Czy grubość przekładek dystansowych i samych koronek w kasecie 7s HG jest taka sama jak w wolnobiegu szosowym 7rz. Jeśli ktoś ma takie informacje będę wdzięczny. Jeśli chodzi o kasetę jestem to w stanie sprawdzić, jeśli chodzi o wolnobieg niekoniecznie, a sprzedawca pytany o wymiary wolnobiegu podał mi dystanse pomiędzy 2i3, 3i4 koronką po 3,5mm, pomiędzy 1i2 4mm, a pomiędzy 4i5, 5i6 itd jeszcze inny wymiar, co wydaje mi się trochę ułańską fantazją.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Grubość przekładek dystansowych.
Started By
pawelek_G
, 10 kwi 2012 13:57
6 odpowiedzi w tym temacie
#2
Gosc_marvelo_*
Napisano 10 kwiecień 2012 - 19:00
Z punktu widzenia kompatybilności i zapewnienia poprawnego działania indeksowanej zmiany biegów najistotniejsza jest odległość między zębatkami mierzona środek - środek, która we współczesnych kasetach i wolnobiegach 7-rzędowych wynosi 5 mm. Sama grubość zębatek, a także grubość przekładek między poszczególnymi zębatkami może się nieco różnić, nawet w tej samej kasecie. Np. największa zębatka może być nieco cieńsza, a przekładka przed nią grubsza. Ale ważne jest także odpowiednie wyprofilowanie zębów, i tu mogą pojawiać się problemy w przypadku starszych wolnobiegów. Używałem kiedyś szosowy 7-biegowy wolnobieg Regina (12-21) z manetkami i przerzutką Alivio. Odległości między zębatkami były takie same (z grubsza, suwmiarką nie mierzyłem), i ze zrzucaniem biegów nie było problemów, ale żeby zmienić na większy tryb trzeba było stosować technikę "dwa w górę jeden w dół", bo po jednym kliknięciu łańcuch zwykle tylko terkotał i nie chciał wskoczyć na większy tryb. Jednak po krótkim treningu weszło mi to w krew i przejechałem na nim koło 5000 km (swoją drogą zębatki były bardzo twarde i prawie nie wykazywały śladów zużycia, ale zęby były sporo wyższe niż we współczesnych zębatkach).
Można jeszcze kupić wolnobiegi szosowe 7-rzędowe np. Sunrace (13-25, 14-24) i przypuszczam, że są kompatybilne z kasetami 7-rzędowymi, Shimano miało chyba jeszcze niedawno modele 11-28, 13-28, obecnie na pewno 14-28 i z pewnością są kompatybilne.
A jakiej przeróbki chcesz konkretnie dokonać?
Można jeszcze kupić wolnobiegi szosowe 7-rzędowe np. Sunrace (13-25, 14-24) i przypuszczam, że są kompatybilne z kasetami 7-rzędowymi, Shimano miało chyba jeszcze niedawno modele 11-28, 13-28, obecnie na pewno 14-28 i z pewnością są kompatybilne.
A jakiej przeróbki chcesz konkretnie dokonać?
#3
Napisano 10 kwiecień 2012 - 19:28
Jak powiem jakiej chcę przeróbki dokonać do mnie tutaj zlinczują hehe 
Chce wpakować klamkomanetki, mam obecnie 6rz sunrace, ale 7 śmiało wejdzie(126mm), poluję na klamki RSX, bo o ile wiem one są na 7rz, ale kiepsko znaleźć komplet, jak już to jest tylko lewa. Mam ofertę kupna 105 2x8, w bardzo fajnej cenie, i tu się pojawia problem, bo wszędzie, gdzie bym się nie pytał, mówią mi że te klamki można bezproblemowo żenić z 7 rzędowym napędem. Posprawdzałem te grubości, odległości no i zgodnie ze stroną: http://sheldonbrown....t-spacing.shtml
wychodzi, że 6rz to 5mm(center to center), 7rz to 5mm, a 8rz to 4.8mm, każdy sprzedawca i kilku użytkowników innego forum zapewnia, że te 0,2mm to nic, a ja powoli zaczynam myśleć o rezygnacji z pomysłu klamkomanetek, bo nie będę zmieniał piasty w kole, które zaplotłem tydzień temu (możliwość zakupu klamek 105 pojawiła się przed świętami). Klasyczna rama cr-mo, wymieszany osprzęt z przewagą 105, szykuję go tylko na ten sezon, a potem zostanie jako rower na kiepską pogodę i raczej na zimę, i teraz dylemat się pojawia, doinwestować w niego i mieć wygodę przez cały sezon i zimę, czy dać sobie spokój i dołożyć na poczet nowego roweru na ramie alu, którego powoli zaczynam składać. No ale nie chodzi mi o rozstrzyganie dylematu, bo pewnie każdy będzie miał swoje zdanie, a jedynie o pomoc z tymi odległościami "center-to-center".
