Skocz do zawartości


Z korby 2 rzędowej - 3 rzędowa... JAK??


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_madan_*

Gosc_madan_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2008 - 22:14

Witam... Mój rower posiada przerzutkę tylną i przednią Campagnolo Xenon, korbę 2 rzędową mam Miche. Znalazłem taką korbę Campagnolo Xenon 3 rzędową: http://allegro.pl/it...wa_okazja_.html . Chciałbym przerobić tą przednią na 3 rzędową, tylko nie wiem jak? Czy tylko ta korba będzie do wymiany czy coś jeszcze? POMÓŻCIE!

#2 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 31 lipiec 2008 - 22:58

Wiem że nie będzie to odpowiedź na pytanie które padło, ale: dlaczego chcesz przesiąść się na korbę 3 rzędową? W tym roku miałem okazję pośmigać m.in. po Alpach i jedynym podjazdem pod który mi faktycznie zabrakło przełożenia był podjazd pod Planicę z Thorn-Marglern (średnie nachylenie - 18%). Pod pozostałe alpejskie podjazdy przy wybitnie stromych odcinkach wystarczyło wstać. Z tego co widzę to Bisztynek jest w warmińsko-mazurskim, więc tam 3 rzędowej korby nie wykorzystasz... Jeśli zamierzasz pakować się w wysokie góry lepszym rozwiązaniem będzie kompakt, a jeśli teraz masz małą tarczę 42 to wymiana jej na blat 39.

Jeszcze jedno - przesiadka z Miche Team na Campe Xenon jest w moim odczuciu raczej bez sensu, bo to jakościowo bardzo podobne produkty.

#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 sierpień 2008 - 06:45

Madan podaj powód dla którego chcesz zmienić korbę 2 rzędową na 3 rzedową.
Tak jak Muniek również mnie to dziwi.
Nie dajesz rady pod górę? Problemy z kolanami? Jaka masz kasete? Jeśli miałbym coś zmieniać to lepiej dać inna kasetę albo zębatki w korbie niż pakować sie w beznadziejny system 3 zębatek.
Z korbą 52/42/32 w górach okazuje się, że 42T to za dużo, a 32T za mało. Albo przepychasz, albo stoisz w miejscu kręcąc nogami jak ostrza sokowirówki.

Ale jeśli już podejmiesz decyzję o zmianie no to czeka Cie kilka modyfikacji.
Przerzutka przednia pod korbę 3 rzędową, przerzutka tylna z długim wózkiem oraz dłuższa ośka suportu.
Czyli wydatków będzie sporo ;-)

#4 ck

ck
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądkk cz-wa

Napisano 01 sierpień 2008 - 11:42

Ja mam taką korbe. Może jestem słaby.. powie ktoś z was, ale przy tętnie do 165 blisko miejscowości Pochodzita w Beskidach przydało mi sie pare razy 32zęby, czułem się lepiej siedząc niz stojąc z 42zębami. Wtedy koleżanka i kumple mi na chwile zazdrościli. I jeszcze kilka razy w Austrii mi się przydały, poza tym nigdy. Więc, choć nie żałuję to nie kupiłbym chyba specjalnie dla siebie, wyszukanej 3wieńcowej korby.

#5 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 01 sierpień 2008 - 12:26

warto takze wspomniec o potencjalnych komplikacjach z dokladnym wyregulowaniem napedu.

#6 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 01 sierpień 2008 - 12:33

ck, a chcesz w jape??

#7 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 sierpień 2008 - 12:34

skoro mowa o korbie to mam pytanie: jak wyregulować przednią przerzute, by samoistnie nie schodziła w dól ? :> Cu ustawie ją prosto do blatu to po chwili ciągnie mi ją w dól razem, z linką i manetką.

#8 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 539 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 sierpień 2008 - 13:30

warto takze wspomniec o potencjalnych komplikacjach z dokladnym wyregulowaniem napedu.


Przeżyłem. Korba 105 serii bodaj 1056 (52/42/30). Klamki 105 (dziewięciorzędowe), przerzutka przednia 105 (z tej samej rodziny co klamki) do trzywieńcowej korby. Nie było możliwości przyzwoitego ustawienia. Rozwiązaniem okazała się przerzutka do trzech wieńców szosowych ale pod manetki na prostą kierę (takie jak górskie). I teraz wszystko pięknie chodzi. Być może to wina niedopasowania korby do nowszych manetek i przerzutki? Nie wiem...

[ Dodano: 2008-08-01, 14:32 ]
Deadhorse, nie bardzo trybię... Zjeżdża przerzutka na haku/obejmie na dół pod wpływem naciągu linki, czy zjeżdża sam wózek z ustalonej płaszczyzny?

#9 ck

ck
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądkk cz-wa

Napisano 01 sierpień 2008 - 14:35

ck, a chcesz w jape??


ale jesteś tępy jan, nic nie kumasz :-)

#10 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 postów
  • Skądopolskie

Napisano 01 sierpień 2008 - 20:57

tomacias daj się karnąć Twoim sprzętem


:shock: :?: :?: :?: :?: :?:

#11 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 sierpień 2008 - 21:00

warto takze wspomniec o potencjalnych komplikacjach z dokladnym wyregulowaniem napedu.


Przeżyłem. Korba 105 serii bodaj 1056 (52/42/30). Klamki 105 (dziewięciorzędowe), przerzutka przednia 105 (z tej samej rodziny co klamki) do trzywieńcowej korby. Nie było możliwości przyzwoitego ustawienia. Rozwiązaniem okazała się przerzutka do trzech wieńców szosowych ale pod manetki na prostą kierę (takie jak górskie). I teraz wszystko pięknie chodzi. Być może to wina niedopasowania korby do nowszych manetek i przerzutki? Nie wiem...

[ Dodano: 2008-08-01, 14:32 ]
Deadhorse, nie bardzo trybię... Zjeżdża przerzutka na haku/obejmie na dół pod wpływem naciągu linki, czy zjeżdża sam wózek z ustalonej płaszczyzny?


Zjeżdża przerzutka na haku pod wpływem linki. Chyba jest za słabo naciągnieta. Jutro spróbuje naciągnąc bo dizisaj nie chciałe msie brudzic :)

#12 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 539 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 sierpień 2008 - 21:37

tomacias, Ja też nie bardzo jarzę... Ja bym się ck dał "karnąć" i roverem i rowerem. Ale czy wypada się odnosić do przesłania sygnaturki??
Deadhorse, jeśli korpus przerzutki zjeżdża Ci z haka, to nie pozostaje nic innego, jak lepiej go dokręcić. BTW: mam przerzutke Exage 500 LX z mocowaniem obejmy nie 28,6 mm, a 27,2 mm. Podłożyłem opaskę i trzymie. W Twoim przypadku będzie łatwiej, mniemam...

#13 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 02 sierpień 2008 - 18:46

Wiem że nie będzie to odpowiedź na pytanie które padło, ale: dlaczego chcesz przesiąść się na korbę 3 rzędową? W tym roku miałem okazję pośmigać m.in. po Alpach i jedynym podjazdem pod który mi faktycznie zabrakło przełożenia był podjazd pod Planicę z Thorn-Marglern (średnie nachylenie - 18%). Pod pozostałe alpejskie podjazdy przy wybitnie stromych odcinkach wystarczyło wstać. Z tego co widzę to Bisztynek jest w warmińsko-mazurskim, więc tam 3 rzędowej korby nie wykorzystasz... Jeśli zamierzasz pakować się w wysokie góry lepszym rozwiązaniem będzie kompakt, a jeśli teraz masz małą tarczę 42 to wymiana jej na blat 39.

Jeszcze jedno - przesiadka z Miche Team na Campe Xenon jest w moim odczuciu raczej bez sensu, bo to jakościowo bardzo podobne produkty.


Ale nie każdy jest takim harpaganem jak Ty :P
jeśli ktoś zaczyna przygodę z szosówką i ma robić taką wyprawę jak ta o której mówisz :P (na samo wspomnienie jeszcze mnie wszystko boli) to szczerze polecam 3 korbe :) chociaz jak juz ktos rower wyposazyl w 2 to taniej wyjdzie kupic sobie wygodne klapki do podchodzenia :D



Dodaj odpowiedź