Skocz do zawartości


Zdjęcie

Naprawa szytki


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pabloo

Pabloo
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Skądwwa

Napisano 25 czerwiec 2012 - 13:59

Witam,
posiadałem szytę Vittoria Corsa CR nową, ale niestety w wyniku za słabego przyklejenia i ostrego, szybkiego zakrętu, szytka spadła z obręczy i ścięło mi wętyl. Tak to wygląda:
Dołączona grafika

Gumy jest sporo w tym miejscu, może da się to jakoś zwulkanizować? Będzie z tego coś?

#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 czerwiec 2012 - 14:55

Bez prucia i zszywania sie nie odbedzie.
2 wyjscia: wymienic detke, co sie wiaze z oderwaniem calej tasmy lub jak masz inna detke, wyciecie zaworka z kawalkiem detki i wklejenie zamiast oryginalego. Tu szytka bedzie otwart tylko na ograniczonym odcinku.
Jak nie masz zdolnosci krawiecko-kaletniczych, to moze gra nie jest warta swieczki.

#3 Pabloo

Pabloo
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Skądwwa

Napisano 26 czerwiec 2012 - 17:59

Będe próbował wymienić wentyl.
Nie mam doświadczenia w szyciu. Czego użyć? Jaka igła, jaka "nić"?
Może jest gdzieś ładnie opisane jak to zrobić, jeśli nie to może przydałaby się taka informacja na forum i temat byłby fajny do przyklejenia.

#4 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 03 wrzesień 2012 - 19:26

Według mnie naprawa szytki jest trudna i bez doświadczenia, umiejętności oraz narzędzi i materiałów nie naprawi się tego w taki sposób by można było komfortowo i bezpiecznie jeździć.
Pamiętaj, że przed klejeniem trzeba zagruntować szytkę, czyli posmarować klejem i zostawić do wyschnięcia, potem klej na obręcz, ułożenie i schnięcie. Wcale ni trzeba dużo kleju nakładać. Nie ma pojęcia jak to przykleiłeś, że Ci to spadło.
Jeździłem na tej gumie i moim zdaniem jest bardzo kiepska i droga. Zainwestuj w Tufo S33Pro tańsza i bije Vittorie na głowę pod każdym względem.

#5 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:22

Pabloo Szczerze Ci radzę, daj sobie spokój. Taki defekt szytki jest praktycznie nienaprawialny! Namordujesz się, nakombinujesz, a efekt żaden.
Jak Ci się to skutecznie uda - masz ode mnie gratis dodatkową (używkę) szytkę. Jak Ci się nie uda - napisz na mój email - też Ci ją wyślę, tym bardziej, oczywiście :lol:

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:28


ewentualnie znajdź starego kolarza , oni w dawnych czasach wymieniali dętki w szytkach, ale to robota ......dla mróweczki

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 30 czerwiec 2013 - 19:05

Odświeżę temat.
Mam ze 3 szytki i wszystkie pocięte na szkle. Noszę się z zamiarem rozprucia i wymiany dętki ale mam kilka pytań.
1. Jak najlepiej naprawić rozcięcia (od strony zew)?
2. Czy jest sens kombinować z dodatkową warstwą "antyprzebiciową" wewnątrz? Jeśli tak to z czego to najlepiej zrobić?
3. Czy taśma, która zakleja szew może być zastąpiona zwykła bawełnianą tasmą?

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi (oprócz takich żebym sobie dał spokój, bo robię to z ciekawości raczej) to chętnie przeczytam.

#8 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 01 lipiec 2013 - 18:37

Daj sobie spokój :)

Naprawiać warto jedynie przecięcia kordu z boku. Na przecięcie najlepsza jest bawełniana taśma stosowana w "oponiastych" obręczach, od razu wyposażona jest w klej trzymający dziurę w ryzach. Ewentualnie zwykła łatka. Nie ma sensu nic przyklejać od zewnątrz, prędzej czy później zacznie odpadać.

Jak masz przecięcie w bieżniku, to faktycznie nie warto podchodzić do naprawy. Będzie się rozłaziło, a najmniejszy kamyczek będzie powodem flata. Nada się jedynie na dawcę dętki (np. w przypadku wyrwanego wętyla), aczkolwiek jak dziura duża, to łatka może trochę bić.

Warstwa antyprzebiciowa? Skąd będziesz miał coś dobrze wyważonego? Jak to przymocujesz? Rozprujesz jakąś oponę w poszukiwaniu tejże wkładki (sprawdź wagę np. Marathon+)? Czy włożysz opaskę plastikową? Dość ciężko zrobić to wystarczająco prosto, a jeszcze większym sukcesem będzie jej odpowiednie przyklejenie, żeby później się nie przesuwała. No i szytka straci na lekkości.

A czy przypadkiem taśma zasłaniająca szew.. nie jest "zwykłą" taśmą bawełnianą? Spokojnie możesz wykorzystać tą, która była poprzednio (chyba, że ją porwałeś..). Jakby co.. to ponownie standardowa opaska bawełniana. Warto zakładać odwrotnie, znaczy się najpierw opaskę na obręczy (tak żeby leżała równo), a dopiero potem "oponę" (już na klej)

Więc Szewczyku Dratewko, do dzieła! Wieczór z panną Szytką będzie twój :)

#9 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 01 lipiec 2013 - 19:19

Dziś odbyła sie jazda próbna i wygląda na to, że jest elegancko.
Taśma antyprzebiciowa zefala od wewn przyklejona do szytki + oponka kenda light + nić jedwabna i butapren. Wcześniej pokleiłem super glue w żelu do elastycznych połączeń dziury w bieżniku od szkła i kamyków. Na szew bawełniana taśma (taka z pasmanterii).
Nabiłem wszystko do 9 barów i wio. Idzie ładnie, toczy się równo zero ubytków na komforcie (tylne koło).

#10 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 01 lipiec 2013 - 20:09

Hmm. Ta opaska to ciekawa sprawa.. Trzeba przetestować, czy forumowo-oficjalnie zostajesz alfa-testerem? Szczególnie interesuje mnie co się będzie działo z dziurami w bieżniku.
(EDIT.. Jezusicku.. Cena trochę powala na kolana.. ponad 70zł.. Chyba jeszcze nie teraz..)

Tylko zastanawia mnie.. do czego ta opona? :)

#11 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 02 lipiec 2013 - 16:03

No cena opaski abstrakcyjna ale miałem taką od kumpla za piwo wiec zaszalalem.
Szytka jest w ostrym kole na miasto więc chciałem żeby odporna była na np.szkło.
Odnośnie dziur w bieżniku to nie pierwszy raz kleiłem je tym klejem i sprawuje sie ok. Zazwyczaj robię to na flaku i sciskam takimi klamerkami. Nawet większe dziury tak łtalem.



Dodaj odpowiedź