Jump to content


Photo

PROJEKT OSTRE KO�O - LOW COST ~7KG


  • This topic is locked This topic is locked
318 replies to this topic

#1 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 28 December 2011 - 20:08

Witam, rowerów mam kilka, miałem pełno, lżejsze, cięzsze.... generalnie wiem czym to sie je, po sprzedaży ostatniego ostrego koła, ot, klasyka, zachciałem czegoś innego, lekkiego, sztywnego, precyzyjnego, dojazdy do szkoły, do dziewczyny, ma być poprostu bardzo lekkie - taka fantazja, z drugiej wygoda wrazie noszenia roweru, a noszony będzie.

ma być lekki - bardzo - bardzo jak na takie pieniadze....

projekt nie powstał by, gdyby nie moj tata, ktory połapał w norwegii dla mnie jakąs szose którą chcieli wyrzucic, dziwny rower, marketowa szosa, alu rama, stalowy widelec, pełna tiagra... a wiec, klamkomanetki, przerzutki sprzedaje, kombinuje z hakami, kupuje lekkie graty, dokładam, składam.

Projekt na spokojnie, bedzie się to ciągnelo miesiącami, bede szukał okazji i możlwie tanich gratów.

do rzeczy, co mam, czego nie mam, w czym potrzebuje pomocy

Rama: MAM = ta którą mam, nic specjalnego(darowanemu koniowi...): 1925gram - przerobiona na 1868 - planuje zejscie na 1820GRAM.
Widelec: NIE MAM = planuje RDXa, stoi teraz za 200zł - 409GRAM
MOŻE... za 229 sa 360gram - zobacze jak bede stał z kasą
Stery: NIE MAM = VP = 76GRAM
Mostek: NIE MAM= (około 90mm, 25,4 kiera) smica? Tioga o'bone? kcnc fly ride? W CO CELOWAC? = 125GRAM
Kielnia: MAM = bycze rogi = 290GRAM
Koło przód: NIE MAM = planuje co do 850gram z zaciskiem, całośc + opona + dętka - zmiescic się w 1100GRAM
Koło tył: NIE MAM = myslę, chce max 1400 GRAM
Korba: MAM = Tiagra 3 blatowa, robie na 2 blaty z suportem moze zmieszcze sie w 930GRAM
Sztyca: NIE MAM = Amoeba? Smica? TURNER SP7112N? około 210GRAM po docięciu
Siodło: NIE MAM = nie mam pojecia co mozna wyrwac taniego, zjadliwego dla dupska, lekkiego... ile tu liczyć? 200 GRAM? myśle o VELO 203gram za 120zł
Zacisk: MAM = powiercimy, bedzie z 20GRAM
Pedały: NIE MAM = Accent Axium = 235GRAM
Kieta: NIE MAM = KMC 510hx = 350GRAM =musi byc mocne.

DAJE NAM TO(przy cięzszym widle, i załozonych wagach):
7165GRAM - wiadomo, smar powietrze, wyjdzie 7200 - dalej najlatwiej bedzie chyba na sztycy i siodle? chyba ze rama po zdjęciu farby okaze sie lzejsza....



jak widac z roweru mam nie wiele, ale plan juz jest...
jakie sugestie?
gdzie zbic jakies drobne gramy?
ktore z czesci nad ktorymi mysle są warte tych zlotówek za pare gram, ktore nie? moze ma ktoś jakieś ciekawe tanie graty?
gdzie warto powiercic, podciąć?

ma być naprawde tanio, ale z głową :)


tym czasem, to co mam:

kierownica bullbar, 290gram, nowa, lezy, czeka.

rama:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

usiepane przelotki, haki(jeszcze nie przerobione), i narazie jeden otwor(wsumie to dwa..)
i z 1925 zrobilo sie 1858 - mysle ze uda sie pozniej 1800, nie jest to rama docelowa, narazie ma byc, poligon doswiadczalny.

korba: był trójblat, porzeźbione i nie jest tak źle

Dołączona grafika

#2 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 posts
  • SkądPruszków

Posted 28 December 2011 - 20:13

Przerost formy nad treścią. Po co rozmontowałeś tą szosę? Mogłeś sprzedać, albo zostawić na wycieczki lub na zimę.

Kupić pierwszą lepszą szoskę za parę stówek od dziada na pchlim targu na columbusie lub reynoldsie, ogołocić z osprzętu i masz singla/ostre leciutkie jak piórko. Czy to będzie 7 czy 7.5 to naprawdę taka różnica w przypadku roweru na lans z dziewczyną w parku?

