stery- problem
#1 Gosc_skrzyplocz_*
Napisano 28 marzec 2012 - 13:30
Nie chcę zakładać nowego tematu, to tu się podepnę.
Kupiłam stary rower szosowy (ok. 30-letni) MBK, chciałam go przesmarować i mam problem z rozkręceniem sterów - niby klasyczne (rura widelca gwintowana), ale mają tylko jedną nakrętkę którą da się odkręcić kluczem - po odkręceniu nie ma żadnych luzów, jak jest wkręcona, to nie da się włożyć mostka, z kolei jak jest włożony mostek to nakrętki nie da się dokręcić do końca, zostaje ok. 2mm widocznego gwintu. Wygląda to tak, jakby nakrętka służyła tylko do mocowania mostka. Pod tą nakrętką są dwa pierścienie (gładkie - nie ma o co zaczepić klucza), zazębiające się ze sobą. Tak to mniej więcej wygląda:
---------
wwwww
---------
Jak to rozkręcić?
Marta
#3 Gosc_skrzyplocz_*
Napisano 29 marzec 2012 - 21:24
http://imageshack.us.../543/stery.jpg/
To co jest nad widoczną przerwą to nakrętka - jak mostek jest wsadzony, to nie daje się dokręcić, po wyjęciu mostka nakrętka wchodzi do końca.
Marta
#4
Napisano 30 marzec 2012 - 19:52
a tak to trzeba by było fotki zapodać całościowe, jak mostek wyglaa, na jaką głebokość wchodzi itd. gdzieś miałem w rękach takie stery w ramie , ale nie pamietam, syzbciej w serwisie realnie zrobią
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6 Gosc_skrzyplocz_*
Napisano 30 marzec 2012 - 20:59
Stery chodzą na tyle płynnie, że nie muszę ich koniecznie smarować, ale nie lubię mieć sprzetu, którego nie umiem samodzielnie rozkręcić. Wydaje mi się, że wcześniej tej przerwy nie było, ale do czasu ustawienia odpowiadającej mi wysokości mostka nie chcę nic dokręcać na siłę.
Mam jeszcze zagwozdkę z hamulcami weinmann 570 top (http://tnij.org/p26r), jeszcze nie rozgryzłam czy ta śruba na środku z plastikową nakrętką służy do jakiejś regulacji, czy tylko trzyma hamulec w kupie.
Marta
#7
Napisano 31 marzec 2012 - 09:35
zazwyczaj śruba centralna trzyma hamulce w kupie.
co do sterów , jak Śruba , poszukaj na dywanie czy nie było podkładki dodatkowej ,
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 31 marzec 2012 - 10:47
http://randalputnam....jpg?w=500&h=375
http://farm7.staticf...38c90e74b_b.jpg
a śruba trzyma w kupie :-)
#10 Gosc_skrzyplocz_*
Napisano 31 marzec 2012 - 14:51
Co do podkładki, to może 20 lat temu była, później nakrętka była wkręcana na chama - widać to na mostku ("podgwintowany" od czoła), poszukam jakiejś pasującej podkładki, albo podszlifuję tą nakrętkę - wygląda na to, że rura widelca jest z jednej strony minimalnie cieńsza i po wkręceniu nakrętki światło rury jest ciut za małe na mostek.
A resztę sterów może spróbuję delikatnie odkręcić francuzem przez szmatę.
Marta
#11
Napisano 01 listopad 2015 - 21:26
Cześć
Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.
Mam pytanie odnośnie sterów w szosie Trek. Jeśli chodzi o stery nie jestem doświadczoną osobą. Sprawa wygląda następująco. Miałem trochę luzu na kierownicy na zasadzie: naciskasz hamulec przedni i ruszasz kierownicą i czuć luz. Dokręciłem delikatnie śrubę sterów (a-head) lecz nie za bardzo to pomogło. Jak mówiłem mam małe doświadczenie i pomyślałem ze pokręcę kapslem od sterów (na foto). Kapsel kręcił się ale w pewnym momencie luzu nie było ale też ciężko kręciło się kierownicą. Żeby wrócić do stanu poprzedniego miałem spore problemy. Skończyło się na odkręceniu kierownicy, wyjęciu widelca, sprawdziłem łożysko dolne i zauważyłem że jedna kulka znajduje się między widelcem a łożyskiem, oczywiście wyciągnąłem ja. Poskręcałem elementy (korzystałem z yt) i efekt jest dosyć zadowalający, luzu nie ma, kierownica kręci się dosyć lekko. I tutaj moje pytania:
1. Przed odkręceniem widelca ten kapsel z foto kręcił się, po mojej interwencji nie kręci się już, czy powinien się kręcić czy być nieruchomy?
2. Czy kręcenie tym kapslem mogło spowodować zmiany skutkujące cięższym kręceniem kierownica?
Z góry przepraszam za mój brak wiedzy i może smieszny opis sytuacji ale liczę że za pomocą forum nauczę się więcej na temat sterów.
Pozdrawiam i liczę na odpowiedz.