Szerokość obręczy a rozmiar gumy
#2
Posted 22 February 2012 - 19:39
#4
Posted 22 February 2012 - 20:28
Mam wrażanie, że jeden pyta o obręcz o szerokości zewnętrznej 19mm, a drugi mu mówi o szerokości wewnętrznej, ale pewności nie ma.
Na obręcze szosowe - o szer. ZEWNĘTRZNEJ, zwyczajowo ok. 19-20mm (czyli o szr. wewnętrznej 14-15mm) można zakładać opony o szer. 20-28mm.
W przełajówkach także szersze.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#9
Posted 22 February 2012 - 21:29
Czasem, w niektórych ramach (albo widelcach) ciężko jest upchnąć oponę 28mm, ale to rzadkie przypadki.
Tzn. jak bardzo szersze?
Przełajowe opony o szer. 32-35 raczej do ram szosowych mogą nie wchodzić, dlatego są ramy przełajowe : większa odległość opony od rury podsiodłowej, więcej miejsca pomiędzy rurkami tylnego trójkąta i więcej miejsca w widelcu. Ale nie będę się wymądrzał, bo mogę się mylić.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#10
Posted 22 February 2012 - 22:21
Proszzzzzz --> http://sheldonbrown....zing.html#width
#11 Gosc_marvelo_*
Posted 27 November 2012 - 01:22
Powiecie, że takich rzeczy się nie robi, ale co mi tam, trzeba łamać konwenanse.
#12
Posted 27 November 2012 - 09:44
załóż tarczówki, załóż kola 650B i gitara będzie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13 Gosc_marvelo_*
Posted 27 November 2012 - 18:31
Tylko ten asfalt ... Widok takiego "balerona" przed sobą odbiera trochę chęć szybkiej jazdy po szosie.
A co do kół 650b, to chyba też bardziej marketingowa zagrywka. Rynek 29er-ów powoli się nasyca, więc teraz pora na 650b.
P.S. SPIKE, tak ciężko ta opona weszła, że raczej się nie obawiam, że mi ją ściągnie na zakręcie. Obawiam się raczej, czy sam kiedykolwiek ją zdejmę :-) .
#15
Posted 09 March 2013 - 09:40
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Posted 09 March 2013 - 16:04
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#17 Gosc_marvelo_*
Posted 09 March 2013 - 16:48
Po prostu lubię eksperymentować.
Chodziło mi o udowodnienie, że na obręcz szosową można założyć nawet oponę 29 cali (choć akurat w przypadku tego Racing Ralpha nie bez oporu - o czym pisałem wcześniej) i całkiem normalnie na niej jeździć. Aby lepiej przetestować zachowanie tej opony potrzebowałbym trochę szerszej opony z tyłu, niż Fast Fred 1,5 cala - szkoda, że tylne widełki u dołu dają już niewiele zapasu.
W tabelce na stronie Sheldona Browna na dole jest takie zdanie:
Note: This chart may err a bit on the side of caution. Many cyclists exceed the recommended widths with no problem.
Na podstawie moich obserwacji, jest to ostrożność typowo amerykańska - zwykłe dmuchanie na zimne.
#18
Posted 09 March 2013 - 22:02
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#19 Gosc_marvelo_*
Posted 10 March 2013 - 01:05
#20 Gosc_marvelo_*
Posted 30 May 2013 - 21:29
Pomimo, że pomiar suwmiarką praktycznie nie wykazał różnic w porównaniu do obręczy Rigida Chrina, opona przyjmuje jednak minimalnie inny kształt na szerszej obręczy.