Skocz do zawartości


Zdjęcie

Battaglin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 13 czerwiec 2012 - 15:32

Cześć!

Trochę mnie nie było na forum, a postanowiłem "pochwalić" się swoim niedawnym nabytkiem 8-)
Chciałem to zrobić w naszych rowerach, ale widzę, że zasady się zmieniły, więc zakładam ten wątek. Rower to szosa Battaglin; model prawdopodobnie Outrageous lub World Champion 87 - to tylko moje domysły, wywnioskowane na podstawie porównywania zdjęć oryginalnych modeli z lakierem znajdującym się pod obecną, fioletowo-metaliczną warstwą. Lakier odpadł w niektórych miejscach na ramie i widać prześwity innych kolorów.
Rama zbudowana zapewne na rurkach cro-mo Columbusa, nie wiem dokładnie, czy SLX czy inna seria. Bardzo lekka, zwarta i sztywna konstrukcja. Sprzęt jest mieszanych grup:
Rama - rozmiar 55
Koło przód - jakiś Remerx na piaście Shimano 600, obręcz niedługo do wymiany;
Koło tył - obręcz N/N na piaście Shimano 600, kaseta Shimano 7 trybów;
Opony - (chwilowo, nieco za grube) Maxxis Detonator 28;
Łańcuch - Sachs;
Korby - Shimano RX100;
Pedała - Shimano PD-M515
Przerzutka przód - Shimano RX100;
Przerzutka tył - Shimano RX100;
Manetki - Shimano RX100;
Stery - Shimano 105;
Kierownica - 3TTT;
Mostek - 3TTT sygnowany marką Rossin;
Szczęki hamulcowe - Shimano 105;
Klamki hamulcowe - Shimano Exage Motion;
Suport - Shimano na kwadrat;
Sztyca - Campagnolo ;
Siodło - San Marco Rolls.

Zdjęcia:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Tu jedna z wad, która jest do naprawy - nieco wykrzywiony hak:
Dołączona grafika

Resztę zdjęć można oglądać w galerii na Flickr

Planuję w przyszłości odmalować ramę oraz dorobić oryginalne naklejki.
Być może zmienię osprzęt na całą grupę 600, ale to w jeszcze dalszej przyszłości ;-)
Pomimo wieku ramy, komponentów i nieco skrzywionego haka, jeździ się prosto i znakomicie. Testowałem rower na oponkach 20, po różnych dziurach - przy mojej wadze, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Obecnie szukam opon 23, a najlepiej 25, bo przy obecnych 28kach jest zbyt mały prześwit między oponą a przednią szczęką hamulca. Niedługo wymieniam kółka na klasyczny komplet Wolber Gentleman 81 Super Champion, na piastach Shimano 105 Golden Arrow. Problemem jest dobór kasety, bo na tych kołach mam zakręcone 6, a potrzebuję 8 do tylnej przerzutki. Da się to jakoś rozwiązać?
Zapraszam do postowania :->

Pozdrawiam :-)

Zdjęcia / Photos - Wszystkie Prawa Zastrzeżone / All Rights Reserved ;-)


#2 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 czerwiec 2012 - 20:06

Piękna rama, świetne zdobienia. Ten rower ma potencjał.

P.S. Ja już bym czyścił i polerował ;)

#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 czerwiec 2012 - 20:18

Ladny.

W tym temacie jestem zielony ale przychylam sie do komentarza powyzej, polerka dodalaby blasku.

#4 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 04 lipiec 2012 - 11:53

Dzięki za komentarze - na polerkę i odświeżanie lakieru przyjdzie czas późną jesienią, albo zimą :-)
Do tej pory raczej będę jeździł, choć już zamówiłem u kolegi wyplotowanie napisów na ramę 8-)
Jak na razie dostrajam ją pod siebie pod względem sprzętu, ostatnio znajomy podregulował mi
przerzutki w taki sposób, że 8sis indeksuje na 7 trybach, dla mnie to wyczyn, bo słabo na tym się znam.
Naprostował również hak przerzutki tylnej - okazało się, że nie mam tam gwintu :-( ale jest wkręcona
cienka śrubka i wszystko chodzi normalnie. Prócz tego, trzeba będzie mostek odcinać i rozwiercać,
co by się do sterów i do widelca dostać :evil: Najbardziej szkoda mi tego mostka...
Obecnie zmieniłem siodło na czarnego Concor' a, całkiem wygodne, ale nie wiem, czy Rolls nie lepszy.
Przednie koło jest teraz z innego kompletu, a na nim Vittoria Zaffiro Slick 25, która później
pójdzie na tył, a na przód albo jakaś zwijana 23ka, albo dokupie Zaffiro Slick 23.

#5 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 20 lipiec 2012 - 18:43

Czas na bike-porn update.

Dołączona grafika

Dziś doszły do mnie używane gumy od carloss' a , za które dziękuję jeszcze raz :!:
Model Specialized Armadillo All Condition,

Dołączona grafika

Przód w całkiem dobrym stanie, tył nieco gorzej, ale myślę, że spokojnie jeszcze pojeżdżę,
a nie będzie mi ich tak bardzo szkoda 8-)

Dołączona grafika

Ogólnie się tak prezentuje:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wlepka markująca ubytki lakeru:
Dołączona grafika

Prócz opon, doszedł licznik Sigma 700- bardzo przyzwoity, szkoda tylko,
że nie zapamiętuje prędkości maksymalnej.

#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 lipiec 2012 - 18:54

Piekny rower podziwam ludzi wlasnie ktorzy , wkladaja troche serca zeby odbudowac wlasnie takie klasyki milo jest popatrzec jakby nie patrzec stal wiecznie zywa ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 22 lipiec 2012 - 20:32

linka od hamulca tylnego jest na zipa? oblechowo, mam przytrzymki durace jakbyś chciał :D

#8 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 23 lipiec 2012 - 07:30

Dzięki krzysztof1985 ;-)

oblechowo, mam przytrzymki durace jakbyś chciał :D


8-) Myślałem, że ich potrzebujesz, chętnie odkupię. Tam oryginalnie były 3 przelotki, ale komuś się środkowa urwała czy coś.., bo tylko ślad po niej został.

Wczoraj oponki przetestowane w rozmaitych warunkach pod moją masą- sprawowały się świetnie. Przełożę tylko przód z tyłem i chyba będzie git.

#9 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 23 lipiec 2012 - 10:12

Zachowaj gorszą na tył. Lepszy jest uślizg tyłka, który da się opanować. Jak stracisz przód to już koniec.

#10 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 25 lipiec 2012 - 08:23

mad, w sumie też racja. Na razie nie zmieniałem, wczoraj zrobiłem drugi skromny przejazd na nich, było parę niezauważonych dziur, chodniko-ścieżek rowerowych i jak na razie luz 8-) Wożę ze sobą łatki, łyżkę i pompkę...a propos- czy ktoś może testował łatki samoprzylepne BTwin z Decathlonu? Wcześniej kupowałem tam samoprzylepne Zefala i były znakomite- zalepiałem dętkę, ładowałem tam później koło 8iu barów i jeździłem dalej. A teraz ich nie widziałem na półkach, tylko te BTwin...

#11 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 18 wrzesień 2012 - 13:17

Całkiem niedawno, po masie krytycznej w lekkim deszczu, postanowiłem przeczyścić w miarę dokładnie cały napęd. Po złożeniu go z powrotem miałem całkiem ciężki problem do zdiagnozowania - mianowicie przy mocnym kręceniu napęd zaczął strzelać. Z moich obserwacji działo się to zawsze, kiedy miałem lewą lub czasem prawą korbę w dole prostopadle do ziemi. Rozkręciłem suport, wyczyściłem, wymieniłem wianki (stare miały chropowatą powierzchnię) , nasmarowałem, skręciłem - to samo. Łańcuch i tryby w dobrym stanie, więc odpada. Zacząłem winić o to hak od strony przerzutki, który jest nieco odkształcony i być może koło w nim się trochę suwa podczas stawania w korbach, maksymalnym nacisku. Zapobiegawczo zaopatrzyłem się w inną ramę, która powinna bardziej odpowiadać mi geometrycznie:

Dołączona grafika

Mam nadzieję, że haki nie ucierpiały w transporcie - sprzedawca z alledrogo nawet nie powtykał żadnych klinów między haki do przesyłki.., ale "na oko" jest dobrze. Muszę założyć koła i się przekonać.

Sorry za post pod postem :oops: