Moje opony 700x20c
Started By
Raleigh
, 04 Jun 2012 16:53
20 replies to this topic
#1
Posted 04 June 2012 - 16:53
Witam,
proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów nt. mojego zestawu opon które nabyłem okazyjnie drogą kupna z rowerem – klasyczną stalówką Reynolds 501 z lat 80-tych :
700x20c
tył : Michelin Sport Select 20-622 100 psi
przód : Vredestein Racer 20-622 90 psi
Tył ma bardziej urozmaicony i głębszy bieżnik, przód to tylko dwa cienkie paski bieżnika biegnące równolegle po okręgu opony.
Zrobiłem już 500 km na razie tylko po suchym asfalcie – bez możliwości porównania z innymi oponami, z tego względu, że to moja pierwsza szosówka. Wszelkie uwagi i sugestie modyfikacji zestawu opon mile widziane. Acha – jeszcze moje dane : 183cm/67kg
proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów nt. mojego zestawu opon które nabyłem okazyjnie drogą kupna z rowerem – klasyczną stalówką Reynolds 501 z lat 80-tych :
700x20c
tył : Michelin Sport Select 20-622 100 psi
przód : Vredestein Racer 20-622 90 psi
Tył ma bardziej urozmaicony i głębszy bieżnik, przód to tylko dwa cienkie paski bieżnika biegnące równolegle po okręgu opony.
Zrobiłem już 500 km na razie tylko po suchym asfalcie – bez możliwości porównania z innymi oponami, z tego względu, że to moja pierwsza szosówka. Wszelkie uwagi i sugestie modyfikacji zestawu opon mile widziane. Acha – jeszcze moje dane : 183cm/67kg
#2
Posted 04 June 2012 - 17:01
Jeśli ma głębszy bieżnik, to można się spodziewać, że lepiej trzyma w zakrętach (szczególnie na mokrych lub z piaskiem).
Moim zdaniem lepiej jest mieć większą przyczepność z przodu. Uślizg tylnego koła jeszcze nie jest taki straszny - zwykły szlif na biordze. Uślizg przedniego koła to już cięższa sprawa.
Najlepiej byłoby kupić dwie takie same opony. Na dodatek założyłbym 700x23C.
Moim zdaniem lepiej jest mieć większą przyczepność z przodu. Uślizg tylnego koła jeszcze nie jest taki straszny - zwykły szlif na biordze. Uślizg przedniego koła to już cięższa sprawa.
Najlepiej byłoby kupić dwie takie same opony. Na dodatek założyłbym 700x23C.
#4
Posted 04 June 2012 - 17:25
Wyższa opona to trochę lepsze tłumienie, w razie czego trudniej dobić do obręczy, ogólnie lepszy komfort.
#6
Posted 04 June 2012 - 17:39
kwestia oporów to głównie kwestia mieszanki, nie tylko szerokości opony. Jak masz miękką gumę, to będzie kleić zamiast nieść.
#7
Posted 04 June 2012 - 18:28
A jakie są korzyści 23 nad 20?
Przecież 20 a 23 to szerokość o pony a nie wysokość , wysokość to zawsze (chyba) 700c. Co do 20 a 23 to ogolnie opory toczenia delikatnie , no i na szerszym laczku rzadziej złapać można gume , chociaż tu nie ma reguły , nawet na 28mm mozna laczka zlapac tak ze zalezy jak kto jezdzi.Wiadomo jak rekreacja to im szerszy laczek tym bezpieczniejszy , 20mm ogólnie to laczki wyścigowe .Wyższa opona to trochę lepsze tłumienie, w razie czego trudniej dobić do obręczy, ogólnie lepszy komfort.
#12
Posted 06 June 2012 - 10:39
Porownywanie opon roznych producentow, w kwestii szerokosc/wysokosc nie ma sensu.
Dla tych samych opon wraz z szerokoscia rosnie wysokosc.
Dla tych samych opon wraz z szerokoscia rosnie wysokosc.
#15
Posted 06 June 2012 - 14:45
nie, 5cm w obwodzie to 5/pi ~1,5cm roznicy na srednicy obreczy.
zakladajac ze jedna z nich byla obrecza 622mm druga musiala miec okolo 637 lub 607.
z tych dwoch numerkow pasuje tu 609 lub 635 - choc te drugie obrecze sa na szerokie oponki.
aha,
mam wlasnie w rece kola na ktorych sa zalorzone Vittoria Zaffiro 700x25 i Schwalbe Lugano 700x23 i nie widze zadnej roznicy w wysokosci opony - lepszy pomiar linijka pokazuje 2mm roznicy.
zakladajac ze jedna z nich byla obrecza 622mm druga musiala miec okolo 637 lub 607.
z tych dwoch numerkow pasuje tu 609 lub 635 - choc te drugie obrecze sa na szerokie oponki.
aha,
mam wlasnie w rece kola na ktorych sa zalorzone Vittoria Zaffiro 700x25 i Schwalbe Lugano 700x23 i nie widze zadnej roznicy w wysokosci opony - lepszy pomiar linijka pokazuje 2mm roznicy.
#17
Posted 06 June 2012 - 18:08
również szerokość obręczy ma na to wpływ, w końcu jak będzie szersza obręcz to opona się bardziej 'wyciągnie' na boki co uczyni ją niższą.
#19
Posted 07 June 2012 - 10:50
chcesz to mierz ;)dla niektórych 1g robi różnicę w wadze roweru, więc 1mm wysokości opony pewnie też komuś da.


