Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cipollini RB1000


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 czerwiec 2012 - 11:38

Witam,
W ślad za skierowaną do was prośbą, parę miesięcy temu, odnośnie egzotycznej ramy, zdecydowałem się na obstawianą przeze mnie pierwotnie. Uznałem, że jestem dłużny pokazać zdjęcia roweru, przy wybraniu ramy którego byliście mi pomocni. Aktualna waga na tych kołach to 6,66kg, co wiem, że nie powala, ale w założeniu, nie miał to być light-bike, a maszyna do pożerania kilometrów i osiągania dużych prędkości. Maszyna, która będzie piekielnie sztywna, bo waga to nie wszystko. Sama rama to waga 1360g, natomiast widelec waży 440g nieprzycięty. Dużo ? Owszem, ale w tym 0,6kg więcej, w stosunku do dobrej karbonowej, lekkiej ramy, zawiera się aerodynamika, piekielna sztywność, jakiej nie uświadczyłem nigdy, w żadnej ramie, egzotyczny wygląd, perfekcyjne malowanie. Dla mnie to dzieło sztuki. Pragnę także dodać, iż projekt zostanie ukończony dopiero, gdy przyjdą do mnie w najbliższym tygodniu koła - Lightweight Fernweg, odziane w szytki firmy Dougast. Rower ma za sobą starty już w 3 wyścigach, i maszyna jest niesamowita, rakieta, ale zdecydowanie bardziej na płaskie etapy, bo na dłuższych podjazdach, już nie jest tak kolorowo. Mostek chwilowy - czekam na 3T 90mm, natomiast z krótszych miałem tylko Ritchey 100mm. Pewność, że spotkanie drugiej takiej ramy na polskich drogach jest niemal niemożliwe ;)

Dołączona grafika

#2 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:03

Przepiękna jest ta rama :-) Gratuluję wybory i wielu kilometrów życzę ;-)

#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:06

Ladna rama. Ciezka..? to raczej trzeba rozpatrywac w kategorii ram aero.
Wyobrazam sobie jak to bedzie wygladalo z 80mm stozkami :shock:
Chociaz bardziej "egzotycznie" byloby z mad fiber i sporo lzej, prawie 300g. Z tym, ze sa one nieco plytsze (60mm, 66mm).
Co do mostka, to raczej cos masywniejszego z wygladu byloby bardziej odpowiednie. Cos w stylu Zipp SL145.
Co to za tasma na widelkach?

Potraktuj calosc jakas dobra sesja zdjeciowa, bedzie milo popatrzec.

Ktore Dugasty zakupiles?

#4 Riddick

Riddick
  • Użytkownik
  • 402 postów
  • Skądmałopolska

Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:36

no chłopaku piękna taczka :mrgreen: biały z niebieskim, nie ma wg mnie lepszego połączenia

#5 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 30 czerwiec 2012 - 15:18

To także moje ulubione zestawienie kolorów ale napisy wyglądają jakbyś je w garażu naklejał. Z rozmiarem chyba też nie trafiłeś :do szosy mostek 90 na wysokości czoła?!

BTW nie wiesz czym jest chłód, głód i bieda podziękuj rodzicom wznieś ręce do nieba.

pozdro

#6 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 czerwiec 2012 - 16:48

A więc po kolei...
Więcej zdjęć będzie, jak będę miał trochę więcej czasu, i będę dysponował nowymi kołami. Wtedy obiecuję wstawić na forum możliwie szybko ;)

1415chris: Przymierzałem stożki 80mm, i wygląda niesamowicie ! Ale w przyszłym tygodniu powinny być zdjęcia, wtedy sam się przekonasz. O firmie Mad Fiber słyszałem, ale wolałem coś sprawdzonego. Po za tym, Lightweight ubezpiecza koła za 10% wartości, możesz popsuć, i dostajesz nowy komplet - To duży plus, bo różnie to bywa. Mostek wjedzie karbonowy 3T, będzie dość masywny, będzie wyglądał całkiem przyjemnie. Taśma izolacyjna wygląda wieśniacko na widełkach, wiem, ale tylne widełki są dość szeroko rozstawione, i czasami ocieram piętą buta, więc wolę mieć tymczasowo czarną izolacyjną i lakier w całości, natomiast jak przyjdą, to nakleję coś przeźroczystego, grubego, co zabezpieczy to miejsce. Dugasty nie ja zamawiałem, stwierdziłem: "Zdaję się na Twoje doświadczenie, zamów coś co będzie bardzo fajnie niosło, ale byle kamień nie przebije."
COST: Zdjęcie nie oddaje tego, ale tak perfekcyjnego malowania w żadnym rowerze nie widziałem, napisy nie są klejone. Podczas malowania miejsca te są zabezpieczane przed białą farbą. Jest to wyraźnie wyczuwalne pod palcami. Jeśli chodzi o rozmiar - Twój zarzut jest bezpodstawny. Przed zamówieniem byłem mierzony i sprawdzany pod każdym względem przez studio zajmujące się Fittingiem - Veloart. To samo, dopasowanie pozycji na rowerze, gdy zaczęliśmy go składać. Niska główka ramy wymusza większą ilość podkładek pod mostkiem - zwróć uwagę, jak to wygląda u zawodników ścigających się w Giro d'Italia. Jedyna zmiana, jaka jest konieczna w tej chwili, to zmiana mostka na krótszy - 90mm. Początkowo były co do tego wątpliwości między 100/90mm, ostatecznie jednak 90mm. Pozycja jaką zajmujesz na tym rowerze jest cały czas bardzo agresywna, jednak nie uciążliwa na dłuższych treningach. 4h są do zrobienia. Wznieść ręce ? Dziękować rodzicom ? Zastanawiałem się jeszcze nad białym w całości, oraz patriotycznie - biało-czerwonym. Ostatecznie padło na niebieski, i uważam, że wybór trafiony. Gorzej, bo buty mam czerwone ;p

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 czerwiec 2012 - 19:11

To, ze bedzie wygladac i niesc, to nie watpie :lol:
Mad fiber sa jak najbardziej sprawdzone, niemniej LW tez sa fajne ;-)
Mostek, wlasnie o czyms takim myslalem. Jakbys jeszcze go mial w niebieskim malowaniu....
Idac za ciosem, nie myslales o elektyrcznej campie i o innej korbie?
Rowniez w tym samym duchu warto by wymienic hamulce na cos ciekawszego i rownie dobrze dzialajacego, np ee cycleworks. Niesamowity wyglad i dzialanie, wg recenzji madcow-a (gosc guru) roznych topowych hapli, plasuje je na pierwszym miejscu obok far and near, biorac pod uwage rozne kryteria. Sila na tym samym poziomie co duracze 7900, a to juz cos znaczy. Komplet 197g.
Najprawdopodobniej pojawia sie w moim rowerze. Jakos przezyje te 30g.. :lol:

Nie wiem jakiego okablowania uzywasz ale mozesz spokojnie wsadzic PC z Niro pancerzami, sa niebieskie i biale. Po co wozic zbedne gramy..
Zestaw sprawdzony na duzym i ciezkim chlopie. Rok od zalozenia... i matko bron przed zmianami :-D

Aczkolwiek nie moje w 100% pole zainteresowania, milo widziec cos ekscytujacego na pl podworku. "Rece i rodzicow" pominmy, bo nasuwaja mi sie pewne schematyczne skojarzenia co do sposobu myslenia niektorych mieszkancow spod znaku PL :evil: (az mnie jezyk swierzbi...)

#8 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 lipiec 2012 - 22:24

Nad korbą się zastanawiam - SRM, ale nie wiem, czy Campa, czy THM Clavicula. Kusi Clavicula jeśli chodzi o wagę, ale ma być też sztywna ! Z drugiej strony, mam już przez ten rower małą dziurę w portfelu. Myślę nad tym tematem. Trenuję teraz na PowerTap, i zaczyna mnie denerwować ciężkie koło i parę innych kwestii związanych z PowerTapem. Po za tym, SRM = wykresy z wyścigów, które są dla trenera bezcenną kopalnią danych. Mostek niestety - Tylko czarny jest dostępny. Napaliłem się początkowo na elektryczną Campe, ale stwierdziłem, że to nowość na rynku, niech się zadomowi, i pomyślę za dwa lata, jak już wszystko będzie przetestowane, i dopracowane na tip top ;) Nad hamulcami zacząłem się zastanawiać, i chcę je wymienić nie długo, ale te zostały mi z poprzedniego roweru, i nie miałem czasu zastanawiać się nad innymi. ee cycleworks wyglądają tak całkiem, całkiem. Nie mam doświadczenia niestety na polu hamulców szosowych. Mimo moich 66,6kg wagi, ciężko mi zaufać PC, widziałem kilka poszarpanych linek, i skutecznie mnie to odstrasza póki co. Natomiast pancerz jest tymczasowy - Campagnolo. Docelowo miał być Gore, ale nie zdążyłem zamówić. Taaaaak... Też mnie język świerzbił, ale daruję sobie. Dzięki za miłe słowa ! ;)

