Skocz do zawartości


Zdjęcie

DAWES GIRO 400 proszę o opinie :-)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 07 maj 2012 - 18:16

Witam. Chciałbym pokazać wam mój rower szosowy. Jest to firma Brytyjska "Dawes" trochę mało znana w Polsce. Mieszkam w Wielkiej Brytanii i miałem okazję zakupić go po okazyjnej cenie więc skorzystałem :-) Wiem że nie jest to sprzęt z najwyższej półki, ale dla amatora napaleńca chyba powinien wystarczyć ?! Co o nim sądzicie ? Jest to mój pierwszy rower szosowy więc z góry będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Jego specyfikacja to:

Frame: Double butted alloy road geometry
Fork: Alloy Steerer with carbon blades
Front Derailleur: Shimano FR-3400
Rear Derailleur: Shimano RD-3400
Shifters: Shimano Sora ST-3400 16 speed STI
Chainset: Shimano FC-R450
Chainring s:52/39 tooth chainrings
Bottom Bracket: Shimano BB-ES25
Cassette: Shimano CS-HG50 with a 12-24 tooth range
Chain: Shimano HG53
Pedals: Alloy with toe clips and straps
Front Brake: Tektro dual pivot alloy caliper
Rear Brake: Tektro dual pivot alloy caliper
Brake Levers: Included in ST-3400 lever
Handlebars: Alloy road bar
Stem: Steel A-head
Headset: Threaded 1.1/8"
Grips: Velo white cork
Rims: Rigida Nova Alloy
Front Hub: Alloy 32 hole with quick release
Rear Hub: Shimano FH-2200 32 hole alloy with quick release
Spokes: 14G Steel
Weight: 10.5kg

Wymieniłem w nim siodełko z oryginalnego na Selle Italia C2 oraz pedały na Shimano PD R540 SPD-SL ponieważ oryginalnie były noski które niebardzo mi odpowiadały. Wymienione zostały również opony na Michellin Dynamic Sport. Jakby ktoś pytał to "to coś" na kierownicy to uchwyt do latarki z którego często korzystam bo rowerem dojeżdżam również do pracy, poprostu uwielbiam nim jeździć :-) Planowałem początkowo go przemalować bo niebardzo ten pomarańczowy mi odpowiada ale nie wiem czy jest to dobry pomysł zresztą narazie chcę się nacieszyć treningami. W przyszłości chcę wyszlifować aluminiowe komponenty na błysk oraz wymienić łańcuch oraz może kasetę bo wydaje mi się że jest już trochę zużyta.

Poniżej daje link do zdjęc i sory za to że jest to na photoblogu ale nie wiedziałem gdzie je zamieścić.

http://www.photoblog...8906/rower.html

#2 Alex2310

Alex2310
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądCzarne/Szczecinek

Napisano 07 maj 2012 - 18:20

Rowerek bardzo ładny, tylko dlaczego masz tak wysoko klamki? I do wymiany dałbym jeszcze mostek na bardziej prostszy. :-) Pozdro

#3 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 07 maj 2012 - 20:23

Jeździłem jakiś czas na obniżonych klamkach jednak ta pozycja dużo bardziej mi odpowiada. Ustawienie chyba nie robi jakiejś wielkiej różnicy podczas jazdy prawda poza komfortem ?

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 07 maj 2012 - 21:05

tidit86, a używasz w ogóle dolnego chwytu ? looknij sobie tu - . tak mniej więcej wygląda pozycja na rowerze szosowym... kiera wyżej niż siodło to w składaczku wigry 3. Mostek masz zdecydowanie do wymiany :-) Poza tym niezły zakup jak na początek przygody z szosą.

#5 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 07 maj 2012 - 22:54

Dżisus, panowie jak nie macie pojęcia o czym mówicie to nie mówcie. Jaki mostek do wymiany, przecież on jest do góry nogami i wystarczy obrócić.

Kolego, obniż kiere, albo wymień rower na miejski, bo to komicznie wygląda ;)

#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 maj 2012 - 23:03

Nie wiem czy nie jest czasami zbyt stromy aby go obracac.

Ustawienie chyba nie robi jakiejś wielkiej różnicy podczas jazdy prawda poza komfortem ?

Robi i to spora - aerodynamika.

#7 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 07 maj 2012 - 23:37

Hehe jak już wspominałem dopiero zaczynam i jestem zielony w tych sprawach ale dziękuję za porady naprawdę. Już obniżam klamki nie wiedziałem że to takie istotne. Problem w tym, że bardziej już opuścić nie mogę kierownicy ale ten mostek to chyba faktycznie jest do góry nogami z samego rana to sprawdzę bo rower jest praktycznie w takim stAnie jakim go kupiłem może poprzedni właściciel nie traktował go tak poważnie. W takim razie jak już jesteśmy przy temacie mostka to może napiszecie mi jak odpowiednio go dobrać albo zasegurujecie mi jakiś konkretny model, wymiar itp?

#8 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 07 maj 2012 - 23:58

Dżisus, panowie jak nie macie pojęcia o czym mówicie to nie mówcie. Jaki mostek do wymiany, przecież on jest do góry nogami i wystarczy obrócić.


Dokładnie.
nie kupuj nowego tylko go odwróc. na zdjeciu 6/7 nawet widać że sruba mocowania kierownicy jest na gorze zamiast od spodu.

