Skocz do zawartości


Zdjęcie

Długość główki ramy, wzrost kolarza a optymalna pozycja.


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 29 maj 2012 - 13:01

Witam,

Jak to jest , mam 178cm wzrostu , górną rurę 545. sztyca wyciagnięta na około 20cm , główka ramy to 140mm, i własnie -czy nie za mało. ?? odległosc od kiery do osi przedneigo koło to jakies 570cm, przy dolnym chwycie jedzie się dosc efektywnie wszak trzeba zadzierac mocno głowę , efekt bolący trochę kark tak po 1.5h jezdzie i ręce. Czy nie za nisko jest kierka?, dodam ze podkładek wiecej nie dam, dałem tak na ok 3cm. mostek na -6stopni. ciekawi mnie jak to u Was wygląda.

#2 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 29 maj 2012 - 14:26

Istotna jest różnica wysokości siodełko-kierownica. Ja mam np. 90 mm, ale Nibali ma 130mm...a wzrostu mam tyle co ty.

#3 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 29 maj 2012 - 14:36

no u mnie jest to równiez 9-10 cm , a jaką masz odległosć śr.kierki- środek sztycy? ja mam 665mm.

#4 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 29 maj 2012 - 14:42

Np. w kalkulatorze na competitive cyclist podają ci odległość od czubka siodełka do kierownicy, u mnie to jest ok. 54 cm. Do sztycy to musiałbym zmierzyć , bo nie pamiętam.

#5 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 29 maj 2012 - 14:53

Wszystko kwestia przyzwyczajenia, budowy ciała, wytrenowania i rozciągnięcia. Nie da się określić czy za nisko czy nie. Jak ci nie wygodnie i nie idzie się przyzwyczaić/rozciągnąć znaczy że za nisko. Możesz odwrócić mostek na + i zdjąć jedną podkładkę a powinno być lepiej. 140mm to raczej średnia, jeśli nie spora wysokość główki ramy.

A kalkulator tu się na nic nie przyda, on jest tylko dla orientacji.

#6 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 29 maj 2012 - 20:03

domikos, no i zmierzyłem, równe 660 mm.

#7 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 30 maj 2012 - 10:32

no to wygląda jakbyśmy mieli to identyczne , hm, w takim razie wyglada na to ze ramki nie mam za małej (a trochę tak myślałem) , dzięki za porównania i info.

#8 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 13 październik 2012 - 15:14

Czy wysokość główki ramy ma wpływ na pozycję na rowerze? Mam 182cm wzrostu, długość górnej rury c-c 555mm, główka ramy 155mm. Różnica między wysokościa kierownicy a siodełka - ok 120mm. Mostek 120mm, 6stopni, do góry.
Ogladając wyścigi widać czasem kolarzy, którzy jadąc, trzymają łokcie na kierownicy. Jest to pozycja bardzo aerodynamiczna i pochylona. Tez tak spróbowałem, ale wtedy jestem bardzo zgiety i brzuch dochodzi do kolan. Może niezupełnie, ale niest to pozycja zbyt komfortowa i nie wyobrazam sobie jecha dłuzej niz kilkast metrów. Czy np kupując ramę większą 56-58cm, ale zeby główka ramy miała ok 180mm, taka pochylona pozycja z łokciami na kierownicy, byłaby mozliwa?

#9 Huskacz

Huskacz
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Skądtaka śląska wiocha

Napisano 13 październik 2012 - 15:39

Główka tutaj Ci nic nie da, jeżeli masz rurę sterową tej samej długości... Możesz kupić mostek z wyższym kątem nachylenia i dać go "na plus" (czyli do góry). Lemondka (kierownica czasowa) jeszcze dodaje kilka centymetrów w górę.

#10 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 13 październik 2012 - 16:06

Pisząc wysokośc główki ramy miałem na mysli długość główki lub długośc rury sterowej. Większy kąt, mostka zadartego do góry, raczej odpada bo wyglada mało szosowo:) lemondka również.
To mnie ciekawi -czy wieksza długość glówki ramy/rury sterowej spowoduje, że kierownica bedzie wyżej. Teraz pod mostkiem mam 4 podkładki, czyli około 20mm.

#11 Huskacz

Huskacz
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Skądtaka śląska wiocha

Napisano 13 październik 2012 - 17:32

To chodzi Ci o wygląd czy wygodę?

Patrząc i myśląc logicznie to kierownica będzie wyżej... Podkładki jeżeli masz pod mostkiem, to niewiele możesz zrobić.

A jak z wysokością siodełka u Ciebie wygląda?

Być może ramę masz niedopasowaną? Mierzyłeś się i znasz optymalne wymiary ramy dla siebie?

#12 Bodzias94

Bodzias94
  • Użytkownik
  • 70 postów

Napisano 13 październik 2012 - 17:46

Jak chcesz wyżej to może coś takiego ?

#13 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 13 październik 2012 - 18:15

Chodzi mi przede wszystkim o wygodę, ale wygląd też jest ważny.
Na razie nie kupuję innej ramy. Po prostu interesuje mnie czy większa główka/rura sterowa spowoduje, że kierownica bedzie wyżej - bez róznych kombinacji czy patentów.
Rama, która obecnie mam jest na styk - tak myslę. Ale to nie oznacza, że nie może być lepiej:)

Nastronie canyona
tu przy opisie geometrii jest podany parametr H - odległość w pionie między suportem a górną powierzchnią główki ramy. W rozmiarze L, przy podobnej długości rury poziomej, canyon ma H=594, a ja w swoim rowerze 545 mm. Wychodzi 50 mm, czyli bardzo duzo. To by znaczyło, że siodełko tez będzie niżej o 50mm - porównując do mojego roweru.
Muszę popatrzeć na strony innych producentów, jak tam to wygląda. Może tu jest pies pogrzebany, w małej odległsci miedzy suportem a główką?

#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 październik 2012 - 20:09

Damiano na jakie ramy Canyona patrzysz? Bo w tych wartosciach jakie podajesz cos mi nie pasuje.
Dla przykladu ultimate cf z gorna zblizona do Twojej 554, rozmiar 56. Stack (H) jest tutaj 568 a nie 594. Poza tym, nie ma sie co dziwic ze ramy o podobnych rozmiarach gornych rur (B) beda nizsze od Canyona.
Ramy Canyona sa krotkie.
Kolejna rzecz, to wieksza rama o ktorej piszesz. Wieksza, czytaj dluzsza i rowniez wyzsza pod tylkiem. Podniesiesz sobie przod, kosztem wiekszego wyciagniecia i opuszczenia sztycy.

I jeszcze jedna rzecz, latwiej jest wylozyc lokcie na kierze przy krotszej ramie niz przy dluzszej.
Mysle ze tu jest pies pogrzebany. Pros z reguly jezdza na mniejszych ramach 1-2 rozmiary niz cywile.

#15 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 13 październik 2012 - 20:50

ja przy ramie 56 i horyzontalna 56 główka ramy 155 obniżyłem dziś o jedną podkładkę 1 cm jutro sprawdzę jak to wpływa na jazdę a mój wzrost 180 cm

#16 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 13 październik 2012 - 21:46

Im większa rama tym i główka wieksza ,ja przy moich dwóch metrach wzrostu mam główke 23cm , stwierdzam jednak ze to za duzo podkladki ścagnełem ,mysle o kupnie ramy w przyszłosci z główką 20cm ,3 cm w dół dadzą o wiele lepszą pozycje ,dodam ze horyzontalną dł górnej mam 60cm .

#17 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 13 październik 2012 - 22:05

1415chris linka podałem w moim poscie powyzej - canyon roadlite. To tylko przykład. Model ultimate ma trochę inną geometrię. Rzuciłem okiem na meridę i jeden z modeli ma podobną geometrię do mojego roweru - stack jest tylko około 6 mm wiekszy. Znowu Scott cr1 przy rurze górnej 560mm ma stack 584

A ja kombinuję inaczej tylko nie wiem czy dobrze. Im większa rama, tym wiekszy stack, więc mniejsza róznica w pionie miedzy siodełkiem a kierownicą. A skoro kierownica jest wyżej (niż w moim rowerze) to wtedy nie trzeba się tak zginać żeby łokcie wspierały się na kierownicy.
Przy moim wzroscie 182cm mozna kombinowac z ramami 560-580mm - dł górnej rury.

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 październik 2012 - 23:02

Zalozmy ze cialo rowerzysty jest zaczepione w punktcie 4 liter. Zasieg ramion, chwytu kiery bedzie ograniczony promieniem (dupsko-max zasieg ramion).
Podnoszenie glowki nic tu nie da, bo w/w zestaw bedzie poruszal sie po promieniu.
Jedynym rozwiazaniem jest skrocenie ramy (w/w promienia).

Masz racje, wieksza rama = wiekszy stack, z tym ze podsiodlowka rowniez tu rosnie.
Groteskowo, mozesz skonczyc z wysokim przodem i sztyca w calosci wpuszczona w rame.

Co do dl gornej rury, 580 dla 182 to zdecydowanie za dluuuuuugo.
Chyba ze masz ramiona jak Mr Hyde w The League of Extraordinary Gentlemen :-D

#19 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 14 październik 2012 - 20:07

Pogrzebałem troche na forum i wg tabelki (czy prawdziwej?) 580 dł rury górnej dla 182cm wzrostu, to teoretycznie za dużo. Miałem mozliwść przejechania się na rowerze z ramą 590 i jechąło się niby ok, ale nie próbowałem zrobić testu z jazdą z przedramieniem na kierownicy.

Dziś jechałem na swoim i połozyłem przedramię na kierownicy i gdyby rama była większa od 2cm to byłoby jeszcze gorzej. Z tym że byłoby wyżej. Ciężko tak teoretyzować:) Na pewno nie jest tak jak myślałem, że większa, dłuższa rama będzie odpowiednia do takiej jazdy. Tu by się przydała, taka jak mówisz jeszcze krótsza, ale z dłuzszą główką.

Lekko zbaczając - czym rózni się rama canyona roadlite al od ultimate al? ta druga ma tył karbonowy?

#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2012 - 20:32

To sa cale alu konstrukcje.
Ultmate al:
bardziej sportowa geometria;
caly karbonowy widel, w roadlite carbon/alu;
tapered glowka ramy i sterowki widla;
Ta rama bedzie sztywniejsza od roadlite.



Dodaj odpowiedź