#9 paw

paw
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Skądpolska

Napisano 04 lipiec 2012 - 11:05

Rower jest piękny bez dwóch zdań. Firma co prawda nowa i opiera swój rozwój na nazwisku znanego kolarza a nie na innowacyjności jak np. Cervelo (to tak po Polsku) Z drugiej strony słyszałem opinie bardzo dobre o tych rowerach z ust ekipy Farnese
Co do rozmiaru to jednak siebie dostosowałeś do roweru a nie na odwrót. Wybrałeś o rozmiar większy i zamontowałeś krótki mostek z podkładkami. Tak na marginesie Cipollini ma ultra krótka główkę ramy. Ostateczny efekt jest na pewno dobry ale jeśli nie sponsoruje Cie Cipollini to można wybrać ramę bardziej pasującą

#10 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 lipiec 2012 - 11:33

orzech89, wszystko ladnie opisales moglbys podac koszta ramy, ile kosztowala sama wysylka i sprowadzenie jakbym mial brac taka rame to nie w takim malowaniu;-)

Teamowe barwy ISD ladniejsze ;-)

Dołączona grafika

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#11 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 04 lipiec 2012 - 19:25

Po pierwsze: nie rozumiem jak można złożyć "taki" rower i wrzucić zdjęcie na odwal się opartej maszyny o drzewo. Polecam brać przykład np. z tego tematu: http://weightweenies...lit=colnago c59

Po drugie: faktycznie rama jest zrobiona tak, że główka jest ekstremalnie krótka w każdym z rozmiarów. Gdyby porównać do innych producentów, to zawsze jest mniej o jakieś kilka centymetrów. Wygląda to moim zdaniem beznadziejnie, ale nie jestem inżynierem i może ma to jakiś wpływ na jazdę (sztywność czy aerodynamika). Jaki to rozmiar? Ile masz wzrostu? Jaka jest odległość od czubka siodła do środka kierownicy w mostku? Saddle to bar drop? Natomiast długość mostka to kuriozum. Albo ewidentnie zły rozmiar i z mostkiem +120mm byłbyś wyciągnięty ponad wszystko albo Veloart zrobił Ci fitting dla kolarza-amatora. To jest zaprzeczenie wszelkich trendów w kolarstwie zawodowym obecnie. Nie mieszam się jednak, w końcu to Ty na tym jeździsz i ma być wygodnie.

Od siebie polecam zostać przy mechanicznej wersji SR. EPS wygląda obrzydliwie z tym pudełkiem śniadaniowym (baterią) i obrzydliwą przerzutką przednią. Dobrze wyregulowana wersja mechaniczna działa wyśmienicie i bez tego bzzzt. Działania nie upośledza nawet zmiana kół, a próbowałem już kilku rodzajów piast bez regulacji. To w każdym razie moje konserwatywne zdanie na ten temat. Koszt pomijam, bo raczej nie gra roli.

Chris wspomniał o kołach MF. Moim zdaniem zrobiłeś błąd, że nie wziąłeś ich pod uwagę. Są to świetne, sztywne i lekkie koła. Jedyną ich wadą jest obrzydliwa krata i grafika, którą można zdjąć. Wspomniany crash replacement to jednak duży plus LW, nie wiem czy MF posiada taką opcję. Szytki lepiej było kupić FMB, Dugast spadł na jakości, co potwierdzają zarówno amatorzy na zachodzie oraz wybór szytek w pro tourze.

Malowanie mi się bardzo podoba, przypomina mi malowanie GDBL C59 od Colnago. Sam kształt ramy natomiast mi się wybitnie nie podoba. Wolę konstrukcje klasyczne, ale to już powinieneś wiedzieć, bo takie radziłem kilka miesięcy temu.

Generalnie rower złożony na top komponentach, o dyskusyjnej geometrii i w pięknym kolorze. Życzę udanych wrażeń z jazdy.

Edit: czy za każdym razem jak na polskim forum pojawi się rower za więcej jak 3287,49zł to znajdzie się ktoś sypiący komentarzami odnośnie ceny czy metody zdobycia kasy na ów sprzęt? Ktoś już zwracał na to uwagę kiedyś. Proponuję przywyknąć, bo taka specyfika kapitalizmu, że jeden ma rower za 1200zł, a drugi mostek za tyle. Radzę skupić się na sprzęcie, a nie wątkach pobocznych.

#12 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 lipiec 2012 - 23:58

Nie sponsoruje mnie Cipollini, natomiast bardziej geometrycznie był dla mnie odpowiedni model - RB800, ale uparłem się na RB1000. Barwy ISD ładniejsze ? Nie przeczę, że jest też ładna, ale wolałem niebieską. Aczkolwiek, też rozważałem ;) Wrzuciłem zdjęcie roweru opartego o drzewo, bo tylko takie miałem, a nie mam obecnie czasu robić sesji zdjęciowych, bo dzień mam cały wypełniony, dziś wróciłem do domu po 23:00, ledwo ogarnąłem trening w ciągu dnia, i teraz jako tako piszę wypowiedź na forum, a jutro od nowa. Jak już wspominałem - będzie czas, będzie sesja, a to jest zdjęcie poglądowe. Po za tym, czekam na koła LW, i wtedy będzie tłustsza sesja ;) Zgadzam się z całą stanowczością, tak niska główka wymaga większej ilości podkładek, co wygląda obrzydliwie, ale jeśli ma to dać pozytywny efekt, to jest to dla mnie argument wystarczający. 181cm wzrostu, przekrok 86,5cm, 66,6kg wagi. Z Veloartem uzgadniałem, że rower ma służyć do ścigania i jedynie nie wielki ukłon w kierunku komfortu z uwagi na mój kręgosłup. W tej chwili zajmowana przeze mnie pozycja jest dość agresywna. Jak najbardziej - pasuje mi. Lubię nowinki techniczne, gadżety, ale z Campą EPS wolałbym się wstrzymać może nie tyle co przez wygląd, bzyczenie i fakt, faktem okropną baterię, a przez to, iż jest to produkt nowy na rynku, pierwsze tego typu dziecko Campy. Dajmy im rok czy dwa lata na dopracowanie, i wtedy mógłbym rozważyć przesiadkę. Pierwszy raz słyszę o szytkach FMB - przesiadłem się nie tak dawno na szosę, jeszcze nie zdążyłem zapoznać się dobrze ze sprzętem producentów, mało promujących swoje wyroby. O gustach się nie dyskutuje, Ty wolisz klasyki, a ja takie udziwnione egzotyki. Nie mniej jednak, w klasykach też potrafię dostrzec piękno ;) Podpisuję się pod komentarzem dotyczącym kwestii finansowych. Nie to jest główną tematyką tego forum. Liczy się człowiek, a nie to, za ile ma rower. Pieniądz jest tylko dodatkiem do życia.

#13 ganzal

ganzal
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądPODKOWA

Napisano 19 lipiec 2012 - 23:33

-Witaj Orzech, fakt przyjrzałem się z bliska Twojej maszynie na żywo, wrażenie robi. Jak stałem koło Ciebie wydawałeś się niższy niż 181 cm:)Na podium byłeś znacznie niższy:) Jednakże, ta zewsząd zachwalana zabawka pozwoliła zająć zaszczytne 3 miejsce w Kluczborku. "Liczy się człowiek, a nie to, za ile ma rower."-zdobywca 1-wszego miejsca na znacznie cięższym bike 'u



#14 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 lipiec 2012 - 10:43

181cm, nie skurczyłem się... Chyba ;) Owszem, liczy się człowiek, a rower to jedynie dodatek. W Kluczborku startowałem z bólem w lewej części lędźwiowej kręgosłupa, gdzie każde naciśnięcie lewego pedału nasilało ból. Mogłem łyknąć jakieś piguły przeciwbólowe, ale pytanie, czy byłoby to uczciwe względem innych zawodników ? Środki przeciwbólowe podniosłyby odporność na ból, nie tylko kręgosłupa. Moim zdaniem nie byłoby to uczciwe. Bardziej wartościowe jest dla mnie trzecie miejsce zdobyte uczciwie, niż pierwsze na drobnym wspomaganiu. Swoją drogą, w tego rodzaju wyścigach bardzo dużo zależy od grup startowych w jakich Cie ustawią. W przyszłym roku tam wrócę, mam nadzieję już bez jakiejkolwiek kontuzji i postaram się dojechać pierwszy ! ;)

#15 ganzal

ganzal
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądPODKOWA

Napisano 21 lipiec 2012 - 21:02

Tak chłopczyku życzę Ci sukcesów jednakże jakbym zaczął wymieniać co mnie boli i jak kuśtykam to do następnego Kluczborka byś to czytał. Po prostu - słaby człowiek zawsze się tłumaczy.Więc tłumacz sobie dalej.



#16 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 21 lipiec 2012 - 21:17

Sam ładnie wyglądający rower nie wystarczy trzeba jeszcze mięć trochę pary w nogach:-)

#17 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 lipiec 2012 - 13:31

Ganzalowi ewidentnie zazdrość wylewa się uszami, to takie polskie. Proszę bardzo, droga wolna, idź, zarób sobie na taki rower, po co krytykować, że ktoś ma lepszy i atakować przez zazdrość ? Zarób na lepszy ! Nie przeczę, trzeba mieć parę w nodze, a rower jest jedynie dodatkiem, co powtarzałem niejednokrotnie. Ale po co wylewasz swoje żale publicznie na forum ? Chcesz jakoś się dowartościować atakując inną osobę, że ma coś lepszego ? Widzę, specjalnie zarejestrowałeś się na forum, żeby trochę ciśnienia upuścić... Właśnie to jest dla mnie oznaką słabości, i jeszcze wiele pewnie by się znalazło. Takie właśnie posty, utwierdzają mnie w przekonaniu, że fora należy jedynie przeglądać czerpiąc z nich informację, i możliwie stronić od pokazywania swojego sprzętu, bo zamiast merytorycznej dyskusji wywiązują nam się niepotrzebne pyskówki, w który szkoda mi czasu na udział. Nie ma tego na forach zagranicznych na szczęście.

Grzegoez30: Jak już wiele razy powtarzałem - zgadzam się, to też w kwestii treningów nie mam sobie nic do zarzucenia, realizuje skrupulatnie plany treningowe na tyle, ile czas mi pozwala. Nie jestem, i nigdy nie będę zawodowcem, ale wyniki chcę mieć jak najlepsze i ścigam się dla siebie.

#18 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 lipiec 2012 - 13:35

Ganzalowi ewidentnie zazdrość wylewa się uszami, to takie polskie. Proszę bardzo, droga wolna, idź, zarób sobie na taki rower, po co krytykować, że ktoś ma lepszy i atakować przez zazdrość ? Zarób na lepszy !


I po co te nerwy masz rower to sie nim ciesz , wiesz ludzie kupuja rozne plastiki chodz nawet na oczy nie mieli do czynienia z wyscigami w polsce to moze jakas nowsc

Za granica to juz norma karbonu by nie bylo , to bys na alu smiagal nikt byc ci nie zarzucil a tak zawsze znajdzie sie napinacz a takich co kupuja dobre rowery jest pelno a nogi slabe

ps.Zrobiles moze juz jakies konkretne fotki tej bryczki :arrow: :?:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#19 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2012 - 18:05

Kolege ganzala widze cos boli. Tak czy siak czekam na sesje.

wracajac do meritum.

Hamulce jesli juz to tylko EE brake ew. THM (choc wolal bym dac EE) wszystko inne bedzie pospolite. No i siodlo tez mnie zadziwia, jak mozna zyc z taka twarda deska :) Ja bym zalozyl SLRa białego lub cos od http://www.dashcycles.com/.

Jesli szukasz pomiaru mocy to olej srma i zamow power2maxa np z korba lighning, wazy malo a kosztuje mniej niz 1 fernweg ;) mam 2 te pomiary i coz spisuja sie swietnie.

http://power2max.com...t_lightning.php
http://power2max.com...mart_foot_w.php

#20 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipiec 2012 - 12:40

Sesję zrobię w przyszły weekend, jak kółka będą zamontowane w rowerze, a ja, możliwe, że będę miał więcej czasu - to dla mnie wciąż towar deficytowy mimo wakacji.

Chętnie bym Ci wypożyczył tą "twardą deskę", żebyś zrobił na niej parę kilometrów. Przesiadłem się właśnie z SLR'a na tą dechę, i nie zamierzam wracać do poprzedniej opcji. Nigdy moja dupa nie zasiadała na wygodniejszym siodle ! SRM'a już nie oleję, zamówiony, przyjedzie za 2 tygodnie ;) Inna sprawa, że zawsze chciałem mieć korbę THM Clavicula. Natomiast co do Lighting i Tune Smart Foot, to niestety obawiam się o ich sztywność. Co do sztywności THM nie mam natomiast wątpliwości.