Jump to content


Photo

Niestabilny rower ?


25 replies to this topic

#1 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 01 May 2012 - 14:28

Witka,

Czy jak chcecie pojechać bez trzymanki na waszej kolarce to też weam ucieka zaraz na bok i z wielką trudnością jest jechać bez trzymania kierownicy , dziwne moim zdaniem zachowanie że natychmiast po puszczeniu kierownicy oburącz rower ucieka w bok, czy tak ma byc ?

#2 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 01 May 2012 - 15:30

Nie, u mnie nie ma takiego problemu.

#3 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 01 May 2012 - 16:07

Nie powinno być takiego problemu, są trzy możliwości:
1. Nie umiesz jeździć bez trzymanki.
2. Masz słabo skręcone stery.
3. Rama- np. po kraksie jest delikatnie skrzywiona.

#4 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 posts
  • Skąd:)

Posted 01 May 2012 - 16:25

na innym rowerze (nie szosówka) , też tak masz ??? .... próbowałeś ?

;-)

#5 Gosc_alik_*

Gosc_alik_*
  • Gość

Posted 01 May 2012 - 16:35

Miałem tak jak za bardzo stery skręciłem. Myślę, że po tylu próbach zanim kolega to napisał już by się nauczył jeździć bez trzymania rąk na kierownicy. Skrzywiona rama to najmniej prawdopodobna przyczyna, ale nigdy nie mów nigdy. Zacznij od sterów albo najpierw przejedz się innym bicyklem.

#6 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 01 May 2012 - 18:30

na innym rowerze (nie szosówka) , też tak masz ??? .... próbowałeś ?


tak na trekingu nic sie nie dzieje normalnie jedzie a tu go drze na bok od razu, stery mocno skręcone może w tym to tkwi bo jakby kierownica dość sztywno chodzi przy skrętach jest że tak powiem mocno prosto osadzona , tak jakby trochę sie jechało po szynie na prostej więc pewnie te stery , a dokładniej to jak sprawdzić ze one są za mocno lub za słabo skręcone? mostek nie ma nic do tego że jest krótki? albo widełki ?

#7 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 01 May 2012 - 20:24

Jak pojade na trekingu i puszczam kierownice to rower jedzie praktycznie sam a w kolarce musze troszke zbalansowac cialem co jest spowodowane pewnie cieńką oponą z przodu albo budowa ramy. Odkręciłem stery kierownica lżej chodzi być może wszystko jest w porządku tylko się trzeba nauczyć jeździc bez trzymania na kolarce bo jest inaczej niż na innych rowerach po prostu

#8 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 posts
  • SkądKlucze

Posted 02 May 2012 - 09:30

Weź rower za siodełko i prowadź go po płaskiej nawierzchni. Rower (nieważne jaki), który wszystko ma w porządku będzie jechał prosto, jeśli utrzymujesz go w pionie. Lekkie przechylenie w lewo lub prawo powoduje samoczynny skręt roweru w odpowiednią stronę, powrót do pionu powoduje samoczynny powrót przedniego koła i znów jazdę prosto.
Za ciasno skręcone stery powodują niechęć do skręcania, choć powodem mogą być sztywne i krótkie pancerze, które będą uporczywie trzymać kierownicę prosto lub powodować skręcanie zawsze w jedną stronę.

#9 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 02 May 2012 - 13:35

Za ciasno skręcone stery powodują niechęć do skręcania, choć powodem mogą być sztywne i krótkie pancerze, które będą uporczywie trzymać kierownicę prosto lub powodować skręcanie zawsze w jedną stronę.


Już stery poluzowałem i dobrze jedzie bez trzymania ,pewnie jeszcze troche te pancerze trzymaja ale juz nie ma tego co było po poluzowaniu sterów przy okazji kierownica lepiej skręca a test tez przeprowadze ale mysle juz teraz ze przebiegnie pomyślnie

#10 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 posts
  • SkądKraków/Bronowice

Posted 02 May 2012 - 14:08

Obstawiam pancerze. zwlaszcza ten do hampla przedniego. Mialem tak w OK. Bez hamulców było super. Po montażu hamulca pancerz wypycha kierownice i rower skreca w lewo.

#11 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 02 May 2012 - 14:32

byłem teraz testować z siodełkiem w dłoni jedzie raczej poprawnie nie widze nic złego ale jak jadę siedziąc na siodełku puszczam kierownicę to muszę ciężar ciała przenieśc delikatnie na prawą stronę albo rower sam się tak układa , chyba to drugie

#12 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 posts
  • SkądWarszawa / Wola

Posted 02 May 2012 - 16:24

JA kiedyś tak miałem w starym rowerze. Okazało się, że miałem fabrycznie nierówny widelec przedni. Po wymianie rower jechał sam.

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 May 2012 - 10:52

Obstawiam pancerze. zwlaszcza ten do hampla przedniego. Mialem tak w OK. Bez hamulców było super. Po montażu hamulca pancerz wypycha kierownice i rower skreca w lewo.


To ciekawe, bo pancerz przedniego hamulca w szosie o nic nie wadzi, idzie prosto z klamki do hamulca...


#14 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 03 May 2012 - 11:28

Też mam podobnie, góralem mogę jechać kilometrami bez trzymanki i elegancko kierować lekkim balansowaniem ciała. Szosówką natomiast mam z tym problem, przy większej prędkości oczywiście jakoś daję radę, ale z jakimś precyzyjnym kierowaniem nie ma mowy. Udaje się jedynie w miarę prosto jechać, ale to przy prędkości min. ok. 30 km/h.

#15 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 03 May 2012 - 11:53

Szosówką jest trudniej jechać bez trzymanki, bo widelec ma małe wyprzedzenie. No i dochodzą duże kąty rury sterowej (i podsiodłowej). W związku z tymi cechami rower szosowy jest mniej stabilny przy jeździe na wprost. Ale za to szosówka jest bardziej zwrotna.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#16 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 03 May 2012 - 11:56

robo no właśnie o to chodzi, miałem napisać to w poprzedniej wiadomości ale jakoś umknęło, zastanawiałem się i nie wiedziałem czego zapomniałem.
To jest kwestia geometrii ramy, tak mi się wydaje że przez to jest trudniej jechać bez trzymanki.

#17 albinek

albinek
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądKrosno

Posted 03 May 2012 - 17:32

No to problem załatwiony nie ma żadnej usterki żadnego skrzywienia żaden pancerz nie wadzi tylko, dzięki że rozwialiście me wątpliwości ostatnimi wpisami

#18 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 posts
  • SkądKraków

Posted 03 May 2012 - 18:03

cczasami bywała jeszcze opcja, że jest krzywo siodło.

#19 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 posts
  • SkądKraków/Bronowice

Posted 03 May 2012 - 20:42

Obstawiam pancerze. zwlaszcza ten do hampla przedniego. Mialem tak w OK. Bez hamulców było super. Po montażu hamulca pancerz wypycha kierownice i rower skreca w lewo.


To ciekawe, bo pancerz przedniego hamulca w szosie o nic nie wadzi, idzie prosto z klamki do hamulca...


Nie chodzi o to czy wadzi czy nie. Pancerz jest sztywny i ma tendencje to prostowania sie. Chcac sie prostowac wypychal kierownice w lewą stronę. Nie wiem jak to dokladniej opisac. Sprawa jest prosta, popatrz na swoj rower i wyobraz to sobie.

#20 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 posts
  • SkądKraków

Posted 03 May 2012 - 23:08

cóż tu się fizyka kłanie. najlepszy z tego nie byłem, ale zauważ że zarówno mostek jak i hampel hamulce znajduje się na tym samym trzonie czyli widelcu - wnosiek prosty - to nie ma znaczenia - może jak sam popchasz ręką to owszem, ale to nie ma nic wspolnego - ja obstawiam na siodło i sztyce.



Reply to this topic