Skocz do zawartości


Zdjęcie

Romet Jaguar / Huragan - renowacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 kwiecień 2012 - 21:46

Jakiś czas temu kupiłem starą polską kolarzówkę. Wydaje mi się, po lekturze tematów na forum traktujących o rowerach ZZR/Romet, że mam do czynienia z Jaguarem.
Poniżej kilka zdjęć jak wyglądał w momencie zakupu:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Rama została wyszkiełkowana:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Koła zostały poddane odświeżeniu. Założyłem, że wykonam to najniższym kosztem, ponieważ obręcze są stalowe i planuję docelowo inne koła. Wymieniłem nyple, wypolerowałem szprychy, piasty i obręcze. Trzony piast polakierowałem w kolorze kremowym. Zamontowałem zębatkę Miche z wolnobiegiem. Kupiłem opony Szwalbe HS159 w rozmiarze 32-630 oraz nową opaskę tej firmy. Dętki to CST z długim francuskim zaworem (Presta).
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

http://klasycznie.pl...ry/IDW_9330.jpg

http://klasycznie.pl...ry/IDW_9335.jpg

Kupiłem czarną anodowaną sztycę. Oczywiście nie mogła taka zostać. Anoda została usunięta - ciężka robota, po czym całość wypolerowałem. Jarzmo polakierowałem w kolorze kremowym.
http://klasycznie.pl...ry/IDW_9339.jpg

http://klasycznie.pl...ry/IDW_9340.jpg

Siodło nie jest docelowe, ale musiało pasować do reszty, więc wypolerowałem pręty:
http://klasycznie.pl...ry/IDW_9341.jpg

http://klasycznie.pl...ry/IDW_9342.jpg

Mostek, to wyrób firmy 3ttt. Uważam, że ma rewelacyjny kształt. Fabrycznie był pokryty anodą w kolorze tytanowym. Oczywiście anodę usunąłem i poddałem całość procesowi polerowania ;)
http://klasycznie.pl...ry/IDW_9343.jpg

http://klasycznie.pl...ry/IDW_9344.jpg

Większa ilość zdjęć znajduje się na mojej stronie www.klasycznie.pl

#2 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 02 kwiecień 2012 - 22:03

Nie mogę się doczekać ostatecznych prac i zdjęć!
Przepięknie to wszystko zaczyna wyglądać, aż tętni nowym życiem.
Również jestem w posiadaniu Jaguara, ale mój docelowo niestety nie będzie w oryginale. Twój natomiast może stać się królem klasyków :)
Czy w jakiś sposób zabezpieczyłeś polerkę? Po jakimś czasie potrafi stracić swój połysk, ale raz na jakiś czas przecierając ją szmatką z pastą polerską powróci pełnia blasku.
Pozdrawiam, gratuluję i nie mogę się doczekać :P

#3 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 kwiecień 2012 - 22:11

Polerki niczym nie zabezpieczałem i nie będę tego robił. Wiem z doświadczenia, że wypolerowane aluminium wystarczy co jakiś czas przepolerować pastą. To wystarczy do utrzymania ładnego połysku. Listwy na mojej Warszawie błyszczą do dzisiaj, a od polerki minęły już prawie 2 lata.

Zwróć uwagę, że pojawiła się jedna zębatka. Odstępstwa od oryginału pojawią się w tym projekcie.

#4 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 02 kwiecień 2012 - 23:04

skądś nick kojarze....


Widzę że podchodzisz do renowacji dośc profesjonalnie - fajnie idzie, pomysły niezłe - rower docelowo ma byc singlem?


co do anody - polecam Ci artykul w ktorym wypowiedzialem sie na temat polerki i w tym usuwania anody - myslę że troche by Ci ułatwilo robotę na przyszłośc

http://www.forumszos...der=asc&start=0


sledze temat, pozdro!

#5 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 kwiecień 2012 - 15:53

skądś nick kojarze....

Nick możesz kojarzyć z for poświęconych motoryzacji. Może widziałeś temat z moją Warszawą, albo autem mojej żony Syreną 105 Dinka...

...rower docelowo ma byc singlem?

Jak już wspominałem na początek te odświeżone koła w wersji z 1 zębatką z wolnobiegiem. Docelowo chciałbym ramę postawić na kołach z piastami Miche (tylna singiel/ostre).

...co do anody...

Czytałem o sposobie z Kretem, który opisałeś, ale wtedy byłem już w trakcie prac. Na pewno wypróbuję przy najbliższej okazji.

#6 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 03 kwiecień 2012 - 16:16

DAN-CTT, TAK TAK! YOUNGTIMER.PL ? Już nieistniejące chyba?

PIĘKNE MIAŁES AUTA! MASZ JESZCZE? MOZNA GDZIEŚ OBEJERZEĆ?


kreta sie nie bój - ułatwia robote - ale poczytaj co tam pisze - pozwoli ci to uniknac skuchy :)

czyli rowerek bedzie poprostu singlem na ramie rometa? no - troche tego jest, ale z reguły mocno chałupniczo - bo ram tych troche jest - więc licze że podejdziesz do tego poważnie :)

#7 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 kwiecień 2012 - 19:48

PIĘKNE MIAŁES AUTA! MASZ JESZCZE? MOZNA GDZIEŚ OBEJRZEĆ?