#9 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 08 maj 2012 - 07:08

[quote name="carloss"][quote]Dżisus, panowie jak nie macie pojęcia o czym mówicie to nie mówcie. Jaki mostek do wymiany, przecież on jest do góry nogami i wystarczy obrócić.
[/quote]

Mostek ma za duży wznos, sądzę że odwrócenie nic nie da, bo wtedy kierownica zejdzie zbyt nisko i będzie niewygodnie. Poszukaj mostka od szosy. Klamki masz faktycznie nieco za wysoko, lecz obawiam się że rama może być po prostu zbyt duża dlatego tak zadarłeś klamki i kierę. Zanim zakupsz mostek zmierz ramę bo może się okazać że potrzebujesz mniejszego mostka np 90mm lub 70mm by przybliżyć kierownicę i choć w niewielkim stopniu poprawić komfort jazady. .

#10 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 08 maj 2012 - 07:10

[quote name="carloss"][quote]Dżisus, panowie jak nie macie pojęcia o czym mówicie to nie mówcie. Jaki mostek do wymiany, przecież on jest do góry nogami i wystarczy obrócić.
[/quote]

Mostek ma za duży wznos, sądzę że odwrócenie nic nie da, bo wtedy kierownica zejdzie zbyt nisko i będzie niewygodnie. Poszukaj mostka od szosy. Klamki masz faktycznie nieco za wysoko, lecz obawiam się że rama może być po prostu zbyt duża dlatego tak zadarłeś klamki i kierę. Zanim zakupisz mostek zmierz ramę bo może się okazać że potrzebujesz mniejszego mostka np 90mm lub 70mm by przybliżyć kierownicę i choć w niewielkim stopniu poprawić komfort jazdy.

#11 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 08 maj 2012 - 08:16

Zmierzyłem. Rama jest 58 cm ja mam 180 cm wzrostu więc chyba jest ok prawda ? Klamki miałem tak wysoko bo wcześniej bolały mnie kciuki od opierania ale wyczytałem że zmiana pozycji siodła może w tym pomóc a nie podnoszenie klamek. Zaraz idę odwrócić mostek zobaczymy co z tego wyjdzie.

#12 Riddick

Riddick
  • Użytkownik
  • 402 postów
  • Skądmałopolska

Napisano 08 maj 2012 - 08:25

ja też mam 180cm i wydaje mi się że rama 58cm jest z lekka zadurza :roll:

prosze Cie , tak z samego rana ??

#13 Gosc_dominik28382_*

Gosc_dominik28382_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2012 - 08:42

mostek masz pewnie 10 stopniowy dlatego jest taki pochył ,wystarczy go obrócić -prosta sprawa ,kierownica za wysoko ,wygięcie kierownicy tam gdzie łapiesz się w dolnym chwycie powinno być mniej więcej poziomo do podłoża -ale wiadomo to subiektywne uczucie - komfort jazdy ,więc nie przykładałbym tak dużej wagi do tego przy jeździe amatorskiej. Też wydaje mi się że ramka jest za duża bo ja mam 180 i ramkę 55,5 ,jest dla mnie wręcz idealna .Ale tak jak wspomniałem ma tobie być wygodnie ,rozmiar to tak naprawdę sucha teoria ,każdy ma inną budowę ciała :Długość ramion ,nóg itp .rower jak na ,oczywiście bardzo dobry .

#14 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 08 maj 2012 - 10:03

Obróciłem mostek obniżyłem klamki i powiem wam, że jest ekstra :-) przejechałem jakieś 5 km dla sprawdzenia jak to będzie i jest lepiej niż było nawet nie musiałem z siodełkiem kombinować. Jutro zamierzam zrobić trochę więcej kilometrów więc wtedy dokładniej to dopasuje. Co do ramy to jest to jednak model 54 cm bo nie wiedziałem że ramę należy zmierzyć od osi supportu do miejsca, w którym łączy się ona z rurą poziomą ramy. Wcześniej robiłem to od samego dołu do zakończenia ramy przy siodle co dawało trochę więcej centymetrów. Poniżej daje zdjęcie jak to teraz wygląda, moim zdaniem jest dużo lepiej i nie wiem czy mostek będę w ogóle wymieniał najpierw zrobię na nim trochę kilometrów i ocenię.

http://www.photoblog...dit86/122414478

RIDDICK - poprostu nie mogę czekać. Zresztą popołudniu jestem już w pracy tak że muszę jakoś się wyrabiać :-)

#15 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 08 maj 2012 - 10:25

Dżisus, panowie jak nie macie pojęcia o czym mówicie to nie mówcie. Jaki mostek do wymiany, przecież on jest do góry nogami i wystarczy obrócić.

odkryłeś Amerykę BRAWO !!! A nie zwróciłeś uwagi na to że ten mostek poza dziwnym kątem jest zbyt długi ?
tidit86 sztyce masz z ofsetem a siodło na max do przodu... jak dasz krótszy mostek to normalnie ustawisz sobie kierę i klamki bo będziesz do nich swobodnie dosięgał.

#16 Miechu

Miechu
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • SkądSieniawa

Napisano 08 maj 2012 - 10:34

Klamki masz ciągle za wysoko. Ramiona klamek powinny być mniej więcej prostopadle do ziemi, wtedy będziesz mógł przerzucać wygodnie, nie zależnie od chwytu.

Długość mostku można sprawdzić w prosty sposób. Rura od kiery ma zasłaniać przednią piastę podczas jazdy.

#17 tidit86

tidit86
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądMelton Mowbray

Napisano 08 maj 2012 - 15:15

Ustawiałem siodełko według wcześniej wymienionego filmiku ale chyba sprawdzę to jeszcze raz dla pewności. Co do mostka to według tego filmiku i rady podanej przez miecha sądzę że jest ok bo zasłania nie jest ani przed ani za...