Jump to content


Photo

GIANT TCR Sram Force 6,9kg


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 14:27

Sezon czas zacząć!
Mój aluminiowy rumak w tym roku będzie się prezentował tak:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Wersja nizinna.
Specyfikacja:

Rama: TCR Aluxx SL FluidForm 2007 M
Widelec: METAcomposite z aluminiową rurą sterową
Stery: FSA dedykowane do tej ramy
Koła: Dura-Ace WH-7850-C50
Opony: Schwalbe Ultremo Evo/R.1
Dętki: Foss 60gr + przedłużki Schwalbe
Klamko-manetki: SRAM Force 2010
Hamulce: SRAM Force 2010
Przerzutka przód: SRAM Force 2010 hak
Przerzutka tył: SRAM Force 2010
Korba: SRAM Force 2010 50/34 172,5mm
Suport: GXP
Kaseta: Dura-Ace 7800 12-21
Łańcuch: Dura-Ace 7800
Kierownica: KCNC SC Force 42cm c-c
Mostek: KCNC Team Issue 100mm
Sztyca: Bontrager XXX HDM Carbon
Siodło: San Marco SKN
Pedały: Shimano 105
Koszyki: Elite Fiberglass
Owijka: Fizik Microtex
Linki: SRAM
Pancerze: Tune Plastic, Niro Turbo Plus, Accent Sealed
Zaciski: No Name, chiński odpowiednik Tune (45gr)
Licznik: SIGMA 2006 MHR
Poza tym 90% śrubek wymienionych na Alu/Tytan.
Waga: 7,33kg

Wersja górska:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Różnica to;
Koła: Shimano WH-RS80, piasta przód Dura-Ace WH-7850
Dętki: Maxxis Ultralite 66gr + Ultremo 45gr
Kaseta: Dura-Ace 7800 12-23
Waga: 7,12kg

Jak widać, poniżej 7kg jeszcze nie zszedłem, ale jest to docelowa waga jaką marzy mi się osiągnąć. I to 6,9kg w tytule będzie mnie mobilizować do pozbywania się oszczędności :)
Plan jest prosty, wymiana pedałów na Look i tylnej piasty na Dura-Ace, wtedy waga wraz z akcesoriami będzie <7kg.
Ciekawostki: Na wymianie śrubek (pomijając mostek i sztyce) zyskałem 47 gr, na pancerzach 50gr, czyli w sumie blisko 100gr, lekki szok.
Pierwsza część kupiona w lipcu 2007 (rama), ostatnia luty 2012 (sztyca). Oczywiście w między czasie były tańsze zamienniki, które rozdałem rodzinie. Większość części kupiona jak nowe, głównie okazje na alledrog. Cena wyszła w przedziale 6500zł - 7000zł.

#2 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 29 February 2012 - 14:33

Wszystko ładnie przemyślane...robi wrażenie !!!!

#3 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 14:45

Ładny, mam taką samą ramę tylko w innych kolorach.

#4 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 16:12

Dętki: Foss 60gr + przedłużki Schwalbe


Napisz jak się sprawdzają te dętki, tez mysle o ich zakupie ze względu na ich wage i na ich nieprzebijalne mozliwości.

#5 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 29 February 2012 - 16:55

Ładny zestaw madrze zlozony efekt finalny good ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#6 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 17:01

Na razie jedyne co moge o nich powiedzieć to to, że szybciej uchodzi z nich powietrze. Jak ktoś stosuje wysokie ciśnienie (>8atm) to raczej będzie musiał dziennie dopompować, a przy 6-7atm co kilka dni (może tydzień).
A odporność na przebicia? Hmm, według mojej teorii, zależy ona głównie od jakości opony. Może tylko przy dobiciu ma znaczenie jakość dętki, ale jeszcze nie zaliczyłem na nich takiej sytuacji.

Aha, dzieki za miłe komentarze ;)

#7 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 17:03

Możesz coś powiedzieć o siodle? Szukam czegoś nowego i biorę SKN pod uwagę ;-)

#8 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 18:21

Waga siodła wg producenta to 185gr +/- 5% czyli 15gr, no i oczywiście mój egzemplarz waży dokładnie te 15 gr na moją niekorzyść czyli 200gr (dlaczego nigdy nie jest na odwrót?). Ale po zdjęciu plastiku znajdującego się z przodu, zaraz za prętami wychodzi 194gr.
Siodło ogólnie twarde, ale daje rade. Zawsze po 20-30 km dupa zaczyna boleć, ale wystarczy stanąć na pedały kilka razy, dotlenić pośladki i potem już jest tylko lepiej.
Najdłuższy mój dystans na tym siodle to 225km, 8 godzin jazdy i po tych 8-miu godz nie było przeciwwskazań ze strony 4-ech liter do dalszej jazdy.
Ogólnie kwestia przyzwyczajenia.

Jeszcze wracając do dętek Foss, to możliwe że w sytuacji jak np utknie nam w oponie kawałek szkła lub metalu to powietrze nie zejdzie od razu, tylko po paru godzinach. I to może być jedyna ich przewaga nad butylowymi dętkami, ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić.
Oczywiście nie ma czegoś takiego jak "nieprzebijalność", dętka Foss daje po prostu więcej czasu na wymiane dętki, i też trzeba ją lepić lub zgrzewać.

#9 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 29 February 2012 - 18:29

Niezłą wagę otrzymałeś, jak na aluminiową ramę. Ja mam carbonową, a do takie wagi jeszcze daleko :D
Koła też kupione jako używki, czy nowe ?

Ogólnie super rower ;-)

#10 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 18:54

Koła WH-RS80 kupione jako nowe, w jakimś krakowskim sklepie, ale przez internet, za 1360zł.
WH-7850-C50 oczywiście używane ;) 4 patyki za nówki to lekkie przegięcie pałki.
Dałem 750zeta. Ale piasty DA robią wrażenie, ciężar wentyla decyduje o ustawieniu koła.

#11 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 21:13

Tom'ek dzięki za spostrzeżenia, a czy ten materiał na bokach nie robi się taki "szmatowaty" gdy złapie trochę wilgoci? (bo chyba na bokach jest jakiś inny materiał?) :-)

#12 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 23:00

Ten czarny pasek po bokach to coś a'la skóra, struktura właściwie podobna do wierzchniego pokrycia (biało-czarnego), nic się z tym nie dzieje. Tylko ten tylny pasek, za napisem san marco jest zrobiony z tkaniny, ale na nim to się właściwie nie siedzi.

#13 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 23:06

Ok, dzięki ;-)

#14 Gosc_dominik28382_*

Gosc_dominik28382_*
  • Gość

Posted 29 February 2012 - 23:22

Osprzęt najwyższa klasa ,pozazdrościć ,kompletną grupę kupowałeś razem -używkę ?
W Polsce ciężko dostać części srama w używce ,szczególnie przerzutki .

#15 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 29 February 2012 - 23:53

Kupiłem nową kompletną grupę od Polaka mieszkającego w Chicago, wystawił mi ją na alledrogo. W wersji bez pudełek wyszło 2500zł.
http://www.eurobikep...ucts.php?cat=74 już 919$ ale rok temu była po 800 z groszem.

#16 bikefun

bikefun
  • Użytkownik
  • 64 posts
  • SkądSiedlce

Posted 01 March 2012 - 07:38

Super rower, czekam na recenzje tych dętek w praktyce , wiem że w MTB się sprawdziły, teraz pora na szose.

#17 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 09 April 2012 - 21:48

Panie prezesie, melduje wykonanie zadania!
Czyli opuszczenie siódmej strefy wagowej ;-)
A było to tak:

Wymiana tylnej piasty RS80 (370gr) na DA 7850 (277gr) co daje 93gr. Aluminiowa oś i tytanowy bębenek zrobiły swoje.
Dołączona grafika

Wymiana dwóch koronek kasety (12z i 13z) na tytanowe. Zysk 13gr
Przy moim stylu jazdy, chyba życia mi zabraknie aby je zajechać.
Zdjęcie zapomniałem zrobić a teraz nie chce mi się znów rozkręcać, poglądowo wygląda to tak:
Dołączona grafika

Skrócenie sztycy 14gr

Wymiana dętki Maxxis na Foss, zysk 6gr .
A propos dętek Fossa, to po kolejnych kilkuset km uwag brak, spisują dobrze i bezawaryjnie.

Suma 126gr

Czyli 7,12kg minus 126gr daje 6,99kg :-D
Na razie ta waga jest bez koszyka i licznika ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa.
Zostały jeszcze pedały, ale to raczej nie prędko, bo czekam aż umrą śmiercią naturalną.

#18 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 posts
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 09 April 2012 - 22:11

Ile kosztowało Cię to 126g ? :D

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#19 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 09 April 2012 - 22:45

Na dzień dzisiejszy: 30
Kasete kupiłem używaną, dwie zębatki sobie zostawiłem, reszte sprzedałem o 5zł taniej.
Piasta (+ przednia) 0zł. Kupiłem używany zestaw kół wraz z oponami i kasetą, zostawiłem sobie piasty, reszta sprzedałem. Zarobiłem na tym jak na razie 60zł (jeszcze zostało mi do sprzedania drobnica z około 50zł). Ale smarowanie piast + centrowanie kół po przełożeniu piast wychodzi w serwisie ok 60zł więc jest 0zł.
Dętka foss 25zł.
Przycinanie sztycy we własnym zakresie.

#20 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 10 April 2012 - 00:11

świetny rower chłopie! bardzo mi się podoba, prawdziwa żyleta, mroźny na bardzo fajnym osprzecie, mozna by rzec bez fajerwerków, ale za to z głową konsekwentnie kozacko i lekko...

waga robi wrażenie, czuje sie zagrożony - ide do roboty i szukam lekkiej ramy, bo mnie przerzutkowce gonią :shock:

:mrgreen: