Długość główki ramy, wzrost kolarza a optymalna pozycja.
Started By
domikos
, 29 maj 2012 13:01
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 maj 2012 - 13:01
Witam,
Jak to jest , mam 178cm wzrostu , górną rurę 545. sztyca wyciagnięta na około 20cm , główka ramy to 140mm, i własnie -czy nie za mało. ?? odległosc od kiery do osi przedneigo koło to jakies 570cm, przy dolnym chwycie jedzie się dosc efektywnie wszak trzeba zadzierac mocno głowę , efekt bolący trochę kark tak po 1.5h jezdzie i ręce. Czy nie za nisko jest kierka?, dodam ze podkładek wiecej nie dam, dałem tak na ok 3cm. mostek na -6stopni. ciekawi mnie jak to u Was wygląda.
Jak to jest , mam 178cm wzrostu , górną rurę 545. sztyca wyciagnięta na około 20cm , główka ramy to 140mm, i własnie -czy nie za mało. ?? odległosc od kiery do osi przedneigo koło to jakies 570cm, przy dolnym chwycie jedzie się dosc efektywnie wszak trzeba zadzierac mocno głowę , efekt bolący trochę kark tak po 1.5h jezdzie i ręce. Czy nie za nisko jest kierka?, dodam ze podkładek wiecej nie dam, dałem tak na ok 3cm. mostek na -6stopni. ciekawi mnie jak to u Was wygląda.
#5
Napisano 29 maj 2012 - 14:53
Wszystko kwestia przyzwyczajenia, budowy ciała, wytrenowania i rozciągnięcia. Nie da się określić czy za nisko czy nie. Jak ci nie wygodnie i nie idzie się przyzwyczaić/rozciągnąć znaczy że za nisko. Możesz odwrócić mostek na + i zdjąć jedną podkładkę a powinno być lepiej. 140mm to raczej średnia, jeśli nie spora wysokość główki ramy.
A kalkulator tu się na nic nie przyda, on jest tylko dla orientacji.
A kalkulator tu się na nic nie przyda, on jest tylko dla orientacji.
#8
Napisano 13 październik 2012 - 15:14
Czy wysokość główki ramy ma wpływ na pozycję na rowerze? Mam 182cm wzrostu, długość górnej rury c-c 555mm, główka ramy 155mm. Różnica między wysokościa kierownicy a siodełka - ok 120mm. Mostek 120mm, 6stopni, do góry.
Ogladając wyścigi widać czasem kolarzy, którzy jadąc, trzymają łokcie na kierownicy. Jest to pozycja bardzo aerodynamiczna i pochylona. Tez tak spróbowałem, ale wtedy jestem bardzo zgiety i brzuch dochodzi do kolan. Może niezupełnie, ale niest to pozycja zbyt komfortowa i nie wyobrazam sobie jecha dłuzej niz kilkast metrów. Czy np kupując ramę większą 56-58cm, ale zeby główka ramy miała ok 180mm, taka pochylona pozycja z łokciami na kierownicy, byłaby mozliwa?
Ogladając wyścigi widać czasem kolarzy, którzy jadąc, trzymają łokcie na kierownicy. Jest to pozycja bardzo aerodynamiczna i pochylona. Tez tak spróbowałem, ale wtedy jestem bardzo zgiety i brzuch dochodzi do kolan. Może niezupełnie, ale niest to pozycja zbyt komfortowa i nie wyobrazam sobie jecha dłuzej niz kilkast metrów. Czy np kupując ramę większą 56-58cm, ale zeby główka ramy miała ok 180mm, taka pochylona pozycja z łokciami na kierownicy, byłaby mozliwa?
#10
Napisano 13 październik 2012 - 16:06
Pisząc wysokośc główki ramy miałem na mysli długość główki lub długośc rury sterowej. Większy kąt, mostka zadartego do góry, raczej odpada bo wyglada mało szosowo:) lemondka również.
To mnie ciekawi -czy wieksza długość glówki ramy/rury sterowej spowoduje, że kierownica bedzie wyżej. Teraz pod mostkiem mam 4 podkładki, czyli około 20mm.
To mnie ciekawi -czy wieksza długość glówki ramy/rury sterowej spowoduje, że kierownica bedzie wyżej. Teraz pod mostkiem mam 4 podkładki, czyli około 20mm.
#11
Napisano 13 październik 2012 - 17:32
To chodzi Ci o wygląd czy wygodę?
Patrząc i myśląc logicznie to kierownica będzie wyżej... Podkładki jeżeli masz pod mostkiem, to niewiele możesz zrobić.
A jak z wysokością siodełka u Ciebie wygląda?
Być może ramę masz niedopasowaną? Mierzyłeś się i znasz optymalne wymiary ramy dla siebie?
Patrząc i myśląc logicznie to kierownica będzie wyżej... Podkładki jeżeli masz pod mostkiem, to niewiele możesz zrobić.
A jak z wysokością siodełka u Ciebie wygląda?
Być może ramę masz niedopasowaną? Mierzyłeś się i znasz optymalne wymiary ramy dla siebie?
#13
Napisano 13 październik 2012 - 18:15
Chodzi mi przede wszystkim o wygodę, ale wygląd też jest ważny.
Na razie nie kupuję innej ramy. Po prostu interesuje mnie czy większa główka/rura sterowa spowoduje, że kierownica bedzie wyżej - bez róznych kombinacji czy patentów.
Rama, która obecnie mam jest na styk - tak myslę. Ale to nie oznacza, że nie może być lepiej:)
Nastronie canyona
tu przy opisie geometrii jest podany parametr H - odległość w pionie między suportem a górną powierzchnią główki ramy. W rozmiarze L, przy podobnej długości rury poziomej, canyon ma H=594, a ja w swoim rowerze 545 mm. Wychodzi 50 mm, czyli bardzo duzo. To by znaczyło, że siodełko tez będzie niżej o 50mm - porównując do mojego roweru.
Muszę popatrzeć na strony innych producentów, jak tam to wygląda. Może tu jest pies pogrzebany, w małej odległsci miedzy suportem a główką?
Na razie nie kupuję innej ramy. Po prostu interesuje mnie czy większa główka/rura sterowa spowoduje, że kierownica bedzie wyżej - bez róznych kombinacji czy patentów.
Rama, która obecnie mam jest na styk - tak myslę. Ale to nie oznacza, że nie może być lepiej:)
Nastronie canyona
tu przy opisie geometrii jest podany parametr H - odległość w pionie między suportem a górną powierzchnią główki ramy. W rozmiarze L, przy podobnej długości rury poziomej, canyon ma H=594, a ja w swoim rowerze 545 mm. Wychodzi 50 mm, czyli bardzo duzo. To by znaczyło, że siodełko tez będzie niżej o 50mm - porównując do mojego roweru.
Muszę popatrzeć na strony innych producentów, jak tam to wygląda. Może tu jest pies pogrzebany, w małej odległsci miedzy suportem a główką?
#14
Napisano 13 październik 2012 - 20:09
Damiano na jakie ramy Canyona patrzysz? Bo w tych wartosciach jakie podajesz cos mi nie pasuje.
Dla przykladu ultimate cf z gorna zblizona do Twojej 554, rozmiar 56. Stack (H) jest tutaj 568 a nie 594. Poza tym, nie ma sie co dziwic ze ramy o podobnych rozmiarach gornych rur (
beda nizsze od Canyona.
Ramy Canyona sa krotkie.
Kolejna rzecz, to wieksza rama o ktorej piszesz. Wieksza, czytaj dluzsza i rowniez wyzsza pod tylkiem. Podniesiesz sobie przod, kosztem wiekszego wyciagniecia i opuszczenia sztycy.
I jeszcze jedna rzecz, latwiej jest wylozyc lokcie na kierze przy krotszej ramie niz przy dluzszej.
Mysle ze tu jest pies pogrzebany. Pros z reguly jezdza na mniejszych ramach 1-2 rozmiary niz cywile.
Dla przykladu ultimate cf z gorna zblizona do Twojej 554, rozmiar 56. Stack (H) jest tutaj 568 a nie 594. Poza tym, nie ma sie co dziwic ze ramy o podobnych rozmiarach gornych rur (
Ramy Canyona sa krotkie.
Kolejna rzecz, to wieksza rama o ktorej piszesz. Wieksza, czytaj dluzsza i rowniez wyzsza pod tylkiem. Podniesiesz sobie przod, kosztem wiekszego wyciagniecia i opuszczenia sztycy.
I jeszcze jedna rzecz, latwiej jest wylozyc lokcie na kierze przy krotszej ramie niz przy dluzszej.
Mysle ze tu jest pies pogrzebany. Pros z reguly jezdza na mniejszych ramach 1-2 rozmiary niz cywile.
#16
Napisano 13 październik 2012 - 21:46
Im większa rama tym i główka wieksza ,ja przy moich dwóch metrach wzrostu mam główke 23cm , stwierdzam jednak ze to za duzo podkladki ścagnełem ,mysle o kupnie ramy w przyszłosci z główką 20cm ,3 cm w dół dadzą o wiele lepszą pozycje ,dodam ze horyzontalną dł górnej mam 60cm .
#17
Napisano 13 październik 2012 - 22:05
1415chris linka podałem w moim poscie powyzej - canyon roadlite. To tylko przykład. Model ultimate ma trochę inną geometrię. Rzuciłem okiem na meridę i jeden z modeli ma podobną geometrię do mojego roweru - stack jest tylko około 6 mm wiekszy. Znowu Scott cr1 przy rurze górnej 560mm ma stack 584
A ja kombinuję inaczej tylko nie wiem czy dobrze. Im większa rama, tym wiekszy stack, więc mniejsza róznica w pionie miedzy siodełkiem a kierownicą. A skoro kierownica jest wyżej (niż w moim rowerze) to wtedy nie trzeba się tak zginać żeby łokcie wspierały się na kierownicy.
Przy moim wzroscie 182cm mozna kombinowac z ramami 560-580mm - dł górnej rury.
A ja kombinuję inaczej tylko nie wiem czy dobrze. Im większa rama, tym wiekszy stack, więc mniejsza róznica w pionie miedzy siodełkiem a kierownicą. A skoro kierownica jest wyżej (niż w moim rowerze) to wtedy nie trzeba się tak zginać żeby łokcie wspierały się na kierownicy.
Przy moim wzroscie 182cm mozna kombinowac z ramami 560-580mm - dł górnej rury.
#18
Napisano 13 październik 2012 - 23:02
Zalozmy ze cialo rowerzysty jest zaczepione w punktcie 4 liter. Zasieg ramion, chwytu kiery bedzie ograniczony promieniem (dupsko-max zasieg ramion).
Podnoszenie glowki nic tu nie da, bo w/w zestaw bedzie poruszal sie po promieniu.
Jedynym rozwiazaniem jest skrocenie ramy (w/w promienia).
Masz racje, wieksza rama = wiekszy stack, z tym ze podsiodlowka rowniez tu rosnie.
Groteskowo, mozesz skonczyc z wysokim przodem i sztyca w calosci wpuszczona w rame.
Co do dl gornej rury, 580 dla 182 to zdecydowanie za dluuuuuugo.
Chyba ze masz ramiona jak Mr Hyde w The League of Extraordinary Gentlemen :-D
Podnoszenie glowki nic tu nie da, bo w/w zestaw bedzie poruszal sie po promieniu.
Jedynym rozwiazaniem jest skrocenie ramy (w/w promienia).
Masz racje, wieksza rama = wiekszy stack, z tym ze podsiodlowka rowniez tu rosnie.
Groteskowo, mozesz skonczyc z wysokim przodem i sztyca w calosci wpuszczona w rame.
Co do dl gornej rury, 580 dla 182 to zdecydowanie za dluuuuuugo.
Chyba ze masz ramiona jak Mr Hyde w The League of Extraordinary Gentlemen :-D
#19
Napisano 14 październik 2012 - 20:07
Pogrzebałem troche na forum i wg tabelki (czy prawdziwej?) 580 dł rury górnej dla 182cm wzrostu, to teoretycznie za dużo. Miałem mozliwść przejechania się na rowerze z ramą 590 i jechąło się niby ok, ale nie próbowałem zrobić testu z jazdą z przedramieniem na kierownicy.
Dziś jechałem na swoim i połozyłem przedramię na kierownicy i gdyby rama była większa od 2cm to byłoby jeszcze gorzej. Z tym że byłoby wyżej. Ciężko tak teoretyzować
Na pewno nie jest tak jak myślałem, że większa, dłuższa rama będzie odpowiednia do takiej jazdy. Tu by się przydała, taka jak mówisz jeszcze krótsza, ale z dłuzszą główką.
Lekko zbaczając - czym rózni się rama canyona roadlite al od ultimate al? ta druga ma tył karbonowy?
Dziś jechałem na swoim i połozyłem przedramię na kierownicy i gdyby rama była większa od 2cm to byłoby jeszcze gorzej. Z tym że byłoby wyżej. Ciężko tak teoretyzować
Lekko zbaczając - czym rózni się rama canyona roadlite al od ultimate al? ta druga ma tył karbonowy?
#20
Napisano 14 październik 2012 - 20:32
To sa cale alu konstrukcje.
Ultmate al:
bardziej sportowa geometria;
caly karbonowy widel, w roadlite carbon/alu;
tapered glowka ramy i sterowki widla;
Ta rama bedzie sztywniejsza od roadlite.
Ultmate al:
bardziej sportowa geometria;
caly karbonowy widel, w roadlite carbon/alu;
tapered glowka ramy i sterowki widla;
Ta rama bedzie sztywniejsza od roadlite.


