Regulamin www.forumszosowe.org
§1. Użytkownik ma prawo do:
- Bezpłatnej rejestracji na forum.
- Traktowania zgodnego z zasadami godności i wzajemnego poszanowania
- Dostępu do zasobów forum według uprawnień.
- Wyrażania swoich opinii w tematach za pomocą postów oraz zakładania nowych tematów.
- Edytowania swoich wypowiedzi w czasie nie dłuższym niż godzina.
- Składania skarg na wszystkich użytkowników forum za pośrednictwem prywatnej wiadomości do administracji.
- Żądania usunięcia własnego konta.
§2. Użytkownik zobowiązany jest do:
- Prowadzenia rozmów według zasad ortografii i interpunkcji języka polskiego.
- Wcześniejszego sprawdzenia, czy owe pytanie nie zostało już postawione przez kogoś innego, lub czy dyskusja o podobnym temacie nie jest prowadzona.
- Pisania postów i tematów w odpowiednich działach.
§3. Użytkownikowi zabrania się:
- Używania słów powszechnie uznanych za wulgarne, obrażać, ubliżać i znieważać innych użytkowników.
- Obrażania innych narodowości, ras ludzkich, poglądów politycznych i religii.
- Propagowania treści uważanych za obraźliwe - rasizm, seksizm itp.
- Zabrania się posiadania dwóch lub więcej kont przez jedną, tą samą osobę lub specjalnego zakładania kolejnego konta, w celu obejścia kar.
- Podszywania pod innych użytkowników.
- Pisania tych samych postów i tematów w różnych działach forum.
- Pisania kolejnych następujących po sobie postów, gdy nikt nie odpowiedział na poprzedni (obowiązek edycji poprzedniego posta).
- SPAMowania oraz innego typu reklamowania na forum bądź w prywatnych wiadomościach, treści nie związanych z tematyką forum.
- Namawiania do przestępstwa i czynów zabronionych.
- Naruszania obowiązujących unormowań prawnych w tym RODO.
§4. System kar:
- 1- 3 punkty ostrzeżeń - blokada pisania postów (1: 3 dni, 2: 14 dni, 3: 30 dni)
- 6 punkty ostrzeżeń - blokada wejścia na forum (ban).
- Ostrzeżenia wygasają po upływie 30 dni od daty ich nałożenia.
- Blokowanie adresu IP, w razie zakładania kolejnych kont w celu obejścia kar.
§5. Pozostałe:
- Zakładając konto na forum jednocześnie akceptuje się regulamin obowiązujący na forum.
- Regulamin dotyczy również Czatu.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
- Użytkownicy, którzy będą sztucznie wszczynać zbędne rozmowy lub w nich uczestniczyć, będą karani ostrzeżeniami.
§6. Administracja
- Nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczoną w postach użytkowników forum.
- Admin lub moderator również jest użytkownikiem i obowiązuje go regulamin obowiązujący na forum.
- Ma prawo:
3.1 Usuwać, edytować, zamykać tematy i posty naruszające regulamin,
o czym powiadamiają autora poprzez wiadomość prywatną lub adnotację w temacie.
Komunikaty takie pisane są czerwoną czcionką i sygnowane nickiem dokonującego zmian.
3.2 Do udzielania upomnień, ostrzeżeń i blokad użytkowników łamiących regulamin.
3.3 Do weryfikacji w ciągu 14 dni, prośby usunięcia konta użytkownika.
4. Ma obowiązek:
4.1 Dbać o porządek i miłą atmosferę na forum.
4.2 Uzasadnić swoją decyzję od podejmowanych działań wobec użytkownika.
Decyzja taka musi być jawna.
4.3 W miarę możliwości i wiedzy pomóc potrzebującemu użytkownikowi.
4.4 Nie nadużywania swojej władzy.
4.5 Kwestie sporne rozwiązać z innym administratorem/moderatorem.
4.6 Dopilnować, by nikt inny poza nim nie używał konta.
5. W razie jakichś niejasności lub problemów wynikających z braku precyzji regulaminu,
administracja podejmując decyzję w sprawie problemu musi to uzgodnić z większością
członków administracji.