Skocz do zawartości


Zdjęcie

zaciski kół


63 odpowiedzi w tym temacie

#21 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 grudzień 2011 - 21:09

Od w/w ebay sprzedawcy kupowalme juz 4 razy, bolt-ony sub 30g. Solidny gosc.
Jesli zdecydowanie potrzebujesz szybkozamykaczy to nieco taniej, w porownaniu do oferty vincere, wyjdzie Ci zakup wlasnie u lana.
Mam w mtb zamykacze kcnc i gdybym mial jeszcze raz takowe, w podobnej wadze, kupowac wybralbym te z ebaya: http://www.ebay.com/...#ht_1585wt_1469

Pomysl nad bolt-on-ami, 27g!

#22 kosciczek

kosciczek
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądChodzież

Napisano 21 grudzień 2011 - 10:29

Te bolt-ony 30g nie za lekkie? Chodzi mi oczywiście o wytrzymałość. Cena do wagi zaje#$% ;-)

#23 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 grudzień 2011 - 11:43

Niby czemu maja byc za lekkie?
Uzywam ich w dwoch rowerach i sa super.

Lekkie to sa szybkozamykacze tune u20 21g!

#24 kosciczek

kosciczek
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądChodzież

Napisano 21 grudzień 2011 - 14:57

44g dla zacisku to wg mnie mało a 30g to bardzo mało jak na część która trzyma koło, ale nie twierdze że nie są wytrzymałe. Może się skusze właśnie na takie. Do wiosny mam czas. Póki co kompletuje cześci do kół :lol:

#25 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 luty 2012 - 20:33

Kupiłem ostatnio zaciski Accent (z napisem APS na aluminiowej dźwigni) z tytanową szpilką. W Cykloturze mają po 60 zł komplet (trzy kolory do wyboru), co przy wadze 21g/24g p/t wydaje się bezkonkurencyjną ofertą. Wykonanie bardzo ładne (mam kolor szary-tytan), dźwignie szerokie, choć krótkie. Jeszcze na nich nie jeździłem, próbowałem tylko przedni na starym kole i widelcu luzem i mam pewne wątpliwości. Nie wiem jak mocno zapiąć, żeby było pewnie i nie uszkodzić dźwigni, gdyż opór na dźwigni wzrasta szybciej niż w innych zaciskach, z którymi miałem do czynienia. Jeśli ustawimy nakrętkę tak, że zacisk zaczyna łapać od pozycji wzdłuż osi, to ciężko zapiąć do końca. Czy używał ktoś już te zaciski i jakie ma doświadczenia?

#26 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 luty 2012 - 20:41

Faktycznie cena/waga super.
Z tego typu zaciskami, predzej uszkodzisz zwoje gwintu niz sam mechanizm.
Uzywam podobne, kcnc 44g i 2 pary na imbus 26g, 27g. W tych pierwszych od zbyt mocnego zamykania, nakrecajac plakietke, czuc opor na okreslonej dlugosci gwintu szpilki.

#27 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 luty 2012 - 21:27

Policzyłem zwoje gwintu w aluminiowej nakrętce tych zacisków - jest ich 9 (chyba sporo, no ale to alu a nie stal)), a dalej plastikowa tuleja. Dochodząc do tej tulei, opór wzrasta. Może w Twoich jest podobnie i ten opór to nie uszkodzony gwint?
Biorąc pod uwagę moje doświadczenia z zaciskami, to jedyne uszkodzenie jakie miałem to pęknięcie szpilki (od strony dźwigni) w zacisku od piasty Sachs Neos. Pękła tuż przy mimośrodzie, na ostatnim zwoju gwintu. Tam szpilki były stalowe. Po tym wróciłem do zacisków Shimano, które pod względem funkcjonalności, komfortu obsługi i konstrukcji (wewnętrzny mimośród, chroniony przed brudem, mała siła zginająca działająca na szpilkę podczas zapinania) uważam za wzorzec. Ale wiadomo, bakcyl odchudzania... Mam nadzieję, że mi koła nie odpadną, a na pewnym etapie zrzucenie prawie 80g (względem Shimano) za 60 zł jest nie do pogardzenia.

#28 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 luty 2012 - 21:46

Ostatnimi czasy namnozylo sie sporo wyrobow w granicy 45g.
Pare lat temu bylo tego znacznie mniej. Stad takie fajne ceny :-)
Co do w/w oporu to plakietka byla nakrecana na sucho, bez kola.

Czesto bywa tak, ze zaciski sa dokrecane ze zbyt duza sila, tzn niepotrzebnie duza.

#29 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 24 luty 2012 - 22:37

Ostatnimi czasy namnozylo sie sporo wyrobow w granicy 45g.
Pare lat temu bylo tego znacznie mniej. Stad takie fajne ceny :-)
Co do w/w oporu to plakietka byla nakrecana na sucho, bez kola.