#3 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 28 December 2011 - 20:21

wsumie o sens nie pytałem, nie wszystko sens musi miec, czasem poprostu trzeba spełniac swoje marzenia.

marze o sztywnej ramie, z karbonowym widelcem, 1 1/8 z a-headem, suport HT2 i ta rama, i korba juz jest połową sukcesu...

co do szosy, byla w kiepskim stanie, NAPRAWDĘ, bez włożenia paru stówek szkoda było cos w tym lepic, a ważyło chyba z 14kg...

#4 user1215

user1215
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skąd3miasto

Posted 28 December 2011 - 20:37

Mi się pomysł bardzo podoba, jak nie rozumiesz, to nie komentuj, to jest kwestia gustu.

A w temacie: jak sobie chcesz poradzić z pionowymi hakami?

A rady niestety, żadnej fajnej nie mam. Sam myślę o czymś takim, ale raczej na torowej ramie, jednak muszę w końcu zrobić porządnie swoje ostre na stalówce ;)

#5 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 28 December 2011 - 20:45

ja ostre koła miałem juz 3, 2 klasyki, jeden FIXTRIX, kompletny NSbikes, pomagalem przy jego tworzeniu, jednak MAŁO TRIXOWALEM :)...

z hakam chcem sobie poradzic w sposob jakiego nie widzialem, zobaczymy co z tego wyjdzie - troche podlać spawem, i nagłębić troche w głąb - to może sie udac, mam pare pomysłow, patentow... :)

#6 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 posts
  • SkądPruszków

Posted 28 December 2011 - 20:47

jak nie rozumiesz, to nie komentuj, to jest kwestia gustu.


Nie pyskuj.

I nie rób śmietnika w temacie kolegi.

A w temacie - no właśnie haki! Skoro musi być ostre koło to musisz wymienić haki. Taniej by było zmienić ramę. Chyba, że będziesz to robił sam, albo za piwo. Ale wtedy musiałbyś mieć naprawdę niezłe znajomości.

Kolejny argument przeciw. Przykro mi, to nie jad, jestem urodzonym pragmatykiem.

edit mod- Może następnym razem grzeczniej??

#7 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 28 December 2011 - 20:56

kurde, człowieku... naprwde nie po to pisalem ten temat, zeby wysłuchiwac czyichś wątpliwosci - jestem juz zdecydowane, graty jakies juz mam, więc KLAMKA ZAPADŁA :)

pozatym, nie krzyczeć mi tu na siebie, święta, nowy rok, panowie...


co do moich znajomosci... mam cały rower za darmo, dzis juz dostałem suport za darmo, haki zrobi mi kolega za uścisk dłoni, nawet piwa nie bede musial kupować, a więc nie martw się...

jak juz wymieniac rame, to na cos sensownego - przyjdzie na to czas.

#8 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 29 December 2011 - 09:59

Dla ludzi o dobrym sercu dających mi świetne ceny na świetne widelce - Szukam czego o sterówce min 25cm, wadze max 400gram i cenie max 220zł

#9 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 29 December 2011 - 21:36

outoftimeman, widzę że masz ostrą reakcję alergiczną na hasło 'ostre koło' :)
czekam aż zarzucisz adaaskowi lanserstwo i zaczniesz namawiać na rower miejski.

#10 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 posts
  • SkądPruszków

Posted 30 December 2011 - 00:03

kapsel, a gdzie ja napisałem coś o ostrym kole? Zapytałem tylko o sens tworzenia długofalowego projektu zaawansowanego jak budowa promu kosmicznego dla nasa, żeby sklecić 7 kg rower na wycieczki z dziewczyną i doradziłem, że prościej to zrobić na bazie rasowej starej szosy, które mają mega lekkie ramy na dobrych rurach. Wiem bo sam taki rower miałem i po ogołoceniu go z osprzętu ważył tyle co nic.

No ale Ty musisz węszyć spisek. Najwyraźniej alergicznie reagujesz na mnie :)

Masz coś do powiedzenia w temacie czy musiałeś tu wejść żeby dać upust nienawiści jaką mnie darzysz?

#11 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2011 - 00:36

W dziale "Sprzedam" jest ogłoszenie "Rama Huragan" za jakieś symboliczne pieniądze (jak dla mnie). Razem z widelcem. Żeby było lżej to widelec można wymienić na Alu.

Rama ma już w miarę poziome haki - na OK się nadaje.
Trzeba dokupić jakieś stery, mostek, korbę i kierownicę...
Kółka jak mają być lekkie to moim zdaniem powinny być na szytkach (lepsi ode mnie fachowcy są na tym forum to poprawią jak nie mam racji) - kiedyś liczyłem wagę zestawu obręcz, dętka, opaska, opona konta obręcz plus szytka i wyszło sporo na korzyść szytek, ale ponieważ dla mnie celem nie była waga to koła zrobiłem w wersji cięższej, ale praktyczniejszej (z mojego punktu widzenia).

Tylko po co się tak urabiać w przerabianie haków...

#12 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 30 December 2011 - 02:04

k1oor, tak jak pisałem, miałem juz klasyki - wystarczy mi, nie chce kolejnego dziadziusia... - absolutnie nie mówiąc ze są to złe rowery, bo również daja wiele przyjemnosci i równiez moga wazyc nie dużo, jednak 7,5kg jest raczej nie do zrobienia...


outoftimeman, ale nie rozumiem, na siłe chcesz mnie od tego odwieść? ja juz wszystko mam obmyślone, spisane na karteczce, działam, mam z tego radośc, mam jakiś cel - i mozliwe że go osiągne, i odklej sie od wizji wycieczek z dziewczyną i na bułki, bo bedzie uzytkowany również w krótkie SZYBKIE trasy, ma byc poporstu nie tak drogi jak szosa, nie tak przyciągający uwagę, nie tak łątwy w odejchaniu dla potencjalnego zlodzieja, super łatwy w noszeniu i TYLE :)

i zaufaj mi, ze twoja stara szosa po ogołoceniu nie waży tyle co nic, chyba ze okolice niskich 9, wysokich 8 to dla ciebie nic - ja chce troche mniejsze nic.

i nie jest to NIC ZAAWANSOWANEGO, częsci nie bedą kosmicznie drogie - sprzedam to co mam z tego - i dopłacę doslownie grosze... TU WŁASNIE SEDNOSPRAWY, TANIO, LEKKO.

zresztą, te twoje magicznie lekkie ramy ze starych szos są dośc miękkie... o tym też wspomnialem :)




aurox, pomysł dobry, jednak musze przemyslec, podpatrzec jak to wygląda - bo gdzies slyszalem ze firmy ktore szlifuja, mają specjalnie nadlane spawy zeby mozna bylo bezpiecznie ten material zebrac - u mnie sa klasyczne sprawy - temat do przemyslenia




kapsel, nie zamierzam sie tym nigdzie lansowac, to projekt dla mnie, z ktorego ma czerpać radośc i tyle...


kurde panowie, tacy poważni ludzie, a takie jazdy robią....

#13 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 30 December 2011 - 02:22

Tak obrazowo - ja chce osiągnąc coś w tym stylu

Dołączona grafika

tyle ze prostsza, ramka ta powyzej, i kiera bycze rogi...

a nie

Dołączona grafika

rozumieta? nowoczesne, sztywne, precyzyjne, lekkie..

#14 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 posts
  • SkądPruszków

Posted 30 December 2011 - 09:09

Adaasko, nie pisałem do Ciebie i nie nakręcaj się tak. Wyraziłem swoją opinię, jak to w internecie, każdy pisze co myśli.

Po Twoim wyjaśnieniu nie próbowałem Cię przekonywać, a Ty już w kolejnym poście wytaczasz działa przeciwko moim pestkom z czereśni.

Nie chciałem, żeby ten temat zamienił się w pyskówkę między nami o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą, ale zarówno Ty jak i Kapsel nie możecie się powstrzymać.

Sądziłem, że moja opinia, choć krytyczna wobec Twojego pomysłu może okazać się pomocna. Nie to ok. Twoja sprawa, rób sobie aero torówkę i jeździj gdzie chcesz.

Dziękuję. Skończyłem.

#15 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 30 December 2011 - 12:16

Jak ma być "low cost" to średnio mi się to widzi szczególnie ze sztywnymi kołami i piastami torowymi no i lekkimi (drogimi) oponami. Przeróbka ramy z nowymi hakami będzie wagowo na + czy na - ? Kierownica bycze rogi 290 g to sporo bo za grosze można kupić tanie lekkie alu do przycięcia i tutaj można urwać z 50 g :mrgreen: co najmniej no chyba, że masz bycze jakieś konkretne i muszą być takie? Sporo zachodu trochę bo kosztowniejsze to może być niż zmiana ramy (która to nie wchodzi w grę jednak) ale jak ma być sztuka dla sztuki to :mrgreen:
PS. a co do porównania z tych 2 zdjęć to gorszej kupy z klasyków do porównania chyba nie mogłeś znaleźć .... wg mnie....poza tym ta twoja rama jest najprostszą z możliwych więc przy porównaniu w dodatku z tymi dziurami w główce może nie być aż tak imponujące chyba że tam diody zamontujesz no i skok w "sztywne alu" tez może być zwodniczy szczgeólnie z lipnymi kołami mostkiem i kierą :-P ?

#16 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 30 December 2011 - 12:27

Adaasko, nie pisałem do Ciebie i nie nakręcaj się tak. Wyraziłem swoją opinię, jak to w internecie, każdy pisze co myśli.

Po Twoim wyjaśnieniu nie próbowałem Cię przekonywać, a Ty już w kolejnym poście wytaczasz działa przeciwko moim pestkom z czereśni.

Nie chciałem, żeby ten temat zamienił się w pyskówkę między nami o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą, ale zarówno Ty jak i Kapsel nie możecie się powstrzymać.

Sądziłem, że moja opinia, choć krytyczna wobec Twojego pomysłu może okazać się pomocna. Nie to ok. Twoja sprawa, rób sobie aero torówkę i jeździj gdzie chcesz.

Dziękuję. Skończyłem.




gdzie ja tu Ci jakąs pyskówke robie, poprostu mam wrażenie ze dalej nie zrozumiałes o jaki rower mi chodzi, i poprostu dziwi mnie takie lekko siłowe zniechęcanie... zresztą, w czym taka opinia miała mi pomóc?....

bezdred, Dzieki za wypowiedź na temat:)
Koła nie beda stricte torowe - z przodu szukam czegoś lekkiego szosowego, a na tyl bede musiał coś sobie ulepic, a jazde na lekkich drogich (bla bla, używanych za darmo) mam juz przerobioną, każde moje ostre latalo na takich kapciach.

Przeróbka ramy nie powinna być na minus - obecna waga jest z ucietym uchem na przerzutke, ale jednak reszta haka jest przykręcona nomalną stalową srubką - pozatym po nawiercie nie bedzie dużo "obszaru nadlanego"

a co do kosztów tej modyfikacji - jak juz pisałem, nie wyniesie mnie to nic, może koszt flaszki, kolega mi to zaleje, a ja oszlifuje, nawierce itd

Kierownica nie jest zbyt light, ale bardzo odpowiadają mnie jej gięcia, i kosztowała mnie małe pieniądzy - ot, taki mały kompromisik.


Porownanie tylko było po to, zeby obrazowo mniejwiecej pokazac o jaki rower mi chodzi

#17 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 30 December 2011 - 18:26

elegancko, dzieki aurox, rowerek prawdopodobnie bedzie mial porządną piaste z tyłu :)

#18 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 08 January 2012 - 15:17

Tak więc - dzieki wam panowie -

:Miche Primato na tył
:Smica 25,4 90mm
:San Marco SLR carbon Fibra 135gr

świetne czesci za niezłe ceny!

siodlem troche nadrobie widelec, na ktorym bede musial stracic, jako że modelu RDXa ktory chciałem juz nie ma, musze kupić cięzszy - 409 zamiast 361 gram :(

#19 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2012 - 16:35

hm ciekawy projekt i oczywiście życze powodzenia z realizacja.

Zastanawiam się jak rower wygląda w obecnej chwili. Kółka będziesz budował od zera czy przeplatał gotowce na nową piaste? Ile jeszcze zostało do zrobienia?

#20 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 posts
  • SkądNałęczów

Posted 08 January 2012 - 17:15

ale czad z dziurą w główce ramy!!!

możesz teraz przyozdobić rurę sterową (jak zdobędziesz widelec) czymś fajnym, ludzie będą zaglądać do środka i patrzeć co tam jest :mrgreen:

Możesz jeszcze ponawiercać blat w korbie i koronkę z tyłu. Szkoda że nie masz Dremela (może znajomy jakiś ma?), bo mógłbyś tą korbę jeszcze odchudzić, tzn. pozbyć się całkowicie mocowania najmniejszego blatu.