Zakupiłem używane piasty Shimano 600 (6400) i po rozbiórce zobaczyłem następujące problemy techniczne:
- w przedniej piaście jeden ze stożków ma wżery
- w tylnej piaście z lewej strony praktycznie wszystko do wymiany - stożek z wżerami, kulki do wymiany, bieżnia piasty w tragicznym stanie (już nawet nie wżery tylko jeden czarny pas)
Z racji wieku oryginalnych części zamiennych raczej się nie da zdobyć, ale może zamienniki od innych bardziej współczesnych modeli Shimano - to do przedniej piasty.
Czy w tylnej da się wymienić bieżnię i zdobyć zamienniki stożków?
Piasty Shimano 600 (6400) - naprawa bieżni, wymiana stożków
Started By
k1oor
, 03 gru 2011 21:43
5 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 03 grudzień 2011 - 22:47
Znalazłęm kiedyś nie wiem co , gdzie i jak, ale w Stanach jest firma co robi "tuningowe " konusy do prawie wszystkiego, oraz haki do ram , nie pamiętam nazwy firmy, może sie uda mi coś znależć i przeglądnąć czy majądo starych w ofercie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Napisano 04 grudzień 2011 - 10:54
A od współczesnych piast Shimano nic nie będzie pasowało?
Te do 6400 są dosyć oryginalne w konstrukcji bo mają takie wcięcia na uszczelkę.
Nie miałem okazji zobaczyć w realu konusów do obecnie sprzedawanych piast, ale na rysunkach serwisowych wygląda jakby takie uszczelki dalej były w użyciu tylko zakryte dodatkowo takim kołnierzem na konusie.
Kołnierz można łatwo usunąć, bo jest na wcisk i konus już się nadaje. Zrobiłem tak w przypadku przedniej piasty A105. Cała zabawa kosztowała mnie tylko kupno kompletnej osi bo konusów luzem nie sprzedawali.
Może podam wymiary.
Konus do przedniej piasty
- średnica zew gwintu osi - 8,8 mm
- średnica konusa 15 mm
- wysokość konusa - 11,3 mm
- 4,8 mm poniżej górnej krawędzi wyżłobienie na uszczelkę
Oba konusy oczywiście takie same.
Co do tylnej piasty to nawet nie wiem czy jest sens się męczyć skoro bieżnia w korpusie jest zniszczona.
Te do 6400 są dosyć oryginalne w konstrukcji bo mają takie wcięcia na uszczelkę.
Nie miałem okazji zobaczyć w realu konusów do obecnie sprzedawanych piast, ale na rysunkach serwisowych wygląda jakby takie uszczelki dalej były w użyciu tylko zakryte dodatkowo takim kołnierzem na konusie.
Kołnierz można łatwo usunąć, bo jest na wcisk i konus już się nadaje. Zrobiłem tak w przypadku przedniej piasty A105. Cała zabawa kosztowała mnie tylko kupno kompletnej osi bo konusów luzem nie sprzedawali.
Może podam wymiary.
Konus do przedniej piasty
- średnica zew gwintu osi - 8,8 mm
- średnica konusa 15 mm
- wysokość konusa - 11,3 mm
- 4,8 mm poniżej górnej krawędzi wyżłobienie na uszczelkę
Oba konusy oczywiście takie same.
Co do tylnej piasty to nawet nie wiem czy jest sens się męczyć skoro bieżnia w korpusie jest zniszczona.


