Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kurcze


64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Platon

Platon
  • Użytkownik
  • 558 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 lipiec 2008 - 20:43

Mam taki problem i zastanawiam się czy ktoś się z nim już tutaj spotkał. Na kolarcę jeżdżę od roku, w zeszłym sezonie od lipca tylko 1500km przejechałem, w tym roku do lipca też tylko 1500km, natomiast w samym lipcu przejechałem już 1800km (19 wycieczek różnej długości do 200km).

Teraz kiedy przestaje jeździć, po jakiś dwóch dniach, łapią mnie ostre skurcze w mięśniach ud (taki stan utrzymuje się przez kolejne dni). Głównie jak zaczynam chodzić, niektóre są na tyle mocne, że praktycznie nie mogę się poruszać. Dopiero jak wracam na rower całkowicie odpuszczają, w czasie samej jazdy wszystko jest ok, zaznaczam, że mimo dużych dystansów w krótkim czasie (przynajmniej jak na mnie) nie czuję się przemęczony i nie forsuje nóg.

Da się na to coś poradzić czy może muszę w jakimś stopniu ograniczyć jazdę ?

#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 lipiec 2008 - 21:04

Skurcze to wynik m.in. braku magnezu w organiźmie (wypłukuje się podczas wysiłku - aspargin w aptece za 7 zeta) i przede wszystkim z niewytrenowania.
Żeby nie mieć problemów ze skurczami w sezonie wiosenno-letnim należy dobrze przepracować zimę.
Kolega co pije podczas wycieczek? Samą wodę? Izotoniki itp?

#3 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 lipiec 2008 - 21:12

jakieś dwa miesiące temu na jednym z treningów w grupie tak się skatowałem, że pod koniec miałem tak sztywne nogi, że ledwo kręciłem, nie mogłem stanąć na pedałach, a jechałem ciągnąc jedynie pedały, ale był to raczej efekt przesiedzianej zimy oraz małej bazy i rzadkich treningów

#4 Platon

Platon
  • Użytkownik
  • 558 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 lipiec 2008 - 21:35