problem z założeniem klamki, jak zabezpieczyć końcówkę linki
Started By
amd23
, 14 sie 2008 19:30
28 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 sierpień 2008 - 19:30
Witam wszystkich.
Mam problem ze zmianą klamki Sora. Mianowicie jak się wkłada i montuje w klamce linki wiem, ale jest problem z założeniem samej klamki na kierownicę. Otóż obejma okrągła która trzyma klamkę na kierownicy jest za ciasna aby włożyć na kierownicę-baranka.
Ponieważ zdaje sobie sprawę że nie każdy pamięta wszystkie klamki na pamięć oraz jej budowę, więc pod tym linkiem jest narysowana klamka ze wszystkimi elementami.
http://www.upload.boo.pl/ST_3300_pdf40
obejma która jest za mocno skręcona czy też wciśnięta oznaczona jest jako nr 6
śruba nr 7 to imbus ale nie da jej rady za bardzo odkręcić bo ciężko jest tam wsadzić imbusa więc uznałem że to nie ta. Z kolei śruba nr 6 ma łeb w kształcie prostokąta no i kluczem jej się nie da odkręcić. Pomóżcie bardziej doświadczeni kolarze. Pozdrawiam
Mam problem ze zmianą klamki Sora. Mianowicie jak się wkłada i montuje w klamce linki wiem, ale jest problem z założeniem samej klamki na kierownicę. Otóż obejma okrągła która trzyma klamkę na kierownicy jest za ciasna aby włożyć na kierownicę-baranka.
Ponieważ zdaje sobie sprawę że nie każdy pamięta wszystkie klamki na pamięć oraz jej budowę, więc pod tym linkiem jest narysowana klamka ze wszystkimi elementami.
http://www.upload.boo.pl/ST_3300_pdf40
obejma która jest za mocno skręcona czy też wciśnięta oznaczona jest jako nr 6
śruba nr 7 to imbus ale nie da jej rady za bardzo odkręcić bo ciężko jest tam wsadzić imbusa więc uznałem że to nie ta. Z kolei śruba nr 6 ma łeb w kształcie prostokąta no i kluczem jej się nie da odkręcić. Pomóżcie bardziej doświadczeni kolarze. Pozdrawiam
#2 Gosc_mjolnir_*
Napisano 14 sierpień 2008 - 19:37
hmm...z tego rysunku trudno mi powiedzieć który to numer śruby, ale jest to śruba imbusowa w zagłębieniu po zewnętrznej stronie klamki. Faktycznie, trochę ciężko do niej dojść, trzeba odchylić gumę i wsunąć imbus dość głeboko w spacjalnie do tego zrobiony kanalik.
#7
Napisano 14 sierpień 2008 - 20:09
jesteście pewni tego koledzy ?
pytam bo w sumie tam mało miejsca jest i uznałem że Shimano zrobiło coś mądrego co mnie przerosło.
A z praktyki Waszej , odkręcaliście zwykłym to imbusem czy jakimś specjalnym małym ?
Najlepszy imbus to jest "specjalny" długi imbus z rączką jak od korkociągu ;-)
Ale dasz radę nawet zwykłym imbusem-scyzorykiem.
#10
Napisano 15 sierpień 2008 - 10:16
tiaa , odkręciłem , trzeba było tylko od drugiej strony gumę odchylić Thx Wam za pomoc.
Mam teraz jedno pytanie, czy te srebrne końcówki zagniecione które są na końcu linek aby się nie rozdwajały , czy da się takie końcówki kupić i czy lepiej to samemu zagnieść czy podjechać do jakiegoś rowerowego ? Pytam bo nie wiem jak to wygląda w praktyce.
Mam teraz jedno pytanie, czy te srebrne końcówki zagniecione które są na końcu linek aby się nie rozdwajały , czy da się takie końcówki kupić i czy lepiej to samemu zagnieść czy podjechać do jakiegoś rowerowego ? Pytam bo nie wiem jak to wygląda w praktyce.