Jump to content


Kierownica - luzy w mocowaniu


13 replies to this topic

#1 Gosc_Dart_*

Gosc_Dart_*
  • Gość

Posted 20 May 2012 - 15:07

Problem taki, że mimo dokręcenia ba maksimum, po przejeździe np. przezeżącego policianta między kierownicą a widelcem robią się luzy, tzn. lata na boki. Mimo dokręcenia na maksa cały czas się obluzowuje.

#2 kabat22

kabat22
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • Skądprzysucha

Posted 20 May 2012 - 18:14

pewnie zerwany gwint

#3 Gosc_Dart_*

Gosc_Dart_*
  • Gość

Posted 20 May 2012 - 18:59

Nie. Gwint jest OK. Sam się odkręca.

#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 20 May 2012 - 21:51

Dart, podaj trochę więcej szczegółów, bo nie wiemy, gdzie masz ten luz. Między kierownicą a widelcem jest jeszcze mostek (wspornik kierownicy), a nie napisałeś jakiego jest rodzaju (a-head czy na klin).

#5 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 posts
  • SkądPruszków

Posted 20 May 2012 - 22:00

Obstawiam, że chodzi o stery.

#6 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 21 May 2012 - 06:59

Masz ekspander czy gwiazdke ?

#7 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 21 May 2012 - 09:24

Ja mam podobny problem z którym nie wiem co zrobić. Podczas jazdy pojawia mi się luz na sterach. Podczas skręcania topcapem wszystko jest okej, dokręcam mostek, jadę, wracam i ponownie mam luz. Aby ponownie usunąć luz wystarczy poluzować mostek i luz znika, nie trzeba nawet mieszać topcapem. Więc z całą pewnością nie jest to gwiazdka. Wygląda jakby mostek się ślizgał na rurze, a jest mocno dokręcony.. albo jakby miski mi się układały w ramie.. dziwne...
Ma ktoś jakiś pomysł?

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 21 May 2012 - 09:38

może mostek nie jest splanowany równolegle, albo mufa ramy, albo stery , albo ....... itd

co do DART to masz pewnie fajke mostek i stery na gwint, tam są dwie nakrętki u góry, trzeba je odpowiednio dokrecić i skontrować ze sobą, miedzy nimi powinna być też podkładka z ząbkiem jak całość systemu antyodkreceniowago.

Gwint na rurce też może byc, ale ..... za mały i przepuszcza.

Jak nie umiesz - serwis.

Bikemaster, zmień top cap albo mostek na inny na chwile.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 May 2012 - 10:14

Bikemaster a dobrze masz nabita gwiazdke ? bo jakby nie patrzec dokrecacjac od gory Top capa dociagasz te luzy ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#10 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 21 May 2012 - 10:30

Bikemaster, zmień top cap albo mostek na inny na chwile.


Po co top cap? On tylko ściaga stery a podczas jazdy wszystko trzyma mostek, wiec równie dobrze mógłbym nie mieć na stałe ani top capu ani gwiazdki, a ściągać stery tylko ekspanderem, po czym skręcić mostek, a ekspander z top capem wyjmować, co z resztą wiele osób chorych na wagę roweru czyni. Przezornie zmieniałem top cap i podkładki na zwykłe alu, ale to nic nie dało. Przyjeżdżam, luzuję mostek, jest małe "pyk" i luzu znów nie ma. Nic tu top capu nie trzeba ruszać bo to nie jest sprawa z nim związana.
Akcja taka zaczęła mi się robić od momentu zmiany widelca na nowy, więc jeszcze podejrzewam dolną bieżnię sterów, że może za słabo nabiłem ale wątpię.. Gdyby tak było to po kilku jazdach by się osadziła i po sprawie, a to cały czas się powtarza. Albo jak SPIKE wspomina mostek może być jakiś niedorobiony (Boplight jakiś mam)... :-? Dobry pomysł aby go wymienić.

#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 21 May 2012 - 11:03

Teoretycznie, jak piszesz, nie jest on potrzebny ale mialem podobna sytuacje.
Zmienilem mostek, z topornego fsa, na kcnc i do tego ekspanter tuna gum gum zamiast solidnego fsa. Wszystko odbywalo sie na karbonowej sterowce.
Efekt takiego zestawu, po kazdej jezdzie luz na sterach. Mostek mimo odpowiedniego dokrecenia slizgal sie po sterowce, a ze gum gum to kupa, wiec nic nie trzymal.
Wrocilem do ekspandera fsa i po problemie. Wydaje mi sie, ze sterowka, podczas skrecania mostka musiala sie poddawac co powodowalo luzy, tym bardziej ze nic jej nie wspieralo od srodka.
W innym rowerze nie stosuje top capa, ekspandera ale i sterowka ma wieksza srednice 1 1/4"

#12 Gosc_Dart_*

Gosc_Dart_*
  • Gość

Posted 21 May 2012 - 12:36

Mam na gwinty, ale nawet jak dobrze dokręcę to po wjechaniu na nieruwności się obluzowuje. Wszystko jest OK, ale na gwintach są sprężyny. Może je usunąć?

#13 Gosc_Dart_*

Gosc_Dart_*
  • Gość

Posted 21 May 2012 - 18:19

Problem rozwiązany. Wystarczyło jeden gwint wkręcić na maxa a drógi tyle ile się ca (bo na maksa się nie da) I trzyma mocno. :-) Dzięki panowie za pomoc! :-)

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 21 May 2012 - 20:51

Dart, facet , naucz sie możę podstawowego słownictwa- nazewnictwa części rowerowych bo po prostu poorażasz tekstami .

Jak można gwint wkręcić :shock:
i jakie spreżyny na gwintach ???????


nakrecasz miske sterową do lekkiego oporu i drugą nakrętką dokrecasz , a potem te dwie częśći ze sobą sie kontruje odpowiednio.

to co zrobiłeś i tak sie poluzuje za chwile, a skrecając na maxa niszczysz bieżnie sterów.

Bikemaster, boplight raczej jest dobry, masz coś nierównoległe w systemie

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic