Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetka 7 rz a kaseta 8 rz


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maj 2012 - 11:22

Witam wszystkich forumowiczow.
Od niedawna zaczalem przygode z rowerem szosowym i mam nastepujacy problem:
-posiadam kasete 8-mio rzedowa i uszkodzona klamkomanetke 8-mio rzedowa, ktora juz totalnie nie wrzuca i nie zrzuca biegow.
-udalo mi sie dostac klamkomanetke ale niestety obsluguje ona 7 rzedow, przez moje gapiostwo...:(

Czy w tej sytuacji moge zalozyc klamkomanetke 7-rzedowa i bedzie ona obslugiwala tylko 7 rzedow na kasecie czy tez mam sie zaoptrzyc w kasete 7-mio rzedowa?
Jezeli mam zmienic kasete to czy dostepne sa jakies dystanse do nich?

W szosowce posiadam tylna przezutke shimano 105 i dokupilem do nich klamkomanetke Shimano RSX ( A410 )

#2 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 11 maj 2012 - 12:51

mozesz zalozyc klamkomanetke 7-rzedowa i bedzie ona obslugiwala tylko 7 rzedow na kasecie

#3 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maj 2012 - 16:11

niestety bonifacy ma rację - są innne odleglości między koronkami, bedą Ci dziłać jakieś 3-4 biegi

#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2012 - 18:44

W kasecie 8-rzędowej odległości między zębatkami są mniejsze o 0.2 mm niż w 7-rzędowej, ale przy odpowiedniej regulacji będzie przyzwoicie działać na 7 zębatkach (sam zdecydujesz, czy zrezygnować z najmniejszej, czy z największej zębatki). A gdybyś chciał jednak dać kasetę 7-rzędową na szeroki bębenek, to dystanse można dobrać ze starych kaset (choć pewnie są i dedykowane do takich sytuacji). Jeśli ta kaseta jest jeszcze w dobrym stanie, można założyć nowy łańcuch 9-biegowy, który jako węższy może trochę zamaskować drobne niedokładności ustawienia wózka przerzutki (gdyby było ocieranie o sąsiednią zębatkę - wypróbowałem osobiście).

#5 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 maj 2012 - 12:59

Dzieki za podpowiedzi.
W jaki sposob mam wyciagnac linke prawej klamkomanetki od przerzutki? Z linka hamulca dalem sobie rade ale ta od przerzutki ni hu hu nie chce wyjsc z klamkomanetki, pcham caly czas linke i koncowka z lekiem w ogole nie wychodzi :( Jakies podpowiedzi albo manuale na forum lub w sieci moge z znalezc?

#6 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 13 maj 2012 - 14:05

Musisz nacisnąć klamkę tak jakbyś hamował i dopiero wtedy wypchać linkę - powinna wyjść z boku klamkomanetki.

#7 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 maj 2012 - 14:16

Musisz nacisnąć klamkę tak jakbyś hamował i dopiero wtedy wypchać linkę - powinna wyjść z boku klamkomanetki.


dzieki, ale w ten sposob nie chce zejsc wyjsc :(

#8 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 13 maj 2012 - 15:26

Widzisz końcówkę linki? Może jest postrzępiona i dlatego tak opornie wychodzi. Jeśli masz do niej jakiś dostęp spróbuj szczypcami ją złapać i pociągnąć. Jeśli Ci się uda odetnij linkę z drugiej strony i wyjmij resztę.
Tak dla pewności... linka powinna wyjść mniej więcej w tym miejscu

Dołączona grafika

#9 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 maj 2012 - 19:41

Obecnie wyglada to jak na fotach i linka nadal nie chce nadal wyjsc, nie mam juz wiecej pomyslow :(

http://imageshack.us...54/photo1pm.jpg

http://imageshack.us...8/photo2kfy.jpg

#10 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 13 maj 2012 - 20:21

Wcale się nie dziwie, że linka nie chce wyjść. Pewnie jakiś fragment linki zablokował się gdzieś w środku. Jak wygląda sytuacja z drugiej strony? Widzisz końcówkę linki (to baryłkowate zakończenie)? Jeśli tak, to ja bym spróbował odcinać po kolei te poszarpane fragmenty, tak żeby linka dała radę przejść przez otwór i jakimiś małymi szczypcami albo pincetą ją wyciągnąć.

#11 grzybu

grzybu
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 maj 2012 - 09:04

przed wyjęciem linki trzeba było zrzucić na najniższy bieg, wtedy by wyszła bez problemów. Miałem ten sam problem z linką, też w klamkomanetkach SH RSX. Rozebrałem je, wyjąłem linkę i złożyłem z powrotem i wszystko działa. Trochę zabawy jest ze sprężynką, by ją ustawić tak jak była ale myślę, że dasz radę.
W komentarzach na tym blogu jest jak założyć poprawnie sprężynę:
http://jimlangley.bl...ift-levers.html

#12 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 maj 2012 - 10:42

W tym problem, ze nie chcialy dzialac w klamkomanetce biegi, nie wrzucala ani nie rzucala biegow. Po przeczszczeniu WD40 wydaje sie ze jest lepiej, slychac juz klikanie ale nadal problem ten sam :(

#13 grzybu

grzybu
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 maj 2012 - 12:12

to rozkręć i sprawdź sprężynkę, przy złym złożeniu też tak miałem.

#14 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 maj 2012 - 12:58

Ok, powalcze wieczorem, a czy gdzies w sieci dostepne sa manuale jak wyjac/wlozyc linki do tego typu klamkomanetek? Wczoraj troche poswiecilem czasu i nie udalo mi sie znalezc :(

Chcialem zobaczyc na jakiej zasadzie i gdzie dokladnie siedzi leb z koncowka linki.

#15 piotrus

piotrus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 maj 2012 - 20:27

Po zalozeniu kalmkomanetki 7 rz na kasete 8 rzedow wszystko jest OK, biegu bez problemu chodza w zakresie 2-8!



Dodaj odpowiedź