Jump to content


Photo

Przednia zębatka, ile zębów?


18 replies to this topic

#1 kriso1994

kriso1994
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • Skądokolice Zamościa

Posted 16 April 2012 - 19:04

Witam. ;)
Mam rower jaki mam.
Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...94/album/948334
Ale chciałbym troszkę zwiększyć prędkość i adrenaline ;)
Z tyłu mam 6 kaset i raczej więcej się nie zmieści. Ale chciałbym z przodu dać większą, ale nie wiem czy w ogóle istnieje. Mam 52 zęby i chciałbym dać troszkę większą.
Jest ktoś w stani mi pomóc, powiedzieć czy takie coś jest, jeśli jest to gdzie i za ile.
Pozdrawiam ;)

#2 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 16 April 2012 - 19:16

Kasetę masz 6 rzędową, a nie 6 kaset :)

Z jakimi prędkościami jeździsz jak to Ci nie wystarcza? Z tyłu przecież masz mało zębów.

#3 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 16 April 2012 - 19:28

52/11, 52/12, 52/14 ci nie styka, latasz 80 km/h ot tak z palcem w nosie na prostej?. hmmm wynajmij samolot, zapakuj się z rowem i wyskocz z 6000 m bez spadochronu oczywiście bo to zmniejsza "adrenalinę" gwarantuje odpowiednia prędkość i adrenaliny tyle ze słowa nie wydusisz. A koszty niewielkie ok 1500-2000 zł + życie. powodzenia. ;-)
A co do blatów to owszem istnieją większe np 54 zęby a nawet 60, tyle ze to nie od ilości zębów w głównej mierze prędkość zależy.

#4 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 16 April 2012 - 19:39

Policz ile masz zębów na najmniejszej zębatce kasety. Jeśli więcej niż 11 to zmień kasete. Raczej łatwiej dostać kasete (i taniej) niż większy blat.

---edit---
Chociaż, jak tak patrzę na tą kasete to raczej jest to wersja nakręca, czyli najmniejsza tarcza ma 14 zębów i chyba z tym już się nie da nic zrobić.
A wymiana blatu z 52z na 53z to za wiele adrenaliny nie przyniesie.

pozostaje zmiana piasty lub całego koła a najlepiej roweru :)

#5 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 posts
  • SkądAugustow/ Białystok

Posted 16 April 2012 - 19:56

przy tym blacie i kasecie 11-xx x kadencja 90 masz około 59km/h a przy 120 masz już 70km/h czyli jak to ci nie pozwala jechać szybko to myślę że czas na jakieś mistrzostwa czy giro się zapisać bo po co ci jacyś rozprowadzający :lol:

#6 kriso1994

kriso1994
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • Skądokolice Zamościa

Posted 16 April 2012 - 20:42

maksymalnie udało mi się nim pojechać troszke ponad 70.
a tak średnia z trasy to zazwyczaj około 30.
próbowałem sprzedać ten rower ale nikt nie chce go kupić :/
myślałem że jakbym miał więcej zębów to bym troszke szybciej pojechał, ale z tego co tu piszecie to chyba nie bardzo. a z kołem to nie ma sensu grzebać bo wtedy nowe koło było by warte więcej od roweru.

#7 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 16 April 2012 - 20:50

To ile masz tych zębów na kasecie? (karwasz twarz)

#8 kriso1994

kriso1994
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • Skądokolice Zamościa

Posted 16 April 2012 - 21:04

nie wiem, jutro Ci powiem ;p

#9 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 posts
  • SkądKraków/Bronowice

Posted 16 April 2012 - 21:28

takie sobie kup
http://cdn.cyclingfo...hainring_lg.jpg

#10 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 16 April 2012 - 21:48

nie wiem, jutro Ci powiem ;p

W sumie gó**o mnie to obchodzi, bo nie ja ten temat zakładałem. Ale jak już postanowiłeś marnować innym czas to warto by było wykazać trochę inicjatywy.

