KubaG napisał, że zawsze "te same" ogniwa łańcucha odbijają w bok, więc może jednak jest coś nie tak z łańcuchem, może któreś ogniwo jest lekko wygięte? Jeśli blat jest prosty, nie ma luzów na suporcie, to pozostaje już tylko łańcuch. Może warto założyć na próbę drugi łańcuch (nawet najtańszy kompatybilny)?
Pozostają jeszcze rozwiązania siłowe:
- delikatne rozgięcie, w odpowiednim miejscu, prowadnika przedniej przerzutki (zrobiłem tak kiedyś z przerzutką Sora i problemy zniknęły),
- całkowite pozbycie się przedniej przerzutki :-)
Problemy z napędem
Started By
KubaG
, 15 mar 2012 22:54
29 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 18 marzec 2012 - 10:03
@outoftimeman Jak to nie zbuduje F-16 ? Ja nie dam rady ? 
@marvelo Łańcuch odbija na tych samych ogniwach, bardziej mi chodziło o to, że przy każdym obrocie korby ogniwa odbijają, i zawsze jest to ten sam momet obrotu. Przy każdym obrocie nie przekręce całego łańcucha, więc ogniwa musiałyby być krzywe regularnie, bo zawsze odbijają gdy korba jest w określonej pozycji i zawsze to ta sama pozycja. Dodam, że łańcuch jest nowy, tzn w tej chwili ma już jakieś 300km, ale od początku mi tak odbija.
"nie ma luzów na suporcie" - właśnie, że są, pisałem wyżej:
"Suport nie jest nowka, w dodatku MTB, czy jest możliwe, że łożyska w miskach są wytarte od korby, i jest luz między osią korby a łożyskiem ? Bo może też być tak, że dokręcając korbę "scaliłem" ją z łożyskami w jednej pozycji, a kręcąc korbą oś obraca się jak po jajku, co powoduje, że korba kręci się jajowato i łańcuch nie chodzi płynnie."
Gdy korbe odkrece, ale nie zdejme, to lata we wszystkie strony ( góra - dół też ) jak żyd po pustym sklepie. Łożyska mogą być wyrobione od korby i to jest przyczyna ?
@edit
Z tym odginaniem to probowalem, ale boje sie ze złamie.
@marvelo Łańcuch odbija na tych samych ogniwach, bardziej mi chodziło o to, że przy każdym obrocie korby ogniwa odbijają, i zawsze jest to ten sam momet obrotu. Przy każdym obrocie nie przekręce całego łańcucha, więc ogniwa musiałyby być krzywe regularnie, bo zawsze odbijają gdy korba jest w określonej pozycji i zawsze to ta sama pozycja. Dodam, że łańcuch jest nowy, tzn w tej chwili ma już jakieś 300km, ale od początku mi tak odbija.
"nie ma luzów na suporcie" - właśnie, że są, pisałem wyżej:
"Suport nie jest nowka, w dodatku MTB, czy jest możliwe, że łożyska w miskach są wytarte od korby, i jest luz między osią korby a łożyskiem ? Bo może też być tak, że dokręcając korbę "scaliłem" ją z łożyskami w jednej pozycji, a kręcąc korbą oś obraca się jak po jajku, co powoduje, że korba kręci się jajowato i łańcuch nie chodzi płynnie."
Gdy korbe odkrece, ale nie zdejme, to lata we wszystkie strony ( góra - dół też ) jak żyd po pustym sklepie. Łożyska mogą być wyrobione od korby i to jest przyczyna ?
@edit
Z tym odginaniem to probowalem, ale boje sie ze złamie.
#23
Napisano 18 marzec 2012 - 16:58
Dzisiaj się przejechałem, już wiem co jest grane. To suport. Jest luźny jak ku.., po prostu luźny. Przy kręceniu jak panienka wszystko jest ok, a jak deptam po swojemu to cała korba sie giba na boki. Dałoby się przeżyć, ale z racji, zę moco naciskam jutro idę po suport. I tu jest problem. Jaki suport prosić ? Do korb Srama, dedykowane są Truvativy, a czy np. suport Accent albo Shimano do zintegrowanych na GXP i BSA by pasował ?
#24
Napisano 18 marzec 2012 - 17:32
No ale jak możesz kupić dedykowany truvativa do twojej korby to dlaczego nie kupisz takiego jaki jest dedykowany ? Kupisz inny i może będzie pasował i będzie wszystko okej , ale dla świętego spokoju kup taki jak ma być w komplecie i wtedy nie ma że coś nie pojdzie.
#25
Napisano 18 marzec 2012 - 17:33
Suport Accent'a owszem - będzie trykał - i jest to chyba jedyna słuszna alternatywa (pod względem działania i ceny) dla suportu GXP od Sram'a. Shimano nie będzie współpracował z korbą SRAM'owską ze względu właśnie na różnicę w średnicy suport/oś korby.
--> http://www.forumszos...p=185012#185012
I coś jeszcze - było o tym na forum
--> http://www.forumszos...ghlight=#163715
--> http://www.forumszos...ghlight=#154645
--> http://www.forumszos...p=185012#185012
I coś jeszcze - było o tym na forum
--> http://www.forumszos...ghlight=#163715
--> http://www.forumszos...ghlight=#154645
#27
Napisano 18 marzec 2012 - 19:58
Spójrz jeszcze tu: http://www.forumszos...opic.php?t=7783
Sprawa nie została do końca wyjaśniona, a może być przyczyną opisywanych na forum problemów z suportami GXP. Dla mnie ten 0,2mm luz nie ma prawa być bo na unieruchomieniu osi w łożysku poprzez docisk korby absolutnie nie można polegać.
Może istnieją dwie odmiany GXP różniące się średnicą lewego łożyska?
Sprawa nie została do końca wyjaśniona, a może być przyczyną opisywanych na forum problemów z suportami GXP. Dla mnie ten 0,2mm luz nie ma prawa być bo na unieruchomieniu osi w łożysku poprzez docisk korby absolutnie nie można polegać.
Może istnieją dwie odmiany GXP różniące się średnicą lewego łożyska?
#30
Napisano 19 marzec 2012 - 19:45
Witam ponownie. Włąśnie skończyłem wymieniać suport, skróciłem też łańcuch o 4 ogniwa i wymieniłem linki obu przerzutek. Nowy suport to Accent, i faktycznie widać, że z jednej strony jest 24mm a z drugiej podkładka na 22mm. Przerzutke ustawiłem za pierwszym podejsciem, jeszcze nie jechałem ale jutro to nadrobie. Dzieki za wszystkie wypowiedzi.


