Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompatybilność klamek Shimano z hamulcami Campy i SRAM


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Riccardo

Riccardo
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądOwock

Napisano 24 styczeń 2012 - 10:40

Witam,
Mam klamkomanetki Shimano Tiagra i hamulce Orbea. Całość działa jako spowalniacz. Czuję się trochę jak na transatlantyku płynącym w okolicach gór lodowych.
Myślałem o kupnie hamulców Sh wyższej grupy np. ultegry, ale słyszałem też niezłe opinie o hamulcach SRAM. Pewnie Campa też grzechu warta. Nie jestem zafixowany na jedno rozwiązanie.
Zależy mi na sile/modulacji hamowania.
Intuicyjnie nie powinno być problemów, ale może być inny skok linki lub inne wybieranie (tak jak różnica w klamkach do v-k i do conti)
Pytanie brzmi czy klamki sh pasują do hamulców Campy/SRAMa?
Ma ktoś takie doświadczenie?

#2 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 24 styczeń 2012 - 10:44

Do Srama powinny pasować, w końcu chodzi tylko o pociągnięcie linki, z Campagnolo będzie gorzej ze względu na rozpinanie hamulca. W Campie umieszczone jest w klamkach, a nie na hamulcu.

PS
Nawet z hamulcami Shimano Tiagra powinno być lepiej. Te hamulce Orbea to chyba jedno z najbardziej budżetowych i słabych rozwiązań. Okropny przykład cięcia kosztów.

#3 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 24 styczeń 2012 - 11:11

Jeździłam z hamulcami: Shimano Ultegra, Sram Rival i Campagnolo Centaur przy klamkach Shmiano DA. Sramy hamują naprawdę mocno (porównywalnie do Ultegry, może nawet lepiej), natomiast Campy już nie - na duże zjazdy już się z nimi nie wybiorę bo czasami ledwo udało mi się wyhamować przed zakrętem, a jak ktoś przedemną mocno przyhamował miałam śmierć w oczach i raz się to skończyło w rowie :-P .
Z rozpinaniem w Campach nie miałam problemu, żeby wyjąć koło nic nie trzeba było robić (a skok klamki był dobrze ustawiony) - mnie też to zdziwiło, no ale co tam - działa ;-)

#4 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 24 styczeń 2012 - 12:19

Ja jeżdżę w zestawie klamki sh105 i hamulce campa veloce i jak dla mnie działają idealnie. Rozpinanie koła też jest bezproblemowe ewentualnie mały obrót tego regulatora przy szczękach ;-) Ja akurat te hample miałem w super cenie więc nie wybrzydzałem. Pewnie tez zależy od klocków sporo i tego jak linka jest prowadzona. Co do zjazdów to zjeżdżałem na tym z m.in. przełęczy karkonoskiej i nie miałem problemów żeby zwalniać a tam większość zjazdu była na hamulcu :-P także pewnie co sztuka to inne opinie :mrgreen:

#5 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 24 styczeń 2012 - 12:37

Moje Campy miały/mają oryginalne klocki... Teraz są w rowerze na którym moło jeżdżę, ale jak się zużyją za jakieś 2 lata może kupię klocki Srama i sprawdzę czy jest lepiej :-)
Co do prowadzenia linki to nie rozumiem o co chodzi - jak można ją inaczej poprowadzić? Chyba się nie da...

#6 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 24 styczeń 2012 - 14:22

Miałem starą ramę gdzie linka hamulca była prowadzona w górnej rurze częściowo i były moim zdaniem tak niefortunnie zrobiony ten patent, że stawiało to większy opór niż w linkach na zewnątrz. Można też pancerz źle dociąć i też opór będzie większy bo będzie albo za długi albo poprowadzony w finezyjny sposób :mrgreen: Gdzieś był jakiś wątek jak ktoś do hamulców Tektro wrzucił jakieś lepsze klocki i zaczęły hamować ponoć super w porównaniu do oryginalnych i wagowo cenowo była to ponoć okazja, bo te tektro miały super wagę i cenę tylko klocki lipne także jak się pokombinuje można było sporo zaoszczędzić.

#7 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 24 styczeń 2012 - 14:27

o to chodzi :mrgreen: myślałam że chodzi o sposób podpięcia linki w hamulcu... u mnie inne prowadzenie odpada bo wszystko było w tym samym rowerze i inaczej się nie da, pancerze były tej samej klasy, więc trafiłam na słabe hamulce po prostu :-/

#8 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 24 styczeń 2012 - 14:46

Może to kwestia subiektywnego odczucia. Ja nie miałem szczęk DA nigdy więc nie wiem jak one hamują ale z tych obecnych jestem zadowolony bo spełniają moje oczekiwania. Poza tym ja jeżdżę większość tras po płaskich terenach gdzie nie muszę ich prawie wcale używać ;-) ale testowałem je w karkonoszach i mimo obaw nie miałem problemów...bardziej bym się obawiał przyczepności opon w razie awaryjnego hamowania :-P

#9 Riccardo

Riccardo
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądOwock

Napisano 25 styczeń 2012 - 08:23

Czyli w kwestii kompatybilności:
SH i Sram w pełni kompatybilne
SH i Campagnolo naciąganie linki kompatybilne, ale przy hamulcu Campy nie ma dźwigni do poluźniania linki więc może być tak, że konieczne będzie odpuszczenie linki na regulacji.

Co do efektywności:
SRAM co najmniej tak dobry jak SH, może nawet lepszy,
Campa zdania podzielone.

Tańsza alternatywa Tektro:
R-740 o wadze ok 288 gram para na Allegro z kosztami przesyłki jest po 249 zł
ale wymaga wymiany locków na bardziej efektywne, czyli podchodzimy pod 300 zł albo wyżej zakładając coś bardziej wyuzdanego.

Będę wybierał między SRAM a Shimano.

Wszystkim serdecznie dziękuję za podzielenie się doświadczeniem :-)

#10 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 styczeń 2012 - 16:17

Co do Tektro, posiadam model R-520, odpowiednik aktualnego RX-40 i R-720. Same szczęki bez większych zarzutów jak za tą cenę, modulacją mógłbym porównać do 105-5600, ale fabryczne okładziny to lekko mówiąc tragedia. Wymiana okładzin na Clarksy pomogła.




Dodaj odpowiedź