Dziasiaj pierwszy raz jechałem ze zwift. I mam kilka pytań. Gdzie w zwift mozna kalibrować trenażer? Wydaje mni sie ze nachylenie jakie tam było ok 7-8% wcale takie nie było na filmach tacx jest o wiele cieżej jechać ma takim nachyleniu. Jak moge znaleźć wyścig? W Join another rider są same treningi , tak? Czy można zoaczyć wczesniej jaki jest profil trasy?
Trenażer z "wirtualem"
#542
Posted 10 October 2016 - 16:59
W settings, menu z lewym dolnym rogu po zatrzymaniu kolarza, jest suwak mocy trenażera...
Wyścigi, treningi:
https://teamup.com/ks4861763bd63ce3d8/
http://www.zwiftpower.com/v2/race.php
Trasy, profile, warianty...
http://zwiftblog.com/category/courses/
#543
Posted 10 October 2016 - 20:43
Witajcie,
Poszukuję trenażera - za oknem pogodowa agonia (nie znoszę <10C na rowerze a do tego ciemno) więc się w końcu zmotywowałem.
Przeczytałem wpisy z 2016 roku, których co nieco było więc i wiem już więcej. Nie odstrasza mnie abonament (wcale nie za wysoki, 43zł/m to nie majątek w okresie zimy) więc póki co faworytem jest Bkool Pro i setki tras 3D. Opłata za 1 trasę w Tacx rzędu 150zł to poroniony pomysł.
Mam kilka pytań:
1. Czy muszę mieć stałe połączenie z internetem dla tras 3D? A może można je zapisać na dysku i odpalać offline? Nie mam stałego łącza a jedynie mobilne z ograniczeniem transferu w miejscu "treningów".
2. Czy mogę np. telefonem regulować ręcznie obciążenie podczas wspólnego treningu z kolegą (on na swoim trenażerze)?
3. Czy wybierając Bkool powinienem o czymś wiedzieć w porównaniu do trenażerów Tacx i Elite w podobnym poziomie cenowym co mogło mi umknąć czytając ten temat? Jakieś szczególnie istotne wady/zalety tych systemów?
4. Ciągle się zastanawiam nad wirtualem. Może jednak ograniczyć budżet i brać trenażer bez tej funkcji. W takim wypadku czy jest trenażer np. o połowę tańszy, ale w którym miał bym plany treningowe - automatyczne. tj. jadę swoje a trenażer sam zmienia obciążenia zgodnie z planem.
Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
crux
#544
Posted 10 October 2016 - 20:56
Opłata za 1 trasę w Tacx rzędu 150zł to poroniony pomysł.
Ja się ciągla waham.. Tak samo abonament za bkool lub zwift to poroniony pomysł. 40zł / miesiąc i po tych 3 miesiącach nie masz nic. W Tacx zostałaby zakupiona trasa na zawsze. Nie lepiej kupować jedną trasę raz na 3 miechy ? Ciekawi mnie, czy potem można by wymieniać się trasami jakoś.
- big75 likes this
#545
Posted 10 October 2016 - 21:34
#546
Posted 10 October 2016 - 22:01
Przeczytałem wpisy z 2016 roku, których co nieco było więc i wiem już więcej. Nie odstrasza mnie abonament (wcale nie za wysoki, 43zł/m to nie majątek w okresie zimy) więc póki co faworytem jest Bkool Pro i setki tras 3D. Opłata za 1 trasę w Tacx rzędu 150zł to poroniony pomysł.
Trasy w Tacx zaczynają sie już od ok 45 zł oczywiscie są tez po 150 jak i 250 zł. Wariantów z jedną trasą masz wiele. Uwierz mi nie musisz mieć tras po 200 km wystarczy ci trasa 20 km z podjazdem żeby dobrze sie zmęczyć. Masz jeszcze trasy za free oraz nie tacx-owe które są o wiele tańsze
#547
Posted 11 October 2016 - 01:36
Mam kilka pytań:
1. Czy muszę mieć stałe połączenie z internetem dla tras 3D? A może można je zapisać na dysku i odpalać offline? Nie mam stałego łącza a jedynie mobilne z ograniczeniem transferu w miejscu "treningów".
