Jump to content


Photo

Wytrzymałość opon typu light


20 replies to this topic

#1 scarlo

scarlo
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądRadzymin

Posted 05 February 2012 - 22:44

Miałem okazje kupić opony Michelin pro 3 light w 50% przecenie.
Sprzedawca poinformował mnie jednak że te opony dużo szybciej się zużywają, że niby są to opony używane do jazdy na czas, tam gdzie przede wszystkim liczy się waga.

1. Ile wytrzymują opony typu light?
2. Czy takie opony nadają się do normalnej eksploatacji ?
3. Jak jest z nimi jeśli chodzi o przebicia?

#2 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 06 February 2012 - 00:18

W zaleznosci od wagi opony ma ona wkladke antyprzebiciowa lub nie. Zazwyczaj posiada takie zabezpieczenie, jednym modelem bez tego jest jakies Ultremo odelzone maksymalnie.

Twoja oponka nie jest wiele lzejsza od stardardowych highendowych opon- wazy 200g zamiast 215-220g.

Bardzo lekka opona, wazaca ponizej 150g- Continental Supersonic wytrzymuje maksymalnie 2000km, pozniej jest glosne bum.

#3 adabar1

adabar1
  • Użytkownik
  • 84 posts
  • SkądOstrów

Posted 10 February 2012 - 17:47

Wszystko co light jest drogie i niestety mało wytrzymuje kilometrów na naszych drogach. Ja w zeszłym roku miałem Ultremo zx i vitoria diamante pro light dwa komplety na sezon na przyszły muszę kupić inne. Trochę szkoda kasy na nasze drogi. chyba, że masz dużo kasy i zapas dętek na drogę.

#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 24 February 2012 - 19:11

Miałem kiedyś Schwalbe Stelvio Light (realna waga ok.200g), model sprzed kilku lat. Przejechałem na niej nieco ponad 6000 km na przednim kole i byłem zaskoczony wysoką odpornością na ścieranie, gumy też łapałem sporadycznie. Niestety zakończyła żywot gwałtownie - jadąc po gładkiej jak stół drodze, w letnim upale nagle bum. Udało się uniknąć wywrotki, ale strach pomyśleć co byłoby na zjeździe lub w zakręcie. Na krawędzi, gdzie bieżnik łączy się z bokiem, nastąpiło rozwarstwienie. Bieżnik jakby się odkleił i frędzle (płótno) wyszły na wierzch na długości 3-4 cm. Nie było żadnych śladów przecięcia, po prostu całe płótno karkasu rozwinęło się i zostało wypchnięte na zewnątrz w tym miejscu. Być może była to wada fabryczna, być może zaważyło wysokie ciśnienie (ok. 10 at. -czyli górna dopuszczalna granica podawana przez producenta), temperatura powyżej 30 stopni, albo jakaś wcześniej zaliczona dziura w szosie (powodująca wewnętrzne uszkodzenie konstrukcji). Do Schwalbe straciłem jednak trochę zaufanie. Na oponach Michelin nieco tylko cięższych (205-240g) robiłem na przodzie ok. 15000 km, a na tyle 5000 - 8000 km i nigdy nie miałem wystrzału całej opony, nawet gdy spod bieżnika wystawało już trochę płótno. Obecnie na tyle mam Krylion Carbon i chyba nawet przekroczę te 8000 km. W wersji 23 mm waży jakieś 240g i widać, że na bieżniku ma grubszą warstwę gumy, a to przekłada się na większy przebieg. Generalnie, do normalnej jazdy raczej unikałbym wersji light, chyba że kupując na wyprzedaży w Decathlonie za pół ceny (zwykle mają Michelina, Hutchinsona, czasem Vittorię). I jeszcze jedna refleksja odnośnie Michelinów - zawsze mają przynajmniej deklarowaną szerokość, a często 23 mm po krótkim rozbiciu i ułożeniu się na obręczy ma nawet 25 mm szerokości, co na pewno należy brać pod uwagę przy porównaniach masy z konkurencją.

#5 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 24 February 2012 - 20:10

Ja mam oponkę Schwalbe Ultremo ZLX... na normalne jeżdżenie IMO nie nadaje się. Jest delikatna - po jednej jeździe pojawiło się pełno małych nacięć. Do tego jest pozbawiona wkładki ochronnej. Na kryteria czy krótkie wyścigi spisze się dobrze, ale na maratony czy do długich wypraw lepiej odpuścić.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 February 2012 - 20:39

Ja mam dalej , ostatnio ulubione Duro Slikster, legutkie 190 g , niosą ładnie , ale niestety sie zcierają, mój tył już troche "przypłaszczony" ( ok 2000+ przebiegu ) .
Na oponkach może z 2 naciecia /dziurki, ale mają wkładke dokładnie na śroku bieżnika to gumy nie złapałem żadnej .

Ja sie nie dziwie, co do ścieralności bo przeznaczenie tych opon to praktycznie mają być wyłącznie wyscigi.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądSiedlce

Posted 24 February 2012 - 22:41

marvelo, miałem identyczne zdarzenie z identyczną oponą, Schwalbe Stelvio Light. Takie same warunki, upalny dzień, duże ciśnienie, usłyszałem tylko BUM i poczułem miękko pod siodełkiem ;-) Niestety, zdarzyło to się na czasówce drużynowej :-|

#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 February 2012 - 06:47

Czyli może jakaś wadliwa seria. Moja właściwie od nowości nie dała się tak ułożyć na obręczy, żeby była równa i w jednym miejscu miała wyraźnego i wyczuwalnego w trakcie jazdy bąbla. Możliwe, że rozwarstwiła się właśnie w tym miejscu. Myślałem nawet kiedyś, żeby wysłać tą oponę do producenta, aby sobie zbadali to uszkodzenie i wyciągnęli wnioski. Właściwie to jeszcze ją mam gdzieś wśród rupieci i może to zrobię. Ciekawe, czy kraj produkcji miał tu jakieś znaczenie (jeśli dobrze pamiętam to była made in Thailand)? Czy ktoś jeszcze miał podobne doświadczenia z tym modelem?

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 25 February 2012 - 09:12

Duze ciśnienie i gorąco - sprawdzajcie czy Wasze pompki prawidłowo pokazują podawane ciśnienia .
Dlaczego pisze .
Kiedyś był przypadek, widziałem - sprawdzałem nowe pompki - nowy model do pompowania amortyzatorów pokazywały dokładnie połowe podawanego ciśnienia niż pompka pokazujaca prawidłowo - cała partia poszła do zwrotu całe szczęście .

Wśród stacjonarnych do normalnego pompowania też występują różnice , a różnica 1 atm, przy dużym ciśnienieniu , może być przy dużym upale i rozgrzanym asfalcie zanczna .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 June 2012 - 09:05

Odnośnie Duro Slickster mam podobne odczucia jak SPIKE, kupiłem komplet na wypad w Alpy i po 1,3k km tył jest już lekko przytarty-spłaszczony, przód ładnie trzyma owal. Przyspieszone zużycie tłumaczę sobie hamowaniami na długich i szybkich zjazdach.
Niosą ładnie i dają dużą pewność na zakrętach w suchych warunkach, na mokrym nie ryzykowałem.
Często zdarzało się jeździć przy krawędzi drogi gdzie było bardzo dużo drobnych i ostrych kamyczków, dlatego oponki posiadają delikatne nacięcia ale obyło się bez kapcia.
Na remontowanym odc. przyłożyłem tyłem w próg po frezarce, 70km/h obręcz wgięta do wymiany, a na oponie nawet śladu nie było, nabita do ~7.5bar.
Odporne na przebicia, dobrze niosą i trzymają w zakrętach ale nie są trwałe.

#11 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 15 September 2012 - 17:28

przez 3 sezony (>20 tys. km) jezdzilem tylko i wylacznie na vittoria diamante pro light. oponki gołe i wesołe, ale niosły niesamowicie. cena to 150-170 za jedna (najwiecej wydawalem na opony w tamtym okresie), a zywotnosc to tył max 4 tys (w tym 1 lub 2 gumy), przod ok. 5-7 tys. od prawie 4 tys. km jezdze na conti gp4000s - pierwsza jazda byla tragiczna - opona strasznie miękka, ciężka, duże opory.. bylem zniesmaczony... ale to tylk podczas pierwszej jazdy :).

do tej pory zadnej gumy, jezdze po znacznie gorszych drogach niz na vittorich (po najezdzie vittoria na kamyki na poboczu wiekszosc z nich zostawiala mini slady na oponie, w gp 4000s jest ich zalediwe kilka).

ale teraz najwazniejsze - jazda w deszczu na gp 4000 to bajka. moze troche nagne, ale czulem sie jakbym jechal po szynach. na vittoriach mialem kilka groznych uslizgow, i jedna mocna glebe na zakrecie.

kolejny moj komplet to beda gp 4000s - 127zl/sztuka.