Chce wpakować klamkomanetki, mam obecnie 6rz sunrace, ale 7 śmiało wejdzie(126mm), poluję na klamki RSX, bo o ile wiem one są na 7rz, ale kiepsko znaleźć komplet, jak już to jest tylko lewa. Mam ofertę kupna 105 2x8, w bardzo fajnej cenie, i tu się pojawia problem, bo wszędzie, gdzie bym się nie pytał, mówią mi że te klamki można bezproblemowo żenić z 7 rzędowym napędem. Posprawdzałem te grubości, odległości no i zgodnie ze stroną: http://sheldonbrown....t-spacing.shtml
wychodzi, że 6rz to 5mm(center to center), 7rz to 5mm, a 8rz to 4.8mm, każdy sprzedawca i kilku użytkowników innego forum zapewnia, że te 0,2mm to nic, a ja powoli zaczynam myśleć o rezygnacji z pomysłu klamkomanetek, bo nie będę zmieniał piasty w kole, które zaplotłem tydzień temu (możliwość zakupu klamek 105 pojawiła się przed świętami). Klasyczna rama cr-mo, wymieszany osprzęt z przewagą 105, szykuję go tylko na ten sezon, a potem zostanie jako rower na kiepską pogodę i raczej na zimę, i teraz dylemat się pojawia, doinwestować w niego i mieć wygodę przez cały sezon i zimę, czy dać sobie spokój i dołożyć na poczet nowego roweru na ramie alu, którego powoli zaczynam składać. No ale nie chodzi mi o rozstrzyganie dylematu, bo pewnie każdy będzie miał swoje zdanie, a jedynie o pomoc z tymi odległościami "center-to-center".
#4
Gosc_marvelo_*
Napisano 10 kwiecień 2012 - 19:55
Mnie też już nie raz chcieli linczować, może jeszcze nie na tym Forum, ale sprzedawcy w sklepach i tzw. "starzy wyjadacze" jak przyznawałem się, co chcę łączyć z czym, i że kombinuję jak koń pod górę. Tym się nie przejmuj.
Te 0.2 mm faktycznie nie powinno stanowić problemu, przy odpowiedniej regulacji i dobrych pancerzach i linkach.
Czyli, tak dla pewności, to nowozaplecione tylne koło jest na kasetę czy wolnobieg nakręcany?
Te 0.2 mm faktycznie nie powinno stanowić problemu, przy odpowiedniej regulacji i dobrych pancerzach i linkach.
Czyli, tak dla pewności, to nowozaplecione tylne koło jest na kasetę czy wolnobieg nakręcany?
#6
Gosc_marvelo_*
Napisano 11 kwiecień 2012 - 15:30
Widziałem na Allegro nawet wolnobiegi 8-rzędowe, ale wtedy pewnie trzeba by dać dłuższą oś lub jakąś podkładkę i symetryzować ponownie koło. No i wtedy nieco większe ryzyko zgięcia osi wskutek zwiększenia odległości od łożyska. W starych Rometach osie na śruby często się gięły, ale porządna oś drążona na zacisk powinna to wytrzymać (zależy, ile ważysz).
Te wolnobiegi kosztują około 40-50 zł, więc jeśli znajdziesz jakieś stare klamkomanetki na 7 czy 8 biegów w dobrej cenie to można zaryzykować.
Tu masz przykładowy na 8 b.:
http://e-bmx.pl/opis...alcon-8-rz.html
Te wolnobiegi kosztują około 40-50 zł, więc jeśli znajdziesz jakieś stare klamkomanetki na 7 czy 8 biegów w dobrej cenie to można zaryzykować.
Tu masz przykładowy na 8 b.:
http://e-bmx.pl/opis...alcon-8-rz.html
#7
Napisano 11 kwiecień 2012 - 19:15
Ważę 80kg, ale nie będę kombinował z przekładaniem osi i zakupem wolnobiegu na 8rz, jeśli uda mi się kupić jakieś klamki na 7rz albo 8rz w przystępnej cenie to próbuję je skleić z moim wolnobiegiem na 7, a jeśli nie uda mi się skleić to sprzedam, a chętnych pewnie nie brakuje. Powoli zaczynam zauważać przerost "formy nad treścią", wszystko da się zrobić oczywiście, można zmienić jedną, drugą, trzecią część itd, ale jak się spojrzy w koszty to wychodzi, że złożyłby drugą szosę na ultegrze


