Witam,
Chciałbym wszystkich zapytać czy to normalne aby zaczepiać butem o koło przy skręcie? Kąt główki mojej ramy to 73stopnie a baza kół 980mm. Wielkosc ramy niby pod mój wzrost- 545mm górna rura (178cm wzrostu)- na dłuższej o 10mm jezdziło mi sie gorzzej, fakt nic nei zaczepiałem ale i kąt byl łagodniejszy.
Kat główki ramy i baza kół - problem
Started By
domikos
, 13 sty 2012 19:47
10 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:16
domikos, podczas jazdy mi się to nigdy nie zdarzyło, ale jak stanę i rozmawiając z kimś obrócę kierownicę, to zdarza się, ze czubek buta mi otrze o oponę. Albo przy stójce jakbym to zrobił specjalnie.
Przy wszystkich ramach tak miałem, ale wszystkie trzy były dobierane metodą Competitive Fit, więc u mnie to było normalne, choć pewnie nie powinno tak być. Ale podczas jazdy nie wykonuje się aż takich skrętów, żeby wadzić kołem o buta.
Przy wszystkich ramach tak miałem, ale wszystkie trzy były dobierane metodą Competitive Fit, więc u mnie to było normalne, choć pewnie nie powinno tak być. Ale podczas jazdy nie wykonuje się aż takich skrętów, żeby wadzić kołem o buta.
#3
Napisano 13 styczeń 2012 - 22:11
Dzięki, za zaintersowanie. W zeżłym sezonei jezdziłem na starej ramie, fakt zaczepiania nie mial miejsca, teraz własnie składam rower na innej ramie ale nie mam mozliwosci jeszcze wypróbowania jak to będzie w praniu. na sucho w domu w założonych butach w blokach przy równoległym ustawieniu korb do podłoża i bucie lekko do dołu na skręcie kierką między gdzieś 20 a 30 stopni but zachacza o koło. Wiem że nie kreci się tak w czsie jazdy( przy szybszej jezdzie) ale sam juz nie wiem , zdrugiej strony gdzie są ramy o rozstawie kól ok 1000mm -tyle byłoby pewnie ok i i górna rurą EEF ok 54-56CM? Nie ma.
Ps. Zmiana korb na 170 ze 175 nie zmieni za wiele w tym przypadku.
Ps. Zmiana korb na 170 ze 175 nie zmieni za wiele w tym przypadku.
#6
Napisano 13 styczeń 2012 - 22:50
Rozumiem, co by całkowicie o tym przestać myśleć i się nei martwić pozostało mi zadać jeszce jedno pytanie, ile w swoich rowerach macie odległości pomiędzy środkiem suportu a osią przedniego koła? to że rozmiar buta moze byc inny pomijam. chodzi mi o geometrię mojej ramy.
Dzięki za pomoc, wielkie pozdro
Dzięki za pomoc, wielkie pozdro
#9
Napisano 13 styczeń 2012 - 23:20
Niekoniecznie gdyz uzywam buty MTB, ktore sa bardziej "obudowane" niz szosowe.ja mam 585 mm i buta 44 (27.5), daje to 10mm więcej wysuniętą do przodu nogę
Pamietaj takze, aby wlasciwie ustawic bloki wzgledem osi pedalu i ewentualnie dopiero wtedy mozesz zaczac myslec nad wymiana ramy.
Czubek mojego buta jest dokladnie 95mm od srodka bloku (centralnego punktu, dokladnie nad osia pedalu)
#11
Napisano 20 styczeń 2012 - 10:52
W moim przypadku nie zarejestrowalem problemu zetkniecia buta z przednim kolem. Zapewne bylo to zwiazane z tym, ze podczas normalnej jazdy nie wykonujemy tak szerokich ruchow kierownica. W kazdym razie nie jestem aktualnie w stanie sprawdzic, czy but bylby w stanie dotknac kola (rower jest obecnie dosc daleko ode mnie).
Ale slyszalem/czytalem, ze taka przypadlosc to pospolite zjawisko wsrod prawdziwych wloskich rowerow :-) , wiec glowa do gory, przynajmniej tyle w tej ramie "wloszczyzny"
Ale slyszalem/czytalem, ze taka przypadlosc to pospolite zjawisko wsrod prawdziwych wloskich rowerow :-) , wiec glowa do gory, przynajmniej tyle w tej ramie "wloszczyzny"