#11 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,254 posts
  • SkądPoznań

Posted 17 April 2012 - 00:13

Chęć pomocy jeszcze nie upoważnia da rzucania gównem. :-/

kriso1994, potrenuj, to pozwala jeździć szybciej.
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#12 Riddick

Riddick
  • Użytkownik
  • 402 posts
  • Skądmałopolska

Posted 17 April 2012 - 08:03

ja myślę że zmiana czy to kasety czy korby na "twardszą" nic Ci nie da, najprawdopodobniej nie będziesz miał siły kręcić bo będzie zbyt twardo. Teoretycznie jadąc na przełożeniu 52x11 z kadencją 90 po płaskim osiągniesz prędkość 53,9 km/h a to jest dużo, a jeżeli Ty potrafisz taką utrzymać na dłuższym odcinku to jestem pełen podziwu dla Ciebie. Na ostatnich mistrzostwach świata średnia z jazdy na czas wyszła 51km/h. Proponuję pomyśleć nad zwiększeniem kadencji i siły nóg, to jest inwestycja w siebie, która nie wymaga wkładu finansowego a widzę że masz dopiero 17 lat i jesteś pewnie bez stałych dochodów :mrgreen:

#13 kriso1994

kriso1994
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • Skądokolice Zamościa

Posted 17 April 2012 - 08:11

już wiem. z tyłu to 26,23,20,18,16,14 - ilość zębów

#14 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 17 April 2012 - 08:38

Ech, czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Jemu nie chodzi o zwiększenie średniej, tylko prędkości maksymalnej.
Pewnie na zjeździe albo jadąc za autobusem brakuje przełożenia przy prędkości powyżej 70 km/h.

Zmiana blatu 52 na 53 wiele Ci nie da a i tak będzie kosztowna.
Z tyłu masz wolnobieg 14-26 i tu można 3 zęby zyskać, tylko pytanie czy istnieją wolnobiegi z zębatkami mniejszymi niż 14z?? Bo jeśli nie, to wtedy pozostaje Ci tylko wymiana piasty i kupno kasety (+ łancuch). Co też pochłonie grubo ponad 100zł.

Najlepiej sobie odpuść, zbieraj kase na nowego ścigacza, a rekordy sobie odłóż na później.

#15 Gosc_eko_*

Gosc_eko_*
  • Gość

Posted 17 April 2012 - 09:00

Wolnobieg od 13 zębatek kupisz bez problemu sam mam taki, na 12 nie widziałem.

#16 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 17 April 2012 - 09:11

Wolnobiegi są nawet z 11 zębami bo sam taki miałem na 7 rzędów więc :mrgreen: jedynie stopniowanie mocno "nieszosowe"...

#17 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 posts
  • SkądPoznań

Posted 17 April 2012 - 09:49

Prawde powiedziawszy cieszyłbym się tym co masz i zbierał kase na nowy rower. Masz miękkie przełożenia i nienajgorsze stopniowanie, wyucz się więc jeździć na kadencji a bicie V-maxu zostaw nowej maszynie wyposażonej w kasete.

#18 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 668 posts
  • SkądKrosno

Posted 17 April 2012 - 11:55

takie sobie kup
http://cdn.cyclingfo...hainring_lg.jpg




Dobre. Nie wiedziałem, że może mnie dzisiaj coś tak rozbawić. Oczywiście chodzi o zdjęcie w połączeniu z całym wątkiem.

#19 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 April 2012 - 13:20

Kriso1994, poniżej masz wersję od 13 zębów, sam miałem kiedyś Reginę 12-21, od 11 z. obecnie będzie ciężko, kiedyś Shimano miało wolnobieg 11-28, ale chyba już nie produkują.
Jeden ząbek mniej z tyłu już odczujesz, chociaż nie ma to jak 11 z. Ale ponieważ jesteś jeszcze młody to na twardsze biegi masz jeszcze czas. A rower, który posiadasz wcale nie jest zły i można go spokojnie modyfikować w przyszłości, np. jakieś klamkomanetki czy tylne koło na kasetę.
http://allegro.pl/wo...2272865216.html
Tylko upewnij się najpierw, czy tylna piasta jest na wolnobieg nakręcany.

P.S. Jak miałem 52/14 to też mi pedały uciekały z góry i strasznie mnie to wkurzało.
Mówiąc szczerze, nawet na przełożeniu 52/11 przy prędkości 75 km/h (oczywiście z góry i najlepiej z wiatrem) odruchowo sięgam do manetki i chciałbym zrzucić na twardszy bieg, a tu nic. Nie każdy jest w stanie pedałować 140 obr./min, trochę to zależy od genetyki i rodzaju mięśni, chociaż do pewnego stopnia kadencję wytrenować można.



Reply to this topic