Mój aluminiowy rumak w tym roku będzie się prezentował tak:




Wersja nizinna.
Specyfikacja:
Rama: TCR Aluxx SL FluidForm 2007 M
Widelec: METAcomposite z aluminiową rurą sterową
Stery: FSA dedykowane do tej ramy
Koła: Dura-Ace WH-7850-C50
Opony: Schwalbe Ultremo Evo/R.1
Dętki: Foss 60gr + przedłużki Schwalbe
Klamko-manetki: SRAM Force 2010
Hamulce: SRAM Force 2010
Przerzutka przód: SRAM Force 2010 hak
Przerzutka tył: SRAM Force 2010
Korba: SRAM Force 2010 50/34 172,5mm
Suport: GXP
Kaseta: Dura-Ace 7800 12-21
Łańcuch: Dura-Ace 7800
Kierownica: KCNC SC Force 42cm c-c
Mostek: KCNC Team Issue 100mm
Sztyca: Bontrager XXX HDM Carbon
Siodło: San Marco SKN
Pedały: Shimano 105
Koszyki: Elite Fiberglass
Owijka: Fizik Microtex
Linki: SRAM
Pancerze: Tune Plastic, Niro Turbo Plus, Accent Sealed
Zaciski: No Name, chiński odpowiednik Tune (45gr)
Licznik: SIGMA 2006 MHR
Poza tym 90% śrubek wymienionych na Alu/Tytan.
Waga: 7,33kg
Wersja górska:



Różnica to;
Koła: Shimano WH-RS80, piasta przód Dura-Ace WH-7850
Dętki: Maxxis Ultralite 66gr + Ultremo 45gr
Kaseta: Dura-Ace 7800 12-23
Waga: 7,12kg
Jak widać, poniżej 7kg jeszcze nie zszedłem, ale jest to docelowa waga jaką marzy mi się osiągnąć. I to 6,9kg w tytule będzie mnie mobilizować do pozbywania się oszczędności
Plan jest prosty, wymiana pedałów na Look i tylnej piasty na Dura-Ace, wtedy waga wraz z akcesoriami będzie <7kg.
Ciekawostki: Na wymianie śrubek (pomijając mostek i sztyce) zyskałem 47 gr, na pancerzach 50gr, czyli w sumie blisko 100gr, lekki szok.
Pierwsza część kupiona w lipcu 2007 (rama), ostatnia luty 2012 (sztyca). Oczywiście w między czasie były tańsze zamienniki, które rozdałem rodzinie. Większość części kupiona jak nowe, głównie okazje na alledrog. Cena wyszła w przedziale 6500zł - 7000zł.