Auta nadal w rodzinie ;), zresztą mają zapewnione miejsce dożywotnio.
Wszystko jest na mojej stronie www.klasycznie.pl tylko z powodu prac związanych z przebudową menu, nawigowanie jest trochę nieczytelne.
Warszawa 223 http://klasycznie.pl....php?show=r_223
Syrena 105 Dinka http://klasycznie.pl...hp?show=r_dinka

Kreta wypróbuję, bo muszę jeszcze usunąć anodę z dolnego mocowania kierownicy przy mostku.

Do każdego projektu podchodzę poważnie i staram się wszystko wykonywać najlepiej jak potrafię. Niebawem założę też temat z rowerem przygotowanym dla mojej 4-letniej córki. Myślę, że to pozwoli Ci wyrobić sobie zdanie o moich pracach. Właściwie powinienem napisać "naszych pracach", ponieważ moja żona chętnie uczestniczy, a córka ochoczo pomaga w projektach.

#8 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 03 kwiecień 2012 - 20:18

Spokojnie, zdanie o twojej robocie mam jak najlepsze, pamietam twoje autka - syrenka jeszcze nie hula? hu hu... przedlużylo sie troche nie? ?

Myśle że To bardziej nadawało by się do działu Retro - tam też z przyjemnością obejrzeli byśmy prace nad rowerkiem-maluszkiem - pogadaj z moderatornią o przeniesienie.

#9 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 03 kwiecień 2012 - 21:34

DAN-CTT co tu się rozpisywać... fachowe rzemiosło :mrgreen: Zawsze kibicuję takim zapaleńcom, którzy nie idą na łatwiznę i mają gust. Będzie piękny rowerek :-) Pozdrawiam!

#10 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2012 - 15:02

Małymi krokami do przodu.

Rama została przygotowana do lakierowania. Usuwanie nadmiaru mosiądzu jest trudne i bardzo czasochłonne. Po prostu w niektórych miejscach się poddałem, np. od spodu ramy, obok suportu.
Następnie położyłem dwie warstwy podkładu reaktywnego.

W międzyczasie przygotowałem nakrętki do skręcania zębatek z tarczą pośrednią i korbą. Jedną zostawiłem w stanie przed, dla porównania.
Dołączona grafika

Większa ilość zdjęć znajduje się na mojej stronie www.klasycznie.pl

#11 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 15 kwiecień 2012 - 16:49

one sa chrom, czy nierdzewka?

#12 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2012 - 18:57

To nierdzewka, bo nie miały śladów korozji. Gdyby były chromowane, to nie udałoby się zachować powłoki chromowej, bo niektóre miały kilka zadziorów. Udało się je zeszlifować i teraz wyglądają świetnie.

#13 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 kwiecień 2012 - 21:09

Kupiłem dzisiaj wagę działającą z dokładnością do 1 grama.

Zważyłem ramę i widelec:
- rama - 2404 g
- widelec - 793 g

#14 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 kwiecień 2012 - 20:53

Kolejne wypolerowane części, zębatki:
Dołączona grafika

#15 myrcin

myrcin
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądSzczytno

Napisano 25 kwiecień 2012 - 07:34

Wszystkie blady zakładasz? Skoro masz wolnobieg to wystarczy jeden i to raczej jesteś skazany na większy, bo każdy z nich jest inaczej profilowany i te 2mm spowodowały, że u mnie na mniejszym blacie po stronie zewnętrznej nie była zachowana linia łańcucha.

Widzę, że nowy zestaw do polerki też się dobrze sprawuje ;-]

#16 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 kwiecień 2012 - 21:13

Korba zmontowana, skręcona przy pomocy nierdzewnych śrub.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

...Widzę, że nowy zestaw do polerki też się dobrze sprawuje ;-]

Jeszcze nie wszystko wypróbowałem. Muszę przetestować włókninę na trzpieniu, no i nową pastę ;)

#17 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2012 - 21:27

... no i wszystko jasne :-D
Już wiadomo, dlaczego te giganty padły :shock: ! Korzystałem z ich produktów - takie jak u Ciebie nie były nigdy :mrgreen:

#18 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 kwiecień 2012 - 06:39

Wypolerowane:

- suport
Dołączona grafika

- stery
Dołączona grafika

#19 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 30 kwiecień 2012 - 08:59

Kolega wcześniej pytał, ja z ciekawości ponowię pytanie - po co Ci dwa blaty w korbie, skoro to singiel ?

#20 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 kwiecień 2012 - 11:51

Jeszcze nie wiem dokładnie którą z zębatek powinienem wybrać. Przetestuję obie żeby mieć pogląd jak się będzie jeździło. Mój plan zakładał, że jeśli będę używał mniejszej zębatki, to dużą chyba zostawię. Generalnie temat do opanowania.