Kross czy Merida?
#1
Napisano 27 luty 2012 - 10:36
jak wiecie nadal zastanawiam się nad szosówką na sezon 2012. Będzie albo nówka, albo przerobiony MTB (o czym w innym wątku). Szperam za nówkami, negocjuję i na razie stoję przed wyborem:
Kross Berus z 2008 roku (ale nowy) na niezłym osprzęcie (przerzutki: Tiagra 9 i Sora, klamkomanetki Tiagra 9, kaseta Sram, korba Truvativ, fajne koła) za ok. 1800-1900 zł
czy nówkę Meridę z 2 na lekko gorszym osprzęcie (przerzutki: Sora SS i Sora 34.9, klamkomanetki 2300, kaseta CS-R6, korba FSA Tempo) za ok. 1900 zł.
Co byście wybrali? Może ktoś jeździ tymi rowerami i coś doradzi?
#5
Napisano 27 luty 2012 - 11:09
Co to znaczy, że nie jest rower szosowy? Napisz konkretnie o co ci chodzi, bo na razie to wygląda, jak:
"nie kupuj fiata pandy. Dlaczego? Bo to nie jest samochód miejski".
Potrzebuję konkretów, a nie Twojej subiektywnej opinii nie opartej na czymkolwiek, a tylko na uprzedzeniu do marki.
#7
Napisano 27 luty 2012 - 11:39
rama kiepska, geometria do dupy.Ogólnie kiepskiej jakości ten sprzęt jest. Wolałbym Meride 880 od tego krossa. Jak dla mnie za krótko ucięta sterówka, mostek jakiś +- 10 stopni.
Uwielbiam ludzi, którzy wpisują np.: geometria do dupy i liczą, że laik taki, jak ja, przyjmie to na rybkę. Otóż woody może nauczysz się czegoś ode mnie. Sprawdziłem i...
Kross (w rozmiarze 53 dla mnie)
kąt rury sterowej: 73,0
kąt rury podsiodłowej: 73,5
Merida (w rozmiarze ML dla mnie)
kąt rury sterowej: 73,0
kąt rury podsiodłowej: 73,5
A inne wymiary są też praktycznie takie same (+- 1-5 mm). To dlaczego piszesz, że geometria jest do dupy? A jeżeli jest to rozumiem, że w Meridzie też jest.
Pozwolisz więc, że z powyższego powodu nie będę brał na poważnie innych Twoich zarzutów pod kątem Krossa. Jakoś Ci nie ufam...
PS
Wiem, że są opinie, iż Kross jest słabą marką. Ale liczę, że potwierdzą to prawdziwy użytkownicy tych rowerów, ew. ludzi, którzy prowadzą serwisy rowerowe. A nie tacy jak woody, który coś przeczytał, coś usłyszał i powtarza bez sprawdzania.
#9
Napisano 27 luty 2012 - 11:49
MarekB, zrobisz jak będziesz chciał
Ja ci mówię, że wole tą Meridę biorąc pod uwagę dużo lepszą ramę i z lepszymi kołami. Decyzja należy do ciebie
Rozumiem i szanuję Twoje zdanie. I mogłeś tak od razu napisać (że to w 100% Twoje odczucie, a nie fakty), a nie pisać coś o geometrii
#10
Napisano 27 luty 2012 - 12:22
http://www.forumszos...pic.php?t=12419
http://www.forumszos...79237bb3#187404
http://www.forumszos...79237bb3#187595
http://www.forumszos...pic.php?t=12619
...za każdym razem o czym innym...nie można tak w jednym temacie ???
sorry za OT ale nóż się w kieszeni otwiera !!!!
#13
Gosc_Bullet_*
Napisano 27 luty 2012 - 13:52
http://portal.bikewo...stansowy, cz.1/
Co do Krossa, zauważ, że firma wycofała się z robienia rowerów szosowych. Ewidentnie nie wyszły im widelce do tych rowerów, z testu modelu wyższego - Atrox jak przeczytasz, zdajesię tam pękła szprycha. Poza tym testujący nie miał zastrzeżeń.
Pytanie jest takie: jak by Ci pękła rama w tym Krossie, to na co Ci wymienią? Merida klepie ramy szosowe, więc tu Ci problem odpadnie.
Ja na Twoim miejscu nie brałbym ani Meridy, ani Krossa- rozejrzałbym się za inną firmą albo kupił rower używany.
#14
Napisano 27 luty 2012 - 14:32
#16
Napisano 05 marzec 2012 - 21:21
Berus'a na allegro za 1,8k jakiś sklep próbuje sprzedać już od ponad roku, jest regularnie wrzucany i jakoś nikt po niego się nie zgłasza.
Ja polecam Ci Meridę, chociaż wiadomo że to nie jest rower najwyższych lotów, ale z pewnością dużo, dużo lepsza niż ten Kross.



