Wytrzymałość opon typu light
#1
Posted 05 February 2012 - 22:44
Sprzedawca poinformował mnie jednak że te opony dużo szybciej się zużywają, że niby są to opony używane do jazdy na czas, tam gdzie przede wszystkim liczy się waga.
1. Ile wytrzymują opony typu light?
2. Czy takie opony nadają się do normalnej eksploatacji ?
3. Jak jest z nimi jeśli chodzi o przebicia?
#2
Posted 06 February 2012 - 00:18
Twoja oponka nie jest wiele lzejsza od stardardowych highendowych opon- wazy 200g zamiast 215-220g.
Bardzo lekka opona, wazaca ponizej 150g- Continental Supersonic wytrzymuje maksymalnie 2000km, pozniej jest glosne bum.
#3
Posted 10 February 2012 - 17:47
#4 Gosc_marvelo_*
Posted 24 February 2012 - 19:11
#5 Gosc_Jelitek_*
Posted 24 February 2012 - 20:10
#6
Posted 24 February 2012 - 20:39
Na oponkach może z 2 naciecia /dziurki, ale mają wkładke dokładnie na śroku bieżnika to gumy nie złapałem żadnej .
Ja sie nie dziwie, co do ścieralności bo przeznaczenie tych opon to praktycznie mają być wyłącznie wyscigi.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8 Gosc_marvelo_*
Posted 25 February 2012 - 06:47
#9
Posted 25 February 2012 - 09:12
Dlaczego pisze .
Kiedyś był przypadek, widziałem - sprawdzałem nowe pompki - nowy model do pompowania amortyzatorów pokazywały dokładnie połowe podawanego ciśnienia niż pompka pokazujaca prawidłowo - cała partia poszła do zwrotu całe szczęście .
Wśród stacjonarnych do normalnego pompowania też występują różnice , a różnica 1 atm, przy dużym ciśnienieniu , może być przy dużym upale i rozgrzanym asfalcie zanczna .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Posted 19 June 2012 - 09:05
Niosą ładnie i dają dużą pewność na zakrętach w suchych warunkach, na mokrym nie ryzykowałem.
Często zdarzało się jeździć przy krawędzi drogi gdzie było bardzo dużo drobnych i ostrych kamyczków, dlatego oponki posiadają delikatne nacięcia ale obyło się bez kapcia.
Na remontowanym odc. przyłożyłem tyłem w próg po frezarce, 70km/h obręcz wgięta do wymiany, a na oponie nawet śladu nie było, nabita do ~7.5bar.
Odporne na przebicia, dobrze niosą i trzymają w zakrętach ale nie są trwałe.
#11
Posted 15 September 2012 - 17:28
do tej pory zadnej gumy, jezdze po znacznie gorszych drogach niz na vittorich (po najezdzie vittoria na kamyki na poboczu wiekszosc z nich zostawiala mini slady na oponie, w gp 4000s jest ich zalediwe kilka).
ale teraz najwazniejsze - jazda w deszczu na gp 4000 to bajka. moze troche nagne, ale czulem sie jakbym jechal po szynach. na vittoriach mialem kilka groznych uslizgow, i jedna mocna glebe na zakrecie.
kolejny moj komplet to beda gp 4000s - 127zl/sztuka.
#12 Gosc_martinSEA_*
Posted 23 February 2013 - 09:17
Miałem okazje kupić opony Michelin pro 3 light w 50% przecenie.
Sprzedawca poinformował mnie jednak że te opony dużo szybciej się zużywają, że niby są to opony używane do jazdy na czas, tam gdzie przede wszystkim liczy się waga.
1. Ile wytrzymują opony typu light?
2. Czy takie opony nadają się do normalnej eksploatacji ?
3. Jak jest z nimi jeśli chodzi o przebicia?
Moja drożyna jest sponsorowana przez Michelina I dudki jeździli na PRO3 (trochę narzekali na wytrzymałość I słabawą odporność na przebicie). Teraz jeżdżą na PRO4 i trochę narzekają na słabsza giętkość i kręcenia się – cos za cos.
Odpowiadajac na twoje pytania strzeliłbym tak:
1. PRO3 wytrzyma ~ 1,500 do 2,500 km w zależności od dróg i stylu jazdy
2. Zależy co to znaczy ‘normalna’ ale w zależności od kieszeni i ceny która za nie płacisz może się nadaje a może nie.
3. Nie sa rewelacyjne, ale da się żyć. Jak inni koledzy wspomnieli opony które się mniej dziurawią sa przeważnie nie takie giętkie/szybkie. W cenie która teraz za nie się płaci (jak wspomniałeś 50% zniżki) sa na prawdę niezłym nabytkiem ale jeżeli łapiesz dziurę co 500 km to do kitu.
Z niewiadomo jakiego powodu nigdy nie byłem zwolennikiem Michelinow pomimo dobrych opinii innych użytkowników. Moja filozofia oponowa to jeździć na najlepszych jakich się da – w końcu pomiędzy toba a ziemia sa tylko opony a kosztują one mniej aniżeli przerwa w pracy czy dentysta. Do tego co komuś po bajeranckim rowerku z super grupa, kolkami itd. jeżeli bedzie jeździł na cegłówkach. Tak wiec ja jestem za:
- Poza zima - niezła odpornością na przebicie i super giętkością i toczeniem się; żywotność nie jest az tak ważna chociaż chciałbym aby zestaw wytrzymał ze 2,000 km
- W zimie – bardzo dobra odporność na przebicie i niezła giętkość i toczenie; żywotność znowu nie jest az tak istotna.
P.S. Polskie trzcionki (w części)
- dejo likes this
#13
Posted 23 February 2013 - 09:38
#14
Posted 23 February 2013 - 09:40
2. im bardzie wycieniowana opona - mniej bieżnika tym żywotność mniejsza
3. większość opon ważących poniżej 190-180 g to opony typowo na podjazdy, tor itp czasówki.
4. każdy model opony ma podawaną "nośność" czyli jaką wage max może mieć rowerzysta - no tu jest analogia do pkt. 1
to samo dotyczy szytek
Ja np stawiam nie na żywotność , tylko na trakcje , wg mnie ważniejsze dla mnie to jest jak sie jedzie niż ile sie przejedzie, bo to drugie to zalezy od wielu czynników - waga rowerzysty, ciśnieni, rodzaj asfaltu , warunki itd...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Posted 23 February 2013 - 10:03
1. Opony typu light są dla ludzi typu light ! tak samo jak i koła
2. im bardzie wycieniowana opona - mniej bieżnika tym żywotność mniejsza
To prawda, ważyłem w ub. roku ;-) 85 kg i jeździłem na Diamante Radiale Pro 24mm, które nie są aż tak light, bo 210 g - z tyłu oponka wytrzymała ok. 600 km i pokazał się oplot.
#16
Posted 23 February 2013 - 20:13
Jeśsi piszą do 8 bar to do 8 a nie pykne sobie jeszcze dwa machy i bedzie lepiej, guzik prawda, bedzie gorzej .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Posted 23 February 2013 - 23:41
Miałem kiedyś Schwalbe Stelvio Light [...]Na krawędzi, gdzie bieżnik łączy się z bokiem, nastąpiło rozwarstwienie.
marvelo, miałem identyczne zdarzenie z identyczną oponą, Schwalbe Stelvio Light.
Potwierdzam, moja Stelvio Light rozkutasiła się w identyczny sposób. Co ciekawe, nigdy nie wbijałem do niej więcej niż 6,5 atm. Więc na 99% taka jest już jej charakterystyka (wada).
A jeśli chodzi o opony typu light to jeśli mają wkładke antyprzebiciową (polecam vectran) to wcale nie są takie delikatne. Zrobiłem na ultremo w sumie chyba 50km po szutrze i zero przebić.
#18 Gosc_marvelo_*
Posted 24 February 2013 - 00:24
Nie była jeszcze mocno zużyta, żadnego przecięcia w tym miejscu też nie miała.
Ciśnienie było bliskie maksymalnemu (10 bar) i był upał, ale dodam, że lekkie Micheliny też zdarzało mi się pompować na 10 bar (a tam podają zwykle 8-8,5 bar max) i nic takiego nigdy mi się nie przytrafiło.
#19 Gosc_martinSEA_*
Posted 24 February 2013 - 10:02
+1 wzgledem Vectran. Pare tygodni wstecz, podczas treningu zimowego, wskoczylem w nowe 2013 Ultremo ZX z V-Guard (Vectran) i mysle ze maja duzo lepsza odpornosc i wytrzymalosc (w porownaniu do poprzedniego modelu ze Speed-Guard). Nie zauwazylem pogorszenia w gietkosci, przyczepnosci, i ogolnym kreceniu sie tej opony. Z lenistwa nie zmienilem ZXow na moj zimowy standard (Ultremo DD) i pomimo ciagle kiepskich 'zimowych' drog ZXy trzymaja sie bardzo dobrze (maja teraz jakies 1,200 km).....A jeśli chodzi o opony typu light to jeśli mają wkładke antyprzebiciową (polecam vectran) to wcale nie są takie delikatne. Zrobiłem na ultremo w sumie chyba 50km po szutrze i zero przebić.
#20
Posted 24 February 2013 - 13:01
Choćby dzisiaj, Ritchey Slick i Yksion w nowych kołach , syf z roztopów, szutry po wsiach , ciśniena zalecane przez producenta a opony mają pare tyś zrobione i dalej śmigają bez uszkodzeń
Przecięcia i uszkodzenia niestety to kwestia przypadku i ciśnień.
Wystarczy ze dętka trzaśnie uszkodzona przy montażu i rozerwie opone - uszkodzenia opon z boku .
Jak komuś nie pasuje max 8 atm to kupuje np Vittorie która ma do ok 10 atm i niech sie czuje że ma twardo pod dupskiem
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo