Witajcie, mam dosyć śmieszny problem, ale ciężko się jeździ w górach na 9 rzędzie, bo nie mogę wrzucić 10, zwłaszcza, że 9 to 21z. Dlaczego nie moge wrzucić 10 rzędu ? Przerzutka wpycha wózek w szprychy. Ustawiłem linke najlepiej jak się da, ale nadal ociera o szprychy, nie tak jak wcześniej, trochę mniej ale jednak.
Ramę kupiłem używaną, stała wcześniej w piwnicy, więc skrzywienie haka jest możliwe. Gdy go zdjąłem i położyłem na płaskim to wcale nie jest prosty, ale nie wiem czy te haki tylnych przerzutek są celowo troche zagięte, więc piszę tutaj. Hak tylnej przerzutki ma być idealnie prosty kiedy leży na płaskim, czy one są trochę zagięte ?
Tylną przerzutkę Sram Rival też kupiłem używaną, od kiedy ją zamontowałem wydawało mi się, że wózek jest krzywy względem koła/kasety, wg. poprzedniego właściciela przerzutka ma 1500 km, teraz już 2600 km. Być może nity łączące wózek z przerzutką są poluzowane i dlatego wózek jest krzywo ustawiony.
To, że przerzutka jest źle ustawiona nie wchodzi w grę, gołym okiem widać, że wózek jest ustawiony pod skosem i na to nie ma wpływ ustawienie. Co mam robić, wymieniać hak czy przerzutkę ?
Dodaję album ze zdjęciami.
https://picasaweb.go...gCODa-L6_ycuvOQ
Krzywy hak czy rozklekotany wózek przerzutki
Started By
KubaG
, 29 Apr 2012 19:19
3 replies to this topic
#2
Posted 29 April 2012 - 23:15
Patrząc na to zdjęcie stwierdzam, że mój wózek wygląda podobnie. http://img85.imagesh...1/p1040024v.jpg
Czyli przerzutka odpada.
Na zdjęciach które podałem w poprzednim poście może tego dobrze nie widać, ale hak przerzutki ma lekki odchył w stronę koła. Tak dla potwierdzenia - hak ma być idealnie prosty ? Jeżeli tak to wybiorę się do rowerowego, a jak nie będzie to wyklepię ten który mam.
Czyli przerzutka odpada.
Na zdjęciach które podałem w poprzednim poście może tego dobrze nie widać, ale hak przerzutki ma lekki odchył w stronę koła. Tak dla potwierdzenia - hak ma być idealnie prosty ? Jeżeli tak to wybiorę się do rowerowego, a jak nie będzie to wyklepię ten który mam.
#3
Gosc_marvelo_*
Posted 30 April 2012 - 00:10
Wygląda na to, że hak jednak krzywy. Ale z tym klepaniem to ostrożnie, to jednak aluminium.
Jeśli masz gdzieś oś tylnego koła na zacisk (typowa Shimano), to wykręć przerzutkę i wkręć oś (ten sam gwint). Będziesz widział jak na dłoni, czy hak jest prosty (właściwie to kształt haka może nie być płaski, liczy się to, czy otwór na przerzutkę jest idealnie równoległy do osi koła).
Możesz wtedy spróbować delikatnie wyprostować hak, ewentualnie złapać kluczem nastawnym i wtedy nagiąć (ale z zamontowanym kołem, żeby nie skrzywić haków koła). Jak się nie uda, to kupisz drugi.
Wrzucenie przerzutki w szprychy może być tragiczne w skutkach,więc lepiej zrobić z tym porządek.
Jeśli masz gdzieś oś tylnego koła na zacisk (typowa Shimano), to wykręć przerzutkę i wkręć oś (ten sam gwint). Będziesz widział jak na dłoni, czy hak jest prosty (właściwie to kształt haka może nie być płaski, liczy się to, czy otwór na przerzutkę jest idealnie równoległy do osi koła).
Możesz wtedy spróbować delikatnie wyprostować hak, ewentualnie złapać kluczem nastawnym i wtedy nagiąć (ale z zamontowanym kołem, żeby nie skrzywić haków koła). Jak się nie uda, to kupisz drugi.
Wrzucenie przerzutki w szprychy może być tragiczne w skutkach,więc lepiej zrobić z tym porządek.