#12 Gosc_martinSEA_*

Gosc_martinSEA_*
  • Gość

Posted 23 February 2013 - 09:17

Miałem okazje kupić opony Michelin pro 3 light w 50% przecenie.
Sprzedawca poinformował mnie jednak że te opony dużo szybciej się zużywają, że niby są to opony używane do jazdy na czas, tam gdzie przede wszystkim liczy się waga.

1. Ile wytrzymują opony typu light?
2. Czy takie opony nadają się do normalnej eksploatacji ?
3. Jak jest z nimi jeśli chodzi o przebicia?


Moja drożyna jest sponsorowana przez Michelina I dudki jeździli na PRO3 (trochę narzekali na wytrzymałość I słabawą odporność na przebicie). Teraz jeżdżą na PRO4 i trochę narzekają na słabsza giętkość i kręcenia się – cos za cos.

Odpowiadajac na twoje pytania strzeliłbym tak:

1. PRO3 wytrzyma ~ 1,500 do 2,500 km w zależności od dróg i stylu jazdy
2. Zależy co to znaczy ‘normalna’ ale w zależności od kieszeni i ceny która za nie płacisz może się nadaje a może nie.
3. Nie sa rewelacyjne, ale da się żyć. Jak inni koledzy wspomnieli opony które się mniej dziurawią sa przeważnie nie takie giętkie/szybkie. W cenie która teraz za nie się płaci (jak wspomniałeś 50% zniżki) sa na prawdę niezłym nabytkiem ale jeżeli łapiesz dziurę co 500 km to do kitu.

Z niewiadomo jakiego powodu nigdy nie byłem zwolennikiem Michelinow pomimo dobrych opinii innych użytkowników. Moja filozofia oponowa to jeździć na najlepszych jakich się da – w końcu pomiędzy toba a ziemia sa tylko opony a kosztują one mniej aniżeli przerwa w pracy czy dentysta. Do tego co komuś po bajeranckim rowerku z super grupa, kolkami itd. jeżeli bedzie jeździł na cegłówkach. Tak wiec ja jestem za:

- Poza zima - niezła odpornością na przebicie i super giętkością i toczeniem się; żywotność nie jest az tak ważna chociaż chciałbym aby zestaw wytrzymał ze 2,000 km
- W zimie – bardzo dobra odporność na przebicie i niezła giętkość i toczenie; żywotność znowu nie jest az tak istotna.

P.S. Polskie trzcionki (w części) :lol:
  • dejo likes this

#13 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 February 2013 - 09:38

Od Duro kompromisowym modelem jeśli chodzi o wytrzymałość/waga jest jeszcze model Hypersonic - z lekkim bieżnikiem na bokach. Wagowo wychodzi +/- 200g/szt. Mi tył zaczął się spłaszczać dopiero po 3 tys. kilometrów ale mam wrażenie, że Vittorie Zaffiro szybciej zjadało. Przód po 7000km dalej ładnie trzyma kształt. Opona dość wytrzymała na przebicia i nieźle niesie. Na suchym świetna przyczepność, gorzej na mokrym. No i cena: ok 70 zł/szt.

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 February 2013 - 09:40

1. Opony typu light są dla ludzi typu light ! tak samo jak i koła :mrgreen:
2. im bardzie wycieniowana opona - mniej bieżnika tym żywotność mniejsza
3. większość opon ważących poniżej 190-180 g to opony typowo na podjazdy, tor itp czasówki.
4. każdy model opony ma podawaną "nośność" czyli jaką wage max może mieć rowerzysta - no tu jest analogia do pkt. 1

to samo dotyczy szytek

Ja np stawiam nie na żywotność , tylko na trakcje , wg mnie ważniejsze dla mnie to jest jak sie jedzie niż ile sie przejedzie, bo to drugie to zalezy od wielu czynników - waga rowerzysty, ciśnieni, rodzaj asfaltu , warunki itd...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 posts
  • SkądRadom

Posted 23 February 2013 - 10:03

1. Opony typu light są dla ludzi typu light ! tak samo jak i koła
2. im bardzie wycieniowana opona - mniej bieżnika tym żywotność mniejsza


To prawda, ważyłem w ub. roku ;-) 85 kg i jeździłem na Diamante Radiale Pro 24mm, które nie są aż tak light, bo 210 g - z tyłu oponka wytrzymała ok. 600 km i pokazał się oplot.