2. Czy mogę np. telefonem regulować ręcznie obciążenie podczas wspólnego treningu z kolegą (on na swoim trenażerze)?
3. Czy wybierając Bkool powinienem o czymś wiedzieć w porównaniu do trenażerów Tacx i Elite w podobnym poziomie cenowym co mogło mi umknąć czytając ten temat? Jakieś szczególnie istotne wady/zalety tych systemów?
4. Ciągle się zastanawiam nad wirtualem. Może jednak ograniczyć budżet i brać trenażer bez tej funkcji. W takim wypadku czy jest trenażer np. o połowę tańszy, ale w którym miał bym plany treningowe - automatyczne. tj. jadę swoje a trenażer sam zmienia obciążenia zgodnie z planem.
Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
crux
1. Stałe - tak, Nie możesz offline. Przy 3D transfer jest znikomy. Przy streamingu video jest oczywiście większy, ale i tam możesz wybrać mniejsze rozdzielczości, a co za tym idzie niższe transfery.
2. Ja mogę ręcznie regulować swoim garminem, telefonem nie próbowałem bo jak mam garmina
4. Jak sam zmienia obciążenie to chyba i tak będzie drogi?
#548
Posted 11 October 2016 - 06:56
Sprawdzcie sobie aplikacje CykloOpsa Virtual Training Jest dostęp do wielu filmow HD, wprawdzie te premium sa streamowane ale reszta nie. Do tego opcje treningu i scigania, na pierwszy rzut oka wygląda bardzo dobrze, do tego możliwość dzielenia jednej subsrybcji konta na trzech użytkowników.
#549
Posted 11 October 2016 - 20:27
Trasy w Tacx zaczynają sie już od ok 45 zł oczywiscie są tez po 150 jak i 250 zł. Wariantów z jedną trasą masz wiele. Uwierz mi nie musisz mieć tras po 200 km wystarczy ci trasa 20 km z podjazdem żeby dobrze sie zmęczyć. Masz jeszcze trasy za free oraz nie tacx-owe które są o wiele tańsze
Ok, zapoznałem się wstępnie z ofertą Tacx. Najtańszy, który jest interaktywny to Vortex Smart - 1700zł. Do tego konieczne jest o ile się nie mylę oprogramowanie za 800zł. Razem 2500zł + trasy? Niżej parę słów o konkurencji tj. Elite.
1. Stałe - tak, Nie możesz offline. Przy 3D transfer jest znikomy. Przy streamingu video jest oczywiście większy, ale i tam możesz wybrać mniejsze rozdzielczości, a co za tym idzie niższe transfery.
2. Ja mogę ręcznie regulować swoim garminem, telefonem nie próbowałem bo jak mam garmina
4. Jak sam zmienia obciążenie to chyba i tak będzie drogi?
1. Skoro stałe łącze jest wymagane a mnie interesuje głównie streaming (bez swift) to raczej Bkool odpada.
2. Mój garmin to 910XT i sterować jedynie mogę jasnością ekranu
4. Fakt masz rację, będzie drogie. Albo steruje ręcznie i płacę ~1000zł albo automat za >2k.
Zainteresowałem się więc Elite. Co na stronie? Oczywiście są interaktywne. Czy interaktywny oznacza z mapami video? Mamy tu do wyboru w cenie ok. 2000: Qubo Digital Smart B+, 1800zł http://www.elite-it....igital-smart-b
Gdy jednak klikniemy w link REAL http://www.elite-real.com/, mamy kolejne trenażery do wyboru. Z kolei tutaj jakby promowane jest hasło realności i ponownie w cenie do ok. 2000 mamy: Elite Realtour B+. W zestawie dwie trasy gratis. Czy kupując ten trenażer będę miał już co trzeba czy znowu trzeba coś dokupić? Co myślicie o tym trenażerze?
