Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak wciska się stożkowatą opaskę na łożysko w sterach?


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 19:02

No własnie metalowa przecięta opaska która jest pod kapslem sterów. Czy wciska się ją jakoś na siłę (chociaż nei bardzo wiem jak) czy po docięciu rury i załoz eniu mostka i skręceniu do gwiazdki dochodzi do swojego położenia. Pomożcie bo nie rozbierałem tego nigdy. Staery mam zintegrowane, wszystko pochowane jest w główce ramy.

#2 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 19 styczeń 2012 - 19:38

cieńszym brzegiem w dół ,jak stery skręcisz to powinno się wcisnąć i zniwelować luzy.
Dołączona grafikaDołączona grafika

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 styczeń 2012 - 19:43

np czyli mniejszą jakby średnicą w dół, czyli inaczej stożek zciety w dół

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 19 styczeń 2012 - 19:58

Na razie może Ci się nie układać, ale jak dokręcisz odpowiednio śrubę znajdującą się na szczycie korka luzów nie będzie.

#5 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 20:06

no tak, wiem że stożek ma isć do dołu ale czy to ma byc jakos wcisnięte (do pozycji jak na zdjęciu) przed wbiciem grzybka i skręceniem czy też przed tym faktem? . Mój klin (bo to tak się chyba nazywa) jest totalnie luźny, lata na rurze . Jak śruba którą wkreca sie na samej górze rury doocisnie wszystko i klin wskoczy do pozycji jak na tym zdjeciu u góry? Jak to działa ? bo jestem też po prostu ciekawy.

#6 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 19 styczeń 2012 - 20:19

Nie musisz wciskać. Kiedy skręcisz śrubą wierzchnią, czyli kiedy skręcisz korek samo się wsunie.

#7 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 20:21

jeśli tak, to juz wiadomo, dzięki wielkie za pomoc. pozdrawiam serdecznie.

#8 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 19 styczeń 2012 - 20:53

Nie musisz wciskać. Kiedy skręcisz śrubą wierzchnią, czyli kiedy skręcisz korek samo się wsunie.


Ta podkładka powinna tam wejść - z oporem, ale wejść przed dociśnięciem korka. Przy trzech różnych sterach nie miałem jeszcze sytuacji, żeby trzeba było ją wpychać przy pomocy korka. Może nie ma współosiowości wszystkich elementów w momencie montażu i dlatego nie chce wejść.

#9 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 19 styczeń 2012 - 21:01

U mnie wchodzi z takim oporem, że ręcznie przy zwykłym dociskaniu niczego nie zdziałam, dlatego zasugerowałem dokręcanie korka.

#10 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 22:08

no to powiem ze nie wiem juz, nei ma mozliwosci wepchnięcia jej tam ręcznie przy pomocy śrubokręta czy innych narzędzi, zresztą nie chcę porysować ramy , wszystko jest nowe, rama, stery. tylko nie zmontowane bo i rura nie przycięta. tak dostałem od sprzedawcy. według mojego rozumowania to powinno byc tak jak pisze psychol ale trzeba by użyc jakiejs prasy zeby to tam nadziac, to metal przeciez i nie podda się w palcach.

#11 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 styczeń 2012 - 22:22

Hm, może daj jakieś poglądowe zdjęcie. Przyznam, że w moich sterach (kilka ich tam było, ale też nie były jakichś najwyższych lotów) ten rozcięty stożek rozporowy, o ile można go tak nazwać, zawsze był wykonany z jakiegoś tworzywa sztucznego. Tak jak pisze PsYhOl, upewnij się, że masz współosiowość rury sterowej i główki ramy. Jeśli nie, to poruszaj trochę sterówką, żeby stożek mógł wejść niżej. Do końca faktycznie chyba trudno go wcisnąć ręką, ale nie zmienia to faktu, że samo jego prawidłowe (chociaż nie do ostatecznego położenia) osadzenie powinno być możliwe bez konieczności używania jakiejkolwiek prasy czy ściskania całości śrubą kapsla.

fs-userbar-blog-white.png


#12 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 22:34

no wlasnie plastikową da się wepchnąć, myślę ze tak, z metalową jest problem. Jasne że ruszam widelcem aby przylegała ona równomiernie do łożysk ale to nic nie daje, nei ma sans na wepchnięcie "gołymi rękami". Jest fotka.

#13 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 styczeń 2012 - 22:36

fotki nie da sie wrzucic - "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum"

#14 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 styczeń 2012 - 22:38

Jak masz możliwość to wrzuć może na jakąś Picasę, Fotosik, ImageShack czy inne cudo. I tak na przyszłość - przez 20 minut możesz edytować swoje posty ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#15 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 20 styczeń 2012 - 00:58

klin (bo tak to nazywam) powinien chociaz troche wejsc ręcznie- wkoncu na dole jego srednica jest duzo mniejsza niz górna.

być moze nie chce wejsc bo rower stoi na kolach bez skreconych sterow? sprobuj zlapac rower i za ramę, a drugą ręką od dołu łapiąc za korone widelca ręcznie ustawic go by był w osi z głowką, zlapac to w całosc i sprobowac recznie dopasowac od gory stery (nacisnąc zeby weszly na miejsce) - wtedy klin musi wejsc - chyba ze masz cos źle włożone - albo...

zamiast klina próbujesz wrzucic bieżnie dolną - porób fotki wrzuc na imageshack.us i daj chociaz link

#16 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 styczeń 2012 - 09:22

Tak jak pisze Adaasko. A poza tym...

zamiast klina próbujesz wrzucic bieżnie dolną

Też mi to przeszło przez myśl, ale ta przecież nie ma rozcięcia ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#17 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 20 styczeń 2012 - 10:33

chodzi o tę rozciętą nakładkę która ma od spodniej strony stozek dookoła, nie o łożysko czy bieżnię. dokładnie tak jak na zdjęciu u góry. tam widać siedzi porządnie shcowana w głębi. tu nie ma pewnie zadnej filozofii, czy koło jest załozone czy nie, nie ma znaczenia.

#18 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 styczeń 2012 - 10:53

Ja tą nakładkę pierścieniem nazywam. Jedyne poza brakiem współosiowości przy montażu, co mi jeszcze przychodzi do głowy, to może odwrotnie łożysko wsadzone, ale nie sądzę.

#19 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 20 styczeń 2012 - 12:15

pawelkepien, nie mogę się zgodzić - stery maszynowe BARDZO często mają rozciętą bieżnie.

PsYhOl, maszynowych wsadzić to by trzeba już być mega majsterem, zeby sie nie zjarzyć że jest źle, ale kulkowe - faktycznie, po wsadzeniu źle - klin mógłby zapierać się o koszyk - KOLEGO SPRAWDZ TO :)

domikos, ta podkładka wygląda tak?

Dołączona grafika

jak to srebrne? czy jest cięta pod mniejszym kątem, i ma kołnierz (jakby zintegrowaną podkładką) ?

jesli pod mniejszym kątem i ma ten kołnierz - to prawdpodobnie bieżnia... :roll:

zrób foty...

#20 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 styczeń 2012 - 13:00

Ale bieżnie łożyska są wewnątrz niego. Są też dwa pierścienie centrujące - dolny(pełny) i górny(rozcięty). I wg mnie ten rozcięty pierścień nie jest bieżną, bo nic po nim się nie toczy. Mylę się?

U mnie ten pierścień wygląda tak, jak na pierwszym obrazku - wąski z kołnierzem, elegancko wchodzi pomiędzy sterówkę i łożysko.



Dodaj odpowiedź