Kierownica - luzy w mocowaniu
Started By
Gosc_Dart_*
, 20 May 2012 15:07
13 replies to this topic
#7
Posted 21 May 2012 - 09:24
Ja mam podobny problem z którym nie wiem co zrobić. Podczas jazdy pojawia mi się luz na sterach. Podczas skręcania topcapem wszystko jest okej, dokręcam mostek, jadę, wracam i ponownie mam luz. Aby ponownie usunąć luz wystarczy poluzować mostek i luz znika, nie trzeba nawet mieszać topcapem. Więc z całą pewnością nie jest to gwiazdka. Wygląda jakby mostek się ślizgał na rurze, a jest mocno dokręcony.. albo jakby miski mi się układały w ramie.. dziwne...
Ma ktoś jakiś pomysł?
Ma ktoś jakiś pomysł?
#8
Posted 21 May 2012 - 09:38
może mostek nie jest splanowany równolegle, albo mufa ramy, albo stery , albo ....... itd
co do DART to masz pewnie fajke mostek i stery na gwint, tam są dwie nakrętki u góry, trzeba je odpowiednio dokrecić i skontrować ze sobą, miedzy nimi powinna być też podkładka z ząbkiem jak całość systemu antyodkreceniowago.
Gwint na rurce też może byc, ale ..... za mały i przepuszcza.
Jak nie umiesz - serwis.
Bikemaster, zmień top cap albo mostek na inny na chwile.
co do DART to masz pewnie fajke mostek i stery na gwint, tam są dwie nakrętki u góry, trzeba je odpowiednio dokrecić i skontrować ze sobą, miedzy nimi powinna być też podkładka z ząbkiem jak całość systemu antyodkreceniowago.
Gwint na rurce też może byc, ale ..... za mały i przepuszcza.
Jak nie umiesz - serwis.
Bikemaster, zmień top cap albo mostek na inny na chwile.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Posted 21 May 2012 - 10:30
Bikemaster, zmień top cap albo mostek na inny na chwile.
Po co top cap? On tylko ściaga stery a podczas jazdy wszystko trzyma mostek, wiec równie dobrze mógłbym nie mieć na stałe ani top capu ani gwiazdki, a ściągać stery tylko ekspanderem, po czym skręcić mostek, a ekspander z top capem wyjmować, co z resztą wiele osób chorych na wagę roweru czyni. Przezornie zmieniałem top cap i podkładki na zwykłe alu, ale to nic nie dało. Przyjeżdżam, luzuję mostek, jest małe "pyk" i luzu znów nie ma. Nic tu top capu nie trzeba ruszać bo to nie jest sprawa z nim związana.
Akcja taka zaczęła mi się robić od momentu zmiany widelca na nowy, więc jeszcze podejrzewam dolną bieżnię sterów, że może za słabo nabiłem ale wątpię.. Gdyby tak było to po kilku jazdach by się osadziła i po sprawie, a to cały czas się powtarza. Albo jak SPIKE wspomina mostek może być jakiś niedorobiony (Boplight jakiś mam)... :-? Dobry pomysł aby go wymienić.
#11
Posted 21 May 2012 - 11:03
Teoretycznie, jak piszesz, nie jest on potrzebny ale mialem podobna sytuacje.
Zmienilem mostek, z topornego fsa, na kcnc i do tego ekspanter tuna gum gum zamiast solidnego fsa. Wszystko odbywalo sie na karbonowej sterowce.
Efekt takiego zestawu, po kazdej jezdzie luz na sterach. Mostek mimo odpowiedniego dokrecenia slizgal sie po sterowce, a ze gum gum to kupa, wiec nic nie trzymal.
Wrocilem do ekspandera fsa i po problemie. Wydaje mi sie, ze sterowka, podczas skrecania mostka musiala sie poddawac co powodowalo luzy, tym bardziej ze nic jej nie wspieralo od srodka.
W innym rowerze nie stosuje top capa, ekspandera ale i sterowka ma wieksza srednice 1 1/4"
Zmienilem mostek, z topornego fsa, na kcnc i do tego ekspanter tuna gum gum zamiast solidnego fsa. Wszystko odbywalo sie na karbonowej sterowce.
Efekt takiego zestawu, po kazdej jezdzie luz na sterach. Mostek mimo odpowiedniego dokrecenia slizgal sie po sterowce, a ze gum gum to kupa, wiec nic nie trzymal.
Wrocilem do ekspandera fsa i po problemie. Wydaje mi sie, ze sterowka, podczas skrecania mostka musiala sie poddawac co powodowalo luzy, tym bardziej ze nic jej nie wspieralo od srodka.
W innym rowerze nie stosuje top capa, ekspandera ale i sterowka ma wieksza srednice 1 1/4"
#14
Posted 21 May 2012 - 20:51
Dart, facet , naucz sie możę podstawowego słownictwa- nazewnictwa części rowerowych bo po prostu poorażasz tekstami .
Jak można gwint wkręcić :shock:
i jakie spreżyny na gwintach ???????
nakrecasz miske sterową do lekkiego oporu i drugą nakrętką dokrecasz , a potem te dwie częśći ze sobą sie kontruje odpowiednio.
to co zrobiłeś i tak sie poluzuje za chwile, a skrecając na maxa niszczysz bieżnie sterów.
Bikemaster, boplight raczej jest dobry, masz coś nierównoległe w systemie
Jak można gwint wkręcić :shock:
i jakie spreżyny na gwintach ???????
nakrecasz miske sterową do lekkiego oporu i drugą nakrętką dokrecasz , a potem te dwie częśći ze sobą sie kontruje odpowiednio.
to co zrobiłeś i tak sie poluzuje za chwile, a skrecając na maxa niszczysz bieżnie sterów.
Bikemaster, boplight raczej jest dobry, masz coś nierównoległe w systemie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo



