na poczatek czesc chlopaki i dziewczyny, witam wszystkich serdecznie
wybaczcie jesli temat sie juz pojawial lub umiescilam go w zlym dziale - jestem tu nowa, nie linczujcie )
po wiosennych porzadkach, min. odkreceniu, wyczyszczeniu i ponownym przykreceniu hamulcow przedni dziala git, za to tylny przestal odskakiwac (ani klamra ani szczeka nie odskakuja). najpierw zauwazylam ze jest problem z linka hamulcowa, byla prawie peknieta - wiec polecialam do jedynego dzis otwartego sklepu i kupilam nowa cos o takim mniej wiecej zakonczeniu:
http://img05.allegro...6/11/2114361186
nie pasuje idealnie ale generalnie dziala i spelnia swoja role.
poprzednia linka ktora byla ponadrywana miala mniej wiecej taka koncowke:
http://img06.allegro...5/68/2217456833
no to do meritum:
czy jesli znajde linke hamulcowa z takim zakonczeniem jak byla oryginalnie to hamulec zacznie na nowo odskakiwac, czy to moze byc po prosty kwestia starego hamulca/sprezyny i warto wymnienic caly hamulec?
smarowalam tez sprezyne WD-40, ale nic to nie dalo.
bede wszieczna za wszystkie pomocne odpowiedzi, oraz jeszcze bardziej wdzieczna za niepisanie ze to stary grat i ze mam go wywalic, bo rozstac sie z nim na pewno nie zamierzam
pozdrawiam!!!
hamulec w Romet Mistral nie odskakuje
Started By
zuzannamj
, 25 mar 2012 21:27
1 odpowiedź w tym temacie
#2
Napisano 25 marzec 2012 - 22:27
Wywalić linkę i pancerze. Sprawdzić na sucho, czy klamka ładnie i lekko chodzi oraz czy hamulec bez żadnej linki odbija, tj. czy sprężyna ładnie i równo odpycha ramiona hamulca. Jeżeli wszystko "na sucho" działa, kupić nową linkę oraz 1m pancerza 5mm hamulcowego. Pancerz dokładnie wymierzyć, przyciąć na żądaną długość zwracając uwagę aby światło wlotu i wylotu do pancerza umożliwiało bezoporowy ruch linki, wsunąć linkę do klamki, przepleść linkę przez pancerz, wszystko ładnie ułożyć, linkę odpowiednio zamocować przy hamulcu, wyregulować hamulec, linkę przyciąć, oprawić i jazda. Potem tylko zwrócić uwagę, czy linka ma odpowiednie naprężenie bo na początku się układa/rozciąga i trzeba dokładnie sprawdzić, czy aby na pewno poziom jej naprężenia jest prawidłowy. :idea:
Linka musi mieć taką główkę, to szosowy standard, tzw. Shimano szosowy:
http://www.starbike....bremse_race.jpg
Występuje jeszcze taki, czyli Campagnolo szosowy:
http://pbkmedia.prob.../1/1/110408.jpg
Kształt główki linki determinuje rodzaj posiadanej klamki. 90% świata jeździ na Shimano. Jeżeli linka się haczy w klamce, znaczy, że albo główka linki się gdzieś zawiesza, albo że mamy złą linkę, np omyłkowo wsadziliśmy linkę od MTB. Wtedy linkę albo należy wymienić na właściwą, albo złapać pilnik w dłoń i poprawić ręcznie kształt główki linki, aby nigdzie się nie zawieszała.
Linka musi mieć taką główkę, to szosowy standard, tzw. Shimano szosowy:
http://www.starbike....bremse_race.jpg
Występuje jeszcze taki, czyli Campagnolo szosowy:
http://pbkmedia.prob.../1/1/110408.jpg
Kształt główki linki determinuje rodzaj posiadanej klamki. 90% świata jeździ na Shimano. Jeżeli linka się haczy w klamce, znaczy, że albo główka linki się gdzieś zawiesza, albo że mamy złą linkę, np omyłkowo wsadziliśmy linkę od MTB. Wtedy linkę albo należy wymienić na właściwą, albo złapać pilnik w dłoń i poprawić ręcznie kształt główki linki, aby nigdzie się nie zawieszała.