Poprawny serwis przerzutek?
#1
Gosc_Neider_*
Napisano 24 styczeń 2012 - 19:32
Miałem dzisiaj przyjemnośc odebrać swój rower z serwisu gdzie panowie montowali Tiagrę i mieli wykonać pełen serwis wraz z regulacją. Po powrocie do domu stwierdziłem, że przerzutki nie działają jak powinny, ustawiłem odpowiednio przerzutkę tylną na najwyższym i najniższym biegu, bo panowie w serwisie chyba o tym zapomnieli.... potem jednak nie udało mi się do końca doprowadzić aby zmiana biegów odbywała się poprawnie, czasami po prostu nie chce zrzucić albo wrzucić biegu mimo manipulacji śruby baryłkowej przy ramie. Kolega zasugerował mi że coś może być źle z linkami. Powiedzcie mi czy to są dobrze poprowadzone linki:
http://www.informatykaukw.boo.pl/1.jpg
http://www.informatykaukw.boo.pl/2.jpg
#4
Gosc_Neider_*
Napisano 24 styczeń 2012 - 19:44
#8
Gosc_Neider_*
Napisano 25 styczeń 2012 - 20:15
@Psyhol aktualnie prowadzą rekrutację na serwisantów http://centrumrowero...Aktualnosc.aspx
#9
Napisano 25 styczeń 2012 - 20:36
linki powinny iść równolegle a nie krzyżować się.
Ze tak zapytam, jak maja isc rownolegle i co to znaczy "odwrotnie zalozone"?pewnie że masz linki odwrotnie -nie radzę ci żebyś powtórnie zanosił tam rower jeszcze ci cos spieprzą i wyjdziesz na tym gorzej ,sam to popraw i powinno być git
#10
Gosc_Neider_*
Napisano 25 styczeń 2012 - 20:41
http://www.informatykaukw.boo.pl/3.jpg
a odwrotnie założone to znaczy, że było przeciwnie niż teraz. Linka od lewej klamki wchodziła pod ramę z prawej strony i na odwrót, linka z prawej klamki wchodziła pod rame po lewej stronie. Teraz linki wchodza po tej samej stronie po której jest odpowiadająca im klamka dzięki czemu nie mam skrzyżowanych linek, tak jak ma to miejsce na zdjęciach wyżej.
#11
Napisano 25 styczeń 2012 - 20:51
No to teraz musi to super wygladac (pancerze przy glowce ramy).
Nie wiem czy zmieniles to pod impulsem bzdurnych komentarzy ale krzyzowanie linek to norma jesli chcesz sensownie poprowadzic linki i nie ma zadnego wplywu na jakosc zmiany biegow.
Zrob zdjecie glowki ramy od przodu zeby pochwalic sie tym arcydzielem
#12
Napisano 25 styczeń 2012 - 21:04
W takim położeniu , pancerze przerzutkowe nie ocierają o rame non stop w trakcie jazdy .
Stosuje sie to praktycznie wczędzie , w mtb także, ja przynajmniej zawsze staram sie tak właśnie puszczać pancerze.
Krzyżownie nie ma nic wspólnego z pracą przerzutek, po prostu linki mogły nie być prawidłowo od razu naciągnięte i po paru klikach sie lekko poluzowały, co należało tylko lekko podkręcić baryłką od regulacji i po kłopocie .
Obydwa systemu montażu są prawidłowe .
Jak dobierzemy idealnie długości pancerzyków od klamek to krzyż fajnie pokrywa sie ze środkiem opony przedniego koła.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Gosc_Neider_*
Napisano 25 styczeń 2012 - 21:08
przykładowo:
http://www.ebay.co.u...0-/330534823769
http://allegro.pl/ro...2053735035.html
tutaj tez to ładnie widać
http://allegro.pl/co...2062286996.html
Moim celem była poprawna praca przerzutek. Jeżeli przerzutki od razu by pracowały tak jak powinny to pewnie bym nawet nie zwrócił uwagi na skrzyżowane linki. Ty uważasz że to jest norma, większość na tym forum oraz na innym forum uważa że to zakładali amatorzy. Ja nie wiem po której stronie się opowiedzieć. Faktem jest że po zmianie na równoległe przerzutki działają jak trzeba, co oczywiśćie nie oznacza, że tylko to miało wpływ. Bardziej zakładam, że po prostu przy pierwszym serwisie ktoś się nie przyłożył i przerzutki były po prostu rozregulowane.
Co do aktualnego mojego prowadznie linek i jak to wygląda przy główce ramy nie mam zastrzeżeń. Rower nie ma wyglądać a ma działać!
http://www.informatykaukw.boo.pl/4.jpg
Oczywiście Tobie może się to nie podobać, mi to jest obojętne do póki wszystko działa jak należy.
#14
Napisano 25 styczeń 2012 - 21:25
Ale jak linki ida pod owijka, to zapewniam Cie, ze na krzyz to jedyne sluszne rozwiazanie.