Edit:
Dodatkowo muszę dopisać. Jestem laikiem, nie znam się (jeszcze) na trenażerach. Co jest nie tak z tymi producentami? No żebym miał problem z jasnym określeniem poprzez stronę czego potrzebuję? Dosłownie nawalone jest na stronach informacjami, ale jest problem ze znalezieniem właściwej informacji. Dramat. Osoby odpowiedzialne za marketing powinny być powieszone za coś delikatnego.
#551
Posted 11 October 2016 - 20:37
1. Czy muszę mieć stałe połączenie z internetem dla tras 3D? A może można je zapisać na dysku i odpalać offline? Nie mam stałego łącza a jedynie mobilne z ograniczeniem transferu w miejscu "treningów".
2. Czy mogę np. telefonem regulować ręcznie obciążenie podczas wspólnego treningu z kolegą (on na swoim trenażerze)?
3. Czy wybierając Bkool powinienem o czymś wiedzieć w porównaniu do trenażerów Tacx i Elite w podobnym poziomie cenowym co mogło mi umknąć czytając ten temat? Jakieś szczególnie istotne wady/zalety tych systemów?
4. Ciągle się zastanawiam nad wirtualem. Może jednak ograniczyć budżet i brać trenażer bez tej funkcji. W takim wypadku czy jest trenażer np. o połowę tańszy, ale w którym miał bym plany treningowe - automatyczne. tj. jadę swoje a trenażer sam zmienia obciążenia zgodnie z planem.
1. O jakie trasy 3D Ci chodzi?
TacX ma swoje trasy 3D, te nie potrzebują w ogóle połączenia z netem.
Zwift w czasie jazdy wymienia stosunkowo niewielką ilość danych, bardzo mocno zależy od liczby uczestników na trasie. Niestety nie można pojechać off-line..
Streaming filmów przez telefon.. Zdecydowanie taniej jest nawet kupić kilka filmów TacX'a czy innych (a znacznie tańszych) produkcji. Na sieci jest również masa darmowych RLV. Wspomniany CycleOps VirtualTraining.. osobiście wykorzystuje jako doskonałe źródło darmowych filmów (nie trzeba mieć subskrypcji, żeby ściągać trasy)
O filmikach prawda jest jedna. Jeździ się tylko parę tras. Moje to Battenkill (z VT), Kaszeberunda (własne nagranie), Sella Ronda (free), Dolny Śląsk (free), Aleksandrów (VT, nagranie kolegi z forum ), Amstel (TacX).
2. O jaką regulację obciążenia Ci chodzi?
Obciążenie najprościej regulować przy pomocy przerzutek. Wszelakie telefony to jedynie przeszkadzajki.
Do treningów "w grupie" najlepiej wykorzystywać treningi celowe oparte na RPE (bardzo dobre są Sufferfest, ale jest masa free na YT).
Treningi oparte na mocy czy nachyleniu to raczej zabawa dla samotników w swoich "sweat caves"
3. Każde rozwiązanie zastosowane w trenażerach ma swoje wady i zalety. Tak jak z urodą, dla każdego ważne może być coś innego.
BKool.. Zakładam, że myślisz o tym interaktywnym.
W sumie bardzo ciekawy produkt, dobra cena. Główna wada to konstrukcja ramy ("zawias"), czyli przekłamywanie mocy przy zmianach pozycji i w jeździe na stojąco. Wydaje mi się, że oferowane 20% nachylenia jest naciągane (i to bardzo mocno).Takie problemy jak dryf temperaturowy mocy to niestety norma.
4. Virtual najbardziej użyteczny przy treningach "symulujących" rzeczywistą jazdę. RLV czy trasa na symulowanej arenie ("3D"). Ja od lat jestem "addicted", więc mogę być niemiarodajny.