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 February 2013 - 20:13

aa jeszcze jedno, i nie mówcie że nie , pomppujecie opony ile sie da , ładujecie ciśnienia ponad max dopuszczalne i nie są to przypadki sporadyczne, bo widze i słysze przynajmniej u siebie w okolicy ,a przepompowana opona to gorzej niż bomba, bo nie wiadomo kiedy trzaśnie a cykania nie słychać :-P .

Jeśsi piszą do 8 bar to do 8 a nie pykne sobie jeszcze dwa machy i bedzie lepiej, guzik prawda, bedzie gorzej .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 23 February 2013 - 23:41

Miałem kiedyś Schwalbe Stelvio Light [...]Na krawędzi, gdzie bieżnik łączy się z bokiem, nastąpiło rozwarstwienie.

marvelo, miałem identyczne zdarzenie z identyczną oponą, Schwalbe Stelvio Light.


Potwierdzam, moja Stelvio Light rozkutasiła się w identyczny sposób. Co ciekawe, nigdy nie wbijałem do niej więcej niż 6,5 atm. Więc na 99% taka jest już jej charakterystyka (wada).

A jeśli chodzi o opony typu light to jeśli mają wkładke antyprzebiciową (polecam vectran) to wcale nie są takie delikatne. Zrobiłem na ultremo w sumie chyba 50km po szutrze i zero przebić.

#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 24 February 2013 - 00:24

Wygrzebałem tą oponę przed chwilą ze śmieci (mam tą wadę, że rowerowe śmieci długo magazynuję :-) ) i cyknąłem parę fotek:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Nie była jeszcze mocno zużyta, żadnego przecięcia w tym miejscu też nie miała.
Ciśnienie było bliskie maksymalnemu (10 bar) i był upał, ale dodam, że lekkie Micheliny też zdarzało mi się pompować na 10 bar (a tam podają zwykle 8-8,5 bar max) i nic takiego nigdy mi się nie przytrafiło.

#19 Gosc_martinSEA_*

Gosc_martinSEA_*
  • Gość

Posted 24 February 2013 - 10:02

....A jeśli chodzi o opony typu light to jeśli mają wkładke antyprzebiciową (polecam vectran) to wcale nie są takie delikatne. Zrobiłem na ultremo w sumie chyba 50km po szutrze i zero przebić.

+1 wzgledem Vectran. Pare tygodni wstecz, podczas treningu zimowego, wskoczylem w nowe 2013 Ultremo ZX z V-Guard (Vectran) i mysle ze maja duzo lepsza odpornosc i wytrzymalosc (w porownaniu do poprzedniego modelu ze Speed-Guard). Nie zauwazylem pogorszenia w gietkosci, przyczepnosci, i ogolnym kreceniu sie tej opony. Z lenistwa nie zmienilem ZXow na moj zimowy standard (Ultremo DD) i pomimo ciagle kiepskich 'zimowych' drog ZXy trzymaja sie bardzo dobrze (maja teraz jakies 1,200 km).

#20 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 February 2013 - 13:01

Ja jeżdze i jeździłEm na Sliksterach i też nie było zastrzeżeń , pierwsze załozyłem w 2011 w styczniu i cały rok jeden komplet śmigał w 2012 zminiłem tył bo rozchalstał sie na ostrej blaszce zatopionej w asfalcie, jeździłęm na Ultremo z Pierwszego wydania i mam dalej - zero dziurek, gp 4000, 4000s jedno boczne nacięcie na kamieniu, Ritchey Slick, SSC Yksion, Vredesteiny Fortezza , Bontragery zero dziurek, i mase innych wycieruchów asfaltowych i nic nie przebiłem, nic nie pociałem, a jazda po mieście , poza miastem itd., tylko nie po "drogach rowerowych "

Choćby dzisiaj, Ritchey Slick i Yksion w nowych kołach , syf z roztopów, szutry po wsiach , ciśniena zalecane przez producenta a opony mają pare tyś zrobione i dalej śmigają bez uszkodzeń

Przecięcia i uszkodzenia niestety to kwestia przypadku i ciśnień.
Wystarczy ze dętka trzaśnie uszkodzona przy montażu i rozerwie opone - uszkodzenia opon z boku .

Jak komuś nie pasuje max 8 atm to kupuje np Vittorie która ma do ok 10 atm i niech sie czuje że ma twardo pod dupskiem

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic