Dlugość szprych na "prosty ciąg"
#1
Posted 21 February 2012 - 22:57
O ile z przednim kołem na słoneczko nie powinno być problemów, bo wymiary są jak w normalnych szprychach o tyle z tyłem gdzie mamy krzyżujące się szprychy może być problem. Jakieś pomysły jak to policzyć?
#3
Posted 22 February 2012 - 08:02
Bo to wszystko ma swoje nazewnictwo, może chodzi o szprych typu Straight pull ?? ale to nie chodzi o prosty ciąg tylko o szpryche z prostą główką ( ciągniona na prosto ).
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Posted 22 February 2012 - 13:08
he1885 dzięki, ale znam te kalkulatory i nie ma w nich możliwość liczenia długości takich szprych... przynajmniej bezpośredniego bez wielkiego kombinowania.
#5
Gosc_intel action_*
Posted 05 March 2012 - 17:08
#6
Posted 05 March 2012 - 18:19
#9
Posted 05 March 2012 - 19:26
Intel - szprychy mają być dobrze naciągniete, ale producent kół gotowych podaje jaki powinien być naciąg max .
Jeśli składasz koła to do kompletu informacji o komponentach powinieneś znać max naciąg dla obręczy i piast i obciązenie wagowe rowerzysty zależne też od ilośći szprych
Jak sprzedawca naciąga szprychy po 100 km to niech napisze do Mavica, Reynoldsa, Fulcruma, Halo i mase innych jak to robią że nie trzeba .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Posted 05 March 2012 - 19:56
W sumie to podsunąłeś mi pewien pomysł. Na stronach Shimano jest dokumentacja techniczna a w niej podane długości szprych. Wystarczy pomierzyć piasty i wrzucić do zwykłego kalkulatora. Jak wyjdzie to samo, znaczy, że działa. Jak nie można jakoś to modyfikować i sprawdzać na innych kołach, czy reguła jest dobra. Będziemy kombinować...
Intel to nie jest mój prywatny temat i nikt nie może w nim pisać. Chodziło mi o to, że ten temat jest bardzo "szczegółowy" i pisanie w nim o dociąganiu szprych jest trochę bez sensu. Jest z 3 inne tematy, które znacznie lepiej by się nadawały na Twoje pytanie...
#11
Posted 05 March 2012 - 20:16
Takie szprychy są o tyle fajne, że można je mocniej naciągnąć niż tradycyjne, nie ma obawy, że szprycha strzeli na zgięciu. Ja widzę w takim systemie same zalety.
No to powiedz , na ile chcesz naciągnąć takie szprychy , jeśli spokojnie naciągasz normalne na 100 kgf i nie strzelają, obręcz ma max naciąg 100 kg , to ile dowalisz ??
konkretnie - ZTR-y , prosze .
p.s.
szprychy proste też strzelają.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#12
Posted 05 March 2012 - 20:40
#13
Posted 06 March 2012 - 08:38
ZTR to tylko przyład jakiejś firmy
Zresztą, poczekam , popatrze co wymyślisz.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo


