Bardzo proszę o pomoc. Mam nie lada problem z dobraniem sterów do ramy. Poosiadam ramę o wewnętrznej średnicy główki sterów 44mm oraz zewnętrznej 50mm, oczywiście 1 1/8 cala. Zatem powinny być to stery pół-zintegrowane tak ?
Przeglądając oferty na znanym portalu widzę że niektóre stery pół-zintegrowane różnią się kształtem misek, niektóre mają owalną a niektóre pod kątem 45% obie nazywane jako pół-zintegrowane i o tym samym wymiarze 44mm. Szczerze to się już pogubiłem, im dłużej czytam o sterach i ich rodzajach tym większy mam mętlik, sprzedawcy opisują stery raz jako zintegrowana a zaraz jako pół-zintegrowane jak np. VP-A41AC, zatem zapytam wprost i proszę o pomoc. Poszukuję jakiś niedrogich sterów do amatorskiej jazdy do główki ramy o wymiarach opisanych powyżej. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, odnośniki do sterów które będą pasować.
foto główki poniżej :
Jakie stery do ramy szosowej ?
Started By
boobik
, 24 sty 2012 20:12
6 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 24 styczeń 2012 - 20:45
Będą pasować wszystkie stery pół zintegrowane (niektórzy sprzedawcy zapominają o tym felernym "pół" przez co potem w głowach klientów powstaje niezły mętlik). Możesz się cieszyć, gdyż masz najbardziej popularny w ostatnich latach system sterów.
Najtańszy zestaw na allegro:
http://allegro.pl/ko...2055213306.html
Na łożyskach maszynowych:
http://allegro.pl/st...2037612953.html
Najtańszy zestaw na allegro:
http://allegro.pl/ko...2055213306.html
Na łożyskach maszynowych:
http://allegro.pl/st...2037612953.html
#3
Napisano 24 styczeń 2012 - 20:56
Sam widzisz, stery "ACCENT 1 1/8" HSI-S01" widnieją pod nazwą zintegrowana, i jak tu nie mieć problemu. Czyli rozumiem że te mogę śmiało zakupić tak ?
Proszę sprostuj jeśli coś źle zrozumiałem. Stery zintegrowane to takie które całe chowają się w główce i nie posiadają kołnierza który osadza się na krawędzi sterówki tak ? a wszystkie pół-zintegrowane po prostu mają kołnierz oraz bieżnię którą się wbija w główkę ramy tak ?
Jak w ogóle odróżnić je od siebie mimo niewłaściwego opisu ?
Sprzedawcy niestety rzadko kiedy pokazują stery w częściach i czasami trudno się połapać.
Proszę sprostuj jeśli coś źle zrozumiałem. Stery zintegrowane to takie które całe chowają się w główce i nie posiadają kołnierza który osadza się na krawędzi sterówki tak ? a wszystkie pół-zintegrowane po prostu mają kołnierz oraz bieżnię którą się wbija w główkę ramy tak ?
Jak w ogóle odróżnić je od siebie mimo niewłaściwego opisu ?
Sprzedawcy niestety rzadko kiedy pokazują stery w częściach i czasami trudno się połapać.
#4
Napisano 24 styczeń 2012 - 21:22
Stery press-fit, czyli tzw. półzintegrowane , a to stery drop-in czyli tzw. zintegrowane . W press-fit łożysko jest w swojej oprawie , a w drop-in jest osadzone bezpośrednio w ramie.
#5
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:08
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie tematu, teraz wszytko jasne. Cały czas próbowałem dojść jakie znaczenie ma kształt miski którą wbija się w główkę ramy. Widziałem że mają zróżnicowane kształty, tzn niektóre miały ściankę bieżni prostą potem zaokrągloną a niektóre prostą a potem pod kontem chyba 45%.
Proszę jeszcze o informację czy głębokość sterów odgrywa tu jakaś rolę ?, mam tu na myśli stery pół-zintegrowane i przypadek w którym głębokość bieżni jest mniejsza niż głębokość osadzenia w główce.
Np. moja główka sterów jest obrobiona na głębokość około 8-9mm potem widać taki próg który schodzi w lejek. Czy jeśli założę stery o mniejszej głębokości nie popierające się na tym progu będzie to miało jakieś poważne konsekwencje ? .
W druga stronę nie pytam bo to oczywiste.
Proszę jeszcze o informację czy głębokość sterów odgrywa tu jakaś rolę ?, mam tu na myśli stery pół-zintegrowane i przypadek w którym głębokość bieżni jest mniejsza niż głębokość osadzenia w główce.
Np. moja główka sterów jest obrobiona na głębokość około 8-9mm potem widać taki próg który schodzi w lejek. Czy jeśli założę stery o mniejszej głębokości nie popierające się na tym progu będzie to miało jakieś poważne konsekwencje ? .
W druga stronę nie pytam bo to oczywiste.
#6
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:20
Głębokość osadzenia nie powinna mieć znaczenia w półzintegrowanych, bo wciska się je aż kołnierz bieżni oprze się o gniazdo w ramie. A że pod spodem nie dotyka do główki( czy to zaokrąglonej czy pod kątem) to bez znaczenia,bo ten kołnierz trzyma łożysko.