Czesto bywa tak, ze zaciski sa dokrecane ze zbyt duza sila, tzn niepotrzebnie duza.


Święta racja 1415chris! Już trzem, którzy uważali, że za słabo zamykam zaciski odstrzeliły
główki. A mnie się jeszcze nigdy przednie koło nie wyczepiło, a tylne nie przesunęło w widelcu. Zasada "złotego środka" obowiązuje :lol:

#30 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 24 luty 2012 - 23:15

Hej marvelo, a czy te zaciski kupiłeś do szosówki ? - piszą, że są do MTB i długości o tym świadczą. Czy zaciski dedykowane do piast MTB spasują z piastami do szosy ? (szczególnie tylna - jakoś nigdy nie wgłębiałem się w temat).

Czy o tych zaciskach mówisz ?

Też muszę jakieś sensowne zaciski kupić.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#31 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 luty 2012 - 18:32

Tak, to te zaciski. Kupiłem je do szosówki. Będą pasować na 100%. Gwintu na szpilce jest wystarczająco dużo, co najwyżej kawałek szpilki będzie wystawał przez nakrętkę, ale zawsze można obciąć. Myślę, że tylny spasuje nawet ze starszą ramą szosową o węższym rozstawie haków. Problem mógłby być w drugą stronę - zaciski typowo szosowe (tylny) mogłyby być za krótkie do górala. Dla pełnego bezpieczeństwa cały gwint w nakrętce (zwłaszcza aluminiowej) powinien być wykorzystany. Nie wiem tylko jak z ramami z poziomymi hakami, w których tylne koło potrafi się przesunąć pod silnym naciskiem, jeśli zacisk dysponuje małą siłą. Dotyczy to zwłaszcza piast o gładkiej powierzchni końcówek osi.
Nie wiem, dlaczego Cyklotur opisuje te zaciski jako mtb.

#32 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 10 marzec 2012 - 22:51

marvelo, sprawdziłeś ten tylny zacisk ?
Długość odpowiednia do piasty szosowej ?

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#33 grzybu

grzybu
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 marzec 2012 - 12:20

zakupiłem te zaciski do swojego treka 1000, pasują idealnie. Nic nie trzeba było docinać, ani z przodu ani z tyłu. Koła mam na pisatach SH Ultegra.

#34 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 marzec 2012 - 12:33

No to trza zamówić :-D - dzięki

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#35 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 28 listopad 2012 - 12:02

Mam pewien problem. Czy zamawiając piasty z Bikehubstore razem do kompletu dodają zaciski, jakiekolwiek? Widzę, że mają tam osobno same zaciski, ale trochę kosztują;/

#36 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 listopad 2012 - 16:15

bobo100, na twoim miejscu kupiłbym,zaciski osobno jakieś Ultra light TI, do kwoty 100zl można dostac, jest sporo z oferty takich, jak firm Kncn aerozine , aest w dobrej wadze 43-50g ;-)

Spike będzie miał dostawę, kolorowych błyskotek, napisz do niego tez, będę podejmował komplet zapinek :-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#37 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 28 listopad 2012 - 18:59

krzysztof1985, dzięki za info :)

#38 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 29 listopad 2012 - 17:04

Zaciski do szosy:

http://allegro.pl/su...2777603946.html

Najlepszy stosunek jakość/waga/cena. Co tu więcej mówić. Łatwo dostępne, ładne i tanie.

#39 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 29 listopad 2012 - 17:13

Zaciski do szosy:
http://allegro.pl/su...2777603946.html
Najlepszy stosunek jakość/waga/cena. Co tu więcej mówić. Łatwo dostępne, ładne i tanie.

Jeden kolega z Żolibera używał lekkich tytanowych zacisków (oczywiście nie takich jak te w linku) i do tej pory leczy połamany nadgarstek. Nie wiem czy warto cieniować akurat ten element.

#40 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 listopad 2012 - 20:48

do starszych ram szosowych z poziomymi hakami i regulacją od tyłu polecam szpilki na imbusa , cosjak Dratmora, sam stosuje w 2 szoskach takich i trzyma sie dobrze.

Do haków otwartych z tyłu nie stosuje sie szpielk - przynajmniej nie powinno, tam zazwyczaj są śruby oczkowe, sila przy hamowaniu czy napędowa przy szpilce mogła by przesunąć koło.

Tytanowe zaciski są fajne, lekkie , ale powinny być stosowane raczej w nowszych ramach z hakami pionowymi - tutaj siła zacisku jest sporo mniejsza niż np. stalowych szpilek.

Nie wszystkie szpilki te ultralekkie sie nadają do kól, zacisk szpilki musi mieć krzywke porządną tak aby po zaciśnięciu nie było możliwości odemknięcia w łatwy sposób.

Spotkalem szpilki że po zamknięciu lekko sie otwierały !

Ze znanych mi najbezpieczniejszych szpilek to shimano, fakt nie są najlżejsze ale nalepiej działające.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź