Jump to content


Photo

Moje opony 700x20c


20 replies to this topic

#1 Raleigh

Raleigh
  • Użytkownik
  • 74 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 June 2012 - 16:53

Witam,
proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów nt. mojego zestawu opon które nabyłem okazyjnie drogą kupna z rowerem – klasyczną stalówką Reynolds 501 z lat 80-tych :
700x20c
tył : Michelin Sport Select 20-622 100 psi
przód : Vredestein Racer 20-622 90 psi

Tył ma bardziej urozmaicony i głębszy bieżnik, przód to tylko dwa cienkie paski bieżnika biegnące równolegle po okręgu opony.
Zrobiłem już 500 km na razie tylko po suchym asfalcie – bez możliwości porównania z innymi oponami, z tego względu, że to moja pierwsza szosówka. Wszelkie uwagi i sugestie modyfikacji zestawu opon mile widziane. Acha – jeszcze moje dane : 183cm/67kg

#2 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 posts
  • SkądMysłowice

Posted 04 June 2012 - 17:01

Jeśli ma głębszy bieżnik, to można się spodziewać, że lepiej trzyma w zakrętach (szczególnie na mokrych lub z piaskiem).
Moim zdaniem lepiej jest mieć większą przyczepność z przodu. Uślizg tylnego koła jeszcze nie jest taki straszny - zwykły szlif na biordze. Uślizg przedniego koła to już cięższa sprawa.

Najlepiej byłoby kupić dwie takie same opony. Na dodatek założyłbym 700x23C.

#3 Raleigh

Raleigh
  • Użytkownik
  • 74 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 June 2012 - 17:18

A jakie są korzyści 23 nad 20?

#4 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 04 June 2012 - 17:25

Wyższa opona to trochę lepsze tłumienie, w razie czego trudniej dobić do obręczy, ogólnie lepszy komfort.

#5 Raleigh

Raleigh
  • Użytkownik
  • 74 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 June 2012 - 17:28

A poza komfortem? Domyślam się, że wyższa ma większe opory toczenia i co za tym idzie jest wolniejsza. A mi zależy na szybkości na szosie – unikam krawężników.

#6 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 04 June 2012 - 17:39

kwestia oporów to głównie kwestia mieszanki, nie tylko szerokości opony. Jak masz miękką gumę, to będzie kleić zamiast nieść.

#7 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 04 June 2012 - 18:28

A jakie są korzyści 23 nad 20?

Wyższa opona to trochę lepsze tłumienie, w razie czego trudniej dobić do obręczy, ogólnie lepszy komfort.

Przecież 20 a 23 to szerokość o pony a nie wysokość , wysokość to zawsze (chyba) 700c. Co do 20 a 23 to ogolnie opory toczenia delikatnie , no i na szerszym laczku rzadziej złapać można gume , chociaż tu nie ma reguły , nawet na 28mm mozna laczka zlapac tak ze zalezy jak kto jezdzi.Wiadomo jak rekreacja to im szerszy laczek tym bezpieczniejszy , 20mm ogólnie to laczki wyścigowe .

#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 06 June 2012 - 02:59

Szersze opony są zwykle wyższe, przynajmniej gdy dotyczy to tego samego modelu. A większa wysokość to większa odporność na dobicie, lepszy komfort, mniejszy opór toczenia, minimalnie wyższy opór powietrza.

#9 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 posts
  • SkądBliski Wschód

Posted 06 June 2012 - 09:22

Ostatnio z kolegą mierzyliśmy obwód kół. Ja mam Vittoria Zaffiro 700x25, a on Schwalbe Lugano 700x23. Ku naszemu zaskoczeniu jego obwód koła, był większy o ponad 5 cm. Także szerokość opony nie zawsze koreluje z jej wysokością.

pozdrawiam

#10 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • Skądpolska

Posted 06 June 2012 - 09:49

haha!, zamiencie opony miejscami i zmierzcie jeszcze raz :-)

#11 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 posts
  • SkądBliski Wschód

Posted 06 June 2012 - 10:22

???

#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 June 2012 - 10:39

Porownywanie opon roznych producentow, w kwestii szerokosc/wysokosc nie ma sensu.
Dla tych samych opon wraz z szerokoscia rosnie wysokosc.

#13 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • Skądpolska

Posted 06 June 2012 - 13:12

???

chodzi mi tylko o to zebyscie sprawdzili czy te opony sa przeznaczone do takich samych obreczy. bo moze jedna jest na 28" a druga np. na 26".

#14 DiscoVolante

DiscoVolante
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądPolska

Posted 06 June 2012 - 13:50

???

chodzi mi tylko o to zebyscie sprawdzili czy te opony sa przeznaczone do takich samych obreczy. bo moze jedna jest na 28" a druga np. na 26".


Chyba zapomniałeś uśmieszku na końcu wstawić ;-)

#15 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • Skądpolska

Posted 06 June 2012 - 14:45

nie, 5cm w obwodzie to 5/pi ~1,5cm roznicy na srednicy obreczy.
zakladajac ze jedna z nich byla obrecza 622mm druga musiala miec okolo 637 lub 607.
z tych dwoch numerkow pasuje tu 609 lub 635 - choc te drugie obrecze sa na szerokie oponki.

aha,
mam wlasnie w rece kola na ktorych sa zalorzone Vittoria Zaffiro 700x25 i Schwalbe Lugano 700x23 i nie widze zadnej roznicy w wysokosci opony - lepszy pomiar linijka pokazuje 2mm roznicy.

#16 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 06 June 2012 - 15:04

Nie zapominajmy, że wpływ na realny obwód koła (pod obciążeniem) ma też ciśnienie w oponie. Może w tej Vittorii 700x25 prawie nie było powietrza?

#17 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 06 June 2012 - 18:08

również szerokość obręczy ma na to wpływ, w końcu jak będzie szersza obręcz to opona się bardziej 'wyciągnie' na boki co uczyni ją niższą.

#18 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • Skądpolska

Posted 07 June 2012 - 10:35

o ile? o 8mm?

#19 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 07 June 2012 - 10:50

chcesz to mierz ;)dla niektórych 1g robi różnicę w wadze roweru, więc 1mm wysokości opony pewnie też komuś da.

#20 Raleigh

Raleigh
  • Użytkownik
  • 74 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 June 2012 - 19:08

Koledzy! a w oryginalnym temacie tego posta ktoś jeszcze mi coś doradzi?



Reply to this topic