Napisano 07 sierpień 2015 - 12:32
Wiesz na pewno, czy krzywy jest wózek czy hak?
Nawet delikatnie krzywy hak jest do zaakceptowania, jeżeli kółka ustawiają się dokładnie w jednej linii z koronką - to ten parametr jest kluczowy, a nie to, czy goły hak jest prosty czy nie. Czyli - w pewnym sensie - delikatnie krzywy hak może wręcz skorygować krzywą przerzutkę.
Problem z haczeniem przerzutki pojawia się na niektórych kołach i niewiele można na to poradzić. Możesz spróbować podłożyć bardzo cienką (!!! to hiperważne, bo zbyt gruba podkładka może uniemożliwić skręcenie kasety albo zerwać gwint w nakrętce lub bębenku) podkładkę pod kasetę od strony szprych albo podkładkę pomiędzy hak a przerzutkę - wówczas przerzutka będzie musiała naciągnąć się mocniej, aby wejść na największą koronkę, przez co jej pantograf opadnie nieco niżej.
W ostateczności możesz też pomanipulować długością łańcucha, aby wózek był inaczej naciągnięty (o ile oczywiście nie będzie to miało wpływu na pracę przerzutki) albo bardzo delikatnie zeszlifować krawędź wózka.