po odejsciu z firmy dalej pozostaje w dobrej komitywie z moim bylym szefem. dzieki temu mam czesci po kosztach.

ja rowniez polecam ebay(szczegolnie amerykanski i brytyjski), nie allegro. czasami okazje sa niewiarygodne :-)

#14 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 25 maj 2008 - 18:06

a naprawde lekkich i tanich czesci po prostu nie ma. tuning zbijajacy wage, nalezy do najbardziej kosztownych. bylo cos o tym w tym roku w bike board, lub magazynie rowerowym. pozdr


E, bez przesady. Aktualnie siedzę w temacie mostków - za 100 zł można mieć mostek 110 g albo lżej, tylko trzeba SZUKAÆ. Gdzieś na forum light-bike.com był projekt roweru 6.8 kg za mniej niż 3000 zł. Tyle ze spora część klamotów używana. Ale udało się gościowi ;)

#15 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 25 maj 2008 - 18:22

Dla mnie to jest rower. Jednak jak wiadomo każdy ma swoje zdanie. Aktualnie składam rower MTB poniżej 9 kg na tarczach. Rower nie będzie drogi, będzie też wytrzymały.

#16 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 maj 2008 - 18:35

fifi,

nasze zdanie juz znasz. jak odrobine podrosniesz to zrozumiesz, ze nie ma czegos z niczego. jesli sprzet wazy tak malo to znaczy, ze projektant/wlasciciel musial skads zabrac material, aby zejsc z masa. taka operacja odbywa sie kosztem wytrzymalosci.

#17 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 25 maj 2008 - 18:44

SN: proszę, o to coś z niczego: http://www.velo.com....=20&p=%&id=1668
mostek który wagowo może konkurować z 4axisem, smicą i boplightem, jeśli dobrze kojarzę Accent to polska produkcja. Cena zadawalająca. Oczywiście jeśli ktoś chce to może w tej samej cenie kupić mostek który waży np. 200 g. I nie przesadzaj z tym "naszym" zdaniem, bo mamy tutaj różne poglądy na różne sprawy a ja się do twoich słów absolutnie nie przychylam, szczególnie że traktujesz Fifiego jako kogoś kto nie może mieć pojęcia o lekkich klamotach bo ma 14 lat.

#18 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 maj 2008 - 18:56

przeciez ja nie twierdze i nigdy nie twierdzilem, ze lekkie czesci musza byc drogie!
akurat nie ciebie mialem na mysli piszac "naszym zdaniem", przepraszam za niescislosc.
czy ja gdzies napisalem, ze fifi nic nie wie bo ma 14 lat? nie zgadzam sie z fifim co do jego twierdzen, ze 3-kilowy rower mozna uzytkowac (tak jak normalny rower) bez ryzyka o utrate zdrowia. jak wiadomo doswiadczenie i zdrowy rozsadek zdobywa sie wraz z wiekiem i dlatego przytoczylem argument wiekowy.
amen

#19 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 25 maj 2008 - 18:58

Napisałem, że to moja subiektywna opinia. Więc nie musisz się z nią zgadzać.

#20 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 25 maj 2008 - 19:03

SN: jak rozumiem uważasz że Jarek nie ma zdrowego rozsądku jeżdżąc swoim 3 kg karbonowym cackiem? Jasna sprawa że to nie jest rower na zawody, nie będziesz nim też raczej jeździł po krawężnikach, jednak na niedzielne wycieczki i takie "pojeżdżenie" - czemu nie?



Dodaj odpowiedź