Witam,
Mam klamkomanetki Shimano Tiagra i hamulce Orbea. Całość działa jako spowalniacz. Czuję się trochę jak na transatlantyku płynącym w okolicach gór lodowych.
Myślałem o kupnie hamulców Sh wyższej grupy np. ultegry, ale słyszałem też niezłe opinie o hamulcach SRAM. Pewnie Campa też grzechu warta. Nie jestem zafixowany na jedno rozwiązanie.
Zależy mi na sile/modulacji hamowania.
Intuicyjnie nie powinno być problemów, ale może być inny skok linki lub inne wybieranie (tak jak różnica w klamkach do v-k i do conti)
Pytanie brzmi czy klamki sh pasują do hamulców Campy/SRAMa?
Ma ktoś takie doświadczenie?
Kompatybilność klamek Shimano z hamulcami Campy i SRAM
Started By
Riccardo
, 24 sty 2012 10:40
9 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 24 styczeń 2012 - 10:44
Do Srama powinny pasować, w końcu chodzi tylko o pociągnięcie linki, z Campagnolo będzie gorzej ze względu na rozpinanie hamulca. W Campie umieszczone jest w klamkach, a nie na hamulcu.
PS
Nawet z hamulcami Shimano Tiagra powinno być lepiej. Te hamulce Orbea to chyba jedno z najbardziej budżetowych i słabych rozwiązań. Okropny przykład cięcia kosztów.
PS
Nawet z hamulcami Shimano Tiagra powinno być lepiej. Te hamulce Orbea to chyba jedno z najbardziej budżetowych i słabych rozwiązań. Okropny przykład cięcia kosztów.
#3
Napisano 24 styczeń 2012 - 11:11
Jeździłam z hamulcami: Shimano Ultegra, Sram Rival i Campagnolo Centaur przy klamkach Shmiano DA. Sramy hamują naprawdę mocno (porównywalnie do Ultegry, może nawet lepiej), natomiast Campy już nie - na duże zjazdy już się z nimi nie wybiorę bo czasami ledwo udało mi się wyhamować przed zakrętem, a jak ktoś przedemną mocno przyhamował miałam śmierć w oczach i raz się to skończyło w rowie :-P .
Z rozpinaniem w Campach nie miałam problemu, żeby wyjąć koło nic nie trzeba było robić (a skok klamki był dobrze ustawiony) - mnie też to zdziwiło, no ale co tam - działa ;-)
Z rozpinaniem w Campach nie miałam problemu, żeby wyjąć koło nic nie trzeba było robić (a skok klamki był dobrze ustawiony) - mnie też to zdziwiło, no ale co tam - działa ;-)
#4
Napisano 24 styczeń 2012 - 12:19
Ja jeżdżę w zestawie klamki sh105 i hamulce campa veloce i jak dla mnie działają idealnie. Rozpinanie koła też jest bezproblemowe ewentualnie mały obrót tego regulatora przy szczękach ;-) Ja akurat te hample miałem w super cenie więc nie wybrzydzałem. Pewnie tez zależy od klocków sporo i tego jak linka jest prowadzona. Co do zjazdów to zjeżdżałem na tym z m.in. przełęczy karkonoskiej i nie miałem problemów żeby zwalniać a tam większość zjazdu była na hamulcu :-P także pewnie co sztuka to inne opinie :mrgreen:
#5
Napisano 24 styczeń 2012 - 12:37
Moje Campy miały/mają oryginalne klocki... Teraz są w rowerze na którym moło jeżdżę, ale jak się zużyją za jakieś 2 lata może kupię klocki Srama i sprawdzę czy jest lepiej :-)
Co do prowadzenia linki to nie rozumiem o co chodzi - jak można ją inaczej poprowadzić? Chyba się nie da...
Co do prowadzenia linki to nie rozumiem o co chodzi - jak można ją inaczej poprowadzić? Chyba się nie da...
#6
Napisano 24 styczeń 2012 - 14:22
Miałem starą ramę gdzie linka hamulca była prowadzona w górnej rurze częściowo i były moim zdaniem tak niefortunnie zrobiony ten patent, że stawiało to większy opór niż w linkach na zewnątrz. Można też pancerz źle dociąć i też opór będzie większy bo będzie albo za długi albo poprowadzony w finezyjny sposób :mrgreen: Gdzieś był jakiś wątek jak ktoś do hamulców Tektro wrzucił jakieś lepsze klocki i zaczęły hamować ponoć super w porównaniu do oryginalnych i wagowo cenowo była to ponoć okazja, bo te tektro miały super wagę i cenę tylko klocki lipne także jak się pokombinuje można było sporo zaoszczędzić.
#8
Napisano 24 styczeń 2012 - 14:46
Może to kwestia subiektywnego odczucia. Ja nie miałem szczęk DA nigdy więc nie wiem jak one hamują ale z tych obecnych jestem zadowolony bo spełniają moje oczekiwania. Poza tym ja jeżdżę większość tras po płaskich terenach gdzie nie muszę ich prawie wcale używać ;-) ale testowałem je w karkonoszach i mimo obaw nie miałem problemów...bardziej bym się obawiał przyczepności opon w razie awaryjnego hamowania :-P
#9
Napisano 25 styczeń 2012 - 08:23
Czyli w kwestii kompatybilności:
SH i Sram w pełni kompatybilne
SH i Campagnolo naciąganie linki kompatybilne, ale przy hamulcu Campy nie ma dźwigni do poluźniania linki więc może być tak, że konieczne będzie odpuszczenie linki na regulacji.
Co do efektywności:
SRAM co najmniej tak dobry jak SH, może nawet lepszy,
Campa zdania podzielone.
Tańsza alternatywa Tektro:
R-740 o wadze ok 288 gram para na Allegro z kosztami przesyłki jest po 249 zł
ale wymaga wymiany locków na bardziej efektywne, czyli podchodzimy pod 300 zł albo wyżej zakładając coś bardziej wyuzdanego.
Będę wybierał między SRAM a Shimano.
Wszystkim serdecznie dziękuję za podzielenie się doświadczeniem :-)
SH i Sram w pełni kompatybilne
SH i Campagnolo naciąganie linki kompatybilne, ale przy hamulcu Campy nie ma dźwigni do poluźniania linki więc może być tak, że konieczne będzie odpuszczenie linki na regulacji.
Co do efektywności:
SRAM co najmniej tak dobry jak SH, może nawet lepszy,
Campa zdania podzielone.
Tańsza alternatywa Tektro:
R-740 o wadze ok 288 gram para na Allegro z kosztami przesyłki jest po 249 zł
ale wymaga wymiany locków na bardziej efektywne, czyli podchodzimy pod 300 zł albo wyżej zakładając coś bardziej wyuzdanego.
Będę wybierał między SRAM a Shimano.
Wszystkim serdecznie dziękuję za podzielenie się doświadczeniem :-)




