Skocz do zawartości


stery- problem


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_skrzyplocz_*

Gosc_skrzyplocz_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2012 - 13:30

Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu, to tu się podepnę.
Kupiłam stary rower szosowy (ok. 30-letni) MBK, chciałam go przesmarować i mam problem z rozkręceniem sterów - niby klasyczne (rura widelca gwintowana), ale mają tylko jedną nakrętkę którą da się odkręcić kluczem - po odkręceniu nie ma żadnych luzów, jak jest wkręcona, to nie da się włożyć mostka, z kolei jak jest włożony mostek to nakrętki nie da się dokręcić do końca, zostaje ok. 2mm widocznego gwintu. Wygląda to tak, jakby nakrętka służyła tylko do mocowania mostka. Pod tą nakrętką są dwa pierścienie (gładkie - nie ma o co zaczepić klucza), zazębiające się ze sobą. Tak to mniej więcej wygląda:
---------
wwwww
---------
Jak to rozkręcić?
Marta

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 marzec 2012 - 17:25

A możesz zrobić dokładniejsze zdjęcie?? ;-)


#3 Gosc_skrzyplocz_*

Gosc_skrzyplocz_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2012 - 21:24

Tak to wygląda:
http://imageshack.us.../543/stery.jpg/
To co jest nad widoczną przerwą to nakrętka - jak mostek jest wsadzony, to nie daje się dokręcić, po wyjęciu mostka nakrętka wchodzi do końca.
Marta

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marzec 2012 - 19:52

myśle ze szybciej Ci pójdzie jak podejdziesz do serwisu.

a tak to trzeba by było fotki zapodać całościowe, jak mostek wyglaa, na jaką głebokość wchodzi itd. gdzieś miałem w rękach takie stery w ramie , ale nie pamietam, syzbciej w serwisie realnie zrobią

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 Śruba

Śruba
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 30 marzec 2012 - 20:21

a ta przerwa była wcześniej ? ,mi się zdaje że tam powinna byś podkładka bo rura sterowa jest długa i nakrętka ma na górze ogranicznik że dalej się nie da jej wkręcić ,ja też miałem tak ze swoimi sterami jak dokręciłem nakrętkę to mostek nie chciał wejść

#6 Gosc_skrzyplocz_*

Gosc_skrzyplocz_*
  • Gość

Napisano 30 marzec 2012 - 20:59

Prawdziwe twardzielki nie chodzą do serwisu :-)
Stery chodzą na tyle płynnie, że nie muszę ich koniecznie smarować, ale nie lubię mieć sprzetu, którego nie umiem samodzielnie rozkręcić. Wydaje mi się, że wcześniej tej przerwy nie było, ale do czasu ustawienia odpowiadającej mi wysokości mostka nie chcę nic dokręcać na siłę.
Mam jeszcze zagwozdkę z hamulcami weinmann 570 top (http://tnij.org/p26r), jeszcze nie rozgryzłam czy ta śruba na środku z plastikową nakrętką służy do jakiejś regulacji, czy tylko trzyma hamulec w kupie.
Marta

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marzec 2012 - 09:35

eee twarda sztuka .......

zazwyczaj śruba centralna trzyma hamulce w kupie.

co do sterów , jak Śruba , poszukaj na dywanie czy nie było podkładki dodatkowej ,

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marzec 2012 - 10:47

http://s292.photobuc...nt=IMG_1363.jpg
http://randalputnam....jpg?w=500&h=375
http://farm7.staticf...38c90e74b_b.jpg

a śruba trzyma w kupie :-)

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#9 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 31 marzec 2012 - 12:58

Śruba na środku hamulca trzyma go w kupie, a ta osłonka z tworzywa sztucznego służy jedynie do osłony nakrętek tej śruby. Nakrętki są dwie, skontrowane.

#10 Gosc_skrzyplocz_*

Gosc_skrzyplocz_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2012 - 14:51

Dzięki za informacje o śrubie przy hamulcach.
Co do podkładki, to może 20 lat temu była, później nakrętka była wkręcana na chama - widać to na mostku ("podgwintowany" od czoła), poszukam jakiejś pasującej podkładki, albo podszlifuję tą nakrętkę - wygląda na to, że rura widelca jest z jednej strony minimalnie cieńsza i po wkręceniu nakrętki światło rury jest ciut za małe na mostek.
A resztę sterów może spróbuję delikatnie odkręcić francuzem przez szmatę.
Marta

#11 MarcoPe

MarcoPe
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 listopad 2015 - 21:26

Cześć

 

Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.

 

Mam pytanie odnośnie sterów w szosie Trek. Jeśli chodzi o stery nie jestem doświadczoną osobą. Sprawa wygląda następująco. Miałem trochę luzu na kierownicy na zasadzie: naciskasz hamulec przedni i ruszasz kierownicą i czuć luz. Dokręciłem delikatnie śrubę sterów (a-head) lecz nie za bardzo to pomogło. Jak mówiłem mam małe doświadczenie i pomyślałem ze pokręcę kapslem od sterów (na foto). Kapsel kręcił się ale  w pewnym momencie luzu nie było ale też ciężko kręciło się kierownicą. Żeby wrócić do stanu poprzedniego miałem spore problemy. Skończyło się na odkręceniu kierownicy, wyjęciu widelca, sprawdziłem łożysko dolne i zauważyłem że jedna kulka znajduje się między widelcem a łożyskiem, oczywiście wyciągnąłem ja. Poskręcałem elementy (korzystałem z yt) i efekt jest dosyć zadowalający, luzu nie ma, kierownica kręci się dosyć lekko. I tutaj moje pytania:

1. Przed odkręceniem widelca ten kapsel z foto kręcił się, po mojej interwencji nie kręci się już, czy powinien się kręcić czy być nieruchomy?

2. Czy kręcenie tym kapslem mogło spowodować zmiany skutkujące cięższym kręceniem kierownica?

 

Z góry przepraszam za mój brak wiedzy i może smieszny opis sytuacji ale liczę że za pomocą forum nauczę się więcej na temat sterów.

 

Pozdrawiam i liczę na odpowiedz.

 

97552415853738863300_thumb.png





Dodaj odpowiedź