W planach treningowych.. przede wszystkim dbasz o utrzymanie określonego parametru (moc, kadencja, HR, RPE). Celem jest utrzymanie zakładanego wykresu. Prędkość "z koła" nie stanowi żadnego targetu.
EDIT.
Dla laika ważną informacją jest moc którą urządzenie może obsłużyć. I nie moc maksymalna (bo ta jest wtedy kiedy urządzenie ulega zniszczeniu..), tylko wartość sensowna. Dobrym punktem odniesienia jest maksymalny symulowany procent nachylenia.
Przeglądając karty katalogowe zauważysz.. że cena bardzo mocno zależy od tego parametru. Im wyższe nachylenie obsługuje, tym większą moc możesz mieć przy niższej prędkości (czytaj przy niższym hałasie).
Na rynku jest masa "automatów" poniżej 2kzł. Tylko większość z nich ma "drobny" problem w postaci przywiązania do jedynie słusznej aplikacji. Amatorzy taniej jazdy tworzą customowe oprogramowanie lub sprzęt (np. swojego czasu został "złamany" protokół Bushido, ja zrobiłem sterowanie z kompa swoim inOut, inny kolega z forum robił to do trenażerów TacX'a).
FE-C to jest nowość, a nowe jak wiadomo musi być drogie.
#552
Posted 11 October 2016 - 20:55
Elite Rampa przy prędkości 35-40km/h staje się głośny, właściwie dźwięk pochodzi głównie z koła i zawirowań powietrza. Problemu nie miałem gdy wykręcałem 200-300W w MyETraining na podjazdach gdzie trenażer chodził bardzo cicho.
1. Może ktoś z was bawił się w TrainerRoad i wie czy tam będę w stanie ustawić wszystko tak aby na treningach zmniejszyć prędkość, a opierać się na generowanej sile?
2. Czy w zwift można ustawić jakieś treningi na podjazdach?
Dziś przyszła paczka z zestawem MiCoach za 50zł, adapter usb ant+ działa bez problemu na Mac'u. Adapter do iPhone nie miałem okazji testować, i szybko chyba nie będę miał bo nie mam adaptera lightining -> 30pin
#554
Posted 11 October 2016 - 21:56
1. Może ktoś z was bawił się w TrainerRoad i wie czy tam będę w stanie ustawić wszystko tak aby na treningach zmniejszyć prędkość, a opierać się na generowanej sile?
Treningach w trybie ERG? Czy przy jeździe do filmu?
W trybie ERG po prostu wrzucasz łatwiejszą przerzutkę, wtedy program (TrainerRoad, Zwift w trybie Workout itd.) automatycznie zwiększa obciążenie, a więc prędkość koła spada. Jest też opcja manualnej zmiany obciążenia kiedy nie korzystasz z trybu ERG.
W tym drugim przypadku nie wiem.
#557
Posted 12 October 2016 - 19:35
Dowolnie nie. Możesz wtedy, kiedy zapisałeś się na wyścig lub jakąś jazdę grupową i pojechałeś robić rozgrzewkę. Wtedy kiedy zbliża się start możesz kliknąć "join" i teleportuje cię wtedy na start. Możesz też dołączyć do znajomego na samym początku jazdy jeśli zaczął on jazdę wcześniej i jest już gdzieś daleko od startu.
#558
Posted 12 October 2016 - 21:42
No cóż, szkoda:) Ale ogólnie chyba już wiem jak trafić na fajny fragment podjazdu na Watopii. Kurcze... zwift jest mega, dużo cyferek wrzuca na strave, flyby działa i kilka innych, jestem pod wrażeniem.
Teraz zostaje dylemat, robić podjazdy i dobrze się przy tym bawić w zwifcie, czy raczej iść na ustrukturyzowany trening w Zwift lub TrainerRoad?