Jump to content


Photo

Prawidłowe poziomowanie siodełka


11 replies to this topic

#1 fafik

fafik
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądDarłowo

Posted 20 May 2012 - 21:29

Witam.Jak w tytule zastanawiam się jak prawidłowo poziomować siodełko w którym tył jest lekko zadarty do tyłu .Obecnie mam do testowania siodełko specialized avatar i nie chcę popełnić jakiegoś błędu przy montażu . Załączam dwa zdjęcia na pierwszym poziomica opiera się na przedniej części i zadartym tyle ale to powoduje że czub siodła jest lekko zadarty do góry w stosunku do miejsca gdzie powinny opierać się kości kulszowe, na drugim (co prawda nie zmieniałem pozycji siodełka ale chyba będziecie wiedzieć o co chodzi)poziomuję siodełko kładąc poziomicę mniej więcej od miejsca gdzie kości stykają się z siodełkiem i na czubie co daje taki efekt że siodełko nie jest zadarte czubkiem do góry ale nie wiem czy w ten sposób nie obciążam bardziej rąk.Nie wiem czy zrozumiecie o co mi chodzi mam nadzieję że tak. Podpowiedzcie mi jak to powinno prawidłowo wyglądać a może trzeba to jakoś wypośrodkować.
niestety nie mogę załączyć zdjęć ponieważ pojawił się komunikat że limit na wszystkie załączniki na tym forum został wykorzystany. może jutro się coś zmieni a tymczasem podpowiedzcie coś bez zdjęć

#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 20 May 2012 - 21:53

fafik, - zdjęć nie da sie załączyć jeśli robisz to ze swego komputera - trzeba je najpierw umieścić na jakimś serwerze - np. picasa.

Wydaje mi się że podchodzenie z poziomicą sprawdzi się przy płaskich deskach. W przypadku siodeł wyprofilowanych, w poziomie musi być ta część, na której spędzamy najwięcej czasu podczas jazdy - reszta powierzchni siodła nie ma już takiego znaczenia.

Ja to robię tak: stawiam rower na płaskiej powierzchni (podłoga w garażu), patrzę na siodło tak, abym za nim widział zarys stołu (wierzę, że jest równoległy do podłogi :mrgreen: ) i tak manewruję ustawieniem, aby część siodła, która najczęściej styka się z tyłkiem, pokrywała się z linią stołu.

Oczywiście później trzeba się przejechać - jak nie będziesz się zsuwał do przodu (świadczyć o tym może częste poprawianie się na siodle), ani nie będzie cię nic gniotło (czub sidła) znaczy, że siodło jest ustawione dobrze.

Niezły test na prawidłowe ustawienie, to jazda bez trzymanki, ale z pedałowaniem. Jak podczas takiej jazdy nie przesuwasz się na siodle (najczęściej do przodu) i siedzisz tak w "wygodnym" miejscu na siodle, to znaczy, że masz je dobrze ustawione.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 Riddick

Riddick
  • Użytkownik
  • 402 posts
  • Skądmałopolska

Posted 21 May 2012 - 07:58

u mnie się to nie sprawdziło, siodełko mam raczej "płaskie", wypoziomowałem je waserwagą i przy dłuższej jeździe ON mi drętwiał, opuściłem nieco nosek siodła i teraz jest OK, jadąc bez trzymania nie zsuwam się w ogóle :mrgreen:

#4 fafik

fafik
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądDarłowo

Posted 21 May 2012 - 21:34

Dziękuję Panowie za podpowiedzi Robo twoje sposoby na sprawdzenie prawidłowości ustawienia siodełka na pewno się przydadzą jutro sprawdzę.Riddick jak miałem selle italia slr miałem ustawione idealnie poziomo i nic mi nie drętwiało :-) ale okazało się nie dla mnie.A cha bym zapomniał utworzyłem już konto w pacasa i dodałem na swoim profilu zdjęcia ale nie wiem jak je udostępnić dla forowiczów proszę o podpowiedż.

#5 fafik

fafik
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądDarłowo

Posted 22 May 2012 - 20:39

Spróbuję wkleić linki do zdjęć
1) https://picasaweb.go...feat=directlink
2) https://picasaweb.go...feat=directlink
Dzięki dla kolegi 1415 chris.chyba się udało i teraz dopiero możecie zobaczyć o co dokładnie mi chodzi.

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 May 2012 - 02:22

Mnie teoria o ustawianiu siodełka na poziomicę nigdy nie przekonywała. Przecież siodło i tak nie jest jedynym punktem podparcia, a nikt z nas nie ma idealnie płaskiego tyłka. Ja na żadnym siodle ustawionym poziomo nie czuję się wygodnie. Zawsze opuszczam nosek w dół - w siodłach z podniesionym tyłem nieznacznie, a w płaskich bardzo wyraźnie. Może ma to jakiś związek z gibkością grzbietu (ja gibki w krzyżu nie jestem i mam tendencję do obracania całej miednicy przy pochyleniu się nad kierownicą, co powoduje zwiększony nacisk na kość łonową). Wolę już nieco większy nacisk na ręce niż cierpienie w imię jakiejś teorii.

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 23 May 2012 - 07:51

Teoria poziomego siodla ma jak najbardziej swoje uzasadnienie. Nos opuszczony do przodu - uczucie zjezdzania z siodla i nadmierne obciazenie rak. Nos zadarty do gory - maleje efetkywnosc pedalowania, traci sie moc.
Do tego wszystkiego dochodzi komfort. I tu sprawa wyglada juz bardzo indywidualnie.
Wypoziomowanie siodla to dobry start do znalezienia wlasciwej dla siebie pozycji.

fafik w siodle najczesciej przebywa sie w jego srodkowej czesci i to ona w tym wypadku powinna byc w poziomie. Siodlo ze zdjecia jest ewidentnie zadarte do gory.
Opusc je troche, a potem probuj z bardzo malymi zmianami kata nachylenia nosa gora/dol. Mniej wiecej 3mm odpowiada 1st. W taki sposob znajdziesz pozycje w ktorej czujesz sie najlepiej.

#8 fafik

fafik
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądDarłowo

Posted 25 May 2012 - 19:42

Dzięki chris skorzystałem z twoich sugesti i powiem że jest znacznie lepiej pozostaje tylko jeszcze odrobina korekcji bo może okazać się że może być jeszcze lepiej ale tak jak pisałeś w małym zakresie ruchu.Zobaczymy w każdym bądź razie i tak jestem bardzo zadowolony z obecnych wyników. :->

#9 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 May 2012 - 20:27

Na pierwszym zdjęciu pięknie widać, że dechy na drzwiach są w poziomie, więc mogą służyć za odniesienie. Ja, siodełko o takim profilu ustawiłbym w poziomie w części dokładnie nad jarzemkiem sztycy. Czub nie będzie upijał, a lekko podniesiony tył będzie stanowił dobre podparcie. Bardzo lubię takie siodła - długo jeździłem na Aliante Fi'zi:k-a.

A co sądzisz o wyściółce w siodełkach Speca ? Miałem okazję przejechać się na jakimś (może nawet to był Avatar, ale nie pamiętam) i zupełnie mi nie pasowało. Wyściółka niby miękka, ale za bardzo się uginała i wyraźnie czułem twardą skorupę - to było okropne.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#10 fafik

fafik
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądDarłowo

Posted 29 May 2012 - 22:18

Robo właśnie tak je ustawiłem i jest na razie ok.Jesli chodzi o tego avatara to jest najlepsze z dotychczasowych na których jeżdziłem jeśli chodzi o kształt choć nie idealne .Muszę sprawdzić dokładnie ale wydaje mi się że obecnie spec wprowadził do sprzedaży jeszcze inne odmiany avatara prawdopodobnie z inną wyściółką i prętami.Ogólna ocena siodełka ze względu właśnie na kształt jest pozytywna bo przejeżdżam 70-100 km i w zasadzie jest lepiej niż na innych które testowałem(slr,flite, flite max,fizik chyba arione)ale dalej już zaczyna doskwierać zbyt miękka wyściółka na szczęście takie dystanse nie jeżdzę zbyt często.

#11 Akitigra

Akitigra
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądWrocław

Posted 30 May 2012 - 08:20

Skorzystałem z rady robo, i ustawiłem swojego avatara poziomo w srodkowej częsci jak na drugiej fotce od fafik, i po Lesznie myślę że znalazłem optymalne położenie. Po 133km zero problemów z drętwieniem, bólem itp.
Wcześniej opierałem poziomicę na tyle i nosie siodła jak na fotce 1 i na dłuższych wyjazdach miałem problemy z drętwieniem.

#12 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,638 posts
  • SkądSulęcin

Posted 24 July 2012 - 08:23

Może to pomoże:
Posted Image

To z artykułu o ustawianiu roweru szosowego Road Bicycle Fit (jak chcecie to poczytajcie, warto), ale zwróćcie uwagę na zdjęcie w dolnym prawym rogu - od rury podsiodłowej jest poprowadzona linia do siodełka, od miejsca zakończonego strzałką jest poprowadzona druga linia równoległa do podłoża do kierownicy. Właściwie tu chodziło o pokazanie na jakiej wysokości należy montować mostek i jak mierzyć wysokość siodełka (te nogi kolarza i linia sposób ustawienia wysokości siodełka wg Lemond-Guimardmethodof = 0,8833 * wewnętrzna długość nóg w cm, szczegóły w artykule) ale widać tu wyraźnie która część siodełka ma być równoległa do podłoża.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic